Gå til innhold
Hundesonen.no

Shibaen Kuro


Tinkie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Omg. Det er over et ÅR siden jeg har oppdatert her. Hjelpes. Ja. Jeg har da vært opptatt det siste året Jeg har fått ny samboer, Kuro har fått ny pappa, og nå skal jeg egentlig sitte og lese til

Se her'a.

Jeg blir varm inni meg av hvor glad jeg er i bølla mi. Jeg fikk ikke med meg at SiriEveline tok bildet engang.

  • 2 weeks later...

I går var Kuro og jeg ute på fin, deilig tur i bymarka, helt alene, siden ingen andre ville være med. *grumble grumble*

Neida. Det var koselig det, selv om han fikk hilse på litt flere hunder enn jeg liker, siden de var løse eller i enden av et langt flexibånd og sånn... Men det var overhodet ingen krangling, han var bare snill og trivelig, så det gikk jo egentlig over all forventning.

Største problemet nå er vel at han syter så sinnsykt inne, fordi det er løpetid over alt. Og halvparten av hundene vi møter på som er løse, har løpetid. Forstå det den som kan...

Vi har også problemer med separasjonsangst, men jeg jobber med dette hver dag mens samboer er på skolen, så jeg håper at han kan være alene hjemme når jeg begynner på jobb i mars. Snufs.

Uansett, her er bilder fra turen!

Kjekt med trekkhund når man har akseptabelt utstyr for det!

1301121_zps1930b281.jpg

13011221_zps43c6205f.jpg

1301123_zps0032acb3.jpg

Litt sånn rart pjuskete på sidene av fjeset, vinterpelsen er på vei inn :lol:

1301124_zps688af939.jpg

Begynner å bli ganske flott, da. :ahappy: Gleder meg til han fylles ut ennå mer!

1301125_zpsff302194.jpg

Vi møtte en veldig flott setter-hann. Jeg var litt redd for krangel her, men de kom kjempegodt overens. :) Møtte også en setter-tispe med løpetid (..som fikk løpe ute av syne fra eierne :icon_confused: ), men bildene av henne ble kjempedårlige.

1301126_zpsbda5e6c4.jpg

Kuro er høflig og legger seg ned. Tror jeg. :huh:

1301127_zps811b7cec.jpg

1301128_zps886551b8.jpg

Eieren kommer 500 meter lenger nedi veien og begynner å rope...

1301129_zpsa596f815.jpg

Og så et bilde fra innendørs etterpå. Her ligger han og prøver å stirre meg i senk samtidig som han piper eller lager grevlinglyder, i håp om at vi kan gå ut og prøve å finne de deilige tispene med løpetid igjen...

1301081_zpscc966f2e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å høre at han fortsatt er hyggelig med andre hanner! :flowers:

Velkommen til byen :) Uvant å se en shiba i de fargene, har for det meste bare sett røde. Stilig i hvert fall :)

Og nå er Kuro også veldig mørk, og mangler en del tegninger i fjeset, så derfor ser han ekstra dramatisk og maskulin ut, synes jeg. :)

Kuro er høflig og legger seg ned. Tror jeg. :huh:

Eh, nei. :lol: Sånne bykse-hilsener er ikke like populært hos alle, så om du får avleda eller avbrutt og fått han opp i stående, er det kanskje like greit, så han ikke risikerer å treffe på feil hund. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å høre at han fortsatt er hyggelig med andre hanner! :flowers:

Eh, nei. :lol: Sånne bykse-hilsener er ikke like populært hos alle, så om du får avleda eller avbrutt og fått han opp i stående, er det kanskje like greit, så han ikke risikerer å treffe på feil hund. :P

Han er langt fra hyggelig med ALLE hanner, altså. :lol: Men det går litt opp og ned, virker mest som om han bare skal tøffe seg litt. Vi prøver uansett å ikke hilse så mye, sånn at han ikke skal lære seg at han TRENGER å bråke.

Og det å hindre ham i å legge seg ned, vel, det er komplett umulig. :lol: Avlede funker overhodet ikke, og når jeg prøver å dra ham med meg videre, så drar jeg ham bare på magen bortover. :huh: Men det er tydelig at med noen hunder funker det kjempefint, fordi han faktisk da blir liggende helt til de har kommet helt bort. Men det gjelder langt ifra alle altså. :P Men jeg LAR ham ikke bykse-hilse når jeg kan unngå det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag var vi på tur med skjønne Panda! :D Hun og Kuro møttes tilfeldig utenfor blokkene her for noen uker siden, men da hadde hun løpetid, så vi avtalte å gå tur når hun ble ferdig.

Hun og Kuro kom kjempegodt overens, det er så herlig å se to shibaer leke sammen! :wub:

Panda er ikke nødvendigvis så glad i andre hunder, men det var tydelig at hun skjønte at Kuro var som henne, for dette var stas, altså!

Panda og Kuro hilser på samme måte... Liggende på bakken. :lol:

IMG_7218_zps68a8e1d0.jpg

IMG_7219_zps62ea7ddb.jpg

Panda stikker egentlig gjerne av når hun er løs, men nå som Kuro var med, så tok vi sjansen, og det gikk så fint, så!

IMG_7221_zps725e51c7.jpg

IMG_7227_zpsd46b8216.jpg

IMG_7231_zps100bb501.jpg

Flink på kontakt!

IMG_7233_zps5a44df7d.jpg

IMG_7251_zpsc71e3eee.jpg

IMG_7264_zpsfca6e7ad.jpg

Kan ikke alltid se like elegant ut. DERP

IMG_7267_zpsbc8cae33.jpg

IMG_7275_zps5f158cce.jpg

IMG_7277_zpsf564e6ab.jpg

Vi møtte en annen hund...

IMG_7285_zps122e37ce.jpg

Vanskelig å oppføre seg når alt man vil er å leke!

IMG_7291_zps1cb3fd36.jpg

IMG_7294_zps495a9aed.jpg

IMG_7298_zps2b3188f2.jpg

IMG_7307_zps11d7bdb7.jpg

IMG_7316_zps7ce23dc5.jpg

IMG_7245_zpsdc0adecb.jpg

Og så avslutter vi med en liiiitt skeptisk Kuro.

Untitled-2_zps305225c4.jpg

Fine hundene. :wub:

I morgen blir det tur med Aslan, så det er nok fare for at det kommer noen bilder etter den turen, også! Det er veldig deilig å ha en frisk hund igjen!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine de var sammen! :heart: (Og jeg må le av de der uoppdragne bykseshibaene, har hatt noen runder med knertis på det der, altså!) :D

Haha! Ja, Panda bykset ikke da, var bare Kuro som gjorde det :lol: Lurer på om vi skal jobbe litt med det på kurs, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti at Kuma vil bykse-hilse jeg. :P De var veldig fine sammen! Det første bildet av Panda var skikkelig kult.

Edit: Jo, Kuma gjør det forresten noen ganger når hun leke-jakter på hunder hun kjenner. Legge seg helt flat/kryper som en katt og hopper fram for å leke.

Endret av :)Kine
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti at Kuma vil bykse-hilse jeg. :P De var veldig fine sammen! Det første bildet av Panda var skikkelig kult.

Edit: Jo, Kuma gjør det forresten noen ganger når hun leke-jakter på hunder hun kjenner. Legge seg helt flat/kryper som en katt og hopper fram for å leke.

Kuro bykser ikke fremover før den andre hunden gir et ørlite signal på at den vil det, da. Så han er ikke SÅ ille. :lol: Med Panda var han tilbøyelig til å bare bli liggende evig, tror jeg, for hun la seg jo også, og da sto vi der da... :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Kuro og jeg vært på tur med Aslan og hennes Thorvald også. Og de er jammen søte sammen, altså.

Som vanlig måtte de brumme litt på hverandre da vi møttes. Men dette ble rimelig fort glemt, og så snart vi kom oss ut på veien, begynte de å leke. (Vel. Så snart Thorvald hadde luktet seg ferdig på tisseflekken.)

De var kjempesøte, og Kuro var så flink! Han kom til meg hver gang jeg ropte på ham, og klarte til og med å gå pent forbi dem med fokus på meg! (...eller fiskekaken i hånden min, da. Det må da være lov å jukse litt.) Vi møtte ikke en eneste hund, men det var ett menneske som særlig Thorvald ville hilse på... Og det var selvfølgelig den eneste som hadde noe negativt å si på at vi hadde hundene løse. Typisk. :pinch: Men ellers gikk det fint, og både vi og hundene stoooorkoste oss.

Det ble jo litt bilder også, da. Kjekt å ha hunder som kan underholde seg selv og samtidig være fotomodeller. :aww:

IMG_7349_zps2da963b3.jpg

IMG_7382_zpsebdd6998.jpg

IMG_7387_zps42f3c3de.jpg

Thorvald er FABULOUS

Kuro er ... Kuro.

IMG_7395_zpse68f8a1e.jpg

IMG_7399_zpse8b89252.jpg

Litt merkelig hale på Kuro..

IMG_7404_zps77e2ad00.jpg

Her kan dere faktisk se at Kuro ikke har vanlige tenner i underkjeven. De stikker ikke opp, liksom, sånn som de skal. IMG_7410_zps0dcb4660.jpg

Så tok vi frem pipeballen. Og DEN var de søt med, den! Kuro ville helst at Thorvald skulle jage ham med den, men Thorvald var da alt for høflig for slikt, tenk. :aww: Det var jo Kuro sin leke.

Men med en gang Kuro SLAPP den, ja, DA var det en annen sak! Og så endte det med at de løp og baste i snøen med den likevel, da. :lol:

Superfornøyd Kuro!

IMG_7434_zps4ff985bd.jpg

Thorvald fikk tråden i øyet.

IMG_7447_zps61c3684c.jpg

Fin tur med fine hunder!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige begge to!

Kan du ikke snike deg til et munnbilde, for jeg skjønte ikke hva du mente med at de så rare ut? :P

De er ... korte. :lol: Skal se hva jeg får til.

Edit: IKKE i dag! :lol: Det er ganske vanskelig å SNIKE seg til et munnbilde av den hunden der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har vært på nok en tur med Panda! Hun har et ganske kjipt ressursforsvar på både mat og matmor, men så lenge vi klarer å ta hensyn til det, så er de verdens søteste sammen. :wub: Og Kuro er så gentleman! Med én gang hun sier fra, så trekker han seg vekk. Flinkis.

Her kommer bilder!

IMG_7458_zps53936fe5.jpg

IMG_7509_zpse4a048cd.jpg

IMG_7539_zps5ffd4799.jpg

Woop, fikk en leke! HER går det da hvertfall an å se at tennene i underkjeven er korte! Hvis de hadde vært normal lengde, hadde de syntes på dette bildet, nå ser du bare såvidt at det ser ut som snø. :P

IMG_7568_zps906c5502.jpg

Panda fikk leken, Kuro er forsiiiktig...

IMG_7586_zps384da306.jpg

IMG_7592_zpsfaf997c1.jpg

Panda er ganske vakker, altså.

IMG_7605_zps3e10262b.jpg

IMG_7611_zps0a891270.jpg

Og som vanlig, fikk jeg et bilde der den andre hunden ser pen ut, og Kuro bare durrrrrp-er helt.

IMG_7647_zpsfcbaf47f.jpg

Men han er ganske pen, sånn egentlig. :wub:

IMG_7657_zpse2296837.jpg

Vi møtte en løs golden, som vi lurte på om vi skulle holde på helt til vi fant en eier. Anja måtte holde fast i Panda, for Panda liker ikke fremmede hunder og napper ganske hardt. Det skjønte ikke goldenen... Eieren kom etter hvert, og sa at hun håpet det hadde gått bra.

IMG_7660_zpsf66ca9fd.jpg

Her kan du også se mangelen på hjørnetenner i underkjeven. Du ser såvidt en flat tann der hjørnetannen ellers ville stukket opp.

De ER venner, altså! Lover! :lol:

IMG_7664_zps861a74d9.jpg

Så braste det en setter ut av skogen.

IMG_7719_zps79ce97c8.jpg

Den var bare leken og god og snill, og til og med Panda likte den. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk lar hundene sine løpe så langt ut av syne når man går tur altså. :icon_confused:

Men alt i alt var det en kjempefin tur, og vi kom hjem med rimelig bra slitne hunder, begge to. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Si hei til vårt nye familiemedlem, Minion!

60450_10151386986774601_853688437_n.jpg

Vi har egentlig blitt enige om at hvis dette ikke funker så gir vi ham tilbake, men jeg tror at sambis er så forelsket alt at denne pusen er kommet for å bli. :aww:

Han er utrolig uredd, og spradet rett opp til Kuro for å susse nese! Og så har det gått litt opp og ned, men de ser ut til å komme veeeldig godt overens.

Minion er en snart 5 måneder gammel blanding mellom maine coon (mor) og eventyrmix (far). Vi ser maine coonen godt over alt i hele kroppen hans, så han er en veldig vakker katt. :D

Håpet er at dette skal hjelpe Kuro litt med separasjonsangsten hans. :) (Pluss det at vi er så glade i katter, begge to, at da ideen først var plantet, klarte vi ikke å slå den fra oss igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...