Gå til innhold
Hundesonen.no

Borsali'nos 2nd H Hermoza " Mozza"


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk:) Hun passer veldig godt inn. I dag fikk hun tidenes mentaltest, hun fikk besøke søskenbarna til Ask , henholdsvis 2 og 5 år. De er - i motsetning til Ask - ikke hundevante, og de er enhver hun

Lille Blå fra landet er nå offisielt en by-lemur Det feires med et glass vin, en tyggepinne og bildespam fra hennes nye liv.. Fortsatt Mob kamera, sorry..

Ja, og ta med deg hunden! Siden regningen for eierskifte har kommet i posten og jeg nå har hatt Mozza i 4 uker er det vel på tide med en oppdatering? Uten bilder da jeg bare har mobilkamera og hun

Posted Images

Ny oppdatering fra mamma, må postes fordi jeg ikke får sove:

"Nå er vi tilbake på hytta etter tur til Lærdal og ni timers vandring i Aurlandsdalen. Mozza syntes nok det var litt i lengste laget. I dag nektet hun å gå lang tur, og la seg ned under et vierkratt. Vi gikk derfor en kort tur med tre innlagte sovepauser. Hun er ellers svært fornøyd med å være på fjellet."

Og så dagens facebookbilde...

942734_552432591487353_2131358618_n.jpg

Jeg får litt uheldige assosiasjoner til en sjøldaua sau jeg kom over for et par år siden, men har fått bekrefta at hun fremdeles puster og har det fint. Heldigvis, for nå gleder jeg meg veldig til å få henne tilbake, kjenner jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så fin og nybørstet i mosebosoen sin :D Kan ikke hjelpe for det, men en bedlington må bare være velstelt :huh:

Dét er hun, i det minste. :teehe: Jeg er ikke så glad i floker, de kommer sånn i veien når hun skal koses med... Men tipper det er mamma og søster som skal ha æren for tida.

Mozza!

Jeg er så glad for at hun kom til deg, ingen tvil om at det er bra match! :D

Jeg er deg evig takknemlig. :flowers::heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mozzasavn rett før leggetid døyves best ved å ta en rask kikk gjennom familiens facebookoppdateringer fra de siste dagene.

"Bein!"

2013-07-31+20.10.46.jpg

"Nydusja etter å ha gravd beinet ned i blomsterbedet:"

2013-07-31_21.14.39.jpg

"Mozza grov ned et bein i bedet til mamma og måtte dusje. Nu ligg ho under fleecepleddet og har det ganske greit men prøve å overbevise alle om at ho har det grusomt."

999089_557163464347599_1356797636_n.jpg

"Der fikk jeg tak i en fin sei. Den skal jeg grave ned på et hemmelig sted under solbærbusken. Det blir en deilig frokost i morgen."

971182_10200593269090987_1588491922_n.jp

Om litt under en uke har jeg henne her igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg må bare få skryte enda litt mer av denne fantastiske hunden, men kan jo gjøre det i tråden hennes denne gangen...

Klokka ni i kveld var ståa slik:

...sender naboen opp raketter sammen med ungene, og Mozza ville veldig veldig veldig gjerne ut og sjekke dette spennende som skjedde. Jeg åpna ytterdøra litt på gløtt bare for å vise at det er skummelt ute og bedre å være inne, men nå sitter vi plutselig på trappa sammen. Bikkja sitter og logrer og ser fascinert på fyrverkeriet, og jeg begynner igjen å lure på om det er noe galt med hørselen hennes, eller hva... Rar hund. :huh:

Tenker vi går inn igjen nå.

Vi feirer nyttår hos foreldrene mine, og fra stuevinduene deres er det super utsikt over en by med rundt 20 000 innbyggere. Huset ligger øverst i den høyeste åsen, så vi har med andre ord ganske greit med raketter utfor vinduet på nyttårsaften... så det måtte sjekkes nøye ut.

I halv tolv -tida stilte derfor Mozza seg opp med forpotene godt planta i vinduskarmen, og kikka ut med spissede ører, logrehale og hodet på skakke. Etter hvert ble hun litt sliten av å stå sånn, så da fikk hun ligge på fanget i stedet. Her i huset er det ikke egentlig lov med hunder i møblene, så etter et par minutter ble det viktigere å nyte fangkosen, enn å følge med på rakettene... Uklart bilde, men her er altså Mozza klokka 00.01 på nyttårsaften (hun ligger i kosestilling med beina opp, for dem med dårlig skjerm/fantasi):

post-10495-0-45134300-1388536154_thumb.j

På det tidspunktet rista det ganske godt i huset.

Etter en stund med full krig i nabolaget og flere raketter som eksploderte ekkelt nært oss, fant jeg ut at dette må vi bare ha et litt mer ordentlig bilde av. Men da pappa fant fram kameraet ble det mye mer spennende å følge med på hva han gjorde, enn på det som skjedde rett utfor ruta. Her ser hun ut vinduet, men kun fordi jeg har sagt at hun skal gjøre det... Derav den misfornøyde minen. Raketter blir fort kjedelige, tydeligvis...

post-10495-0-02832000-1388536176_thumb.j

Ti på halv ett måtte hun veeeldig tisse, men da skjedde det så mye spennende ute at jeg nesten ikke fikk henne med meg inn igjen. Så da fikk hun stå ute en liten stund, og logre til rakettene. Tipper den hunden kommer til å sove lenge i morgen tidlig...

Godt nyttår, alle sammen! :flowers: Jeg unner alle hunder og hundemennesker å oppleve en så harmonisk nyttårsaften som den vi har hatt i år, jeg klarer nesten ikke å tro at det går an. Lurer litt på om hun mangler et eller annet vesentlig instinkt, eller noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

10955625_870810126316263_182930000226993

Å HERREGUD FOR NOE SÅ VAKKERT :|:|

Før syntes jeg Bedliser var såååå stygge, men uten den veldige utstillingsklippen så er de bare utrolig nydelige! Og etter et par møter med diverse individer så er jeg frelst! SKAL HA som maskothund en gang :wub::wub:

Red: La la la. Logge ut av moderatorkonto er lurt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å HERREGUD FOR NOE SÅ VAKKERT :|:|

Før syntes jeg Bedliser var såååå stygge, men uten den veldige utstillingsklippen så er de bare utrolig nydelige! Og etter et par møter med diverse individer så er jeg frelst! SKAL HA som maskothund en gang :wub::wub:

Red: La la la. Logge ut av moderatorkonto er lurt :P

Takk! Det var hyggelig å høre. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun er! :) Betatt av denne rasen altså.

Kan jeg spørre hvor navnet kommer fra? Hørt om flere av rasen som heter det samme (Mozza/Mossa).

Hermoza / Hermosa betyr vel vakker, og Mozza er nok bare en forkortelse brukt som kallenavn?

Hun het det når jeg kjøpte henne og siden navnet er kult beholdt jeg det, og det samme har vel @Vims tenkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Sikker på at det ikke er samme hunden du har hørt om da @Yellow ?

Såpass nysgjerrig på rasen at jeg er medlem av "Bedlington terrier i Norden" og virker som om det er flere hunder der med det navnet, aldri hørt det navnet på noen annen rase. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass nysgjerrig på rasen at jeg er medlem av "Bedlington terrier i Norden" og virker som om det er flere hunder der med det navnet, aldri hørt det navnet på noen annen rase. :)

Det er samme hunden :P

Hun er bare litt bereist, elsket av mange og det er litt forskjellige stavevarianter :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, så skjønn hun er! Må oppdatere oftere :D

Håper det er greit man spør, for nysgjerrige meg måtte jo selvfølgelig lete henne opp i DogWeb, og det er så sjeldent man kommer over sånt man finner begrunnelsen for uten god kjennskap til rasene. Hvorfor er hun registrert med avlssperre? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...