Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannvalp på 8mnd problemer med tissen?!


Rambomamma
 Share

Recommended Posts

Har en hannvalp på 8mnd som er 5blandinds, han er en hund med mye energi og er flink :)

Men jeg har ett spørsmål:

Når vi koser med han, så kommer alltid tissen ut uansett, selv om vi klapper han normalt..

Han er ikke kastrert eller noe, men selvsagt syns vi det er synd att vi ikke kan klappe han uten att dette skjer..

Så mitt spørsmål er da: Er dette NORMALT?

Send meg gjerne ett svar hvis dere har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du koser med han mer enn en kort stund, hva skjer da?

Det du skriver er mest sannsynligvis normalt og det pleier i aller høyeste grad å gå over. I unghundalder så er det mange hormoner som suser rundt i kroppen, og unghunder pleier gjerne å få tissen ut på luft bare det bruser litt energi, forventinger eller spenninger gjennom kroppen på de.

Jeg tipper at hunden din blir veldig glad for kosen = veldig ivrig = tissen ut. Sannsynligvis ikke verre enn som så.

Blir jo litt heihå å svare på dette over nett, så dette blir jo å svare etter beste evne ut fra den lille informasjonen som man får over nett da ;) Det må du tenke på når du leser svarene du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med hundevennen :) Har en hannhund på nesten 9 måneder selv, her kommer tissen ut nesten hver gang det skjer noe kult. Når han skjønner at han skal få godbit-tissen ut, når jeg kommer hjem fra jobb/skole - tissen ut :P I starten når vi koser- tissen ut. Husk han er i puberteten :) Det går sikkert over, han tar den vel inn igjen? Den kommer vel ikke helt ut når dere klapper han? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du koser med han mer enn en kort stund, hva skjer da?

Det du skriver er mest sannsynligvis normalt og det pleier i aller høyeste grad å gå over. I unghundalder så er det mange hormoner som suser rundt i kroppen, og unghunder pleier gjerne å få tissen ut på luft bare det bruser litt energi, forventinger eller spenninger gjennom kroppen på de.

Jeg tipper at hunden din blir veldig glad for kosen = veldig ivrig = tissen ut. Sannsynligvis ikke verre enn som så.

Blir jo litt heihå å svare på dette over nett, så dette blir jo å svare etter beste evne ut fra den lille informasjonen som man får over nett da ;) Det må du tenke på når du leser svarene du får.

Signerer denne :)

det er helt normal, min lille gutt på 18 mnd'r har akkurat nesten sluttet med det. Men fra han var rundt 4-5 mndr til han var 14mnd'r så kom "lebestiften" fram hver gang han ble ivrig; ved kos, under trening, når det kom besøk, første møte med hunder yngre enn hann osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Her luftes den stadig vekk, men ikke så veldig langt ut.

Typisk at den titter frem når noen kommer hjem, vi får besøk etc. Pluss når han sitter i visse stillinger og lapper av kan det virke som om den bare kikker frem. Helt vanlig hos en pubertal hannhund.

Ikke alle som er sånn da, kan nesten ikke huske å ha sett snabben til min forrige hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du koser med han mer enn en kort stund, hva skjer da?

Det du skriver er mest sannsynligvis normalt og det pleier i aller høyeste grad å gå over. I unghundalder så er det mange hormoner som suser rundt i kroppen, og unghunder pleier gjerne å få tissen ut på luft bare det bruser litt energi, forventinger eller spenninger gjennom kroppen på de.

Jeg tipper at hunden din blir veldig glad for kosen = veldig ivrig = tissen ut. Sannsynligvis ikke verre enn som så.

Blir jo litt heihå å svare på dette over nett, så dette blir jo å svare etter beste evne ut fra den lille informasjonen som man får over nett da ;) Det må du tenke på når du leser svarene du får.

Hvis du koser med han mer enn en kort stund, hva skjer da?

Det du skriver er mest sannsynligvis normalt og det pleier i aller høyeste grad å gå over. I unghundalder så er det mange hormoner som suser rundt i kroppen, og unghunder pleier gjerne å få tissen ut på luft bare det bruser litt energi, forventinger eller spenninger gjennom kroppen på de.

Jeg tipper at hunden din blir veldig glad for kosen = veldig ivrig = tissen ut. Sannsynligvis ikke verre enn som så.

Blir jo litt heihå å svare på dette over nett, så dette blir jo å svare etter beste evne ut fra den lille informasjonen som man får over nett da ;) Det må du tenke på når du leser svarene du får.

Han er akkuratt det samme når vi koser han litt, men den kommer helt ut :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er akkuratt det samme når vi koser han litt, men den kommer helt ut :o

Hvor lenge holdes den helt ut da? Dere slutter kanskje å klappe han fordi tissen kommer ut på luft? Jeg ville prøvd å se hva hundens neste steg blir. Fortsett å klapp den rolig, og få den til å slappe av. Trekkes den tilbake når hunden slapper av?

Jeg tolker det fortsatt som normalt, for du skriver ikke om det som også kan skje videre på også mange hormonbomber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Du har fått gode svar som jeg har lest, men det er også en mulighet at forhuden til hunden din er for løs. Vet om en hund som hadde samme problem, men det gikk såpass langt at det ble mild betennelse på "den" grunnet den hele tiden var litt ute, og da måtte det rett og slett et sting eller to til hos veterinæren, for å stramme huden rundt, men det var uansett et veldig lite inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått gode svar som jeg har lest, men det er også en mulighet at forhuden til hunden din er for løs. Vet om en hund som hadde samme problem, men det gikk såpass langt at det ble mild betennelse på "den" grunnet den hele tiden var litt ute, og da måtte det rett og slett et sting eller to til hos veterinæren, for å stramme huden rundt, men det var uansett et veldig lite inngrep.

Du har fått gode svar som jeg har lest, men det er også en mulighet at forhuden til hunden din er for løs. Vet om en hund som hadde samme problem, men det gikk såpass langt at det ble mild betennelse på "den" grunnet den hele tiden var litt ute, og da måtte det rett og slett et sting eller to til hos veterinæren, for å stramme huden rundt, men det var uansett et veldig lite inngrep.

Hvordan blir tissen hvis det er betennelse på den?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge holdes den helt ut da? Dere slutter kanskje å klappe han fordi tissen kommer ut på luft? Jeg ville prøvd å se hva hundens neste steg blir. Fortsett å klapp den rolig, og få den til å slappe av. Trekkes den tilbake når hunden slapper av?

Jeg tolker det fortsatt som normalt, for du skriver ikke om det som også kan skje videre på også mange hormonbomber ;)

Hvor lenge holdes den helt ut da? Dere slutter kanskje å klappe han fordi tissen kommer ut på luft? Jeg ville prøvd å se hva hundens neste steg blir. Fortsett å klapp den rolig, og få den til å slappe av. Trekkes den tilbake når hunden slapper av?

Jeg tolker det fortsatt som normalt, for du skriver ikke om det som også kan skje videre på også mange hormonbomber ;)

Problemet, med han er att han er veldig stressa, den holdes ute omtrent hele tiden mens vi klapper han uansett, han tar den inn etter 30min, han småtrekker den inn når han slapper av men, den kommer ut igjen titt og ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, med han er att han er veldig stressa, den holdes ute omtrent hele tiden mens vi klapper han uansett, han tar den inn etter 30min, han småtrekker den inn når han slapper av men, den kommer ut igjen titt og ofte

Er han stresset eller blir han stresset ved klapping? Jeg forsto ikke helt begynnelsen på denne setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...