Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som bjeffer når meg og samboeren har sex


FranskDogge
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har ett problem her.. Hunden begynner å bjeffe i strekk når meg og samboeren har sex. Jeg kan ikke stenge han ute ifra soverommet heller for da skraper han opp døren.

Jeg har prøvd å sove med han på gulvet.

Er dette ett vanlig problem? Jeg har hørt flere i samme dilemma. Noen råd?

Det er bare mens vi er på soverommet at han starter piping, bjeffing og skraping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Savner du spenningen fra canis eller vil du ha en vill og usensurert sexdiskusjon her inne også?

Jeg vet ikke om sonen er heeeelt på den bølgelengden ennå. Vi har hatt diverse avstemningstråder: "Er du lesbisk, homofil eller bifil?"- typen, men det er lenge siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist du skrev på Canis hadde du sluttet å ta med deg tilfeldige hjem skrev du. Men du har kanskje fått fast forhold i mellomtiden, hva vet vi. Uansett har du kopiert tråden fra Canis og legger dette frem som ditt eget eksempel fordi du vil diskutere temaet.

Du får sette hunden på badet eller i et annet rom som har dør så vet den ikke hva du gjør på soveromet ditt. Er den vant til å sove på soverommet sammet med deg så kan du slippe den inn når dere er ferdige. Hvis ikke det går heller fordi hunden bjeffer når den blir satt i et annet rom med lukket dør, foreslår jeg at du trener på dette så den kan være i et rom alene i en liten periode.

Dersom det heller ikke fungerer fordi du ikke klarer å lære den å være konfortabel alene litt, så får du sette ham i bilen da, hvis du har det. Og har du ikke bil, så får du spørre om naboen kan ha den. Går ikke det heller, så får du prøve å lære inn at det skjer ting på soverrommet som den ikke skal ta del i. Hvis du ikke føler du får til det heller, kan du kanskje gå på litt kurs, lære om ulike innlæringteknikker og spørre ulike instruktører om tips til spesifikt dette problemet.

Hvis problemet uansett hvilket rom hunden befinner seg i, er at den ikke takler de høye lydene så foreslår jeg at du enten lærer den å takle høye lyder eller lar være å lage så høye lyder at den faktisk blir plaget av det når den er i et annet rom.

Dersom du ikke synes det er noe særlig heller, så kanskje den rett og slett bare kan bjeffe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er enkel, lag litt dyriske lyder i løpet av hverdagen, hopp litt på samboer og gjør det trivielt. Snart forstår hunden at dere er gærne og slutter å bry seg så mye til saker og ting 'virkelig skjer'. Forhåpentligvis ordner det seg :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har et bur å ha han i,eller noe som kan stenge av en liten del av rommet,sånn at han ikke kommer seg opp i sengen akkurat den stunden dere ikke vil ha han der. Og bare overse om han klager.

Hos oss sier vi bare at hun skal legge seg ned på en dyne på gulvet,så blir hun somregel der så lenge vi vil. Det har hendt at hun hopper oppi sengen,noe jeg ikke synes passer seg i det heletatt,og da kan jeg finne på å sette henne i buret en liten stund. (noe hun ikke har problemer med,trenger ikke ta noe burdiskusjon) Eterpå åpner vi burdøren og lar henne velge selv hvor hun vil sove :yes:

Oi,nå har jeg skrevet om det at han hopper oppi sengen,men ser at det ikke er nevnt i innlegget,sorry :P

Bjeffing må man nesten bare overse.Hvis dere slutter pga. det,så får jo han det akuratt som han vil,og da vil han bare fortsette med det. Har ikke så mange andre tips dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at ni sider og en utestenging fra forum ikke var nok action :aww: (Ikke hat meg, jeg har en veldig koselig og sonen-snill undertone når jeg skriver dette :heart::whistle: )

Jeg synes at alle som sliter med dette skal slutte å ha sex. Eller så kan dere ha det ute. Hunden bor også der. Jeg hadde ikke likt det hvis noen dreiv og hadde sex i huset mitt, spesielt ikke der hvor jeg sov. Skikkelig ekkelt, altså.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at ni sider og en utestenging fra forum ikke var nok action :aww: (Ikke hat meg, jeg har en veldig koselig og sonen-snill undertone når jeg skriver dette :heart::whistle: )

Jeg synes at alle som sliter med dette skal slutte å ha sex. Eller så kan dere ha det ute. Hunden bor også der. Jeg hadde ikke likt det hvis noen dreiv og hadde sex i huset mitt, spesielt ikke der hvor jeg sov. Skikkelig ekkelt, altså.

Sex er en naturlig del av livet enten der er i t parforhold eller one night stands. Man kan ikke slutte å ha sex... Det er sex for bra til!

Hunden tenker ikke på sex som noe ekkelt. De sniker seg til en runde i høyet så snart de har sjansen selv. Et liv i ren røkternhet fordi bikkja ikke liker dette er helt og holdent feil! Da snakker jeg av erfaring for en gangs skyld...

FranskDogge- hvorfor får hunden være med på rommet? Enten det er din problemstilling eller ikke går det vel an å spørre.

Du vil ha en konklusjon? Lær bikkja å være alene i tre minutter (med mindre du/ den personen det gjelder vil ha lengre tid) og nyt hyrdestunden sammen med partneren/ for deg selv, i de minuttene det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er en naturlig del av livet enten der er i t parforhold eller one night stands. Man kan ikke slutte å ha sex... Det er sex for bra til!

Hunden tenker ikke på sex som noe ekkelt. De sniker seg til en runde i høyet så snart de har sjansen selv. Et liv i ren røkternhet fordi bikkja ikke liker dette er helt og holdent feil! Da snakker jeg av erfaring for en gangs skyld...

http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...