Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig fått finger'n ut, så HEI alle sammen!


skaujenta
 Share

Recommended Posts

Hei hei alle sammen! :D

Da var det endelig min tur å få finger'n ut å si "hei" og begynne å delta på forumet, i stedet for å sniklese som jeg har gjort i aaalt for lang tid.. =P

Litt om meg: Er en jente som vil bli 21år nå i 2012, og går nå mitt 2år på sykepleie i Bergen. Jeg gikk med andre ord rett fra gymnaset og begynte på bacheloren, og kan akkurat nå si stolt at jeg faktisk kan kalle meg halvveis sykepleier! Etter jeg er ferdig sommeren 2013, er det mange forskjellige videreutdanninger og muligheter jeg snuser på videre!

På hundefronten har familien alltid hatt huset fullt av hunder, da det ikke finnes en eneste sjel i min slekt som ikke liker hunder (og det skal godt gjøres, da vi har ganske så stor slekt!). Fikk NES (norsk elghund sort) nr1 da jeg ble født, og han levde til både jeg og han var nesten 17år, fantastisk hund som har lært meg MYE om hunder, men og om livet. Nå har vi NESen Zita på snart 12år og Teddy på snart 7år. Og kattebeistet på 6år må jo nevnes, selv om hun ikke helt vet hun er en katt.. Og om ikke lenge så kommer det nok en hel haug med flere hunder i familien da alle mine 4brødre med deres familier planlegger kjøp av hunder av forskjellige raser i framtiden :)

Ellers bor jo hundene hjemme hos mine foreldre, og jeg bor i storbyen.. Savnet etter å ha hund ble for stort, så jevnt og trutt plager jeg naboer og kjente for å låne hundene deres. Schæfere, staffer, mynder, spanieler, malle, boxer osv osv. Mest av alt så låner jeg golden retrievere av en oppdretter jeg er "assistent/lærling" hos, og spesielt en flott flott tispe med navn Mali (som kanskje bør få en egen tråd etterhvert?)! Planlegger kjøp av egen hund (skikkelig egen, selv om Mali føles litt "min" hehe =P), først av alt må jeg bestemme meg for rase:) =P

Ellers liker jeg de fleste hundesporter (lp, ag og spor er favorittene), snørekjøring, lære om atferd, avl, raser osv (hører jeg noen si hundenerd?) Friluft, jakt, fiske, venner, foto, trening, bøker og filmer er også fine tidsfordriv!

Tenkte å skrive kort, men dette ble ganske langt.. Jaja, Gratulerer om du har kommet deg gjennom alt maset, så er det bare til å spør om det skulle være noe! Verken jeg eller de sorte beistene biter! :) ;D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Bare kjekt å bli kjent med andre fra Bergen, så jeg og Mali er gjerne med på tur! :) La faktisk fotosiden din på facebook til i dag, tror iaf det var din? =P

Hvis den nesten bare inneholder prikkete bilder (med litt annet, for å ikke fremstå helt sprø) var det helt sikkert min ja! :D

Vi er klar når som helst, fra og med 20. januar. Jeg skal en svipptur til utlandet nå nemlisch ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Det høres ut som du er like hundegal som oss, så jeg tror du vil gli rett inn :lol:

Takk! Haha, det høres lovende ut (?) at det finnes andre like hundegale som meg! :D

Hvis den nesten bare inneholder prikkete bilder (med litt annet, for å ikke fremstå helt sprø) var det helt sikkert min ja! :D

Vi er klar når som helst, fra og med 20. januar. Jeg skal en svipptur til utlandet nå nemlisch ;):D

Da var det nok din det ja! Utrolig flotte bilder du tar da, og hunden din var jo bare nyyydelig! Skal passe på at Mali er på plass jeg, så skal vi nok få til en tur! :) Rømmer fra det flotte Bergens-været? Kan jeg aldri forstå! ;D

Hei og velkommen! :ahappy:

Hei, og takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! NES er utrolig flotte hunder :D

Brukes deres i jakt? If so, som båndhund eller løshund?

Er litt nysgjerrig på jakt med båndhund siden alle jeg kjenner jakter med hundene løse, og jeg har fått inntrykk av at det er flere båndhunder blandt NES enn NEG? kan være jeg tar feil altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den artikkelen i forrige Hundesport om den siste jakta med den svarte elghunden var så rørende, altså. :hmm:

Jeg har desverre ikke fått lest den enda, men jeg har hørt fra mange at den var kjempe bra og rørende. Skal ta å låne bladet fra en jeg kjenner, siden NKK jobber i mot meg og nekte å sende meg bladet selv om jeg har betalt og alt.. =P

Velkommen! NES er utrolig flotte hunder :D

Brukes deres i jakt? If so, som båndhund eller løshund?

Er litt nysgjerrig på jakt med båndhund siden alle jeg kjenner jakter med hundene løse, og jeg har fått inntrykk av at det er flere båndhunder blandt NES enn NEG? kan være jeg tar feil altså

Rasen er flott å se på, men også flotte personligheter og allsidige familiehunder:) Vi bruker våre på jakt ja, som båndhund på hjort her på vestlandet. Har faktisk prøvd den ene (Teddy) på løshundjakt etter elg i Sverige i lag med noen gråe og jämter, men da begynte han å lose på bjørn i stedet, hehe =P Det er mange som desverre ikke er så kjent med NES enda, som kjøper NEG selv om de bare skal ha hund til båndhund, men NES er og blir båndhundspesialisten. Men nå må jeg løpe til tannlegen, men skal opprette en tråd for de svarte beistene, hvor jeg kan fortelle mer om båndhundjakt og legge inn bilder om det er interessant? :)

Velkommen.Fort gjort å bli avhengig av sonen så pass deg :lol:

Tusen takk! Merker det er altfor gøy å tilbringe litt for mye tid her allerede.. Vært fast leser en stund, så blir nok mer avhengighetsskapende nå som jeg faktisk skriver.. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...