Gå til innhold
Hundesonen.no

navn til en uekte valp født utenfor ekteskapet


LinL
 Share

Recommended Posts

Hei hei, vi trenger navn tips. Nei, det er ikke jeg som får valp, men foreldrene mine har sett seg ut en liten blandingsvalp fra tunge hundepensjonat. De falt selvfølgelig pladask da blandingen er nesten helt lik som "gamlingen", som desverre takker for seg i slutten av uka. Jeg er da den heldige som skal ta tog og fly norge rundt (haugesund) for å få med en liten guttevalp hjem til jul :) bra julegave eller hva??

Dette er en blanding hvor far er whippet og mor er BC/schäfer/rottis, så liv i heimen blir det! Flybilletter og tog er alt bestilt, gutten hentes på torsdag, men han har ikke navn! Felix er favorittnavnet så langt, men mamma har litt lyst på et dobbelt navn, og jeg tenker det hadde vært kult med noe som viser til at han er en stakkars uekte "uønsket" tass født utenfor "ekteskapet", noen artige navnetips til det?

Kom med masse tips, kreativiteten min er ikke helt på topp i dag, så jeg klarer ikke sette sammen noe gøy. Prøvde en runde på google med det funka dårlig da det kom opp en hel masse seriøse emner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en tispe, kunne Askepott passet bra.

Froskeprinsen? Sopelime-Jo. Tyrihans. Den stygge andungen.

Nei, nei. alle slike guttenavn er for lange.

Haha, ser for meg noen gå rundt og rope dette i skogen!

"SOPELIME-JO!"

"FROSKEPRINSEN!"

"DEN STYGGE ANDUNGEN!!"

Klarer ikke å bestemme meg for hvem som var morsomst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ler :) Deluso var kult! Er det feil å være i valpetåka når det ikke er min valp engang :wub: ? :P Han blir værende hos meg i lillehammer et par dager da jeg likevel skal hjem i uke 50. Valpen er heller ikke vaksinert, så jeg gjør dette på fredag, så er vel bra at den ikke er rundt andre hunder i et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjett om! Vet ikke helt hvilken av guttene det blir ennå da, satser på "selvplukk", mamma har sagt at hun vil ha tøffingen i kullet da, så det blir bra! :D Bilder av valpene nå er ikke så vanskelig å oppdrive, er bare en whippetmix på finn.no nå ;) De er kjempe søøøte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser for meg noen gå rundt og rope dette i skogen!

"SOPELIME-JO!"

"FROSKEPRINSEN!"

"DEN STYGGE ANDUNGEN!"

Klarer ikke å bestemme meg for hvem som var morsomst :D

Haha, jeg likte sopelime-jo! 5 stavelser- aldri forlangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Zygoto" fra Heterozygot som er, uhm, vanskelig å forklare når jeg ikke helt forstår det selv :Phttp://no.wikipedia...iki/Heterozygot

Det har arvelære å gjøre :shifty:.

Ellers så gav flere av navnforslagene her inne assosiasjoner til hest og trav :lol:

Spesielt kaldblods :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...