Gå til innhold
Hundesonen.no

Store porer!


Papillon
 Share

Recommended Posts

Hm... Finner ikke bilde, men mange referanser til andre fornøyde brukere. :) Se for deg en rund, tynn metallpinne på ca 10 cm med en slags "løkke" i enden. Denne løkka legger du rundt hudormer, og klemmer ned. Fordi presset utøves så nøyaktig, spretter talgklumpen ut. Det er veldig tilfredsstillende, på en sjuk måte. :lol:

Haha, sånn må jeg ha!

Det er vel så viktig å rense om morran som kvelden, for om natta utsondrer huden ureinheter sånn at fett, talg og avfallstoffer blir liggende utenpå huden. Jeg vasker alltid fjeset om morran, men det hender jeg legger meg uten å vaske det om kvelden, hvis jeg feks holder på å begynne å grine av trøtthet. Det er vel helt normalt når man er 31, sant? :ahappy:

Jeg har lært at man helst kun skal vaske ansiktet om kvelden jeg. Hvis man vasker det om morgenen fjerner man alt talg som beskytter huden, og den blir mer utsatt for forurensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at man helst kun skal vaske ansiktet om kvelden jeg. Hvis man vasker det om morgenen fjerner man alt talg som beskytter huden, og den blir mer utsatt for forurensing.

Mener du at du står opp og entrer verden uten å vaske deg i trynet? :blink: Det kan i alle fall ikke jeg, da drypper huden av fett etter bare noen timer og jeg ser ut som en blank julegris. Det er talget som gjør at huden blir feit og blank, og som ikke minst tetter porene... Og hvis man bruker en god ansiktskrem, så beskytter den huden mot forurensing, UV-stråler og andre ting som de udefinerbare frie radikalene osv. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. *føleseglittskitten* :whistle:

Jeg renser ansiktet på kvelden, og jeg bruker ganske lang tid :P fjerner sminke, vasker, kremer/masker osv. På morgenen tar jeg kun på krem og evt sminke. Har forskjellige kremer for dag og natt, bruker decleor og er veldig fornøyd med det :) Jeg har ikke så veldig fet hud, så sliter ikke med blank hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, for Dispril oppløses jo helt for å kunne drikkes ;) Men en dispril i en dl vann er et fint ansiktsvann for de med MYE kviser :)

Fine tråden :wub: Nå måtte jeg gå og rense huden min, bare fordi jeg ble minnet på det.

Men tulip... Jeg elsker hudkremen min (og alle andre produktene) fra Lancome, bør jeg tenke på å bytte den ut med krem fra hudpleier? :cry:

Lancome er dessverre eid av L`oreal som ikke sluttet med dyretesting av sine ingredienser før 1/3-09... De sluttet testing av de ferdige produktene i -89 og levde lenge på det, men hva hjelper det når de hadde egne labber som testet ingrediensene? Så selv om de ikke tester noe på dyr lenger, så er deres ingredienser testet på dyr lenge etter at det ble klart og tydelig at det er uetisk, umoralskt og grusomt!

JEG ville iallefall snakket med en hudpleier og byttet ut hudkremen i det minste. De bør kunne anbefale deg en som kan samarbeide med de andre produktene dine, om du ikke er klar for å bytte ut de ennå ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancome er dessverre eid av L`oreal som ikke sluttet med dyretesting av sine ingredienser før 1/3-09... De sluttet testing av de ferdige produktene i -89 og levde lenge på det, men hva hjelper det når de hadde egne labber som testet ingrediensene? Så selv om de ikke tester noe på dyr lenger, så er deres ingredienser testet på dyr lenge etter at det ble klart og tydelig at det er uetisk, umoralskt og grusomt!

JEG ville iallefall snakket med en hudpleier og byttet ut hudkremen i det minste. De bør kunne anbefale deg en som kan samarbeide med de andre produktene dine, om du ikke er klar for å bytte ut de ennå ;)

Det visste jeg ikke. Og disse har jeg støttet i alle år :no: Men de har sluttet med all testing på dyr nå?

Jeg har prøvd det meste, og det er så langt de eneste sminke- og hudpleieproduktene jeg tåler. Jeg reagerer selv på kremer kjøpt på apoteket, så jeg er skeptisk til å prøve nye ting. Allergi og eksem er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke. Og disse har jeg støttet i alle år :no: Men de har sluttet med all testing på dyr nå?

Jeg har prøvd det meste, og det er så langt de eneste sminke- og hudpleieproduktene jeg tåler. Jeg reagerer selv på kremer kjøpt på apoteket, så jeg er skeptisk til å prøve nye ting. Allergi og eksem er noe dritt.

Ja, de har sluttet med all testing på dyr nå.

Allergier og eksemer krever endel ekstra, og det ER vondt å teste og feile! :hug: Men har du funnet ut HVA det er som gjør at du tåler deres produkter, hvilken ingrediens er det de har/ikke har som gjør at det fungerer for deg? Min ene søster tåler feks ikke jojobaolje, noe som er vidunderlig for 99% av befolkningen i alle aldre, men hun blir rødflammet, flasser og klør, og kan faktisk få kjøttsår på leppene :blink: Hun reagerer også på ren aloe vera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har sluttet med all testing på dyr nå.

Allergier og eksemer krever endel ekstra, og det ER vondt å teste og feile! :hug: Men har du funnet ut HVA det er som gjør at du tåler deres produkter, hvilken ingrediens er det de har/ikke har som gjør at det fungerer for deg? Min ene søster tåler feks ikke jojobaolje, noe som er vidunderlig for 99% av befolkningen i alle aldre, men hun blir rødflammet, flasser og klør, og kan faktisk få kjøttsår på leppene :blink: Hun reagerer også på ren aloe vera...

Takk, snille du :hug: Vi er heldige som har deg her på sonen :flowers: Jeg har ikke funnet ut nøyaktig hva jeg reagerer på, fordi jeg reagerer på så utrolig mye. Jeg reagerer blant annet på det kommunale vannet i Bergen, men reagerte ikke på det vannet i Los Angeles, som stinker klor. Det kan nesten virke som om huden min får nok av enkelte ingredienser om jeg bruker de for mye, og da slår det ut i eksem. Andre ganger er det matvarer som gir utslaget. Jeg burde prøve å finne ut av hva jeg reagerer på, og hva jeg tåler. Jeg får sette meg ned og sammenligne ingredienser i produkter som jeg reagerer på, og så gjøre det samme for produkter som jeg tåler.

Reagerer hun på aloe vera også? Det har jeg alltid tenkt var skånsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, snille du :hug: Vi er heldige som har deg her på sonen :flowers: Jeg har ikke funnet ut nøyaktig hva jeg reagerer på, fordi jeg reagerer på så utrolig mye. Jeg reagerer blant annet på det kommunale vannet i Bergen, men reagerte ikke på det vannet i Los Angeles, som stinker klor. Det kan nesten virke som om huden min får nok av enkelte ingredienser om jeg bruker de for mye, og da slår det ut i eksem. Andre ganger er det matvarer som gir utslaget. Jeg burde prøve å finne ut av hva jeg reagerer på, og hva jeg tåler. Jeg får sette meg ned og sammenligne ingredienser i produkter som jeg reagerer på, og så gjøre det samme for produkter som jeg tåler.

Reagerer hun på aloe vera også? Det har jeg alltid tenkt var skånsomt.

Høres ut som kryssallergi. Du kan tåle noe hver for seg, men ikke sammen, ev tåle en ting men ikke slektningen, osv. Har du testet deg de siste åra? Det kan lønnes å teste hvert xx år, for å se om kroppen reagerer på nye ting, ev blitt immunisert mot andre.

Jupp, hun reagerer på ren aloe vera, men ikke på produkter med små mengder av det. Lanolin er jo veldig naturlig og vidunderlig, men forferdelig for de som er allergiske mot det. Og det er et stoff man gjerne blir allergisk mot med tiden, dess mer utsatt for det man blir, dess fortere og verre allergisk reaksjon får man.. naturen er en merkelig ting *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kryssallergi. Du kan tåle noe hver for seg, men ikke sammen, ev tåle en ting men ikke slektningen, osv. Har du testet deg de siste åra? Det kan lønnes å teste hvert xx år, for å se om kroppen reagerer på nye ting, ev blitt immunisert mot andre.

Jupp, hun reagerer på ren aloe vera, men ikke på produkter med små mengder av det. Lanolin er jo veldig naturlig og vidunderlig, men forferdelig for de som er allergiske mot det. Og det er et stoff man gjerne blir allergisk mot med tiden, dess mer utsatt for det man blir, dess fortere og verre allergisk reaksjon får man.. naturen er en merkelig ting *ler*

Hva du ikke vet?! Kryssallergi høres veldig sannsynlig ut, ja. For det er vanskelig å finne noe system i hva jeg reagerer på. Jeg har ikke testet meg på år og dag, litt fordi jeg mistenker at jeg reagerer litt på hund, og det trenger jeg ikke få bekreftet :whistle: Men skal få bestilt meg en time hos legen, jeg trenger uansett påfyll av diverse kortisonkremer.

Naturen er merkelig, ja. Jeg hadde omtrent ikke eksem mens jeg bodde i USA, men etter at jeg kom tilbake til Norge, synes jeg at huden bare blir verre og verre. Kan man få hus i LA på blå resept? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde omtrent ikke eksem mens jeg bodde i USA, men etter at jeg kom tilbake til Norge, synes jeg at huden bare blir verre og verre. Kan man få hus i LA på blå resept? :lol:

Det er den varme saltvannslufta som hjelper, her i Norge er den jo bare kald og rå *ler* En sydentur hver høst og vår burde du vurdere, det kan hjelpe mye det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den varme saltvannslufta som hjelper, her i Norge er den jo bare kald og rå *ler* En sydentur hver høst og vår burde du vurdere, det kan hjelpe mye det.

Ja, fuktig, kald luft er ikke bra for huden min. Og det hjelper ikke at jeg ikke har sett sommer i år :lol: Jeg lurer ofte på hvorfor jeg flyttet tilbake hit. Jaja. Uansett, tusen takk for alle dine gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte prikker forsvinner ikke av seg selv, det må klemmes ut. Rens gjerne huden etterpå.

Ellers gjelder det å vaske ansiktet godt en gang om dagen for å unngå det best mulig i etterkant med en god ansiktskrem.

Sol fungerer helt utmerket for meg, får uren hud om det går for lenge mellom hver solariumtime på vintertid, ikke at det er noe man skal overdrive. :P

Ellers liker jeg godt den enkle kremen av Aloe vera-gel til ansiktet, anbefaler den.

Og drikk mye vann! Er såå kjedelig, men er man desperat nok (haha), så hjelper det.

EN ting jeg måtte legge til: Jeg personlig ser virkelig ikke ut om jeg ikke bruker en slik peeling-hanske (fåes kjøpt på Vita iallefall), fjerner alt av død hud, jevner ut huden og gjør den mye friskere og mykere. Dette er noe absolutt alle burde ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå litt usikker på om det faktisk er store porer, eller hva det nå er, men jeg har sånne små svarte prikker på huden min, spessielt på nesa! Og også litt på øverste del av kinnet. Jeg blir GAAL! Hvordan få det bort?! I dag tok jeg vann i en kjele og kokte opp og holdt hodet over dampen, det skulle vistnok åpne porene og etterpå tok jeg det derre Garnier pure greiene og skrubba det inn før jeg skyldte det av igjen. Ser ingen forandring, men det er sikkert heller ikke meningen..

:icon_confused:

What to dooo?

Garnier er et drittmerke i mine erfaring. Jeg har ganske enkel hud som funker med det meste, og garnier pure er uten tvil det verste jeg har prøvd. Kjøp noe kvalitets-rense-greier. :P Jeg vet også at flere har dårlig erfaring med å bruke skrubb i ansiktet over lengre tid. Jeg tror det er ganske hardt for huden, så jeg er ihvertfall forsiktig med det. :) Jeg er enig med at du burde snakke med en hudpleier, så får du et ordentlig svar på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte prikker forsvinner ikke av seg selv, det må klemmes ut. Rens gjerne huden etterpå.

Ellers gjelder det å vaske ansiktet godt en gang om dagen for å unngå det best mulig i etterkant med en god ansiktskrem.

Sol fungerer helt utmerket for meg, får uren hud om det går for lenge mellom hver solariumtime på vintertid, ikke at det er noe man skal overdrive. :P

Ellers liker jeg godt den enkle kremen av Aloe vera-gel til ansiktet, anbefaler den.

Og drikk mye vann! Er såå kjedelig, men er man desperat nok (haha), så hjelper det.

EN ting jeg måtte legge til: Jeg personlig ser virkelig ikke ut om jeg ikke bruker en slik peeling-hanske (fåes kjøpt på Vita iallefall), fjerner alt av død hud, jevner ut huden og gjør den mye friskere og mykere. Dette er noe absolutt alle burde ha!

Egentlig skal man ikke skvise ut de sorte, kan skape store arr og slik.. Jeg har en peeling som funker genialt mot sorte prikker ol.. Når jeg er flink å bruke den regelmessing merker jeg at det blir mindre og mindre! Pluss at den er IKKE testet på dyr og den er for sart og sensitiv hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke. Og disse har jeg støttet i alle år :no: Men de har sluttet med all testing på dyr nå?

Jeg har prøvd det meste, og det er så langt de eneste sminke- og hudpleieproduktene jeg tåler. Jeg reagerer selv på kremer kjøpt på apoteket, så jeg er skeptisk til å prøve nye ting. Allergi og eksem er noe dritt.

Etter at hudpleieren ga opp å finne noe min hypersensitive hud ikke fikk noia av, sendte hun meg til apoteket for å prøve REN. :whistle: Det er en hudpleieserie utvikla spesielt med tanke på allergisk og hypersensitiv hud, uten parabener og sånne vanlige usunne men billige tilsetningsstoffer (og ikke testet på dyr!), og er ganske ny i Norge. Har aldri før hatt følelsen av at huden min faktisk er hud og ikke et skjold som svir og klør, så jeg syns serien er helt fantastisk; men det er jo klin umulig å vite om det vil fungere for deg :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk garnier om du vil unngå store porer iallefall. Det tørker ut huden og inneholder ikke noen gode ingredienser, heller bare dårlige, og vil gjøre at huden din produserer mer talg og olje for å holde ut. (been there, done that.)

MD Formulations har en glycolsyre skrubb til ansikt og kropp som funker veldig bra mot svarte porer. Om man bruker ansiktsmasken deres som heter "Clearing complex" etterpå er det enda bedre. Den inneholder grønnleire, salissyre og glycolsyre. Minsker store porer, og "drar dritten ut" om man bruker det gjevnlig. De har også et serum jeg er helt avhengig av, continous renewal serum.

Green People har flere gode fuktighetsprodukter som ikke tetter porer, og som er 90+% naturlige. Jeg bruker disse, fuktmaske fra decleor og matis.

Det nytter ikke å bruke èt produkt å tro at det skal fjerne problemet. Ofte er store porer arvelig (begge mine foreldre har det), og ingen mirakelkurer kan kurere det. Men sorte prikker er porer fyllt med talg, og dèt kan man unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at hudpleieren ga opp å finne noe min hypersensitive hud ikke fikk noia av, sendte hun meg til apoteket for å prøve REN. :whistle: Det er en hudpleieserie utvikla spesielt med tanke på allergisk og hypersensitiv hud, uten parabener og sånne vanlige usunne men billige tilsetningsstoffer (og ikke testet på dyr!), og er ganske ny i Norge. Har aldri før hatt følelsen av at huden min faktisk er hud og ikke et skjold som svir og klør, så jeg syns serien er helt fantastisk; men det er jo klin umulig å vite om det vil fungere for deg :hmm:

Å, takk for tipset :D Jeg får ta meg en tur på apoteket og prøve den når våren nærmer seg. Akkurat nå er huden ekstra ille på grunn av årstiden, så nå tør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...