Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av veterinær


Maria
 Share

Recommended Posts

Siden Leja skal bo her på Ås lurer jeg på om det ikke er lurt å bruke en vett som er litt nærmere enn den vi bruker på Chessea (Skedsmo). Men jeg aner ikke hvem jeg skal velge. Det skal sies at kvaliteten er viktig for meg, men det samme er priser. Så jeg er ikke interessert i å vaksinere valp hos den dyreste veterinæren som er, kun fordi de er "bedre enn alle andre", om dere skjønner. Sålenge det først og fremst dreier seg om vanlige polioklinikk-ting får vel de fleste til å gjøre en grei jobb?

Så.. Noen som har noen forslag? Jeg vurderer Ås dyreklinikk, men aner ikke noe om dem. Ser de er et lite kontor. Eller er det jo Follo som ser ganske stor ut, men jeg foretrekker å ha klinikken så nære at jeg ikke MÅ ta buss/kjøre.

Vi bor altså i Ås. I helgene er jeg mye på Lørenskog og jeg er mye i Oslo. Så forslag i områdene der tas og imot med takk - gjerne begrunnelse/erfaringer og.

Men så lurer jeg på - kanskje det er lurt å ha begge hundene hos samme veterinær? Eller får jeg ikke rabatt dersom Chessea står på mamma og Leja på meg, selv om jeg kommer med begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvantumsrabatt er det vel ikke så ofte man får hos veterinær, med mindre man er særs uheldig med hundene sine?

Ellers er vi veldig fornøyde med Sinsen dyreklinikk her i Oslo, Grorud er også bra. Men kommer jo litt an på evt. hvor i Oslo du er da, om det er lettvint å stikke innom. Det er forøvrig flere tråder her om dyreklinikker i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har erfaringer med Ås dyreklinikk er jeg også interessert i å få vite dem! Har foreløpig ikke hatt behov for veterinær på Østlandet, men siden denne er den nærmeste, hadde det jo vært veldig bra om den er ok å bruke (også til andre ting enn bare vaksiner, liksom). Ellers er Holstad veterinærkontor også noe (midt mellom Ski og Ås omtrent), noen som har erfaring med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvantumsrabatt er det vel ikke så ofte man får hos veterinær, med mindre man er særs uheldig med hundene sine?

Ellers er vi veldig fornøyde med Sinsen dyreklinikk her i Oslo, Grorud er også bra. Men kommer jo litt an på evt. hvor i Oslo du er da, om det er lettvint å stikke innom. Det er forøvrig flere tråder her om dyreklinikker i Oslo.

Wrong. Skedsmo dyreklinikk har nemlig det. De reduserer prisene på blant annet vaksiner fra og med hund nummer to med samme eier. Men vet ikke om det hjelper at jeg er deleier i den ene og eier av den andre, liksom.

http://skedsmo.dyreklinikk.no/prisliste/

Skedsmo har relativt høye priser jevnt over.

Forøvrig er vi mest på Oslo vest, Ullern.

Hvis noen har erfaringer med Ås dyreklinikk er jeg også interessert i å få vite dem! Har foreløpig ikke hatt behov for veterinær på Østlandet, men siden denne er den nærmeste, hadde det jo vært veldig bra om den er ok å bruke (også til andre ting enn bare vaksiner, liksom). Ellers er Holstad veterinærkontor også noe (midt mellom Ski og Ås omtrent), noen som har erfaring med dem?

Ja, jeg vil gjerne høre om Ås altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har ikke så mye råd å komme med, annet enn at jeg har den oppfatning av at pris hos vet. og profesjonalitet overhodet ikke trenger å henge sammen. Var hos en rådyr veterinær tidligere der JEG hadde mer peiling, sier sitt! i dag har vi en relativt billig veterinær (kontra noen andre vi har vært hos) og er strålende fornøyd, ekstremt hyggelig og behjelpelig personell med masse erfaring, noe jeg virkelig setter pris på, er viktig å ha en vet. man er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôrverten bodde i Ås, men brukte ikke veterinæren til annet enn vaksiner og behandling av en øyekatarr. Til det bruket var hun i alle fall fornøyd med Ås Dyreklinikk, så jeg ville nå bare bestilt time der for vaksinering og deretter gått litt på magefølelsen. Ellers har jeg brukt Enebakk dyreklinikk og aldri møtt maken til oppfølging og engsjement (tja, ett unntak, men tror ikke den veterinæren er der lenger), men der er du jo avhengig av bil igjen.

Og Sinsen har jo veldig godt rykte, har to valpekjøpere som bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive ting å si om Ås Dyreklinikk ihvertfall. Har brukt Jeløya en del men ble lei av å kjøre så langt og synes Ås fungerer veldig bra. Har vært der både med småproblemer og revaksinering og ikke minst en gang med hardt skadet hund. Da fikk jeg komme med en gang og de som var der var helt utrolige! Jobbet langt utover arbeidstid, taklet en rimelig fortvilet eier bra og ikke ble det noe kjempesum heller. Opplevde også siste revaksinering som veldig positvit med en veterinær som tok seg tid til å gå skikkelig gjennom hver og en hund. Tror jeg har truffet tre forskjellige vett'er og alle har vært nøye, hjelpsomme og veldig hyggelige. Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å bruke dem :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår dyrlege gir og kvantumsrabatt, og jeg har alltid fått det uavhengig av hvem som har vært eier. Har til og med dradd med ei venninne og vaksinert våre hunder og fått rabatt.. Så tror ikke det har så mye å si hvem som eier bikkja, om du har en dyrlege som gir kvantumsrabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Ås Dyreklinikk, men gikk bort fra de. Jeg har slitt mye med helsa til Elwira de siste åra, og fikk lite hjelp. Det er ei dame der jeg likte godt, men hun gikk ut i mammapermisjon rett etter jeg begynte å bruke dem. Nå har jeg gått over til Kolbotn dyreklinikk. Her har jeg fått masse hjelp, de ringer meg for oppfølging, og de har gått mye lengre med å teste bikkja enn det Ås og noen av klinikkene i Drammen gjorde. Elwira er også blitt trygger på veterinær etter vi startet her ettersom veterinærene bruker mye tid på min redde hund.

Haken med Kolbotn er at de er ganske dyre.

Nå er situasjonen med Elwira ganske spesiell ettersom hun er livredd og hatt endel helseproblemer som har vært knytta til allergi. Til Mayah bruker jeg Kolbotn også, men hadde jeg bare hatt hu hadde jeg nok brukt Ås eller Follo (aldri vært der, men hørt masse positivt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens, her var det mye fine tilbakemeldinger. Jeg tenker at jeg prøver Ås nå ved 12-ukers vaksinen også får jeg se etterhvert. Leja vil måtte vaksineres hver vinter mens Chessea får om sommeren, så da er det ikke ofte de trenger dra samtidig uansett!

Follo fikk jeg et godt inntrykk av og :)

Ås til småting og skjer det noe mer skal jeg ta en titt på follo og Kolbotn. Jeg vil f.eks. ha en erfaren vett når Leja skal PL-sjekkes om et år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg vil bruke Ås dyreklinikk når Kida skal ha 12 ukers vaksine, da kan jeg selv skape meg en formening om hva jeg syns om dem. Tenker også det kan være greit å ha litt erfaring med dem om noe skulle skje. Da er det lettere og avgjøre om man skal reise dit eller til Follo/Kolbotn dyreklinikk.

På Sabon har jeg neste alltid brukt Groruddalen dyreklinikk og syns de er utrolig flinke og hyggelige! Men når det er sakt er det kanskje en av de dyreste veterinærklinikkene i Oslo, så når det gjelder små ting og vaksiner ser jeg ikke noen grund til å ikke dra andre steder. Men ingen tvil om hvor jeg skal når det kommer til litt større inngrep og operasjoner :)

Takk folkens, her var det mye fine tilbakemeldinger. Jeg tenker at jeg prøver Ås nå ved 12-ukers vaksinen også får jeg se etterhvert. Leja vil måtte vaksineres hver vinter mens Chessea får om sommeren, så da er det ikke ofte de trenger dra samtidig uansett!

Follo fikk jeg et godt inntrykk av og :)

Ås til småting og skjer det noe mer skal jeg ta en titt på follo og Kolbotn. Jeg vil f.eks. ha en erfaren vett når Leja skal PL-sjekkes om et år.

Nå skal vel vi sannsynligvis vaksinere valpene samtidig så da kan vi jo dra en tur til Ås dyreklinikk sammen, om vi finner en dag som passer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg vil bruke Ås dyreklinikk når Kida skal ha 12 ukers vaksine, da kan jeg selv skape meg en formening om hva jeg syns om dem. Tenker også det kan være greit å ha litt erfaring med dem om noe skulle skje. Da er det lettere og avgjøre om man skal reise dit eller til Follo/Kolbotn dyreklinikk.

På Sabon har jeg neste alltid brukt Groruddalen dyreklinikk og syns de er utrolig flinke og hyggelige! Men når det er sakt er det kanskje en av de dyreste veterinærklinikkene i Oslo, så når det gjelder små ting og vaksiner ser jeg ikke noen grund til å ikke dra andre steder. Men ingen tvil om hvor jeg skal når det kommer til litt større inngrep og operasjoner :)

Nå skal vel vi sannsynligvis vaksinere valpene samtidig så da kan vi jo dra en tur til Ås dyreklinikk sammen, om vi finner en dag som passer :ahappy:

Det synes jeg var en veldig god ide :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student brukte jeg Ås dyreklinikk, mest til vaksinering, men hvis jeg ikke husker feil brukte jeg dem til hd og ad røntgen også. Jeg synes de var helt ok, trivelige, ikke noe å utsette på de, men jeg hadde aldri syk hund, så jeg hadde aldri behov for å teste de.

Jeg tror de har studentrabatt, men jeg er usikker på om det er på for, eller om det gjelder andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Siden Leja skal bo her på Ås lurer jeg på om det ikke er lurt å bruke en vett som er litt nærmere enn den vi bruker på Chessea (Skedsmo). Men jeg aner ikke hvem jeg skal velge. Det skal sies at kvaliteten er viktig for meg, men det samme er priser. Så jeg er ikke interessert i å vaksinere valp hos den dyreste veterinæren som er, kun fordi de er "bedre enn alle andre", om dere skjønner. Sålenge det først og fremst dreier seg om vanlige polioklinikk-ting får vel de fleste til å gjøre en grei jobb?

Totalt OT: Men jeg håper virkelig ikke det er en Polioklinikk, da det er en forferdelig sykdom som rammer mennesker.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...