Gå til innhold
Hundesonen.no

Gi meg dine drinktips! (Advarsel, jeg er kresen!)

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå begynner jeg å bli litt lei det jeg ALLTID lager av drinker. Men det er samtidig veldig få jeg synes er så gode at jeg gidder lage en i stede for å ta en øl, for å si det sånn. Barskapet har det mest grunnleggende men jeg tilbøyelig til å ta en tur på polet i morgen om noen har noe godt forslag.

Jeg liker alt som er surt. Grønn Mickey finn, midori (vet, ikke surt i utgangspunktet), sweet&sour-mix, sitronsaft, limesaft. Det er de tingene som blir oftest brukt sammen med sprite som blandevann. Ingen sterke drinker på meg takk, men det meste som passer i long drink-glass er jatakk, spesielt når det fylles opp med sitronbrus.

Så kravene, for de som ikke orker lese alt:

- Sur drink

- Må være endel brus i (altså ikke sterke drinker)

- Gjerne eple/pære/stron/lime, etc-smaker

- IKKE for søtt

Anyone?

Kan jo legge til at den beste drinken jeg noen sinne har smakt er aloe vera.

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mojito er min klare favoritt, men den skal lages riktig. Kun ca to av fem mojitoer jeg bestiller ute er bra. Heldigvis pleier de å bli flinkere til å lage mojito utover kvelden da. Det gjelder vel ege

Ikke strawberry daiquiri? Får ikke noe bedre enn en skikkelig slik laget fra bunnen av Du kan jo satse på at Mali svarer, hun er veldig gøy å besøke barer på finskebåten og sånnt med

Jeg tar den litt fra hodet for tiden da - men får som regel slik jeg vil tilslutt Du kan jo velge å bruke mer crushed ice så den blir mer slush-aktig om du liker det også: 4cl hvit rom (bruker sup

Skrevet

Ikke strawberry daiquiri? :huh::blink:

Får ikke noe bedre enn en skikkelig slik laget fra bunnen av :D

Du kan jo satse på at Mali svarer, hun er veldig gøy å besøke barer på finskebåten og sånnt med :D

• Like 1
Skrevet

Ikke strawberry daiquiri? :huh::blink:

Får ikke noe bedre enn en skikkelig slik laget fra bunnen av :D

Du kan jo satse på at Mali svarer, hun er veldig gøy å besøke barer på finskebåten og sånnt med :D

Haha, vurderte om jeg skulle nevne den. Det er den eneste søte drinken jeg liker. Men så tenkte jeg at da villeder jeg vel bare dere alle også får jeg masse forslag på sånne drinker - som jeg i utgangspunktet ikke liker :lol: Men jo, den er en kjempefavoritt og jeg har brukt eeevigheter på å få til samme konsistens. Så om noen har tips der så jatakk, jeg får den liksom ikke heeelt perfekt!

Skrevet

Jeg pleier å rådgi alle som vil lage gode drinker at de bruker 2 cl fruktlikør av noe slag, og 2 cl blank sprit (fortrinnsvis vodka). Deretter topper du dette med 50/50 blandevann, hvor jeg pleier å bruke sitronjus, eplemost, sprite, club soda eller Farris Bris med lime/sitrongress (anbefales!). :)

Skrevet

Vil jo forresten i samme slengen tipse om Wine Coolers, de kan lages i alle smaker, det kan også daquiri, så hva med Apple Daquiri f.eks.

Skal komme med oppskrift på Wine Coolers etterhvert.

Skrevet

Jeg tar den litt fra hodet for tiden da - men får som regel slik jeg vil tilslutt ;) Du kan jo velge å bruke mer crushed ice så den blir mer slush-aktig om du liker det også:

4cl hvit rom (bruker superior selv)

1cl Cointreau (tror denne utgjør mye av forskjellen, for er ikke det samme uten)

Saften av ca 1/2 lime (bruker ofte litt mer)

Saften av 1/4 appelsin

Ca 1ss sukker (en kompis av meg mente sukkerlake var mye bedre, men gidder ikke styre med det selv)

6-8 jordbær

Is, is, is :D

• Like 1
Skrevet

Ahh.. nå burde jeg rote frem drinkboken min, men satt veldig godt akkurat nå... lover at du skal få noen tips etterhvert!

Finne boka di til i morgen, synes jeg! Før to helst, så rekker jeg polet.. :P

Jeg pleier å rådgi alle som vil lage gode drinker at de bruker 2 cl fruktlikør av noe slag, og 2 cl blank sprit (fortrinnsvis vodka). Deretter topper du dette med 50/50 blandevann, hvor jeg pleier å bruke sitronjus, eplemost, sprite, club soda eller Farris Bris med lime/sitrongress (anbefales!). :)

Thank you! Noen fruktlikører å anbefale?

Må vi KJØPE brus nå da? Jeg som er så glad i brusmaskina mi som lager sitron og appelsinbrus samt "farris" med sitronsmak.. :lol:

Skrevet
Jeg tar den litt fra hodet for tiden da - men får som regel slik jeg vil tilslutt ;) Du kan jo velge å bruke mer crushed ice så den blir mer slush-aktig om du liker det også: 4cl hvit rom (bruker superior selv) 1cl Cointreau (tror denne utgjør mye av forskjellen, for er ikke det samme uten) Saften av ca 1/2 lime (bruker ofte litt mer) Saften av 1/4 appelsin Ca 1ss sukker (en kompis av meg mente sukkerlake var mye bedre, men gidder ikke styre med det selv) 6-8 jordbær Is, is, is :D

Hmm, den hørtes skikkelig spennende ut! Og jeg har alt i skapet! Og jeg er forresten veldig enig med kompisen din, sukkerlake blir alltid best. :D

Skrevet

Mojito er min klare favoritt, men den skal lages riktig. Kun ca to av fem mojitoer jeg bestiller ute er bra. Heldigvis pleier de å bli flinkere til å lage mojito utover kvelden da. Det gjelder vel egentlig med de fleste drinker. :thumbs:

• Like 3
Skrevet

Whisky og battery :P

Grøss.. :lol:

Mojito er min klare favoritt, men den skal lages riktig. Kun ca to av fem mojitoer jeg bestiller ute er bra. Heldigvis pleier de å bli flinkere til å lage mojito utover kvelden da. Det gjelder vel egentlig med de fleste drinker. :thumbs:

Jeg har aldri likt mojito. Kanskje fordi de er laget feil? :lol: Kan liksom ikke sette helt fingeren på hva som er galt heller.

Skrevet

Thank you! Noen fruktlikører å anbefale?

Midori (bland med vodka, farris bris, litt eplemost og sourmix)

Kaiserbirnlikör (bland med lys rom, sour og sprite)

Blue Curaçao (bland med vodka, epelmost og soumix, topp med club)

Grand Cumberland/Passoã (vodka, sour og farris bris)

Cointreu (bland med lys rom eller vodka, sour og sprite)

Peachtree (bland med vodka, sour og farris bris)

:)

Skrevet

Jeg har aldri likt mojito. Kanskje fordi de er laget feil? :lol: Kan liksom ikke sette helt fingeren på hva som er galt heller.

Ja, da har du sikkert smakt de som er feil. En skikkelig bra mojito er drømmegod! Den smaker skikkelig friskt og er ikke noe kvalmende (som jeg synes de fleste andre drinker er). Nå skal jeg ikke komme med noen tips, for jeg har kun klart å lage den feil jeg og. :( Men kanskje noen der ute har en knallbra mojito oppskrift?

Skrevet

Har ingen oppskrifter, men ei veninne av meg lagde en improvisert banan-rom-smoothie-med-ananas.. den var rågod! Så smoothie-alkohol er knall!

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i for søte drinker (og det syns jeg de fleste er), og mojito bestilt ute er ofte en skuffelse, eller det kan bli litt for mye av deg gode. Denne er en slags light versjon og best som longdrink:

- isbiter

- valgfri mengde hvit rom (jeg er også en "spritpyse")

- sitronbrus

- faris (hvis du vil ha den enda friskere og mindre søt)

- limesaft

- peppermynteplater (obs - ikke mynte!)

Mmmmmm :w00t:

• Like 1
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i for søte drinker (og det syns jeg de fleste er), og mojito bestilt ute er ofte en skuffelse, eller det kan bli litt for mye av deg gode. Denne er en slags light versjon og best som longdrink:

- isbiter

- valgfri mengde hvit rom (jeg er også en "spritpyse"

- sitronbrus

- faris (hvis du vil ha den enda friskere og mindre søt)

- limesaft

- peppermynteplater (obs - ikke mynte!)

Mmmmmm :w00t:

Den her skal jeg teste i morgen!

Ellers så har jeg tenkt litt på det, og jeg tror et av problemene er at det blir puttet for mye sukker i mojitoen ute. For noen av de jeg har smakt har vært ganske søte og kvalmende, og det blir jo bare feil.

• Like 1
Skrevet

Mine to absolutte favorittdrinker:

caipirinha.jpg

Caipirinha er en brasiliansk cocktail bestående av cachaça, lime, sukker og is.

Mojito_cocktail.jpg

Mojito inneholder:

4 cl hvit rom

3/4 lime i biter

1-2 ss sukker

Et par mynteblad

Knust is.

Club Soda

Skrevet

Flott tråd Soelvd :thumbs:

Kom med mer tips da :jump:

Jeg er en stor fan av Malibu og cola, det er nammis, det :w00t:

Etter fem år uten å tåle alkohol har plutselig magen funnet ut at det er greit alikevel, så nå har jeg lyst til å teste ut litt drinker. Så kom med tips O'store Sonen Orakel :aww:

Skrevet

Flott tråd Soelvd :thumbs:

Kom med mer tips da :jump:

Jeg er en stor fan av Malibu og cola, det er nammis, det :w00t:

Etter fem år uten å tåle alkohol har plutselig magen funnet ut at det er greit alikevel, så nå har jeg lyst til å teste ut litt drinker. Så kom med tips O'store Sonen Orakel :aww:

Da kan jo jeg komme med min favoritt. Husker ikke hvor mye, jeg slumper bare. Men tipper noe sånt:

2 cl midori (ikke tandori, som jeg trodde første gangen jeg prøvde. HAHA)

2 cl vodka

4 cl sweet&sourmix

En dæsj limesaft

Fyll opp longdrinkglasset med sitronbrus og masse is. Jeg lover det, det er helt magisk!

• Like 1
Skrevet

Har ingen oppskrifter, men ei veninne av meg lagde en improvisert banan-rom-smoothie-med-ananas.. den var rågod! Så smoothie-alkohol er knall!

Bare pass på å ikke lag smoothie med melk *Grøss*

Skrevet

Har ikke peil på driker, men disse er slagere hos de fleste jeg har møtt :

Bacardi Lemon(sprit) , Fanta Lemon og Solrik. Den er søt, men veldig god.

Bacardi Razz, Solrik og Battery - Veldig god.

Skrevet

Jeg burde absolutt prøve flere drinker. På HVER fest drikker jeg cider og en drink med cola, Smirnoff North (GOD) og battery, burn eller noe i. Kjempegodt! Og helst masse is! Jeg er litt pysete og liker å holde meg til noe jeg vet jeg ikke blir dårlig av og som samtidig er veldig godt! :P