Gå til innhold
Hundesonen.no

Når man ikke har mulighet til å ha hunden hjemme...


Chaarlottee
 Share

Recommended Posts

Ja, bør selvfølgelig utdype det litt mer! Altså, drømmen er å ha en hund som er min, og som jeg kan trene med, ta med på lange turer, gjøre det som en hundeeier gjør... en hund gir så mye glede! Men så har vi da ikke mulighet til å ha den her hjemme. Ser derfor etter en løsning på dette problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa.. i praksis blir jo dette som om du passet en hund ?

Eller mer, som at du bestemmer navn, aktiviteter for hunden, metoder for opplæring, hvilke kommandoer som skal brukes osv, osv. Dvs ha mer påvirkning og kontroll, - eierskap -, enn over en "passehund"?

Vel , da blir det jo i utgangspunktet du som velger rase, registrerer den på deg, og ikke minst betaler for hunden ved kjøp, samt for?

Finne noen som var villige til å være fosterforeldre på disse vilkårene - tjukke slekta eller nære venner ville vel være det enkleste å komme ut av det med?

Eller om du bodde i nærheten av en kennel / hundepensjonat og hadde råd til å hunden "på for" der, slik som man gjør med hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa.. i praksis blir jo dette som om du passet en hund ?

Eller mer, som at du bestemmer navn, aktiviteter for hunden, metoder for opplæring, hvilke kommandoer som skal brukes osv, osv. Dvs ha mer påvirkning og kontroll, - eierskap -, enn over en "passehund"?

Vel , da blir det jo i utgangspunktet du som velger rase, registrerer den på deg, og ikke minst betaler for hunden ved kjøp, samt for?

Finne noen som var villige til å være fosterforeldre på disse vilkårene - tjukke slekta eller nære venner ville vel være det enkleste å komme ut av det med?

Eller om du bodde i nærheten av en kennel / hundepensjonat og hadde råd til å hunden "på for" der, slik som man gjør med hester?

Tusen takk for svar, det var noe sånt jeg tenkte på. Er det noe hundepensjonat i nærheten her da.. nå må jeg begynne å tenke etter jeg. Bor i Trondheim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt for usikkert, om du står som eier og de som passer den/har den på for ikke kan/vil ha den lengre, hva gjør du da? Det er heller ikke sikkert det er så enkelt og finne noen som vil ha den på de vilkårene.

Da ville jeg heller luftet andre sine hunder/trent med andre sine hunder, fram til jeg hadde hadt mulighet(hadde det vært meg), helt sikkert mange som er interessert i det. Evt kanskje funnet ei venninde eller en kompis, noen du kjenner godt og kjøpe hund med og deler 50/50, men at den bor hos de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i bunn å grunn da så skal noen passe DIN hund, men du skal trene, går tur og reise bort med den osv når det passer DEG?

Lykke til med å finne noen som syns det er en grei løsning.

da syns jeg heller forslaget til Borderen var bedre, med hundegård osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan be dei i familien teste seg for å finne ut spesifikt kva dei reagerar på. Då er det kanskje ein mulighet for ein allergivenleg rase. Men sånn elles ville eg venta til eg hadde flytta for meg sjølv før eg gjekk til anskaffelse av ein hund. No finst det mange rare oppdrettarar ute i den store vide verda, men sjølv ville eg nok ikkje ha solgt til ein person som ikkje hadde hatt sjansen til å ha kvalpen heime hos seg sjølv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg har noen faste hunder jeg tar med på tur iblandt, men det blir liksom ikke det samme. Hundegård utendørs kunne vært en bra løsning, men er litt usikker på om det er plass til noe sånt i hagen. Det er nok lettere sagt enn gjort å finne noen som vil ha hunden hos seg på heltid ja, da kunne de for sin egen del gjerne kjøpt seg en selv.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut charlottes omplassering i trondheim, kanskje de har bruk for hundeluftere?

Jeg synes dette var et kjempegodt forslag jeg. De trenger jo kanskje hjelp til innlæring av basic lydighet og sånn på noen av hundene også? Kan du ikke spørre om de trenger hjelp av frivillige da? Noe dem helt sikkert gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var et kjempegodt forslag jeg. De trenger jo kanskje hjelp til innlæring av basic lydighet og sånn på noen av hundene også? Kan du ikke spørre om de trenger hjelp av frivillige da? Noe dem helt sikkert gjør.

Ja, det var et godt forslag! Skal jeg sende de en mail og spørre om de trenger hjelp? Og hvor hen i Trondheim er dette da? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...