Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasitas Aslan


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 415
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter en laaang pause pga avhandlingsskriving på undertegnede våget vi oss ut på LP-banen igjen forrige helg, og det endte sånn passe Eller, er egentlig fornøyd, Thorvald var fin frem til avstanden,

Thorvald fikk excellent og CK i dag på rasespesial og vår til nå største utstilling Og ikke nok med det, i klassen funket virkelig ALT, det var så herlig. Vi jobbet som et team på ordentlig Vi har

Ja, jeg var ganske flink faktisk Nei, synes æren skal gå til deg jeg. De første 15 sekundene før Thorvald brøt, rakk jeg i det minste å få foreviget. Og han var ikke håp

Flinke peningen! :wub:

Også så stilig med kløv da! :) hvilken str har han på sela? Leo skal også få kløv, og tenkte først vi ,måtte vente til han var fylt 1, men ser flere steder at man kan begynne tilvenningen før, å nå har lønninga kommet og han skal få seg kløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke peningen! :wub:

Også så stilig med kløv da! :) hvilken str har han på sela? Leo skal også få kløv, og tenkte først vi ,måtte vente til han var fylt 1, men ser flere steder at man kan begynne tilvenningen før, å nå har lønninga kommet og han skal få seg kløv.

Ja :wub:

Han har str 0 (størrelsene er brede og det er mye tilpasningssmuligheter, så 0 passer nok Leo perfekt også), og typen han har er Julius K9 IDC powerharness med sideringer (nederst her http://en.original-k...-harnesses.html). Tror det kun er powerharness som har kløvmuligheter, og ikke de vanlige k9-selene, men er ikke helt sikker. Sideringene har vi stort sett brukt til å feste lys på, så de er ikke kjempenødvendige :P Alt i alt fikk vi nå god tursele med kløv, som han i tillegg kan vokse i, til 800 kr ellernoe, så det var helt greit. Selen bruker vi stort sett hver dag, den er veldig snill mot pels (for det er det ikke alle seler som er) og sitter godt. Planen er å bruke disse kløvveskene til tilvenning, og når han bikker to år og vi vet han er utvokst (+ HD-røntget) kommer vi nok til å spandere på oss en mer ordentlig kløv :) Og basert på hvordan han har gått med de til nå tror jeg vi gjør lurt i å spandere på oss kløv med forsterket front og bunnstykke på veskene.. Det er også litt av treninga vi holder på med nå, at når han går med kløv er det ikke nødvendig å gni seg inntil ALLE busker, ALLE brøytekanter og ALLE trær... :P

____________________________

Oppdatering Thorvaldtråden:

Vofsen min har blitt bloggkjendis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Da skal jeg lete etter den ;) er utrolig praktisk med løse kløver egentlig, da kan han jo gå med de litt og gå uten også på samme turen, og han trenger en bedre tur sele, den han har nå er ikke opptimal... Det tror jeg blir bra, er sikker på at han kommer til å furte litt i starten, og så bli veldig stolt :P

Så herlig film av 2 vakre lapper i lek- lapper leker så fint sammen! :wub:

Edit: atte, er kløv sekkene i str 0 de også? Og har dere ekstra y-reim? Og hvor har dere fått kjøpt den? Finner bare utenlandske nettbutikker så og si...skal sjekke i de 2 som er her vi bor i morgen, men tror ikke helt de har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vår på TAM (storbutikken til Tropehagen; http://tropehagen-zoo.no/butikker.asp Men mulig de har på noen tropehagen-butikker også), både selen og kløvveskene. Kløvveskene er også str 0 ja :) Y-stroppen har vi også kjøpt utenom, den fant vi i en bod på utstilling i letohallen i romjula. Men de har den på endel nettbutikker og, vi har den helt enkle. Måtte justeres litt da den var ca en mil lang, men saks og gaffateip er gull ;) På begge utstillingene jeg har vært (begge småutstillinger) har det forøvrig vært boder som selger julius k9-utstyr, så kanskje verdt å ta en titt om dere skal på en utstilling snart?

Fant denne nettbutikken: http://www.dobscot.no/ Aner ikke noe om den, men er ihvertfall norsk og virker grei. Var der jeg hadde tenkt å kjøpe om vi ikke hadde finni sele i butikken (hadde nok spart noen kroner på det, men vi var i desperat behov etter en sele da krapylet en periode vokste ut av alt vi hadde :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen ikke lett å få tak i den sela og tilbehøret her hvor vi bor gitt :P har sendt mail til den forhandleren nå, og tipset et par dyrebutikker her om at de burde skaffe de :P men nå vet jeg jo hvertfall hva jeg er på jakt etter da, bedre enn når jeg ikke viste hva vi skulle gå for da ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så utrolig vakker han er :wub: Og for en pelsmengde! *titte bort på sin, som er finsk nakenhund i forhold*

Takk <3 Og haha, jeg tviler sterkt på at Aiko er nakenlapp altså :P Thorvald er uansett fra ganske godt bepelsa linjer, så jo det på endel av de hundene jeg har lagt ut bilde av i bloggen i det siste. Også utvikler de jo pels veldig ulikt, Thorvald fikk voksenpels driittidlig, så når han var sånn 5 mnd-ish så han ut som en kortbeint pelsball... Nå har endelig beina kommet etter så han ser litt mer ut som en hund, hehe.

Utrolig flott lapphund det der :) Likte godt fargene hans!

Takk og takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk <3 Og haha, jeg tviler sterkt på at Aiko er nakenlapp altså :P Thorvald er uansett fra ganske godt bepelsa linjer, så jo det på endel av de hundene jeg har lagt ut bilde av i bloggen i det siste. Også utvikler de jo pels veldig ulikt, Thorvald fikk voksenpels driittidlig, så når han var sånn 5 mnd-ish så han ut som en kortbeint pelsball... Nå har endelig beina kommet etter så han ser litt mer ut som en hund, hehe.

Haha, i forhold til Thorvald er Aiko nakenlapp ja :lol: Heldige dere er, min har fremdeles valpepels på noen områder :P Vi må virkelig få til en tur etterhvert altså, Thorvald virker så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, i forhold til Thorvald er Aiko nakenlapp ja :lol: Heldige dere er, min har fremdeles valpepels på noen områder :P Vi må virkelig få til en tur etterhvert altså, Thorvald virker så herlig!

Dét må vi! Når er du i Trondheim neste gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han røyter nå! Kommer ikke til å ha pels til kongsberg utstillinga :P

Røyting betyr mer pels? :D Har ihvertfall vært det her. Thorvald røytet som en gud når han var 3-4 mnd, og det var da voksenpelsen begynte å komme for alvor.

Og har hørt at hvis du børster og får vekk all røytepelsen blir han fortere bepelset igjen, prøv det :) Og leeeenge til Kongsberg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyting betyr mer pels? :D Har ihvertfall vært det her. Thorvald røytet som en gud når han var 3-4 mnd, og det var da voksenpelsen begynte å komme for alvor.

Og har hørt at hvis du børster og får vekk all røytepelsen blir han fortere bepelset igjen, prøv det :) Og leeeenge til Kongsberg :P

Børsta halve siden hans i stad, kommer mest pels av rompa hans faktisk :P satser på at røyting betyr masse ny flott voksen pels, er så spent på hvordan han blir i voksen drakten sin :) kjeeeeeempe lenge, litt over en uke.. Hehe *minne seg selv på at vi bare gkør det for gøy sin skyld* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsta halve siden hans i stad, kommer mest pels av rompa hans faktisk :P satser på at røyting betyr masse ny flott voksen pels, er så spent på hvordan han blir i voksen drakten sin :) kjeeeeeempe lenge, litt over en uke.. Hehe *minne seg selv på at vi bare gkør det for gøy sin skyld* :P

Konsberg er da i mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente mnd. Og ikke uke :P

Haha, begynte å lure litt :P Men en måned er masse tid det ;) (sier jeg, som smått har begynt å grue meg til utstilling i APRIL) Men børst i vei! Og kommer det ikke mere pels er det allikevel god trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, begynte å lure litt :P Men en måned er masse tid det ;) (sier jeg, som smått har begynt å grue meg til utstilling i APRIL) Men børst i vei! Og kommer det ikke mere pels er det allikevel god trening :D

Hehe, april er jo enda lenger til :D og fikk i dag høre at det mest sannsynlig blir over 100 lapper på utstillinga i kongsberg, og flest valper, juniorer og unghunder :o

Merker jeg er litt redd for å børste for mye, tenk om jeg børster av for mye og det ikke kommer tilbake? Går det ann tro.. Hmm.. :P vil jo tro at pels som følger med når man drar sånn helt enkel børste over skal av liksom.. Gud, å mye man skal fundere på når man har hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, april er jo enda lenger til :D og fikk i dag høre at det mest sannsynlig blir over 100 lapper på utstillinga i kongsberg, og flest valper, juniorer og unghunder :o

Merker jeg er litt redd for å børste for mye, tenk om jeg børster av for mye og det ikke kommer tilbake? Går det ann tro.. Hmm.. :P vil jo tro at pels som følger med når man drar sånn helt enkel børste over skal av liksom.. Gud, å mye man skal fundere på når man har hund :P

Jammen, dere har jo vært på flere utstillinger enn oss :P Og OJ shit, det var mange... Men så gøy! Gleder meg til å snoke i resultatlista på dogweb når det kommer. Håper arrangørene er raske med å sende inn resultatene :P

Hum, nå kan jeg svæært lite om pelsstell, men har inntrykk av at så lenge du ikke bruker børste som kutter på noe vis, så er det bare pelsen som skal av som kommer av. Så vil tro det er helt trygt å børste i vei. Men der tror jeg du må spørre de som børster lappen sin oftere enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...