Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater helgen 12-13. november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Danny, Kjeborg Daddys Boy Danny, fikk exellent ck og rec Cert og ble 2. beste hannhund (og slo til og med en champion hanne vi har beundret før..SJOKK)..

Kennel Kjeborg gjorde det sterkt denne helgen med Kjeborgs Irresistible little Jarod som ble BIS3 i Kongsberg 5 mnd gammel.

Han søster Kjeborgs Irresistible Suki ble BIS valp i Slovenia samme dag.

For noen uker siden ble disse valpene BIS 2 og BIS 3 i henholdsvis Norge og Slovenia. En 3. søster ble BIG 3.

De er utrolig vakre og velbygde hunder..men det vakreste av alt er at de løper/svever noe aldeles nydelig (synes jeg og mange med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Harly og jeg har debutert i kl 1 lp på Stord i dag, 185 poeng og opprykk til kl 2!!

JIPPIIIIIII Oliver fylte 2 år i går, og gjett hva han kunne feire dagen sin med? Tittelen Norsk utstillingschampion! :D Etter mye løping og vurdering og ikke minst spenning endte han til slutt opp

Gross avsluttet en flott helg med å bli BIS4 han :banana: :banana:

Gratulerer så mye til Toril og Gross, til Mona med Olivers championat og to søstres championat, gratulerer til Mokken og Harly med solid opprykk, og gratulerer til alle andre som er fornøyd!

Jeg er grisesjalu på all moroa dere har hatt :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIIIIIII :D:banana::D:banana::D:banana::D

Oliver fylte 2 år i går, og gjett hva han kunne feire dagen sin med? Tittelen Norsk utstillingschampion! :D :D

Etter mye løping og vurdering og ikke minst spenning endte han til slutt opp som 2 beste hannhund med sitt tiende CERT, kun slått av Tjukkågo, og kunne dermed motta championatet på bursdagen sin! :bananas:

Jeg hadde også med med kullsøsteren hans Anna, og jammen vant hun ikke en åpenklasse på 14 stk. og ble 2 beste tispe med cert, og dermed var også hun blitt champion :D

Så utrolig moro at drømmen min gikk i oppfyllelse - søsknene Anna og Oliver championer på 2 årsdagen sin, for favorittdommeren min Arne Foss! :)

308415_10150466160490225_723220224_10906218_1906772864_n.jpg

Ekstra moro at det var 44 bernere påmeldt, altså var det ikke bare å hente "gratis" cert, konkurransen var stor. :)

Fredrik gjorde det også bra og ble nummer 2 av 6 i championklassen og endte til slutt som 4 beste hannhund.

381889_10150466169305225_723220224_10906269_1290540016_n.jpg

Her er championatet i boks! :)

Og ikke nok med det, i dag stilte en annen kullsøster i Orklahallen og ble beste tispe med cert, og jammen kunne også hun motta championatet sitt!

For en herlig helg, søskenflokken er 2 år og en dag gammel og tre av de er allerede championer! :)

226545_10150255276200225_723220224_9170640_4367270_n.jpg

Nuch Nellyvill's Go For It, Nuch Nellyvill's Guess Who og Nuch Nellyvill's Gosh I'm Hot

:banana:

Du glemte å fortelle at du også stilte i Orklahallen i går, og at Oliver ble 2. beste hanne bak sin onkel Mister, som ble BIR og 3BIG. ..og at søster Freia, som ble champion, ble BIM. :berner:

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde med helgas resultater, og en trøsteklem til uheldige Stine, som desverre ikke fikk delta. :console:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle med fine resultater! :D

Nice scull = skalle. Head = hode. Men det er jo samme betydning da :) Angul = angulated.

Når man snakker om skalle i kritikker, er det ikke det samme som hode. Skallen er en del av hodet, og består av den delen som går fra nakkeknølen og frem til stoppet. Skallen kan feks være avrundet eller flat.

Her har altså hunden en god skalle (som forøvrig stave skull) :)

aha, ser jeg er på bærtur gitt :P men hva mener de med: Would prefer more elegant around the eye? og The crop is too angulated?

skjønner at det er noe som er for mye vinkel eller no på the crop, men det betyr vel beskjæring, avling osv? (får ikke så mye hjelp av ordboka gitt.. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, gratulerer til alle som har gjort det bra i helgen! For noen fantastiske resultater :D

Sonen har både vakre hunder, og flinke hunder og eiere :D

aha, ser jeg er på bærtur gitt :P men hva mener de med: Would prefer more elegant around the eye? og The crop is too angulated?

skjønner at det er noe som er for mye vinkel eller no på the crop, men det betyr vel beskjæring, avling osv? (får ikke så mye hjelp av ordboka gitt.. :P)

Neida, du er ikke helt på bærtur. Jeg aner ikke hva dommer mener med mer elegant rundt øynene. Det kommer jo an på hvilken rase det er, og hva som står i rasestandarden om øyner :)

Crop too angulated betyr at krysset er fallende. Altså, avslutningen på ryggen, ned mot halen (klønete på å forklare), heller nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harly og jeg har debutert i kl 1 lp på Stord i dag, 185 poeng og opprykk til kl 2! :bananas:

Gratulerer! Dere var så flinke atte.. :D Møtte på dere et par ganger, men jeg var så stressa over alle de kravstore dommerne at jeg aldri fikk summet meg nok til å si hei.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, ser jeg er på bærtur gitt :P men hva mener de med: Would prefer more elegant around the eye? og The crop is too angulated?

skjønner at det er noe som er for mye vinkel eller no på the crop, men det betyr vel beskjæring, avling osv? (får ikke så mye hjelp av ordboka gitt.. :P)

Neida, du er ikke helt på bærtur. Jeg aner ikke hva dommer mener med mer elegant rundt øynene. Det kommer jo an på hvilken rase det er, og hva som står i rasestandarden om øyner :)

Crop too angulated betyr at krysset er fallende. Altså, avslutningen på ryggen, ned mot halen (klønete på å forklare), heller nedover.

Det er vanskelig å vite hva dommer mener rundt øynene uten å se hunden og vite hva standarden sier. Men det kan jo være for eksempel for løse øyelokk - er de strammere, vil jeg anse det som mer elegant. Det kan være at hunden er for mye eller for lite utfylt i området rundt øynene. Det kan være generell hodehud som forstyrrer.

Det er alltid greit å lese gjennom kritikken på utstillingen, for hvis det er noe en lurer på hva menes med, er det alltid lettest å spørre dommeren som sa det.

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde med helgas resultater, og en trøsteklem til uheldige Stine, som desverre ikke fikk delta. :console:

:hug: Tusen takk, jeg gledet meg til å se dere igjen også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke helt på bærtur. Jeg aner ikke hva dommer mener med mer elegant rundt øynene. Det kommer jo an på hvilken rase det er, og hva som står i rasestandarden om øyner :)

Crop too angulated betyr at krysset er fallende. Altså, avslutningen på ryggen, ned mot halen (klønete på å forklare), heller nedover.

Det er vanskelig å vite hva dommer mener rundt øynene uten å se hunden og vite hva standarden sier. Men det kan jo være for eksempel for løse øyelokk - er de strammere, vil jeg anse det som mer elegant. Det kan være at hunden er for mye eller for lite utfylt i området rundt øynene. Det kan være generell hodehud som forstyrrer.

Det er alltid greit å lese gjennom kritikken på utstillingen, for hvis det er noe en lurer på hva menes med, er det alltid lettest å spørre dommeren som sa det.

aha, takk, får lese igjennom standarden til whippeten :) også får jeg huske å spørre dommern neste gang noe sånt skulle oppstå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Suuupre resultater jooo! Særlig berner sjampingjongene og Bis 4'ern! Kamar ble som sagt BIR med nok en suuuper kritikk, men en annen dommer i gruppen som ikke så på basenjien hverken blant valp eller voksne. Men Kamaren var duperflink LÆLL han!

Han ER pen, sant?

317081_10150354229702693_543512692_8652672_334830167_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fiiin guttetass, du och jag, Yodel! Knallgod på innsiden, og innmari søt og pen (og langbeint! :lol:) på utsiden. :wub:

Det har vi! Fyttirakkern så søt og snill og herlig han er! Alle vil jo bare kidnappe han :lol:

Men njeeei. Langbeint er han ikke-. Han er perfekt! Basenjiene skal være kvadratiske, og det er nettopp det han er.

Bare ta en linjal og mål han fra for-pote til nakke på dette bildet. På min skjerm er det 7 cm. Han er nøyaktig 7 cm også fra bryst til stump.

Men med tanke på at de fleste hunder er rektangulære- og mange basenjier også er mer rektangulære enn kvadratiske virker han langbeint. Slik han skal være :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi! Fyttirakkern så søt og snill og herlig han er! Alle vil jo bare kidnappe han :lol:

Men njeeei. Langbeint er han ikke-. Han er perfekt! Basenjiene skal være kvadratiske, og det er nettopp det han er.

Bare ta en linjal og mål han fra for-pote til nakke på dette bildet. På min skjerm er det 7 cm. Han er nøyaktig 7 cm også fra bryst til stump.

Men med tanke på at de fleste hunder er rektangulære- og mange basenjier også er mer rektangulære enn kvadratiske virker han langbeint. Slik han skal være :D

Det visste jeg ikke! Så kult - firkantbasenji! :lol: Han eeer så fin, helt enig! Han liker beina sine - han sier han kan løpe fra PøbelMøbel raskere da! Fytti så kjapp han er også, altså. Folk vi møter på tur med andre hunder blir stadig forundret over den lille hunden med krussedullhalen som løper fra deres mynder og jaktbikkjer. :lol:

I dag måtte damen på jobb vise bildet av ham til mannen sin, og ymtet innpå hvor fin og snill og rolig og og og han var. Og mannen spurte om han var med på jobb i dag. :lol: Skal vise ham frem, vi!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi! Fyttirakkern så søt og snill og herlig han er! Alle vil jo bare kidnappe han :lol:

Men njeeei. Langbeint er han ikke-. Han er perfekt! Basenjiene skal være kvadratiske, og det er nettopp det han er.

Bare ta en linjal og mål han fra for-pote til nakke på dette bildet. På min skjerm er det 7 cm. Han er nøyaktig 7 cm også fra bryst til stump.

Men med tanke på at de fleste hunder er rektangulære- og mange basenjier også er mer rektangulære enn kvadratiske virker han langbeint. Slik han skal være :D

For en nydelig hund :wub:

Men han er langbeint (høystilt). Om du måler fra manke til brystets underside, så er det mindre enn avstanden fra brystets underside til bakken. :whistle: Men det skal vel basenjier være? De ser iallfall så elegante ut. En vakker dag skal jeg ha en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele dette bildet. Er sjeldent med dsg-er som har slike bevegelser som Bella Vita har, hun nærmest svever. Mange av dsg-ene har veldig vaggende og rullende gange, inkl mine andre to. BV hun flyyyyter i ringen, å vi har fått så ufattelig mye skryt av bevegelsene hennes :)

311299_10150451993560586_632600585_10882709_309153388_n.jpg

Kritikken hennes lød:

Substansfult godt, lite hode.

Anelse langt neseparti. Utmerket skalle.

Ørene kunne folde høyere. Godt bitt.

God overlinje. Prima substans i kropp og bredde i kropp.

Gode vinkler. Frie effektive bevegelser.

God pels og farge. Godt tempramang.

Fiiiine jenta mi :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke deg jeg mente i det hele tatt :lol: - men ja, skal holde meg vekke, hvis du forter deg å får det snart! :P

Nei vet det ikke var meg du mente, men er ett par andre som har havnet bak oss ett par ganger selv om Bali har 7 cert :P (men nå har vi sluttet, lover! ) Hihi :lol:

Jeg kommer og tar det i Bergen i april, så du får dra til harstad og ta det siste certet der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med knallresultater! :D

Lille frøken Jolie hadde debuten sin på Stord, og det ble 2. beste tispevalp på den unge damen (dommeren mente hun skulle ha mer charbonnage, jeg syns kanskje det er en smule tidlig da men :P). Veldig trivelig dommer da, og lille jollebollen fikk en super opplevelse i ringen.

Kritikken:

Meget velproposjonert, god substans for alder. Velformede øyne. Godt stopp. Lodrett båret ører. Sterk rygg. Gode vinkler. Sterke lår. Fargen kunne vært varmere med mer charbonné. Beveger seg godt for alder. Godt temperament.

Så alt i alt veldig fornøyd med dagen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet det ikke var meg du mente, men er ett par andre som har havnet bak oss ett par ganger selv om Bali har 7 cert :P (men nå har vi sluttet, lover! ) Hihi :lol:

Jeg kommer og tar det i Bergen i april, så du får dra til harstad og ta det siste certet der :lol:

HAH! Da er Polkadott på bane, så kan ikke love at vi holder oss vekke da nei, men hun og Bali er ingen konkurrenter, hun og Offe derimot, kan nok knive litt mer. BV kan jeg ikke love jeg holder vekke heller, hvis det er en grei dommer, så kan det godt være vi prøver på championatet der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Freke var eneste hannhund i sin rase på Kongsberg 13. november. Synd de andre påmeldte ikke dukket opp :(

men flotte resultater for Freke.

Exc.JK 1.JKK CK 1.BHK CERT og BIM

BIR ble den voksne og flotte tispa JWW-10 Carillo Sing A Long, som også ble BIG3 (om jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...