Snøfrost Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 I dag er det på dagen 3 uker siden paringen fant sted (vi tok bare en). Er jo ikke sikkert Denali er drektig. Men jeg krysser fingrene for Siberian valper om ca. 6 uker! Så imens jeg sitter her og gransker Denali for alle mulige lovende tegn og venter på at UL kan tas så grubler jeg likesågodt over valpenavn. Dette blir et "vær kull" og kun vær som forekommer på disse breddegrader er aktuelt. Litt vanskelig når man ikke vet hverken kjønn eller personlighet. Men blir det ingen kull nå, ja så kan navnene brukes den dagen det første kullet faktisk blir født. Så langt virker hun noe roligere, hun har forstørrede og noe mørkerosa patter, mer enn normalt etter løpetiden synes jeg. Ønsketenkning??? I tillegg har hun hatt dårlig matlyst igår og idag. I går spiste hun ikke halve dagsrasjonen engang. Svært utypisk for en ellers matglad hund. Freke derimot hadde litt dårlig matlyst pga stress under løpetiden til Denali og tilbringer nå dagene med å forsøke å få i seg mest mulig virker det som :rolleyes2: At han sånn ellers er litt interessert i Denali er ikke noe pålitelig tegn da dette er en hormonell fjortis. Dvs det meste er interessant når det kommer til andre hunder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Vi har da navn som Storm, Bris, Orkan, Kuling, Reyst1|eyn t1ror jheyg d Tror jeg fortsetter i morgen, a.lt jeg skriver b.lir tu.l.l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snickers Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Krysser fingrene for valper! Denali var nydelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Spennende! Lykketil med valper! xx for at det gjemmer seg en liten gjeng inni der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Vi krysser fingrene! Iogm at du har Snøfrost som kennelnavn, antar jeg at du satser på norske/nordiske egennavn? Jeg synes i alle fall ikke at det er spesielt stilig med blanding av norsk og engelsk osv... Skal du ha et kullnavn også, eller bare navn fra vær? Feks har mine to -Chan og Deki som kullnavn, og jeg kommer til å fortsette den tradisjonen sjøl. Kanskje du kunne hatt noe sånt som Gnistrende, Iskald eller lignende? Snøfrosts Gnistrende Bris, Vind, Regn, Sky, Orkan, osv? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 21. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Blir norske navn ja. Snøfrost er valgt med "overlegg" blant annet for å ha et klart skille mellom katteoppdrettet og hundeoppdrettet. Typiske navn på mine katter (oppdrettsnavnet er Swahili: Kimburu) er slike ting som Kimburu Zaluzianskya crocea (latinsk navn på en afrikansk plante), Kimburu Emurangogolak (afrikansk vulkan), Kimburu Panlong (kinesisk drage), Kimburu Jajapur (indisk provins) osv osv Så dette kullet blir Snøfrost adjektiv - værfenomen. Adjektivt og værfenomenet må passe sammen. F.eks. Kjøling Fjellbris, Isende Rim osv. Hvis noen har noe som passer til tåke så kom med det! for ord som "grå" og "stille" er bare kjedelig. Selvom "silent mist" høres bra ut på Engelsk så har liksom ikke "stille tåke" samme svungen synes jeg Må være en svært stilltiende valp da i tilfellet. hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Fortyllende tåke? Trolsk? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 21. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Fortyllende tåke? Trolsk? Litt "eventyrlig" navn kan jo være bra! Det ser jo i alle fall trolsk ut i skogen her når tåka ligger som en graut mellom trærne (noe som ikke skjer så altfor sjelden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Spennende tid, håper virkelig det blir noen lodne nøster! Fønvind synes jeg klinger bra, er en varm, tørr vind som kommer ned fra en fjellkjede. F.eks Susende fønvind, Fargerikt nordlys, Stormende orkan, Dalende snøkrystall, Krystalisert istapp/dryppende istapp, Isende kulde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Jeg stemmer for at du skal ha en lys valp som skal hete Snøfrosts Smygende Tåke! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Jeg har ikke noen ideer om navn, men jeg vil veldig veldig gjerne få se bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Snøfrosts Plaskende Regn 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Mystiske Tåke Svalende Bris Lurefulle Storm Solstråle Nordlys Yr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Spennende! Blir nesten valper samtidig på oss da. Snøfrost Haglende Byge Snøfrost Vestlig Kuling Snøfrost Altanterhavs Storm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Snøfrost Rosa Perlemorssky Snøfrost Gnistrende Morgendugg Snøfrost Isende Kuling Snøfrost Blafrende Nordlys Snøfrost Tindrende Stjernehimmel Snøfrost Virvlende Orkan Snøfrost Brennende Kulelyn Snøfrost Stormende Vestavind Snøfrost Solgangsbris 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Snøfrost lune Solgangsbris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Flott:-) Jeg kom nemlig ikke på et bra adjektiv foran Solgangsbris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Flott:-) Jeg kom nemlig ikke på et bra adjektiv foran Solgangsbris. Dette kullet må bli rekordstort, for steike her er mange flotte navn å velge mellom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 21. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Jeg stemmer for at du skal ha en lys valp som skal hete Snøfrosts Smygende Tåke! Tror det kan bli vanskelig med denne lyse valpen. Størst mulighet for at de blir svart/hvite, med en viss mulighet for at det også kommer rød/hvite (om faren bærer genet for rødt, begge hans foreldre gjør - Denali gjør). Men, man skal aldri si aldri. Men jeg blir overrasket om det kommer en hvit en ut Edit: Dette kullet må bli rekordstort, for steike her er mange flotte navn å velge mellom! Hehehe, den tanken har jeg tenkt også. Men jeg vil helst ikke ha mer enn 6 altså! Bestemor og mor har fått kull på 6 og 7 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100007 Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Så spennende! Selv synes betydningene til værfenomenene nevnt under er veldig fine. Iskorn (regndråper som fryser til is før de når bakken) Kornsnø (kornete faste partikler som faller ut av tåke/tåkeskyer) Kilde: metlex.met.no. Edit: Solstorm er også veldig fint! Har vel kanskje ikke noe direkte med vær å gjøre da, men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Underkjølte Regn ;-) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Tror det kan bli vanskelig med denne lyse valpen. Størst mulighet for at de blir svart/hvite, med en viss mulighet for at det også kommer rød/hvite (om faren bærer genet for rødt, begge hans foreldre gjør - Denali gjør). Men, man skal aldri si aldri. Men jeg blir overrasket om det kommer en hvit en ut Jaja, hvit schmit, jeg tenkte mest på maska da! Men hva med navnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 21. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Jaja, hvit schmit, jeg tenkte mest på maska da! Men hva med navnet? Er vel en viss mulighet for ganske åpen maske (mye hvitt), men mest sansyligvis ser de ut som banditter hele gjengen når de er små (de hvite feltene vil krype og de mørke lysne etterhvert som valpene blir eldre). Mange gode navneforslag her. Så de ligger på "lista" så får jeg se hva som kommer og hva jeg føler passer da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 biiiilder av den evt kommende moren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2012 Spennende, krysser fingrene for drektighet og fine valper til å matche alle kreative navneforslag! Villedende Tåke, er det et ok navn til en lederhund i spannet eller? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts