Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater helgen 12-13. november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Cert og BIR på lille Moxy i dag i Kongsberg - første rase i ringen og hele 2 boston som møtte.. Mao vi var ferdig litt over 9, og siden v hadde tilbragt hele dagen i Kongsberghallen i går syntes vi det holdt lenge. Så det ble en tur med fri-slipp og leking med hundene på jordet istedenfor gruppefinale på Moxy. Og nå er vi hjemme, Moxy snorker høyt liggende på fanget mitt, beardisene er sånn deilig skitne på labbene sine og ligger strødd..

Grattis alle som er fornøyde med dagen!

Susanne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Harly og jeg har debutert i kl 1 lp på Stord i dag, 185 poeng og opprykk til kl 2!!

JIPPIIIIIII Oliver fylte 2 år i går, og gjett hva han kunne feire dagen sin med? Tittelen Norsk utstillingschampion! :D Etter mye løping og vurdering og ikke minst spenning endte han til slutt opp

Gross avsluttet en flott helg med å bli BIS4 han :banana: :banana:

Da er vi hjemme igjen vi. Oabba har spist et griseøre og sover som en sten, mens Valpis koooser seg med oksepenisen sin.

Jeg holdt meg inni ringen, jeg tryna ikke, jeg mista ikke lina og jeg sa takk og håndhilste pent på dommeren :D

Kritikken lød som følger: Very good type, good boned, very good typical head, correct bite, good chest, long neck, straight topline, very good angulated ribs, soft pasterns.

2btk, res cert :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen vi. Oabba har spist et griseøre og sover som en sten, mens Valpis koooser seg med oksepenisen sin.

Jeg holdt meg inni ringen, jeg tryna ikke, jeg mista ikke lina og jeg sa takk og håndhilste pent på dommeren :D

Kritikken lød som følger: Very good type, good boned, very good typical head, correct bite, good chest, long neck, straight topline, very good angulated ribs, soft pasterns.

2btk, res cert :D

Gratulerer! :D

Da kom det en certkonkurrent likevel da, så teit :P men den kritikken var jo knallbra da, var det pga. soft pasterns? (Om ikke det er ønskelig da... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D

Da kom det en certkonkurrent likevel da, så teit :P men den kritikken var jo knallbra da, var det pga. soft pasterns? (Om ikke det er ønskelig da... )

Takker og bukker!

Nei spør dommeren du..

Nei, det er ikke ønskelig med myke haser nei, hun sto litt lett bak for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :D Og tulip klarte seg helt fint i ringen hun :P

Smula ble 3btk med ck, og følgende kritikk:

"Nice size. Good head. Correct ears. Correct teeth and pigment. Nice length of neck. Correct topline and tail. Good angulation. Correct coat and texture. Move well coming and going."

Litt mellomfornøyd er jeg lell, fordi vi ikke fikk vist bevegelsene hennes skikkelig. Gå i trekant er noe dritt, og når dommeren heller ikke sender hundene rundt på runde i btk så mistet Smula et av sine store fortrinn. Tror ikke plasseringen hadde blitt så annerledes uansett fordi de to foran er en kraftigere og mer kompakt type enn Smula, men jeg ville nå gjerne få vist henne frem lell..

Men masse masse komplimenter fra folk utenfor ringen (både til meg og Smula), og jeg liker det spesielt godt når riesenfolket kommenterer pelsen og typen hennes :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D

Da kom det en certkonkurrent likevel da, så teit :P men den kritikken var jo knallbra da, var det pga. soft pasterns? (Om ikke det er ønskelig da... )

Det er svake mellomhender så sikkert ikke ønskelig uten at jeg har sett meg inn i Grande :) Gi Oabba noen mnd til hos Tulip så er hun i toppform der også :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BV ble 2btk bak den eneste påmeldte championtispen, selvsagt med CERT da, strålende fornøyd.

Tjalfe til Mamma ble BIM. Prikken (Sookie) ble BIM og Pammi ble BIR - begge fra Betty's første kull. I tillegg tikket det inn melding fra Orkla-utstillingen om at Perle også hadde blitt BIR-valp :) Moro!

Jeg meldte ikke på Polkadott, rett å slett fordi jeg ikke så poeng i å konkurrere med valpekjøperene mine :) - men hun var med å tok utstilling på strak arm i sammen med "tante" Bella Vita. Fy flate så imponert jeg er over de to - de satt som to prinsesser i bur på toppen av trallen, ikke en lyd, bare tittet, tygget på tyggebein og sov. Fantastisk med så kjekke hunder å ha med seg :wub:

3 hunder med CK - to championer, og BV - kan ikke klage da nei! :)

Edit: I og med at hun nå kun mangler ett lite cert etter hun er 2 år, for championatet, blir hun nok satt på "hylla" etter NV med pause frem til April/Mai. Ser ikke poenget i å melde på å få cert vi i teorien ikke har brukt for - (neida, sier ikke hun får cert bare for at jeg melder på!) de kan heller noen som har brukt for dem få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte ikke på Polkadott, rett å slett fordi jeg ikke så poeng i å konkurrere med valpekjøperene mine :)

Vet du, det er noe av det beste jeg ser hos en oppdretter. Selv har jeg en oppdretter som melder på sin junior DERSOM jeg melder på min sånn at han kan konkurrere mot meg. Utrolig irriterende, siden jeg alltid står som nr 2 da :P

og gratulerer med fine resultater alle sammen!

:bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med finfine resultater alle sammen :).

Ser ikke poenget i å melde på å få cert vi i teorien ikke har brukt for - (neida, sier ikke hun får cert bare for at jeg melder på!) de kan heller noen som har brukt for dem få :)

Du vet at det der er skikkelig dårlig konkurranseinstinkt? *ler*. Må jo ikke la være å stille bare for at hunden har "nok" cert :P. Teita *ler*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en oppdretter som melder på sin junior DERSOM jeg melder på min sånn at han kan konkurrere mot meg. Utrolig irriterende, siden jeg alltid står som nr 2 da :P

Hørtes da usedvanlig irriterende ut, ja..

Av og til (på spesieller utst.) kan de da hende at man "kolliderer" med valpekjøpere - men jeg synes at man i det store og hele bør unngå å lage konkurranse til seg selv, jeg. Mye bedre med TO cert/BIRvinnere i kullet, enn bare èn (den man eier selg), liksom.

Jeg har også opplevd en oppdr. som ble dritsur når jeg slo henne på en utst - med hennes oppdrett. Hun fikk klar tale tilbake da, ja.

En annen oppdr. dro med seg alt hun hadde og slo min når det sto om siste CACIB og Int. tittelen.. Hadde nesten ikke lyst til å fortsette på tittelen, jeg - når det var "så" viktig for henne å misunne meg den.... (Men jeg stilte henne opp til Int ch, da...)

Nei - det var OT.

Moro å høre at sonenhundene igjen gjør seg bemerket på positiv måte i raseringene!

Grattis!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med finfine resultater alle sammen :).

Du vet at det der er skikkelig dårlig konkurranseinstinkt? *ler*. Må jo ikke la være å stille bare for at hunden har "nok" cert :P. Teita *ler*

Ja, konkurranse instinktene mine er ødelagte *fnis*

Neida, avgjørelsen bunner i at jeg i sommer stod bak en tispe 2 dager på rad, som hadde mer en nok cert (tok sitt 7. småcert den helga) - å jeg som ikke hadde noen på BV kjente det veldig, det irriterer meg at de MÅ stille hundene sine på småutstillinger - å ikke gidder å jakte NKK - certet mot et championat, som h*n fortalte meg var målet. Hvis målet er championatet, så rekker det ikke med bare småcert, å så lenge BV har begge deler, så kommer vi kun til å delta på NKK utstillinger for å være med å konkurrere om mestvinnerlisten, de små utstillingene gir ingen "telende" poeng uansett, å jeg har ikke noe imot å slippe de yngre frem jeg :P Så er jeg så kjip at jeg håper hun kan få det siste certet på en NKK utstilling, fordi rosettene er så mye finere enn de små man får hos Miniatyrhundklubben, eller SBK :baby:

Jeg sier ikke at alle må tenke likt altså, bare at jeg ikke har noe behov for at bikkja har 13 cert den dagen hun blir champion :lol: (VEEELDIG lite sannsynlig antall, du skjønte hva jeg mente *ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste frem mine "valper" på 11 mnd i Orklahallen i går. Mio fikk excellent, men ikke mer pga han er for smal enda, det er greit, han er jo bare 11 mnd. Ilja fikk blått, også helt greit, hun er den som er seinet utviklet av de 3 og veldig hengslete enda. Tilla slo til og fikk 2.beste tispe og res.cert!

I går ettermiddag ble jeg oppringt av hun som eier samojeden som ble BIR, hunden hadde blitt BIG, og hun lurte på om jeg kunne vise han i BIS i dag. Det var selvsagt greit! Vi endte som 4. Best in Show i dag! Morro!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de fine sonenhundene! :D

Jeg stilte Russell-valpen til Taz i går, og han ble nummer 4. Hele kullet hans var der! Det var morro! :D

Aha, var det den, veldig søt! Kjente jo igjen deg også etterhvert hehe..

Jeg er så nysgjerrig på rasen, så det var kjempegøy å se hele kullet på engang. Angrer bare på at jeg ble sånn brått beskjeden, når jeg hadde en sjanse til å klemme litt på dem... Jaja får ta sjansen neste gang. Godt alle valpene var så sosiale forresten, det kan man ikke si om dommeren synes jeg...

Stilte selv en venninnes whippet i kongsberg igår (juniortispe), hun fikk en VG, som resten av juniorene fikk. Men det var bra det, hennes første gang i hall og utstillingsdebut- hun var veldig flink den rare reka :ahappy:

Idag stilte jeg en hjemmelaget fransk bulldog, min rare lille Padde ble BIM med cert av totalt 13 tisper :queen: fikk en kjempefin kritikk og jeg er godt fornøyd!

Grattis til alle andre som er fornøyde også :cheerleader:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med finfine resultater alle sammen :).

Du vet at det der er skikkelig dårlig konkurranseinstinkt? *ler*. Må jo ikke la være å stille bare for at hunden har "nok" cert :P. Teita *ler*

Enig! Akkurat det er noe jeg driter i, vil på staffetoppen jeg :lol: Det gjør heller ikke noe om vi står bak en som har nok cert, da var den bikkja bedre enn mine den dagen, og jeg er ikke så opphengt i å få champion tittelen at sånt går inn på meg liksom :lol:
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIIIIIII :D:banana::D:banana::D:banana::D

Oliver fylte 2 år i går, og gjett hva han kunne feire dagen sin med? Tittelen Norsk utstillingschampion! :D :D

Etter mye løping og vurdering og ikke minst spenning endte han til slutt opp som 2 beste hannhund med sitt tiende CERT, kun slått av Tjukkågo, og kunne dermed motta championatet på bursdagen sin! :bananas:

Jeg hadde også med med kullsøsteren hans Anna, og jammen vant hun ikke en åpenklasse på 14 stk. og ble 2 beste tispe med cert, og dermed var også hun blitt champion :D

Så utrolig moro at drømmen min gikk i oppfyllelse - søsknene Anna og Oliver championer på 2 årsdagen sin, for favorittdommeren min Arne Foss! :)

308415_10150466160490225_723220224_10906218_1906772864_n.jpg

Ekstra moro at det var 44 bernere påmeldt, altså var det ikke bare å hente "gratis" cert, konkurransen var stor. :)

Fredrik gjorde det også bra og ble nummer 2 av 6 i championklassen og endte til slutt som 4 beste hannhund.

381889_10150466169305225_723220224_10906269_1290540016_n.jpg

Her er championatet i boks! :)

Og ikke nok med det, i dag stilte en annen kullsøster i Orklahallen og ble beste tispe med cert, og jammen kunne også hun motta championatet sitt!

For en herlig helg, søskenflokken er 2 år og en dag gammel og tre av de er allerede championer! :)

226545_10150255276200225_723220224_9170640_4367270_n.jpg

Nuch Nellyvill's Go For It, Nuch Nellyvill's Guess Who og Nuch Nellyvill's Gosh I'm Hot

:banana:

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...