Gå til innhold
Hundesonen.no

Systemet rundt dette med å søke om å få være forvert


soelvd
 Share

Recommended Posts

For ett år siden søkte vi om å få være forvert for en blindehund. Vi søkte gjennom blindeforbundet. Da vi aldri hørte noe sendte vi på ny en mail der vi fikk beskjed om at de ikke fant oss i systemet og at vi måtte søke på nytt. Dette gjorde vi i juni 2010 og fikk denne standardmailen tilbake:

"Kjære fôrvertsøker,

Tusen takk for at du har lyst til å være fôrvert. Vi har mange som ønsker å

bli fôrverter, heldigvis.

Vi behandler søknader om å bli fôrverter i den rekkefølge de kommer inn. Det

som skjer videre er at vi gjennomfører en samtale med deg/dere for å finne

ut om ditt dagligliv kan passe for en av våre valper. Denne samtalen vil vi

ha når vi venter valpekull som trenger et hjem.

For tiden har vi ingen valper som skal ut, men vi tar kontakt så snart vi

ser at vi har behov for flere fôrverthjem. Vi ser frem til å snakke med

deg/dere og takker inntil videre for din interesse."

Er det virkelig sånn de holder på? At man skal sitte og vente på en telefonsamtale som skal avgjøre om man får lov til å være forvert eller ikke? Hva med de som kanskje vurderer om de vil ha en valp eller om de skal være forvert feks? For vår del var det i alle fall helt håpløst å skulle sitte og vente på en samtale om at det var kommet valper - for så å få beskjed om at vi ikke var egnet (worst case scenario)?

Noen som har søkt om sånt før? Jeg bare synes hele systemet virker merkelig, det er jo ikke rart de alltid mangler folk om de bruker så lang tid på å i det hele tatt ringe de interesserte. For ordens skyld har jeg enda ikke hørt noe. Ikke er det aktuelt heller nå som vi kjøpte valp i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ikke tilfelle.

Vi søkte jo fordi de hadde en nyhetssak om at de hadde for få forverter. Er ikke så uvanlig at jeg ser reklame om det.

Var ikke slik da vi var forverter. Men kan jo være forskjellig fra sted til sted? vi var for de på Vestby, men er lenge siden nå da.

Kanskje? Jeg søkte nå bare generelt hos blindeforbundet, stod ingenting om avdelinger eller noe lignende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søkte jo fordi de hadde en nyhetssak om at de hadde for få forverter. Er ikke så uvanlig at jeg ser reklame om det.

Okei, mulig det har endret seg nå som det har byttet eier. Det var hvertfall ikke slik før.

Hvordan de nye prosedyrene er vet jeg heller ikke, men tidligere fôrverter fikk hvertfall fort svar, og alle valpene havnet i gode hjem 8 uker gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, mulig det har endret seg nå som det har byttet eier. Det var hvertfall ikke slik før.

Hvordan de nye prosedyrene er vet jeg heller ikke, men tidligere fôrverter fikk hvertfall fort svar, og alle valpene havnet i gode hjem 8 uker gamle.

Det er jo forsåvidt det viktigste. Men allikevel merkelig at prosedyrene er sånn.

Jeg sendt en mail for noen mnd tilbake siden. Og fikk samme svar, dessuten fikk jeg også at det var uheldig at jeg bodde på sørlandet for det var langt unna Oslo.

Så da droppet jeg den tanken.

Åja, vi bor på vestlandet men de sa ikke noe sånt til oss. Men ikke hørt noe i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, mulig det har endret seg nå som det har byttet eier. Det var hvertfall ikke slik før.

Hvordan de nye prosedyrene er vet jeg heller ikke, men tidligere fôrverter fikk hvertfall fort svar, og alle valpene havnet i gode hjem 8 uker gamle.

Hva mener du med byttet eier?

Blindeforbundet er da en organisasjon, en organisasjon har ingen eier, kun medlemmer og eiendeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...