Gå til innhold
Hundesonen.no

Kotzina's Highland Kodak (Malamute)


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Er vell på tide at Kodak får seg en egen tråd da :) Kodak har blitt ca 3.5 nå og er en stor, aktiv og barnslig malamute gutt :P Aldrig et kjedelig øyeblibb med denne karen i hus. Foreløpig er han bare en turkamerat, men blir mest sannsynlig og prøve oss på AG hos trondheim hundeskole på nyåret, og det gleder vi oss til begge to :)

Bilde fra i går, Kodak jager kråka, men taper alltid :)

393606_10150919302435074_871235073_21911867_927158559_n.jpg

Kråka tar igjen

296651_10150919301965074_871235073_21911863_326489363_n.jpg

Gitt opp kråkejakt og utforsker litt istedet :)

384733_10150919302935074_871235073_21911872_1113333482_n.jpg

Så blir det nok oppdateringer etterhvert :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) Han er vakker ja :wub: Hehe, de grå er vell mest vanlig, hadde heller ikke sett svarte før jeg begynte og lete etter malamute, men ganske mange svarte også. Så finnes de i rød/brun, de er rimelig sjeldne, og mange vil ikke ha de, har jeg hørt, jeg synes de er nydelige. :) Alle malamuter er fine :)

Hundeheidi: Ser du også har en, hvor er den fra? Muttevalper er jo noe av det skjønneste da :wub:

Kommer nok noen valpebilder etterhvert også, når jeg får gravd de fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for valpen da? Eller mest turkompis? Nei, de vokser raskt, tror begge mine var så og si ferdige i høyden rundt 6 mnd alder, så har bredden kommet litt etter litt fram til ca 3 års alder, iallefall på gubben, han er nok ikke helt ferdig enda..

Planene er å trene trekk og blodspor hovedsaklig, men kommer nok til å prøve oss på lydighetsbanen om hun trives med det :) Hun syns det er morsomt nå ihvertfall.

Hvor høy er tispa du hadde? :) Valpen min er rundt 50 nå tror jeg, så blir spennede å se hvordan hun blir! Hvor stor er Kodak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene er å trene trekk og blodspor hovedsaklig, men kommer nok til å prøve oss på lydighetsbanen om hun trives med det :) Hun syns det er morsomt nå ihvertfall.

Hvor høy er tispa du hadde? :) Valpen min er rundt 50 nå tror jeg, så blir spennede å se hvordan hun blir! Hvor stor er Kodak?

Begge mine synes lydighet er gøy, så lenge jeg har mat(-motivasjon) :P Da gjør de hva som helst. Tispa, som jeg har trent mest med var kjempeflink :) Jeg tror Kodak er rundt 70(lenge siden jeg har målt så er ikke helt sikker, og Pia tror jeg 66. Men de er ganske store begge to da.. Pia ligger rundt 42kg når hun er i god form og kodak 44-45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur heller jeg aldri har sett en svart malamute før, kjempenusselig "liten" krabat. De jeg har sett her nede har alle vært av den rød/brune typen, synes de er skikkelig fine. Jeg mistenker at de hundene er grunnen til at jeg ofte hører folk hviske "malamute?" til hverandre når jeg går forbi med shibaen min.

Også litt kudus til kråka som var tøff nok til å prøve å ta igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor inne hovedsaklig, men er været okei så er han med på jobb og ligger ute mens jeg jobber, også har jeg en liten væranda hvor han kan få lufte seg litt, men stort sett så vil han helst være med meg, og jeg vil ha han med meg. Synes han er nok alene mens jeg er på jobb, så selv om jeg hadde hadt mulighet(og det har jeg hadt ved en tidligere anledning) så ville jeg ikke forandret det :)

Hehe, jepp, tøffing den kråka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...