Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder på nyttårsaften


:)Kine
 Share

Recommended Posts

Ute av sammenheng, men:

Naboens hund har nå vært ute i hagen siden 14-tiden i dag, bjeffer, bjeffer og bjeffer, synes så synd på den hunden..

Var ute og luftet min for ikke lenge siden og prøvde å roe ned hunden litt samtidig, så kommer det et .... av en fyr (rundt 18 år, burde visst bedre!) og skremmer naboens hund med kinaputter nærmest i ansiktet på hunden, han fikk høre av meg, ja!

Men sitter her nå ganske fly forbanna over at hunden enda er utendørs, smeller fryktelig mye nå, og har stått ute og bjeffet i HELE dag. Har så lyst til å gå over, men vet denne mannen er det virkelig ikke lett å komme inn på, håper hunden snart får komme inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste bråke/rakketan e ferdig hær. Klokka 00.00 fikk den elste e broligende så han ikke gik gjennom veggen, hu miste fik en okse *** å va vist fornøyd med det, så da håpe æ på ei rolig natt og vet at det e "bare" 365 daga te neste gang. :angry: Håpe jo vetr år at dem ska forby dere dritten te privat persona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro valgte helt frivillig og stå ute med oss (åpen dør 2 meter bak oss, og inngjerdet hage), og koste seg :D Han tigget godis, satt bamse og rullet vilt rundt på gulvet når klokken slo tolv :D Jeg er så stolt at jeg har ikke ord, den hunden er utrolig :wub:

Godt nyttår folx! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Tok heldigvis hunden inn rett etter at jeg skrev det her, ellers hadde jeg selvsagt gått bort. Å ha hunden ute ved midnatt er helt uforsvarlig, også hele dagen på en slik dag selvsagt. Har fått så mye skjenn av den gamle mannen tidligere, at jeg nesten kan garntere at jeg ikke hadde kommet gjennom med med det. Men som sagt, bra hunden ble tatt inn før det verste kom iallefall.

Noen burde virkelig ikke hatt hund, selvom jeg er ganske sikker på at den hunden ikke er hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det forsåvidt greit. Pøbel gikk tur, og rett bak et hjørne fyrte de opp en bombe i halv ni-tiden ... Pøbel skvatt noe sinnsykt. Grrr! Pep litt inne, men vi hørte Bob Marley på full styrke, vi. Så det gikk innmari greit. Men argh! Ett menneske, som også så oss, klarer å ødelegge noe som har gått så innmari fint tidligere og rett før. Jaja. Virket ikke SÅ berørt i ettertid, men unødvendig, synes jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her tror jeg vi har fått en som er redd for raketter og en som driter i dem altså lå og snorket ved ovnen. Den som er redd har ikke vært redd før men har grå stær og ser ikke så godt i skumring når det kommer biler bakfra. Så det kan være av den grunn hun reagerer.

Det hjalp i forhold til redselen å ligge på mammas fang under et teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var værre smell og bråk enn noensinne i går, jeg. Selv om jeg ikke hørte så mye (TV'n på og ikke vindu i rommet jeg satt) kunne jeg jo KJENNE at det drønnet i vegger og gulv.

Hundene lå tett rundt meg, og kom seg forsåvidt greit igjennom det - dog ville ingen ut og tisse før i tre-tiden i natt, men, men. En liten dam på kjøkkengulvet kan man jo hanskes med, liksom..

I dag er de veldig slitne - ingen rører seg stort der de ligger på sine favorittplasser og sover så tungt med bena i været.

Synes synd på alle dyrene som ble skremt i går; trist med alle millionene av kroner som idag er bortkastet bortsett fra de som tjente på salget, og selvsagt for alle de som skadet seg selv eller andre og de som fikk hus brent ned.

Merkelig at det er så sosialt akseptert at man kan selge kilovis med dynamitt til Hvermannsen vel vitende om at mesteparten sprenges av drita fulle folk.. Men penga' rår, så det blir sikkert minst like ille neste år!

I alle fall vært stille hittils i dag, og heldigvis er ikke hundene panisk redde så man kan trygt leve som normalt i dag.

TENK så fint om ALLE kunne holde seg til f.eks. en time (eller to) rundt nyttår med dette? Da hadde alle wannabe sprengerne + hundeeiere kunne vært enige og samkjørte.

Neste år blir det nyttårsfeiring utenbys håper jeg. De få gangene jeg har vært bare en times kjøring fra Oslo er det hele langt, langt mindre irriterende for meg og skremmende for hundene i alle fall!

Håper soniser alle kom seg vel igjennom gårsdagen, og de hundene man har/ikke har hørt om som forsvant i panikk har kommet vel tilrette igjen nå.

Susanne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aisha hadde heller ingen god dag i går. Vi var på sagene i Oslo, og der smalt det i raketter fra seks til halv ett. Aisha skalv som ett aspeløv stort sett hele tiden, og peste og siklet noe vanvittig. Fikk helt vondt av hvor redd hun virket. I dag er hun utslitt, vi har gått en god tur rundt nabolaget i snøen, men håper hun får slippe mer smell utover nå i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i selskapshallen med fire venner og spiste og spilte høy musikk. Et og annet brak hørte vi, det hørtes akkurat ut som når noen kommer på døra, så Kuma gikk for å ta imot de. Han skjønte tegninga etterhvert og gikk for å legge seg ved matbordet i tilfelle noen skulle skjønne at han synes kylling er godt (han fikk litt kylling etterhvert.. shiba mind control er seriøse saker).

Gikk ut på terassen sammen med en venninne etterpå for å se på rakettene. Kuma ville være med, så det fikk han. Vi bor like overfor eldreboliger, så det er utrulig stille rett utenfor, samtidig som vi har verdens beste utsikt ned mot Oslo :)

Ble litt rørt av pusen. Hun er et nervevrak av dimensjoner og ganske så redd for rakettene (hun er innekatt fordi hun er så redd alt mulig), men turte å komme fram fra sofaen når jeg og Kuma kom tilbake etter middagen. Hun fikk seg en ordentlig kattevask og plutselig var ikke rakettene skumle lenger. Da var jeg bra rørt.. tenk at det eneste pus trengte for å bli litt tøffere var en firbeint venn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk det over all forventning. Noen fyrte opp på andre siden av en hekk når typen lufta han tidligere på dagen, skvatt litt, men ikke noe voldsomt. Boffa litt utover kvelden, men ganske sikker på at det var for å stemme i andre bikkja vi var med for var aldri han som startet, han bare hjalp litt til :) Og når rakettene sto på som verst sto jeg på terrasen og han kunne få lov til å gjøre hva han ville, sto på kanten og kikket på all ståheien ute og ikke berørt i heletatt. Ble en luftetur i ett-tiden og da ga han egentlig blanke i de få som evt kom opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sur for raketter, flytt på landet, her er det svært lite. Skuffende lite. Det er faktisk mange mennesker som syns fyrverkeri er svært vakkert og nyter synet av det, og det er ikke bare stupfulle folk som sender opp raketter, eller som skader seg eller alltid hus som brenner ned (Begge sistnevnte er jo ganske sjeldent med tanke på hvor mange som sender opp)

Jeg er veldig skuffet over pinnerakett forbudet, nå har fyrverkerier blitt mye mindre av. Før kunne man faktisk se raketter fra et større område, nå er det kun de nærmeste naboer som man ser.

Jeg syns det er trist at så mange hunder skal være nervevrak over smell. Mine hunder har reagert litt med litt uro, men ingen overdrevent redsel.

Nitro hadde ingen reaksjoner i det hele tatt. Det hele var over på 15 min (det lille som var).

Nyttår er helt klart best i byen. Men best på landet for de som ikke liker sånnt, eller har redde hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg tror Maja vil utvikle en retsel for raketter fordi hun minster synet sakte men sikkert. Hun har grå stær i hvertfall på det ene øyet etter hva jeg husker så for hennes del så blir det stille her. Urbi sov seg gjennom akten. Men vi har da verdens fineste utsiktspunkt som kanskje skal testes til neste år. Tror det er rimelig stille der og vi har god utsikt over alle som fyrer opp raketter i nesten hele kommunen og litt i nabokommunen når det er klarvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sur for raketter, flytt på landet, her er det svært lite. Skuffende lite. Det er faktisk mange mennesker som syns fyrverkeri er svært vakkert og nyter synet av det, og det er ikke bare stupfulle folk som sender opp raketter, eller som skader seg eller alltid hus som brenner ned (Begge sistnevnte er jo ganske sjeldent med tanke på hvor mange som sender opp)

Jeg er veldig skuffet over pinnerakett forbudet, nå har fyrverkerier blitt mye mindre av. Før kunne man faktisk se raketter fra et større område, nå er det kun de nærmeste naboer som man ser.

Jeg syns det er trist at så mange hunder skal være nervevrak over smell. Mine hunder har reagert litt med litt uro, men ingen overdrevent redsel.

Nitro hadde ingen reaksjoner i det hele tatt. Det hele var over på 15 min (det lille som var).

Nyttår er helt klart best i byen. Men best på landet for de som ikke liker sånnt, eller har redde hunder.

Vi kan bytte! Eller nå bor jo jeg på landet også, da. Med persiennene nede ser jeg ikke en dritt, uansett, men jeg hater virkelig fyrverkeriet. Fibi har sikkert smittet meg, men jeg syns ikke all verdens skjønne raketter er verdt frykten i min hunds øyne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være en grusom hundeeier som faktisk forlater hundene mine innimellom på nyttårsaften...

Vi bor i generasjonsbolig og spiser alltid hos mamma.

Dina har jo blitt mammas hund, og bor oppe hos henne.

Så vi hadde med Gåttfred opp for at Dina skulle få leke litt.

De to eldste hundene var nede, med tv på.

Null stress både med hundene nede og oppe, videokamera er en fin ting.

Synes det er interessant å se hva hundene gjør når de er alene, så jeg slenger ofte opp videokamera når jeg skal ut.

Og i går som ellers gikk tiden med til å sove.

Fra kl 19 og til kl 02 hadde vi hundedøra stengt, og hundene ble lufta i bånd i god tid før kl 24.

Kvart på tolv gikk Gåttfred og Dina ned til Hampus og Linus mens vi kjørte for å se på fjellfyrverkeriet, så da var de alle alene i ca 45 minutter før vi var tilbake.

Nå skal det vel sies at vi bor på et område med lite fyrverkeri.

Så jeg vil si at nok en nyttårsaften forløp uten noe stress og mas.

Er uendelig glad jeg har hunde som ikke bryr seg om fyrvekeri, for vi har dessverre naboer som starter nyttårsaften 3 juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro rett fra gjeterhundprøve til ei venninne og rakk ikke hjem med Kiter, så han var med meg til Hole. Her var det mer fyrverkeri enn jeg noen gang har opplevd! Det ristet i huset og smalt fra kl 18 til 02...

Kiter ble naturlig nok litt berørt. Han ble ikke veldig redd, men veldig veldig stressa! Han kastet seg rundt i ulike liggestillinger, lekte febrilsk med en ball og tygde bein så spiltene stod (han liker vanligvis ikke tyggebein...) akkurat som om han hadde overslagshandlinger i flere timer. Noen ganger la han seg bare på ryggen og ville ha kos, men han var ganske rar.. :P Men litt over 12, når det ikke var fullt så mye raketter igjen, ville han bare ha litt drakamp før han sovnet brått. Stakars liten. Han ble litt forvirret, men tror ikke han er skikkelig skuddredd ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Her bråket det masse alt fra 14-tiden på morgenen til neste morgen, med jevne mellomrom. Frekt, spør du meg..

Heldigvis takler min hund det bra, ble redd da vi var på badet på morgenen og det smalt helt ekstremt, men der høres det så utrolig godt, var også rett utenfor vinduet, ellers når vi var i stuen sov han for det meste og slappet av. Men er jo mange hunder som ikke tar det så bra, og dermed er jeg trist på en dag som nyttårsaften når bråket varier i et døgn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...