Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil gjerne ta lappen, og da lurer jeg på om noen har noen kjøreskoler i Trondheim å anbefale? Bør være ganske sentrumsnære, slik at jeg kan gå dit. Aller helst vil jeg så klart ha noen som er både rimelige (så rimelige som det kan få blitt, dyrt er det jo uansett) og hyggelige... jeg er en ganske klønete sjåfør, og jeg vil ikke komme til en gammel gubbe som er drittlei jobben sin og som ikke har tålmodighet til min evindelige klumsing med kløtsj og gir (hadde egentlig vært deilig å ta med automatgir :P ). Advarsler om dårlige og uhyggelige skoler setter jeg og pris på. Hjelp?

Skrevet

Gjevik, uten tvil. De holder til på tempe. De er billige og jeg tror de har samlet norges beste og kuleste kjørelærere på en plass :) Kjøretimene er kjempegøyale, samtidig som de er utrolig flinke til og lære bort! De var iallefall ikke av de dyreste og når de er flinke til og lære bort blir man som regel ferdig på kortere tid og dermed blir det billigere :)

• Like 1
Skrevet (endret)

Jeg kjørte opp med Nidaros trafikkskole. De er sentrumsnære (leuthenhaven), og hyggelige. Dvs, jeg er verdens verste pinglesjåfør, og hadde angstanfall hver eneste kjøretime de første gangene :P Men hadde en veldig ålreit kjørelærer som pushet meg akkurat nok, uten å bli utrivelig (jeg hadde dog lyst til å hoppe ut av bilen når jeg innså at vi var på vei ut på motorveien første gang, men, det gikk bra, jeg overlevde)! Å si ifra kunne hun da, hvis jeg gjorde noe skrekkelig dumt, men det syns jeg er greit. Å være bilist er et stort ansvar, og det er greit å være skjerpa og innse at mine tåpelige feil faktisk kan ha store konsekvenser. Bah. Min kjærelærer var også veldig tålmodig, takk og lov, for jeg kvalte bilen ganske jevnlig i begynnelsen bl.a. :P Besto oppkjøringa på første forsøk gjorde jeg og forøvrig! Samboer kjørte også opp med de, og var fornøyd. Men vi har jo ikke prøvd noen andre da, så litt vanskelig å sammenligne.

Eneste er at de neppe er av de billigste (som sagt, jeg har ikke prøvd noen andre så vet ikke direkte. Lappen er svindyrt uansett), men jeg er en bortskjemt drittunge og mine foreldre holdt løftet sitt om å sponse lappen min, selv om jeg ikke tok den når jeg var 18 allikevel :P Relativt raskt gikk det da, jeg tok mine første kjøretimer ii midten av april, og tok oppkjøringa i august. Jeg kunne tatt det mye mer intensivt også, men jeg utsatte teorien ganske lenge (det går ca 2 mnd fra bestått teori før de kan bestille oppkjøring i Trondheim, sånn var det i alle fall i sommer og høst).

Lykke til! Det er noe drit når det holder på, men følelsen er fantastisk når lappen er i boks!

Edit: forresten, når jeg var på leit etter trafikkskole og søkte i evigheten på google var det mange som skrev mye bra om Heimdal. Og på de fleste kjøreskoler kan man få pakkepris, inkl Nidaros, kom jeg på!

Endret av Aslan
  • Like 1
Skrevet

Takk for gode tips! Skal sjekke ut begge :-) Gjevik hørtes veldig bra ut da, men ikke helt i gåavstand, det hadde vært en stor fordel, tenkte å ikke ha busskort i år (men til våren og sommeren kan jeg jo sykle da).

Jeg gruer meg skikkelig, er nok derfor jeg har utsatt og utsatt, er så redd for å ikke klare det. Jeg har ikke kjørt så veldig mye, men til nå har jeg ikke funnet noen automatikk i det, giring, bremsing og alt går bare i surr for meg, og jeg er stygt redd for at det blir en ekstra dyr lapp :P Tenk, en time (eller 45 min rettere sagt) koster 600 kr! Det er jo ran!

Skrevet

Er ikke Tempe gåavstand?? :blink: Det er vel ikke mer enn maks 3 km fra deg, om du går over Nidarøbrua og langs sykehuset.

Jeg bare VISSTE at du kom til å kommentere det der! :P Men jo, klart jeg kan gå dit, gikk vel i området der senest i dag. Likevel hadde det vært fint med noe nærmere, og om noen av de i sentrum er bra er jo det flott. Men skal ikke velge utifra det altså. Jeg googlet bare kart og tempe, ikke nøyaktig hvor skolen er, kanskje den er nærmere enn der pilen på kartet setter seg. http://maps.google.n...F-8&sa=N&tab=wl

Er det omtrent der pilen er så synes jeg faktisk det er litt langt. Ikke til å gå tur med hunden, men til å gå frem og tilbake, og i tillegg gå tur igjen etterpå. Må jo over E6 og greier. Så det.

Skrevet (endret)

Jeg gruer meg skikkelig, er nok derfor jeg har utsatt og utsatt, er så redd for å ikke klare det. Jeg har ikke kjørt så veldig mye, men til nå har jeg ikke funnet noen automatikk i det, giring, bremsing og alt går bare i surr for meg, og jeg er stygt redd for at det blir en ekstra dyr lapp :P Tenk, en time (eller 45 min rettere sagt) koster 600 kr! Det er jo ran!

Var derfor jeg utsatte og.. Var redd for at det skulle bli "den ene" tingen jeg aldri ville få til. Men jeg lover deg at det går an hvis selv sånne lost cases som meg kan få det til, og det er egentlig bare en løsning på det; mengdetrening. Har du noen å øvelseskjøre med privat? Det var gull verdt for meg, men uten det så må man jo virkelig ta mange kjøretimer hvis man ikke er et naturtalent :/

Edit: Titta på priser nå, sammenlignet nidaros med gjevik, og jeg trodde alltid at nidaros var dyrt, men var jo faktisk ikke såå mye dyrere enn gjevik. Heh, kanskje jeg ikke valgte så dyr trafikkskole allikevel!

Endret av Aslan
Skrevet

Var derfor jeg utsatte og.. Var redd for at det skulle bli "den ene" tingen jeg aldri ville få til. Men jeg lover deg at det går an hvis selv sånne lost cases som meg kan få det til, og det er egentlig bare en løsning på det; mengdetrening. Har du noen å øvelseskjøre med privat? Det var gull verdt for meg, men uten det så må man jo virkelig ta mange kjøretimer hvis man ikke er et naturtalent :/

Det er godt å høre :D Jeg er en slik en lost case :P

Har ingen å kjøre med nå. Har en gammel boble tilgjengelig, men den duger bare på sommerføre, og tror ikke helt det er rette bilen å øvelseskjøre med uansett *flir*. Får bare hive meg ut i det, hadde vært fantastisk å kunne kjøpe hundemat med bil fremfor å drasse med på buss/sykkel :lol: (og slippe nsb). Ellers kan jeg vente til sommeren, da får jeg muligheten til å øve masse. Kanskje det er det beste å gjøre... hmm... har ikke så lyst til å kjøre på dette føret.

• Like 1
Skrevet

Latsekk Lola! Dessuten er det ikke uvanlig at du får avslutte kjøretimen nært hjemmet om det passer seg sånn..

De fleste har avtaler med at du både kan hentes og slippes av der du vil :)

Skrevet

Hva? Kjører dem ikke hjem til dere? :P Jeg byttet kjøreskole to ganger da jeg ikke var fornøyd med kjørelærerene og alle tre kjørte hjem og hentet meg og kjørte meg hjem etterpå!

Skrevet

Ja jeg er faktisk litt lat, nekter ikke for det. Og siden jeg har utsatt lappen så lenge nå, så vil jeg gjerne gjøre det så gjennomførbart som mulig, så da blir det at kjøreskolen er i nærheten en fordel på den måten at jeg faktisk kommer meg dit enkelt og uten "styr", og ikke bare utsetter.

Kjøring og henting er jo kjempefint da, og med de prisene så skulle det egentlig bare mangle om de ikke gjorde det! :-)

Skrevet

Det er fra kjøreskole til kjøreskole og de kjører og henter. (kjør/hent er vell et lite salgstriks for å trekke til seg folk.)

Jeg brukte byens trafikkskole (dog den ligger på lademoen, rett nedenfor ladejarlen vgs.). De synes jeg halte ut kjøretimene til det ble på grensen til drøyt. Min mor synes også det var på grensa til mange kjøretimer jeg skulle ha også, så kun avlyste de siste kjøretimene mine men besto oppkjøringen forde. De kjører og henter deg. De bruker mitchubitsh 4hjulsdekker. Jeg starta de første timene midt i april og kjørte opp 8 september. Kjørelæreren min opplyste meg også om at skolen hadde lav strykprosent.

Heimdal trafikkskole er visst en av Trondheims beste kjøreskoler.

(Jeg også tenke "herregud skal jeg virkelig klare og kjøre opp!" og tenkte at dette kom jeg aldri til og klare..)

• Like 1
Skrevet

Heimdal trafikkskole vil jeg ikke anbefale. Har ikke prøvd dem selv, men flere av mine venner har gått der og er ikke fornøyd, et par av dem så lite fornøyd at de byttet underveis.

Skrevet

Heimdal trafikkskole vil jeg ikke anbefale. Har ikke prøvd dem selv, men flere av mine venner har gått der og er ikke fornøyd, et par av dem så lite fornøyd at de byttet underveis.

Helt enig, bytte til slutt orket ikke mer. tapte ca 4000 på det men glad jeg gjore det
Skrevet

Gjevik holder til her. De henter og bringer.

Sønnen kjørte opp der for 1 år siden og han søkte på nett før han bestemte seg. Heimdal er mye nærmere, men de har fått endel dårlig kritikk, så han valgte Gjevik og var storfornøyd

• Like 1
Skrevet

Både jeg, søsteren min og flere venner av meg kjørte opp med Trondheim Trafikkskole. Den ligger i Erling Skakkes gate, rett ved Gerhard Schøning vgs (eller er det Tora Storm den heter nå? - Uansett, like før Erling Skakkes går ut i Kjøpmannsgata). Da jeg tok lappen for drøyt to år siden lå de på den rimelige siden av prislappen (men det er vel ikke særlig store forskjeller uansett?). Jeg (eller mamma og pappa, da :innocent: ) betalte 16 000 for lappen min, men det er jo helt avhengig av hvor mange kjøretimer man trenger.

Uansett! Jeg var utrolig fornøyd med kjørelæreren min, han var helt fantastisk rolig og hyggelig, han gjorde at jeg følte meg trygg på veien og han var underholdende å ha langkjøring osv med fordi vi hadde en del å snakke om. De andre jeg kjenner som kjørte opp der hadde andre kjørelærere enn meg, men alle var fornøyde. Hvis du er interessert, kan jeg sende navnet på kjørelæreren min på PM, men ærlig talt tror jeg ikke at det spiller noen stor rolle hvilken du får der nede, for det virker på meg som om alle er dyktige.

Skrevet

Det er ikkje noko problem å øvekøyre med boble. Det viktige er å køyre. Masse! Og det er ikkje for å få til clutch, gir og brems, det er som å lære å sykle, når du først får det til, har du det. Det er mengdetrening i trafikkforståing, handtering av situasjonar, ulike vegar / køyreforhold osvosvosv som er viktig å få. Altså, om så alt du har for hand er ein sykkel, så kan du få mykje viktig køyretrening på den òg.

Det går nok fint, skal du sjå. Lukke til :) .

Skrevet

Jeg har kjørt mye scooter i trafikken da :innocent: Jeg skal ikke skryte på meg å kunne særlig mange regler, men for meg er ikke trafikken som er det største problemet, eller iallefall ikke det jeg gruer meg mest til, det er mer det at jeg er redd jeg aldri kommer til å "lære å sykle".. men jeg vet jo at jeg kommer til å klare det da, sånn innerst inne, men kunne nok vært lurt å øve litt mer før jeg begynner på timene, så jeg iallefall har fått inn det grunnleggende. Tok en time for mange år siden, læreren startet med å få meg til å kjøre rundt i et boligfelt, endte jo nesten med at jeg knertet en mercedes og en unge. Så jeg trenger definitivt litt mer parkeringsplasstrening :P

Æsj... kanskje jeg bare skal ta scooterlappen istedenfor, og sette på en tilhenger eller noe til Casper.

• Like 1
Skrevet

Hold deg unna WRIGHT kjøreskole iallefall :P de GLEMTE f*en å melde meg opp til oppkjøring når etter jeg tok teorien, ringte de 2 uker senere å hørte, da sa de at de ikke hadde hørt noe tilbake ennå, etter det gikk ei uke til ringte jeg igjen, da fant de ikke noe sted at jeg hadde sagt fra at jeg sto.. Tok teoriprøven i Mai, fikk oppkjøring i slutten av august... :sint_01:

Skrevet

Hold deg unna WRIGHT kjøreskole iallefall :P de GLEMTE f*en å melde meg opp til oppkjøring når etter jeg tok teorien, ringte de 2 uker senere å hørte, da sa de at de ikke hadde hørt noe tilbake ennå, etter det gikk ei uke til ringte jeg igjen, da fant de ikke noe sted at jeg hadde sagt fra at jeg sto.. Tok teoriprøven i Mai, fikk oppkjøring i slutten av august... :sint_01:

Haha, jeg fikk "kjeft" av min kjørelærer etter at det tok en uke fra jeg sto teoriprøven til jeg sa ifra til henne, jeg kunne jo fått oppkjøringa mi en heel uke tidligere!!! (det var greit for meg at det ble en uke seinere :P )