Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater helgen 12-13. november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Harly og jeg har debutert i kl 1 lp på Stord i dag, 185 poeng og opprykk til kl 2!!

JIPPIIIIIII Oliver fylte 2 år i går, og gjett hva han kunne feire dagen sin med? Tittelen Norsk utstillingschampion! :D Etter mye løping og vurdering og ikke minst spenning endte han til slutt opp

Gross avsluttet en flott helg med å bli BIS4 han :banana: :banana:

Vi var på orkanger i dag, 10 tollere påmeldt, og Tarik ble BIR med sitt andre CERT for dommer Colette Muldoon :D

Kritikken:

"lovely brisk movements. Correct teeth. Nice, dark eyes, good front, Correct feet, Good bend of stifle and good angulation. Correct topline and tail. Handled well."

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen til hoppeloppa Tarik!

Jeg hadde med søsteren til Decoy, som selvsagt hadde startet røytingen så snart påmeldingen var i boks. Syns ikke jeg fikk vist henne bra nok i tillegg til ikke helt bra pels. Først snublet jeg i en liten hund som hadde forvillet seg inn i ringen akkurat da jeg begynte å løpe (eieren holdt i enden av båndet og stod med ryggen til, fint folk følger med) og jeg fikk ikke helt teknikkene som har funket tidligere til å fungere helt, og så ble det visst springmarsj i følge Penta (men den var nydelig i det minste hehe). Understilt bak stod hun og. Men det må da ha sett tålig ut allikevel, for hun ble 2.beste tispe med reserve cert. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tråden :)

Vi var på orkanger i dag, 10 tollere påmeldt, og Tarik ble BIR med sitt andre CERT for dommer Colette Muldoon :D

Kritikken:

"lovely brisk movements. Correct teeth. Nice, dark eyes, good front, Correct feet, Good bend of stifle and good angulation. Correct topline and tail. Handled well."

Wow, så gøy :D

Balrog vant klasse I i lydighet i Drammen idag med disse poengene:

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 9

Innkalling: 9,5

Stå u marsj: 9

Fritt hopp over hinder: 9,5

avstandskommandering: 8

Helhet: 9,5

Startet med Ellie også og hun fikk:

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 0

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 7

Innkalling: 9

Stå u marsj: 8

Fritt hopp over hinder: 9

avstandskommandering: 9,5

Helhet: 8

*glad*

Fantastisk koselig og fint stevne var det også, alle heiet på alle og mange gav meg fine kommentarer både til Balrog som var flink, og til Ellie som jeg måtte jobbe litt mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde, spesielt Marie og Balrog. Jeg beundrer dere! :D

Nitro var på sitt første valpeshow 4 mnd og 2 dager gammel og konkurrerete mot en 6 mnd gammel hannhund. Stor forskjell i utviklingen der gitt, men Nitro var superflink! :D Dommeren var veldig klåete på bordet. Løftet og strøk, målte og stod i, men Nitro stod der som en påle og lot seg herje med så mye dommeren ville. Han stod også fint og logret nesten ned seg selv :P Gangen var selvfølgelig veldig valpete, men han var jo bare sjarmerende der han gikk og klødde på halsen hvor utstillingsbåndet var :lol:

Kritikken var super:

"4 mnd med korrekt formet hode, sterk underkjeve, fine mørke øyne. Utmerket stopp, utmerket øreansetning, men ikke helt på plass enda. Passende hals, utmerket bredde fram, utmerket benstamme, normal vinkling. Utmerket bevegelser, godt temperament"

Veldig fornøyd med debuten selv om det ikke ble noe "seier" :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med å oversette denne til ordentlig engelsk? Ho skrivern slet litt, ho spurte også hele tiden andre ossen man skrev div ord. Men jeg skjønner ikke så utrolig mye av dette jeg da :P

Nice schull. Would prefer more elegant around the eye. But shoud be smaller. Nice neck. Nice bone, feet and topline. The crop is too angul. Not moving well enough. Very promesing.

Det jeg og noen venniner som driver med utstilling troor vi har funnet ut av hittil:

Nice head. Would prefer more elegant around the eye. But should be smaller. Nice neck. Nice bone, feet and topline. The crop is too angle. Not moving well enough. Very promising.

Jeg sette pris på alle forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Kongsberg idag, og med 60 påmeldte hadde vi ikke store troa. Trym var førstemann inn og fikk exelent også blei plassert som 5 beste åpen hannhund (dommeren plukka ut 5 hunder hver gang) så inn med Tuva som debuterte i åpen klasse 22 mnd gammel, og der endte hu opp med exelent og nr 2 :D Slått av kanskje fremtidig valpen sin mor :lol: I BTK så blei hun nr "5", så det ser jeg meg riktig fornøyd med :D Kanskje fremtidige valpen sin mor fikk Certet og blei BIM :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlefar Moby (10 i januar) ble BIR og senere 4. i gruppen samt 4. BIS veteran - så all grunn for å være fornøyd med dagen. Veldig hyggelig å stille for Kenneth Edh igjen - fortsatt en "höjdare" av dommere, synes jeg.

I morgen er det Moxy's tur - hvis jeg greier å stå opp, såklart...

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med å oversette denne til ordentlig engelsk? Ho skrivern slet litt, ho spurte også hele tiden andre ossen man skrev div ord. Men jeg skjønner ikke så utrolig mye av dette jeg da :P

Nice schull. Would prefer more elegant around the eye. But shoud be smaller. Nice neck. Nice bone, feet and topline. The crop is too angul. Not moving well enough. Very promesing.

Det jeg og noen venniner som driver med utstilling troor vi har funnet ut av hittil:

Nice head. Would prefer more elegant around the eye. But should be smaller. Nice neck. Nice bone, feet and topline. The crop is too angle. Not moving well enough. Very promising.

Jeg sette pris på alle forslag :)

Nice scull = skalle. Head = hode. Men det er jo samme betydning da :) Angul = angulated.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om skalle i kritikker, er det ikke det samme som hode. Skallen er en del av hodet, og består av den delen som går fra nakkeknølen og frem til stoppet. Skallen kan feks være avrundet eller flat.

Her har altså hunden en god skalle (som forøvrig stave skull) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamar ble BIR i Kongsberg (skal i gruppen senere, regner jeg med!). Tenkte bare å legge ut kritikken mens jeg husker å gjøre det (er så stolt av lillefyren!). Yodel er flinkisklinkis og oppdaterer, serru! :cheerleader:

"M. spenstig og elegant. Bra proposjoner. Godt hode. Velstående ører. Bra hals og overlinje. Fører halen godt. Ok hylle. Stram fin front. God benstamme. Bra musk. lår. Skal enda sette seg i bev, det kommer. Godt handlet. Meget lovende valp!"

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...