Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Åh, Summer passer utrolig godt til å hete Linus, det er både gubbete og Emil i Lønneberget-søtt på en gang! :wub: Jeg var flink og kalte Tyrion for Geo i hele går, men den typen der trur jeg at hadde vært like glad om han hadde hett Polvott eller Kjøleskap også! :lol:

Meera har navnet til ei fantastisk kul jente fra bøkene, og er rett og slett bare elskelig, så det er hyggelig at hun får beholde navnet, altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at Meera beholder navnet sitt, jeg har liksom blitt vant til det nå og det er henne :ahappy:

Moro at Meera beholder navnet sitt, jeg har liksom blitt vant til det nå og det er henne :ahappy:

Ble så godt vant til navnet selv, jeg har jo referert til venner og familie at hun het Meera helt fra Jeg visste at hun skulle til meg.

Hadde blitt rart å omdøpe henne nå :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Summer passer utrolig godt til å hete Linus, det er både gubbete og Emil i Lønneberget-søtt på en gang! :wub: Jeg var flink og kalte Tyrion for Geo i hele går, men den typen der trur jeg at hadde vært like glad om han hadde hett Polvott eller Kjøleskap også! :lol:

Meera har navnet til ei fantastisk kul jente fra bøkene, og er rett og slett bare elskelig, så det er hyggelig at hun får beholde navnet, altså!

Åh, Summer passer utrolig godt til å hete Linus, det er både gubbete og Emil i Lønneberget-søtt på en gang! :wub: Jeg var flink og kalte Tyrion for Geo i hele går, men den typen der trur jeg at hadde vært like glad om han hadde hett Polvott eller Kjøleskap også! :lol:

Meera har navnet til ei fantastisk kul jente fra bøkene, og er rett og slett bare elskelig, så det er hyggelig at hun får beholde navnet, altså!

Jeg har så lyst å lese bøkene (hørt så mye bra om de)

+at jeg må jo bli kjent med denne Meera i bøkene...

Noen som vil låne meg første boka??? Jeanette, kanskje (vet du har den :rolleyes2: )?? *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å lese bøkene (hørt så mye bra om de)

+at jeg må jo bli kjent med denne Meera i bøkene...

Noen som vil låne meg første boka??? Jeanette, kanskje (vet du har den :rolleyes2: )?? *hehe*

:lol: Det er ganske mange bøker. Jeg har kommet til bok fire. Hadder håpet jeg hadde vært ferdig til nå, men de er litt tunge å lese OG jeg har 6 stk som avbryter :lol:

Digger filmen :D Lurer på akkurat hvor intenst jeg har det hjemme om en uke eller to :lol:

Sånn ca slik :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jevnt over et pent kull, er det ikke? Syns det er vanskelig å plukke ut en umiddelbar favoritt :) Bortsett fra disse to langhårete valpene, så er det ingen som skiller seg nevneverdig ut? Arya er litt tyngre bygget enn søsknene sine (og muligens Meera og Linus, men jeg er åpen for at jeg blir lurt av pelsen :P ). Men for noen uttrykk da, de er en superskjønn blanding av uskyld og faenskap, de :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, de er jo bare så innmari morsomme der de står og gnafler i seg leverpostei - og så har masssse leverpostei rundt munnen på bildet under, haha! Du har ikke vurdert å ta hodebildene FØRST da? :P:lol:

Utrolig flotte valpiser!

:lol: Blitt prøvd, fikk ikke kontakt da de bare tittet og hylte etter LEVERPOSTEI!! (den lukter de jo ;) )

Det er jevnt over et pent kull, er det ikke? Syns det er vanskelig å plukke ut en umiddelbar favoritt :) Bortsett fra disse to langhårete valpene, så er det ingen som skiller seg nevneverdig ut? Arya er litt tyngre bygget enn søsknene sine (og muligens Meera og Linus, men jeg er åpen for at jeg blir lurt av pelsen :P ). Men for noen uttrykk da, de er en superskjønn blanding av uskyld og faenskap, de :ahappy:

De er ganske så jevne ja. Linus er kraftig, Meera er en liten "spirrevipp" under pelsen sin :P

Ellers er de meget jevne ja. Og hadde de to langhåret vært korthåret så tror jeg ikke det hadde vært mye som hadde skilt seg der heller.

Alle har svakheter og sterkesider, men ingen som utpeket seg som den "dårlige" om man ser på eksteriøret egentlig.

Hvorfor er det ingen som har funnet opp langhårskelpie før??

Kan det være mulig at man prøver unngå det :P

Og du... å gi sterk SKRUF til 7 uker gamle valper er uansvarlig! Noen mennesker skulle bare ikke hatt dyr altså...! ;)

:punk: :punk: :punk: :punk: :punk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså til slutt at hvor komfortabel jeg selv er med navnet nesten må gå foran sonisers forventningspress. Det er sikkert noen som blir litt skuffet over at Tyrion ikke lenger blir hetende det når han flytter til meg, men det får nesten være, altså. Det tar nok ikke lang tid før dere venner dere til Geo. :aww: En fornorsking av Tyrion hadde ikke blitt riktig syns jeg, og det hadde fremdeles vært tyngre enn det jeg liker det. Jeg er helt nødt til å ha et navn som fungerer for meg, rett og slett. :)

Så - hei Geo!

527460_10150778784801348_564866347_12003249_837160392_n.jpg

(Foto: JeanetteH)

Hei, Geo!

Jeg skal ikke blande meg for mye altså. Jeg skjønner hvor viktig det er at han får et navn du selv er komfortabel med, og Geo er et fint navn. Jeg bare lurte på om du har vurdert å kalle ham Yollo? Tyrion bruker det navnet en periode i "A dance with dragons", og det er kanskje litt lettere å rope enn "Tyrion".

Selv om det ideelt sett burde hatt litt flere "harde" konsonanter, etter min smak. :P

Endret av Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Geo!

Jeg skal ikke blande meg for mye altså. Jeg skjønner hvor viktig det er at han får et navn du selv er komfortabel med, og Geo er et fint navn. Jeg bare lurte på om du har vurdert å kalle ham Yollo? Tyrion bruker det navnet en periode i "A dance with dragons", og det er kanskje litt lettere å rope enn "Tyrion". :P

Nei, nå er Geo blitt Geo for min del i alle fall. :) Sånn er det bare med den saken! ;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart det blir galskap når de lærer å snuse i en alder av 7 uker. :blink: Det neste blir vel en sup øl på dem.

Ellers står dem godt hele gjengen. Jeg synes jo Arya skiller seg ut ( :heart:) helt objektivt så klart. Nei, men jeg synes hun har fått frem litt bedre vinkler bak.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOo dagens fix! *kan slutte å sitre og skjelve nå*

Ja, Arya ser å være kraftigere i benbygningen enn de andre frøknene mens Dany ser ut å ha litt lengre ben (slik som Wizard/Bob hadde i LOTR-kullet)? Og Geo er "the man" altså :lol: De er veldig maskuline gutta i forhold til jentene ja.. Men de har alle sine egne uttrykk synes jeg selv om det var lettere å se forskjell i LOTR-kullet!

edit: Er SKRUF snus altså??? Jeg undret meg litt over leverpostei-merket.. må innrømme det, men tenkte det var et merke de hadde i matbutikk jeg ikke frekventerer.. men snus!! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: Er SKRUF snus altså??? Jeg undret meg litt over leverpostei-merket.. må innrømme det, men tenkte det var et merke de hadde i matbutikk jeg ikke frekventerer.. men snus! :lol:

:lol: Ja det er en av de tomme snusboksene som jeg bruker i sporet. Den er innsmurt med leverpostei i alle "kanter" slik at de må slikke og slikke og jeg har litt kontroll på hvor mye de faktisk får i seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...