Gå til innhold
Hundesonen.no

A Song of Ice and Fire


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Jeg funderer jo litt på de dere valpetemaene mine og en av de jeg er innom er A Song of Ice and Fire.

Men jeg har bare sett første sesongen (det er bare den som er laget liksom :P ) og er på A Game Of Thrones boken.

Det jeg lurer på er om dere som har kommet lengre i bokserien, evt noen jeg har glemt i første kan hjelpe meg litt med listen min. Jeg vil ikke ha med karakterer som ikke er med i bøkene.

De navnen jeg har til nå er:

Hannhund:

Eddard

Jorah

Theon

Tyrion

Jaime

Jon

Bran

Khal/Drogo

Viserys

Tispe:

Cersei

Daenerys

Sansa

Arya

Irri

Doreah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daenerys og Arya mååå være med! :) Og Khal/Drogo. :ahappy:

Tema er ikke bestemt altså ;) Må først vite ca hvor mange valper som evt kommer.

Jeg har 2 tema til jeg vipper i mellom. Men jeg skulle gjerne fyllt listen litt mer. Arya blir det nok aldri ettersom det fins ett par Arya Kelpier der ute alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khal Drogo betyr kong Drogo, så navnet er altså bare Drogo. :)

Fra den sittende kongeslekta har du glemt Robert, Renly og Stannis. (Og "sønnene" til Robert, Tommen og Joffrey og datteren Myrcella). Fra Stark-gjengen synes jeg du bør ha med Catelyn, moren til alle Stark-barna, samt den eldste sønnen Robb og den yngste, Bran. Her finner du en oversikt over alle slektslinjene i bøkene.

Hva med kallenavnene til noen av karakterene? Feks Littlefinger (Petyr Baelish), The Kings Hand (Eddard Stark), Stormborn eller Mother of Dragons (Daenerys)? Tenk å ha ei rå kelpietispe som heter Deepeyes Mother of Dragons.... Jeg får gåsehud!

Du kunne også brukt navnene på ulvene deres: Grey Wind, Lady, Nymeria, Summer, Shaggydog, Ghost. :)

Jeg merker at dette er et MYE kulere tema enn Harry Potter i alle fall! :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khal Drogo betyr kong Drogo, så navnet er altså bare Drogo. :)

Fra den sittende kongeslekta har du glemt Robert, Renly og Stannis. (Og "sønnene" til Robert, Tommen og Joffrey og datteren Myrcella). Fra Stark-gjengen synes jeg du bør ha med Catelyn, moren til alle Stark-barna, samt den eldste sønnen Robb og den yngste, Bran. Her finner du en oversikt over alle slektslinjene i bøkene.

Hva med kallenavnene til noen av karakterene? Feks Littlefinger (Petyr Baelish), The Kings Hand (Eddard Stark), Stormborn eller Mother of Dragons (Daenerys)? Tenk å ha ei rå kelpietispe som heter Deepeyes Mother of Dragons.... Jeg får gåsehud!

Du kunne også brukt navnene på ulvene deres: Grey Wind, Lady, Nymeria, Summer, Shaggydog, Ghost. :)

Jeg merker at dette er et MYE kulere tema enn Harry Potter i alle fall! :lol:

Jeg skulle til å like innlegget ditt, fordi jeg er superenig, helt til jeg leste den siste setningen...

Men ja, utrolig kult tema!

(Jeg hadde så nektet å ta i mot en valp som var oppkalt etter Sansa da. :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på dette, og her er de navnene jeg har funnet :)

Hannhund

Braavos

Balerion

Drogon

Viserion

Biter

Tisper

Mellisandre (kan ikke huske om dette var en karakter eller et stedsnavn i boken, men det vet vel noen andre)

Shagga

Keyce

Maria: Sansa er jo dritt tøft navn! Selv om personen er "teit", så er navnet sååå fint :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje sett disse også regner jeg med, men hiver de inn likevel.

Yara

Septa

Osha

Ros

Shae

Ellers liker jeg ihvertfall denne idèen :) Og er såklart spente på de to andre :whistle:

Hannhund eller tispe navn?

Nei jeg har så vidt begynnt på listen så jeg har ingen oversikt akkurat nå.

Khal Drogo betyr kong Drogo, så navnet er altså bare Drogo. :)

Fra den sittende kongeslekta har du glemt Robert, Renly og Stannis. (Og "sønnene" til Robert, Tommen og Joffrey og datteren Myrcella). Fra Stark-gjengen synes jeg du bør ha med Catelyn, moren til alle Stark-barna, samt den eldste sønnen Robb og den yngste, Bran. Her finner du en oversikt over alle slektslinjene i bøkene.

Hva med kallenavnene til noen av karakterene? Feks Littlefinger (Petyr Baelish), The Kings Hand (Eddard Stark), Stormborn eller Mother of Dragons (Daenerys)? Tenk å ha ei rå kelpietispe som heter Deepeyes Mother of Dragons.... Jeg får gåsehud!

Du kunne også brukt navnene på ulvene deres: Grey Wind, Lady, Nymeria, Summer, Shaggydog, Ghost. :)

Jeg merker at dette er et MYE kulere tema enn Harry Potter i alle fall! :lol:

Ja men Khal i seg selv er jo kult :P

Det jeg er ute etter nå kallenavnene, samme som sist kull hvor det ble Balrog, Wizard, Strider o.l.

Lady kommer ikke til å havne på noen valp fra meg, da nekter jeg å selge den til vedkommende!

Selve stamtavlenavnene er alt bestemt om det blir dette tema, men det begrenses med antall valper :P

Jeg har sett litt på dette, og her er de navnene jeg har funnet :)

Hannhund

Braavos

Balerion

Drogon

Viserion

Biter

Tisper

Mellisandre (kan ikke huske om dette var en karakter eller et stedsnavn i boken, men det vet vel noen andre)

Shagga

Keyce

Maria: Sansa er jo dritt tøft navn! Selv om personen er "teit", så er navnet sååå fint :wub:

Takker og slenger inn i listen.

Bare ett lite ønske, ikke noe krav syns dere er kjempe snille som gidder:

Orker dere lage det i liste form for da kan jeg bare kopiere og lime, siden soterer jeg etter min smak.

Og jeg syns Sansa og Arya kunne byttet navn. Sansa er ett kjempe fint navn, men personligheten sååå langt i boken (og serien) tiltaler meg ikke helt :P Dog tok det seg litt opp mot slutten av serien og jeg lurer på om det kommer noen endringer der *lese mer bok*

Edit:

Jeg er egentlig ute etter de mer uvanlige navnene, det er derfor jeg har droppet navn som John (Snow), Robert o.l.

Edit2:

Syns du virkelig dette var mer spennende enn HP Sandra? :o WTF :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg hadde så nektet å ta i mot en valp som var oppkalt etter Sansa da. :lol: )

Jeg ville heller ikke hatt en valp som het Sansa. Seriøst! Ikke Lady heller, det er da ingen cocker spaniel heller :P

Men jeg hadde lett tatt en Jon Snow, da. Fordi han er kul. Og blir det en bitteliten smartass, kan den alltids hete Tyrion Lannister :aww: Daenerys Targaryen må være med, og jeg liker Asha Greyjoy også jeg. Får man ei bitchy lita dronning, bør hun hete Cersei Lannister, og en superlekker hannhund bør jo hete Loras Tyrell, The Knight of Flowers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke hatt en valp som het Sansa. Seriøst! Ikke Lady heller, det er da ingen cocker spaniel heller :P

Men jeg hadde lett tatt en Jon Snow, da. Fordi han er kul. Og blir det en bitteliten smartass, kan den alltids hete Tyrion Lannister :aww: Daenerys Targaryen må være med, og jeg liker Asha Greyjoy også jeg. Får man ei bitchy lita dronning, bør hun hete Cersei Lannister, og en superlekker hannhund bør jo hete Loras Tyrell, The Knight of Flowers :D

Jamen dette er valpekasse navnene :P Kan ikke gå rundt å rope "JON SNOW NÅ KOMMER DU HIT" :lol: Navnet i seg selv høres jo ut som man er sint (som når foreldre tar med mellomnavn og slikt :lol: )

Nå er det rett før jeg sier hvilken kennelnavn som er tanken, men tenk om noen stjæler før jeg får brukt de!? Men hva er sjangsen for at en annen gærning kommer på noe slikt :innocent:

DeepEyes A Song O Ice and Fire I I I (må ta bort A eller gjør Of til O)

DeepEyes A Game Of Thrones I I I

DeepEyes A Clash Of Kings I I I

DeepEyes A Feast For Crows I I I

DeepEyes A Dance With Dragons I I I

Ikke kommet ut enda, boktittel usikker:

(DeepEyes The Winds Of Winter I I I)

(DeepEyes A Dream Of Spring I I I)

Men altså jeg har fortsatt HP og Kill Bill jeg lurer på som tema. Men samtidig er det kult for det er litt som forje tema dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen dette er valpekasse navnene :P Kan ikke gå rundt å rope "JON SNOW NÅ KOMMER DU HIT" :lol: Navnet i seg selv høres jo ut som man er sint (som når foreldre tar med mellomnavn og slikt :lol: )

Nå er det rett før jeg sier hvilken kennelnavn som er tanken, men tenk om noen stjæler før jeg får brukt de!? Men hva er sjangsen for at en annen gærning kommer på noe slikt :innocent:

DeepEyes A Song O Ice and Fire I I I (må ta bort A eller gjør Of til O)

DeepEyes A Game Of Thrones I I I

DeepEyes A Clash Of Kings I I I

DeepEyes A Feast For Crows I I I

DeepEyes A Dance With Dragons I I I

Ikke kommet ut enda, boktittel usikker:

(DeepEyes The Winds Of Winter I I I)

(DeepEyes A Dream Of Spring I I I)

Men altså jeg har fortsatt HP og Kill Bill jeg lurer på som tema. Men samtidig er det kult for det er litt som forje tema dette her.

Hva skjer hvis du får 8-9 valper da? :P Og man roper ikke Jon Snow på valper, man roper "heiaaaa beeeebiiiiiiseeeeeeen" med et fjollet glis rundt munnen.. Evt så har man et eller annet sånn "tuttiluttomsnutt"-rop, da kommer hele gjengen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan droppe A foran alle navnene, jeg. DeepEyes Song of Ice and Fire, DeepEyes Game of Thrones, DeepEyes Clash of Kings, DeepEyes Dance with Dragons, DeepEyes Winds of Winter, DeepEyes Dream of Spring. Blir litt mer flyt i navnene da. :)

Og så trur jeg at jeg på et tidspunkt må vike fra planen om bare japanske navn i eget oppdrett. Jeg SKAL ha en Mother of Dragons!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis du får 8-9 valper da? :P Og man roper ikke Jon Snow på valper, man roper "heiaaaa beeeebiiiiiiseeeeeeen" med et fjollet glis rundt munnen.. Evt så har man et eller annet sånn "tuttiluttomsnutt"-rop, da kommer hele gjengen :lol:

Da får jeg dikte opp mine egene navn, brått blir det kanskje slagordene til de forsjellige. Hva var det igjen? Winther is Coming og???

Jeg synes du kan droppe A foran alle navnene, jeg. DeepEyes Song of Ice and Fire, DeepEyes Game of Thrones, DeepEyes Clash of Kings, DeepEyes Dance with Dragons, DeepEyes Winds of Winter, DeepEyes Dream of Spring. Blir litt mer flyt i navnene da. :)

Og så trur jeg at jeg på et tidspunkt må vike fra planen om bare japanske navn i eget oppdrett. Jeg SKAL ha en Mother of Dragons!

Jeg har vurdert om jeg skal ta vekk A ja, for det ble litt brå stopp liksom.

(jeg heller litt mot tema, men jeg vil ikke bestemme meg helt før jeg vet om det blir valper) :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...