Gå til innhold
Hundesonen.no

Er noen av disse hundebøkene til å anbefale?


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Har kikket gjennom noen hundebøker som virker interessante, har du en av disse selv, eller lest noen vil jeg gjerne høre tilbakemelding om de er verdt å bruke penger på. :)

"Mental Aktivisering" av Anders Hallgren.

"Kontakt" av Eva Bodfäldt.

"Nesearbeid for hund" av Anne Lill Kvam.

"Dyrenes følesesliv" av Marc Bekoff.

"Massasje og stretching" av Kerstin Jörn Oleby.

Eller om du har noen andre hundebøker som du anbefaler, gjerne innenfor noe liknende tema som bøkene over.

Edit: Vil helst bare ha bøker på bokmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om den første i rekken der er en veldig tynn bok beregnet for hundeeiere med nesten minimale kunnskaper om mentalt aktivisering.. Hm? Stemmer det at forsiden på boken er litt "åttitallspreget" i looken?

*klippet vekk teksten som sto*

Edit: HEY! Det er 5 bøker i listen din! Har du puttet inn "Nesearbeid for din hund" siden sist eller er jeg så fjern? Den anbefaler jeg gjerne også til de som trenger en real innføring i nesearbeid. Inspirerer godt til forskjellig mental og morsom trening med hunden. Kjekk bok.

Så fremt ikke rekkefølgen endres på bøkene, så anbefaler jeg bøkene 2, 3 og 5 ;)

Endret av Hundevennen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg lurer på om den første i rekken der er en veldig tynn bok beregnet for hundeeiere med nesten minimale kunnskaper om mentalt aktivisering.. Hm? Stemmer det at forsiden på boken er litt "åttitallspreget" i looken?

Bok nummer 2 og 4 i rekken anbefaler jeg gjerne :)

Takk for svar! Ja, er det jeg lurer på også, vil jo si jeg har noe kunnskap om de emnene her (kanskje bare ikke om massasje til hund), men jeg vil jo rett og slett lære noe mer utdypende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Da tror jeg bok nummer 1 i listen din utgår ;)

Æsj. Noen som vet om bøker om omtaler mental aktivisering for hund litt mer enn kun grunnleggende? Kan som sagt noe/en del om emnet, men vil gjerne ha flere tips til variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket gjennom noen hundebøker som virker interessante, har du en av disse selv, eller lest noen vil jeg gjerne høre tilbakemelding om de er verdt å bruke penger på. :)

"Mental Aktivisering" av Anders Hallgren.

Denne boken er grei, men er ikke noe spesielt utenom det vanlige. Beregnet på vanlige hunde eiere. Men fin bok.

"Kontakt" av Eva Bodfäldt.

Denne boken liker jeg, dog burde jeg kanskje lese den igjen. Det er noen år siden jeg leste den sist.

"Nesearbeid for hund" av Anne Lill Kvam.

Denne liker jeg, men den er ganske overfladisk.

"Dyrenes følesesliv" av Marc Bekoff.

Grei nok, og en får tanker. Men vet ikke om jeg sluker alt rått.

"Massasje og stretching" av Kerstin Jörn Oleby.

Helt grei bok, dog ville jeg nok heller fått en som kunne det vist meg det.

Eller om du har noen andre hundebøker som du anbefaler, gjerne innenfor noe liknende tema som bøkene over.

Edit: Vil helst bare ha bøker på bokmål. :)

Skrev inni hva jeg synes om bøkene. Og jeg har over trehundre bøker. Så bare spør, vet ikke helt hva du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Takk for tilbakemeldinger :)

Skal prøve å få tak i noen av bøkene via biblioteket først tenker jeg (om jeg får tak i noen av disse der), så får jeg heller kjøpe om jeg finner noe interessant som er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt anbefalt Bodfält-boken, så har reservert denne på biblioteket nå.

Ellers har jeg Hundemassasje og stretching av Oleby og Haase. Liker den godt, selv om jeg ikke er så flink å bruke teknikkene (min samboer er flinkere, så Hermes får nyte godt av tipsene i boken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nesearbeid for hund" ble jeg kjempeskuffet over. Syns den var aaaalt for enkel og overfladisk. Spesielt når jeg vet at forfatteren har veldig mye kunnskap om temaet.Har den liggende om noen som liker den bedre enn meg vil kjøpe den billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nesearbeid for hund" ble jeg kjempeskuffet over. Syns den var aaaalt for enkel og overfladisk. Spesielt når jeg vet at forfatteren har veldig mye kunnskap om temaet.Har den liggende om noen som liker den bedre enn meg vil kjøpe den billig.

Jeg er helt enig, trodde jeg fikk mer enn jeg fikk der gitt.

Men spårhunden av Fålt? er knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket gjennom noen hundebøker som virker interessante, har du en av disse selv, eller lest noen vil jeg gjerne høre tilbakemelding om de er verdt å bruke penger på. :)

"Mental Aktivisering" av Anders Hallgren. - ikke lest

"Kontakt" av Eva Bodfäldt. -hjalp meg masse med min forrige hund og har nok gitt en god start til GG

"Nesearbeid for hund" av Anne Lill Kvam. - har, men ikke lest

"Dyrenes følesesliv" av Marc Bekoff. - ikke lest

"Massasje og stretching" av Kerstin Jörn Oleby. -liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...