Gå til innhold
Hundesonen.no

Kida <3 - Rockhound's Diamond

MarionS
 Share

Recommended Posts

Kida!

Nå har jeg fått streng beskjed om at jeg må presentere valpen min her på sonen! Kida er en vakker blue merle tispe som nå er blitt 9 uker gammel.

Jeg hentet Kida hos oppdretteren første juledag og tok henne med meg hjem, definitivt årets beste julegave. Kida er valp etter en tispe som er importert i fra England og en Svensk hannhund. Begge hundene er øyelyst og er HD fri, med friske linjer bak seg.

Kida er etter min mening en veldig vakker blue merle sheltie valp, hun er ganske jevn i fargen og har et veldig synkront ansikt, noe jeg syns er veldig fint. Hun har også et blått og et brunt øye som gjør henne litt spesiell, men veldig stilig :P

Jeg håper vi kan klare å komme langt innen lydighet, bruks og agility! Så håper jeg også at hun vil få gode

resultater i utstillingsringen. Ettersom jeg har henne på fôr er jo planen at hun skal avles på om noen år, så jeg håper hun blir en frisk og moden sheltie frøken :D

Kida.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! :D

Og jeg er helt imponert over henne, hun er så utrolig trygg, sosial, førerorientert, ivrig og med skikkelig lekelyst! Og ikke minst er hun veldig pen, jeg skal gjøre alt jeg kan for å skjemme henne bort.. :wub: Mer bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! :D

Og jeg er helt imponert over henne, hun er så utrolig trygg, sosial, førerorientert, ivrig og med skikkelig lekelyst! Og ikke minst er hun veldig pen, jeg skal gjøre alt jeg kan for å skjemme henne bort.. :wub: Mer bilder!

Hun er også ganske tøff som holder ut med Ella og Opsis! Også er hun jo veldig heldig som har deg som tante også da :D

Her er englebilde jeg tokk av henne tidligere i dag!

IMG_1320.jpg

Snakk om å ha utstråling liksom!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så utrolig hyggelig å høre at dere syns hun er fin! Jeg er super fornøyd med at det var akkurat hun jeg fikk :D virkelig en fantastisk snill og god valp! <3

Her kommer det litt flere bilder av Kida som jeg tokk i går da vi var ute i det fine været!

IMG_1471.jpg

IMG_1478.jpg

IMG_1441.jpg

IMG_1440.jpg

IMG_1453.jpg

IMG_1443.jpg

Kida 11 uker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært å gått tur på gjordet sammen med Maria, Opsis og Ella. Var ikke så lett for lille Kida og holde følge med de store hundene, spesielt ikke nå som det har kommet litt snø. Men det er ganske mye futt i henne selv om hun bare er 11 uker :D

IMG_1541.jpg

IMG_1573.jpg

IMG_1543.jpg

IMG_1576.jpg

IMG_1584.jpg

IMG_1540.jpg

Ble ikke så mange bilder av Ella som heller ville være asosial lengt unna oss, enn og være med å leke i snøen!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 2 months later...

Tenk at hun allerede er så gammel?! Hun var jo nettopp 9 uker.. (Ikke at jeg ser så stor forskjell. :lol: Bittelille hunden! Hvor høy er hun nå?)

Og helt seriøst, Kida er den mest perfekte hunden jeg noen gang har møtt. Hun er bare snill og søt, utrolig førerorientert, veldig miljøsterk, mye lekelyst, glad i mat, sosial, akkurat passe stressnivå, ikke mye lyd, ikke noe problem med å være alene og og og.. Og dritkul! Det er helt ille.

Sånn. Dagens Kidarekame. :lol: Correct me if I'm wrong.

Edit:

Jeg har kanskje skrevet noe liknende før. Jaja, sånn kan det gå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...