Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine, spesielle, spennende jente- og guttenavn!


soelvd
 Share

Recommended Posts

First of all: jeg er ikke gravid :lol:

Alltid like tidlig ute med alt, jeg. Har alltid vært fascinert over navn og har så lenge jeg kan huske vært fascinert over navnvalg. Så siden jeg stadig grubler og tenker over hva ungene mine skal hete når de kommer så tenker jeg at dere klokinger her inne har noen gode tips (dere har jo så mange gode forslag til HUNDER, så :yes: )

Jeg er i grunn mest glad i sjeldne navn, men en god del vanlige navn som tiltaler meg også. Generelt er navn med mye a, e og i-lyder i finest men jeg er åpen for det meste. Kun ett krav: ingen engelske navn. Ikke noe ch-lyd, feks. I Norge skriver vi Kristoffer, ikke Christopher, synes jeg. :P

I tillegg må mellomnavnet være Marie. Det er dog bare en tradisjon og blir nok ikke brukt i det daglige. Har endel favoritter selv (og alle er jentenavn, haha):

Ella Marie

Eira Marie

Eirin Marie

Nora Marie

Tiril Marie

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jada, selvsagt var "mobbeoffer"-problematikken oppe da de ganske spesielle navnene til barna ble valgt - men vi konkluderte med at er man "mobbe-materiale" så finner pøblene på noe å mobbe for, uanset

Er du på sjekkern mens du er på Bergenstur eller?

Haha, så snilt av deg å låne meg navnene dine! Saga, Iris, Vilja og Alva var spesielt fine!

Morsomt! Vi har også Marie som mellomnavn i vår familie, dog ikke jeg da det er kun den førstefødte jenta.. Heter Zinja i stedet jeg.

Niesa mi heter Hedda Marie, det syns jeg er fint :D

Mer hadde jeg ikke å bidra med.

Hehe, morsomt. Egentlig så bør vi ha en unge som heter Else Marie. Men det liker jeg ikke. Hvorfor? Mormoren til TI heter Else, farmoren til TI heter Else Marie og bestemoren min heter Else Marie. Hva er oddsen, liksom.. :D

Hedda liker jeg!

Tuva? (det heter min søster)

Heter selv Arielle (sies Ariell) men vet ikke om det hadde passet med Marie bak.

Ja jeg er veldig dårlig på sånne ting jeg :icon_redface:

Tuva er nyydelig. Arielle Marie hørtes tungvint ut, men et nyydelig navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke skal ha barn sjøl, så kan jeg godt "låne" deg noen av navnene mine, uten å ta hensyn til om de passer med Marie eller ikke... :aww::teehe:

Vinga

Saga

Anaïs

Dansa (sies IKKE med trykket som verbet i preteritum!)

Iris (søstra mi er døpt Iris Marie, men har av en eller annen grunn bytta til Iris Maria, enda hun er oppkalt etter både mormor og oldemor)

Vilja

Alva

Felicia

Osv...

Jeg synes forøvrig at navnekarusellen er dritmorsom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lister opp navn jeg, både guttenavn og jentenavn ;)

Av guttenavn liker jeg dyrenavn:

Hauk

Falk

Bjørn

osv...

Av jentenavn:

Tuva (men jeg kjenner en del med det navnet, da blir det litt rart :P edit: hvis ungen min skulle hete det)

Sol

Saga

Silje (igjen, flere jeg kjenner som heter det)

Amanda

+++

Matcher vel ikke Marie, men alt går (jeg har selv et veldig rart dobbeltnavn, og bruker stolt begge :P ).

Endret av Bikipile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke skal ha barn sjøl, så kan jeg godt "låne" deg noen av navnene mine, uten å ta hensyn til om de passer med Marie eller ikke... :aww::teehe:

Vinga

Saga

Anaïs

Dansa (sies IKKE med trykket som verbet i preteritum!)

Iris (søstra mi er døpt Iris Marie, men har av en eller annen grunn bytta til Iris Maria, enda hun er oppkalt etter både mormor og oldemor)

Vilja

Alva

Felicia

Osv...

Jeg synes forøvrig at navnekarusellen er dritmorsom! :)

Haha, så snilt av deg å låne meg navnene dine! :lol: Saga, Iris, Vilja og Alva var spesielt fine!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lister opp navn jeg, både guttenavn og jentenavn ;)

Av guttenavn liker jeg dyrenavn:

Hauk

Falk

Bjørn

osv...

Av jentenavn:

Tuva (men jeg kjenner en del med det navnet, da blir det litt rart :P)

Sol

Saga

Silje (igjen, flere jeg kjenner som heter det)

Amanda

+++

Matcher vel ikke Marie, men alt går (jeg har selv et veldig rart dobbeltnavn, og bruker stolt begge :P ).

Takk for maaange gode forslag :D Tror min svigesøster Silje ville blitt veldig glad om ungen vår het Silje :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor ikke tilfeldigvis i bergen?

Nei :) Men pappa og hans side er fra Bergen og bor der, eller pappa bor der sånn hallveis, det vil si at han jobber der og pendler fra Egersund(1 time fra Stavanger) til Bergen hver uke. Så jeg en der noen ganger i året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla syns jeg er så fint! Synd min kjære ikke er enig, så jeg kan gi det videre :P

Min oldemor het Helga Marie. Jeg ble oppkalt etter henne, og husker jeg hadde en periode hvor jeg skulle ønske jeg het Helga og ikke Marie. Men det var bare fordi jeg kjente en pen jente som het Helga :P

Ester er også litt fint, det betyr stjerne :)

Alise, bare at jeg ville sagt Alice.

Helle har jeg alltid syntes har vært kult.

Iris er så pent! :wub: Spesielt for de fotointeresserte :whistle:

Jenny syns jeg også er pent! :)

Lilli/Lilly har jeg alltid likt da min mormor het Lillian, kunne det vært et fint "kallenavn" også hadde hun vært oppkalt etter mormor.

Alma, Edel, Mai, Vera,

Iben har jeg alltid likt som guttenavn, selv om de fleste bruker det som jentenavn.

Benjamin er også fint.

Oskar :wub:

Lukas, Even, Trym

(jeg tar litt av :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Ask hadde blitt jente hadde han hett Ilse .

Ah, ASK :wub:

Embla syns jeg er så fint! Synd min kjære ikke er enig, så jeg kan gi det videre :P

Min oldemor het Helga Marie. Jeg ble oppkalt etter henne, og husker jeg hadde en periode hvor jeg skulle ønske jeg het Helga og ikke Marie. Men det var bare fordi jeg kjente en pen jente som het Helga :P

Ester er også litt fint, det betyr stjerne :)

Alise, bare at jeg ville sagt Alice.

Helle har jeg alltid syntes har vært kult.

Iris er så pent! :wub: Spesielt for de fotointeresserte :whistle:

Jenny syns jeg også er pent! :)

Lilli/Lilly har jeg alltid likt da min mormor het Lillian, kunne det vært et fint "kallenavn" også hadde hun vært oppkalt etter mormor.

Alma, Edel, Mai, Vera,

Iben har jeg alltid likt som guttenavn, selv om de fleste bruker det som jentenavn.

Benjamin er også fint.

Oskar :wub:

Lukas, Even, Trym

(jeg tar litt av :whistle: )

Ta gjerne av mer, masse fine navn jo.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...