Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke krav stiller dere til deres hundepassere og de som vil låne hunden din på tur?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Det er litt forsjell på hundene faktisk.

Disse får helt fint passe Ellie: Mamma, pappa, brødrene mine, svigermor, hundelufterkollega, annen venninne, en nabo vi kjenner godt og Maria (Whoopis).

Disse får helt fint passe Balrog: Maria og Jeanette :icon_redface: Grunnen til at det er færre på lista hans enn på Ellie sin enda han har færre diller, er at jeg gjerne vil at han skal være hos noen som skjønner seg på rasen. Benedicte hadde feks også fått lov, men hun har nok hunder. Og hundelufterkollega hadde fått lov, men er usikker på om hun vil pga at hun har to hannhunder selv. De får fint sammen på tur men det blir noe annet å få han inn i huset. Mamma og pappa får også lov og har gjort det flere ganger, men det er mer sånn til nød :icon_redface: Men trenger jeg pass så innser jeg at jeg ikke kan innskrenke det til to stykker :lol:

Låner ut Ellie på tur til svigermor, men ville aldri lånt dem ut til barn. Jeg liker også å vite at den som skal passe ikke kommer til å være urettferdig med hundene mine, og evt. høre på det jeg sier. Og gjerne la dem sove på soverommet.

Ja jeg er håpløs så jeg tror ikke jeg skal si noe mer!

Jeg har enda færre enn deg, så jeg synes ikke du er håpløs :P. Moren min og hennes kjæreste får passe, ingen andre. Vi har et hundepensjonat vi stoler på også, som vi bruker i ferier. Grunnen er egentlig at det ikke er noen andre jeg kjenner som jeg ville stole på at ikke var urettferdig mot hundene og samtidig faktisk har lyst og overskudd.

Barn får ikke gå med mine hunder. Datteren min får gå små turer i nabolaget nå, hun er snart 13 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så kravstor til hundepassere at jeg så og si aldri har hatt andre til å passe Chessea . Jeg lånte henne vekk en dag til noen som ville teste om de tålte portis, og den dage føltes laaang! Men d

Jaja, så lenge jeg fikk påpekt morsomheten så er jeg fornøyd

Det er ganske forskjell på hvem som får passe hvem hund her hjemme Ebba: pga at hun er en komplisert hund er det kun Kristin(har Collie selv og kjenner Ebba godt fra før), brodern,mamma/pappa og e

Det er litt forsjell på hundene faktisk.

Disse får helt fint passe Ellie: Mamma, pappa, brødrene mine, svigermor, hundelufterkollega, annen venninne, en nabo vi kjenner godt og Maria (Whoopis).

Disse får helt fint passe Balrog: Maria og Jeanette :icon_redface: Grunnen til at det er færre på lista hans enn på Ellie sin enda han har færre diller, er at jeg gjerne vil at han skal være hos noen som skjønner seg på rasen. Benedicte hadde feks også fått lov, men hun har nok hunder. Og hundelufterkollega hadde fått lov, men er usikker på om hun vil pga at hun har to hannhunder selv. De får fint sammen på tur men det blir noe annet å få han inn i huset. Mamma og pappa får også lov og har gjort det flere ganger, men det er mer sånn til nød :icon_redface: Men trenger jeg pass så innser jeg at jeg ikke kan innskrenke det til to stykker :lol:

Låner ut Ellie på tur til svigermor, men ville aldri lånt dem ut til barn. Jeg liker også å vite at den som skal passe ikke kommer til å være urettferdig med hundene mine, og evt. høre på det jeg sier. Og gjerne la dem sove på soverommet.

Ja jeg er håpløs så jeg tror ikke jeg skal si noe mer!

DET er veldig viktig for meg faktisk. Jeg har passet andres hunder, kaniner, rotter, hester, u name it. Og jeg forhører meg alltid om hvordan eier vil at ting skal være. Og jeg følger det i respekt for den personens meninger og de rutiner som er fra før.

Og det forventer jeg av de som skal passe min hund også. Men stort sett så trenger jeg ikke komme med rare instruksene, for de som en sjelden gang passer og håndterer han har rutiner/måte å håndtere ting på som jeg synes er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ingen her spørr om de kan få låne hundene eller vil gå tur med de, gitt. Iallefall ikke barn, da er de nok dauslitne før de kommer inn i huset engang :D Når jeg er borte har pappa hundene, eller bestemor passer de hos meg, veldig greit :) Når jeg skal flytte snart tar jeg bare med meg Grumpy, ikke Frøken og da kommer hun til å bo hos bestemor, da pappa jobber så mye og onkel kommer til å gå endel turer med henne (han jobber i nordsjøen og er endel hjemme - naboen til my grandma :) ). Jeg har rett og slett ikke hatt behov for å spørre noen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje ha vært litt mer kresen på hvem som får passe Venus, men siden hun er en grei, lydig og fornuftig dame, så har jeg ikke problemer med å sende henne med de fleste (ja, ikke unger kanskje, selv om jeg ærlig skal innrøme at hun har fått være med på tur med litt større barn). Men med Major var det jo litt annerledes, først og fremst fordi han fikk fnatt av andre hunder hvis ikke jeg var i nærheten og kunne passe på lillegutt på 80 kg. Han holdt altså på å bli revet i fillebiter av to hannhunder da han var valp (10 mnd) og etter det var han noget skeptisk til andre, fremmede hunder og da er det litt uheldig hvis han skulle finne på og frike ut når jeg ikke er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddie er ganske grei, han kan passes av voksne folk som ikke har andre hunder eller bli med dem på tur.

Blade har til dags dato aldri vært på tur med andre enn meg, samboeren eller damen på hundepensjonatet vi brukte en gang. Han er en krevende liten vovve og jeg tror ikke mora mi hadde fått passe han engang, selv om hun elsker hunder og er vant med dem :)Har et par nære venner som kunne ha passet ham uten at jeg hadde bekymret meg voldsomt, men den ene har plutselig gått hen og skaffet seg to hannhunder (hrmf :lol: ).

:icon_redface::innocent:

DET er veldig viktig for meg faktisk. Jeg har passet andres hunder, kaniner, rotter, hester, u name it. Og jeg forhører meg alltid om hvordan eier vil at ting skal være. Og jeg følger det i respekt for den personens meninger og de rutiner som er fra før.

Og det forventer jeg av de som skal passe min hund også. Men stort sett så trenger jeg ikke komme med rare instruksene, for de som en sjelden gang passer og håndterer han har rutiner/måte å håndtere ting på som jeg synes er helt greit.

Er du dyr å leie inn en helg? :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så kresen jeg tror jeg?

Altså, Tesh må til noen som kan hund og er tolmodige og tøffere enn bestemor liksom men det er ikke fordi hun ikke er snill men fordi hun er en tenåring på over 80 cm og snart 60 kg som mener at verden surrer rundt henne. Når hun blir voksen og oppdragen kan hvem som helst passe henne regner jeg med, hun er ganske ukomplisert sånn på bunn.

Barn får ikke gå med mine hunder alene, og jeg skal vite hvem vedkommende er og ha en god magefølelse selv.

Kua er redd for fremmede så hun kan bare passes av folk HUN liker og stoler på, ellers får folk et problem med å få tak i henne inne osv. Når hun derimot liker noen er hun jo verdens herligste minst kompliserte hund så de fleste hadde nok fint klart henne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske forskjell på hvem som får passe hvem hund her hjemme :icon_redface:

Ebba: pga at hun er en komplisert hund er det kun Kristin(har Collie selv og kjenner Ebba godt fra før), brodern,mamma/pappa og et par soniser( Marianne,Sandra og Rak).Pga at Ebba krever en del hunde erfaring osv så er det kun disse som kan passe henne om de vil er en helt annen sak :lol:

Tindra og Arla: De små er så ukompliserte at de kunne nesten hvem som helst passet selv om jeg aldri ville ha sendt de avgårde til fremmede eller folk jeg ikke kjenner..

Ingen får gå turer med mine hvis jeg ikke kjenner de og de får ikke gå tur med barn alene..Egentlig er jeg ikke så bortskjemt med at andre vil gå turer med hundene mine :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske forskjell på hvem som får passe hvem hund her hjemme :icon_redface:

Ebba: pga at hun er en komplisert hund er det kun Kristin(har Collie selv og kjenner Ebba godt fra før), brodern,mamma/pappa og et par soniser( Marianne,Sandra og Rak).Pga at Ebba krever en del hunde erfaring osv så er det kun disse som kan passe henne om de vil er en helt annen sak :lol:

Tindra og Arla: De små er så ukompliserte at de kunne nesten hvem som helst passet selv om jeg aldri ville ha sendt de avgårde til fremmede eller folk jeg ikke kjenner..

Ingen får gå turer med mine hvis jeg ikke kjenner de og de får ikke gå tur med barn alene..Egentlig er jeg ikke så bortskjemt med at andre vil gå turer med hundene mine :D

Derfor man har grinder og bor i gokk. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte tenkt på å la folk som vurderer rasen låne Aiko en helg, fordi hun aleine er årsaken til at ganske mange Oslo-beboere nå vandrer rundt med en liten japse i bånd. I henne får man hele spekteret av sjølstendighet, verdighet, ro og enormt stor personlighet og humor, samtidig som hun er meget tydelig dersom en hund oppfører seg "ufint" (i henhold til hennes standard). Men jeg ville jo savna henne så voldsomt... :wub:

Er du dyr å leie inn en helg? :lol:

Altså, vi pleier å passe hunder som et team, altså... :aww: Da kan det gjerne se sånn ut: DSC_4289.jpg

Det er ganske forskjell på hvem som får passe hvem hund her hjemme :icon_redface:

Ebba: pga at hun er en komplisert hund er det kun Kristin(har Collie selv og kjenner Ebba godt fra før), brodern,mamma/pappa og et par soniser( Marianne,Sandra og Rak).Pga at Ebba krever en del hunde erfaring osv så er det kun disse som kan passe henne om de vil er en helt annen sak :lol:

Takk for tilliten! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi pleier å passe hunder som et team, altså... :aww: Da kan det gjerne se sånn ut: DSC_4289.jpg

Kanskje jeg skal håper dere ikke skal til WDS 17.mai til neste år om jeg har valper hjemme. Blaze og jeg hadde tenkt oss en svipp tur til østerike :innocent:

:lol:

Disse får helt fint passe Balrog: Maria og Jeanette :icon_redface:

:lol:

Vet ikke om jeg våger fortelle hvor sær jeg er jeg :icon_redface:

I Blaze sitt, snart, 8 år lange liv er det kun 1 person som har fått passe henne. Og det er hun som eier Pappaen til Talli. Blaze har vel knapt hvert på tur med andre enn meg eller den personen. Men Blaze ER sær, har pondus og inni hode mitt så tror jeg hun fort kunne overtatt ett hjem. I tillegg er hun dronning som må fortelles at andre hunder får lov til å være hos oss, også i huset til andre..

Talli ER en enkel og snill sjel. Om man bare skjønner at hennes trang til å kose og være sosial er en delvis kontrollerende ting og hennes måte å "dominere" på. Så henne kunne vel de fleste egentlig har passet om de bare er vant med å snakke til bikkjene.

Men fortsatt har bare samme person som passer Blaze passet Talli :baby: (Også er det en viss fare for skader om man ikke får litt kontroll på hopping *host*)

Hverdagsting må/kan folk fint snakke til bikkjene mine og oppdra de. Men man får ikke begynne med øvelser og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal håper dere ikke skal til WDS 17.mai til neste år om jeg har valper hjemme. Blaze og jeg hadde tenkt oss en svipp tur til østerike :innocent:

:lol:

Jeg veit i alle fall at en av de to damene på bildet MER enn gjerne bytter ut tur til Østerrike med å passe på Talli-barn... :whistle: Men knertis og jeg kan kanskje få sitte på? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pinlig tråd da...

jeg er nok sær på hundepass.. for ikke å snakke om krav til hundepasser (av type:Strider må få lov å ligge i seng sammen med deg..) så det begrenser seg jo litt. I praksis koker det ned til søsteren min og broren min egentlig. De liker begge hunder uten nødvendigvis å la seg plukke på nesa av fremmelig liten kelpiegutt som gjerne tusker til seg fordeler der han kan.. (han likner på mammaen sin der tror jeg!), og begge godtar ligge-i-senga-kravet (broder'n lar ikke sin egen hund ligge i seng, men synes det er koselig med hund i senga så lenge det ikke er hans egen!).

Når det gjelder hvem som skulle få lov å passe ellers: Tomsingen han nok passes av de fleste - men de MÅ være dødssnille med han, ikke kjefte, ikke irettesette, bare dele ut kos og mat.. Strider - han er en vanvittig grei hund, men han må få utløp for energi, man må passe litt på at han ikke "overtar alt" men uten å være stygg med han på noen som helst måte. Og da forsvinner fort tilliten til andre her. Jeanette er soleklar selvfølgelig, og de som har Striders søsken - hadde de bare ikke hatt Striders søsken (for hvordan skulle de få tid til Strider når de har en maken selv? Eller hvordan skulle de få tid til egen hund hvis de skulle passe på Strider?) :icon_redface: Og så er det en til som jeg stoler på, men som ikke helt har en livssituasjon at jeg ville belemre henne med apekatt..

edit: det var disse skriveleifene etc

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen svært få kan passe gutta,hvis de bor her hjemme. Og jeg må vite at de ikke behandler mine "urettferdig" i forhold til egne hunder.

Jeg har svært få regler,men de skal til gjengjeld følges :icon_redface: .

Søsteren med familie er de eneste som kan få låne med seg en eller begge,nå er de uten tvil mest begeistret for Arok, så derfor har det blitt bare ham foreløpig.

Det er helt uaktuelt å sende noen av gutta ut på tur med barn.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo yyyyyyderst skjelden at hundene ikke henger med når vi reiser bort.

Men de få gangene de ikke gjør det er det vel familie som passer de.

Mamma, min ene søster og vår 20 år gamle datter.

Har også ei barndomsvenninne som har drevet med hund i mange år som har passa Hampus og Linus mens hele familien var på tur i forbindelse med en bursdag.

Jeg liker ikke å reise fra hundene.

Ikke fordi jeg ikke stoler på de som passer dem, men liker jo best å ha de med... :w00t:

Jeg har fått spørsmål om å låne ut en av hundene til familie som ønsket å venne hysteriske barn til hund.

Noe jeg sa nei til.

Hadde foreldrene vært hundevant hadde jeg kanskje vurdert det, men bare kanskje.

Men saken er vel at begeg to har null og niks hundeerfaring, og spesielt mannen i huset gjør ting i forhold til hundene og barna som jeg tror kan sette hundene i pressa situasjoner.

Rett og slett fordi han ikke vet bedre.

Hundene mine takler mye, men behøver de egentlig å være prøveklut for andre?

Nei er vel mitt svar på dette, og de ble vel ganske fornærma når jeg sa nei også...

Når det gjelder å gå tur med hundene, så har tanteungene mine fått gå med hundene i noen år nå.

MEN kun her hjemme i fjæra hvor de aldri møter andre enn ene naboene og hundene hans som er " venner" av mine hunder.

Og de får kun gå med hundene i bånd.

Jeg ser virkelig ikke problemet, og dette har gått bra i flere år.

Men de får ikke ta med hundene etter veien, eller på steder der det ferdes andre folk og hunder.

Barn i nabolaget som spør om å få gå med hundene er vel i grunnen totalt fraværende.

I og med at vi har to hester i hagen omtrent, så er vel de mer trekkplaster enn hundene.

Men jeg kommer til å si nei om det skulle dukke opp barn på døra som vil ha med hundene mine på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dyr å leie inn en helg? :lol:

Jeg kunne lett tatt ferie på gården din :D Det blir jo som å leve drømmen!

Kanskje jeg skal håper dere ikke skal til WDS 17.mai til neste år om jeg har valper hjemme. Blaze og jeg hadde tenkt oss en svipp tur til østerike :innocent:

Jeg og Benedicte har allerede meldt oss frivillige for ett år siden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg overlevde Kaostrioen + Tesh og Valpis, og jeg kan godt gjøre det igjen. Men Kahlo skremte oss litt, spes siden jeg ikke hadde nøkkelen til å få løst opp situasjone med to hunder innesperret i et hjørne som var livredde. En kjapp meld fra Rak og så fikk vi fikset det, så nå vet jeg bedre til neste gang ;) Og tissinga til Lup den gjorde meg omtent sprø, iom at døra ut sto åpen... Spes den gangen han gikk ut i hundegården, bæsjet, og så kom inn igjen for å gå på kjøkkenet og tisse :blink: Da kom det noen meget lite pene ord, for å si de sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit i alle fall at en av de to damene på bildet MER enn gjerne bytter ut tur til Østerrike med å passe på Talli-barn... :whistle: Men knertis og jeg kan kanskje få sitte på? :lol:

Jeg har sikkert plass i bilen nedover jeg å altså (gubbe og barn blir nok hjemme :P ), hvis du ikke finner annen måte og komme deg nedover på :) Blir ant. bare ei venninne uten hund (assistent) som blir med nedover.

Jeg må innrømme at på de årene jeg har hatt hund (7 år), har ingen andre passet dem :icon_redface: Birk var med meg overalt før, nå som det har blitt noen flere, bytter jeg litt på hvem som får være med, resten er hjemme med gubben. Vi har ikke noe behov for å dra på ferie, noen dager i telt på fjellet o.l. om sommeren er helt perfekt for oss, og da er så klart hele bøtteballetten med :heart:

Pappa og Birk er bestevenner da, så når jeg er hjemme forsvinner "gutta" ut på tur stadig vekk, og han lufter gjerne resten av gjengen å. Søster'n får lov til å passe mine, men hun har nok med sine egne :lol:

Hvis vi skal avgårde på noe en kveld, blir hundene plassert i hundegårdene sine, og onkelen til gubben gir dem mat. Men gangene det har skjedd på de åra kan jeg vel telle på en hånd. Vi passer gjerne på at en av oss er hjemme med gjengen til en hver tid. Høres sikkert kjempesært ut, men vi liker det sånn :D

Edit: jeg svarte egentlig ikke på spm da :icon_redface: Kravet mitt er at jeg kjenner dem godt, og føler meg trygg på at de kan ta vare på dyra mine... Tror hos meg det går mest på magefølelsen, og ikke på akkurat hva de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg egentlig hvem som helst av mine hundevante venner og familie kunne fått passet kaizer, på noen få betingelser;

* De må være sterke nok til å holde han tilbake om han drar i båndet

* De må ha møtt han og vært sammen med oss flere ganger, og derav ha erfart hvorfor jeg setter regler for at de skal få passe

Reglene er enkle:

* Han skal ikke hilse på andre hunder

* Han skal ikke slippes løs

* Skal han mot formodning få raptus på tur; si nei, ignorer til han roer seg

Nå drar jeg så og si aldri bort for lenger enn et par dager, så litt rutineforskjeller får han bare finne seg i ;)

Vil venner ha han med seg på dagstur eller noe slikt, så får de gjerne låne han, så lenge de følger reglene! mine:p

Og flesteparten syns det er greit å få med et lite "instruksjonshefte" når de skal passe dyret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi pleier å passe hunder som et team, altså... :aww: Da kan det gjerne se sånn ut: DSC_4289.jpg

:lol: Fint team det da! Men basenjien er nok litt mindre begeistra for sånn diger samling da... Også var det prisen. :lol:

Jeg kunne lett tatt ferie på gården din :D Det blir jo som å leve drømmen!

Hihi spørs om du mener det når du blir alene med kaostrioen.

Joda, jeg overlevde Kaostrioen + Tesh og Valpis, og jeg kan godt gjøre det igjen. Men Kahlo skremte oss litt, spes siden jeg ikke hadde nøkkelen til å få løst opp situasjone med to hunder innesperret i et hjørne som var livredde. En kjapp meld fra Rak og så fikk vi fikset det, så nå vet jeg bedre til neste gang ;) Og tissinga til Lup den gjorde meg omtent sprø, iom at døra ut sto åpen... Spes den gangen han gikk ut i hundegården, bæsjet, og så kom inn igjen for å gå på kjøkkenet og tisse :blink: Da kom det noen meget lite pene ord, for å si de sånn...

:lol: Ja, jeg kjenner snusern inn og ut, så har noen slike på lager om ting låser seg helt, jeg kan jo gå inn i situasjon og fronte henne, men det får ingen andre lov til, så det er et krav til hundepasser. Man diskuterer IKKE med snusern.

Satser på at Lukisen ikke er fjortiss nestegang du skal ha dem alene. :lol:

Jeg har hatt snusern på kennel, og foretrekker egentlig det. Da kan hun få være vill og gæern og endel situasjoner som kan oppstå hjemme, som en hundepasser helst ikke skal komme i, vil sjelden oppstå. Nå høres snusern ut som djevelen selv, det er hun ikke, men hun har endel meninger, og endel negativt stress som gjerne kommer frem når jeg ikke er tilstede, og da kan det komme situasjoner som Tulip kom ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å lese om andre hundeeiere som også er kravstore. :D Sølve blir stadig vekk passet av foreldrene mine og broren min siden jeg er mye ute å reiser i perioder og da får han være enehund og midtpunkt som han liker best, men om nær familie ikke kan passe Sølve har jeg ikke mange jeg spør. Siden mine to bestevenninner (og tidligere hundepassere) begge har fått seg hvert sitt heftige og begeistrede beist :whistle: som Sølve ikke er så overvettes glad i utgår de. Sølve har slitt med en ryggskade over lang tid og liker av den grunn ikke ville dyr som adhdPortisen og happyhappyhappySpringergutt, de skal nemlig leke og sånt gjør man ikke - hilsen Sølve

Utenfor familien min er det enn så lenge Soppens snille mamma sammen med Baghera som har passet Sølve og en god venninne som eier to rolige storpuddelfrøkner og thats it.

Generelt er kravene mine til hundepasser: ikke slipp Sølve løs på steder uten inngjerding - han kan bli døv og wannabe fulgehund, ikke la han hilse på fremmede hunder - han kan bli lemensinna, ikke ha katt - Sølve hater katter (selv om det har gått forbausende bra til nå), ikke gi han annen mat enn den han kommer med og pass ryggen hans - ikke herjing på glatte underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg vet ikke om jeg er sær på det jeg.... Men altså, mine foreldre får ikke passe hverken Noah eller Hermine - de har dog fått passe andre hunder, men da de snille og greie. Det er ikke det at Noah ikke er snill og grei, men han er jo litt vill og gal og faren min har lest litt mye om å være sjef og da trenger han ikke å være der. Samme gjelder for bulldoggen egentlig. Jeg er imidlertid heldig da jeg som regel kan dumpe hundene hos oppdretteren til Noah. Vi har en sånn gjensidig hundepassegreie - og jeg veit at selv Hermine er velkommen der ute om ikke oppdretteren/eieren hennes kan ha henne.

Når det gjelder turgåing så kan hvem som helst ta de med på tur, der er jeg egentlig ikke sær og det er rett og slett fordi jeg vet at hundene mine er greie med alt og alle - dog er de såpass sterke at det begrenser seg litt helt av seg selv. Min kollega's to døtre har ved ett par anledninger hatt med seg Noah og Hermine på tur. De er 12 to jeg, og ganske små - men de er hundevante og bikkjedyra liker dem. Jeg er overhodet ikke redd for å sende dem avgårde.

Ellers så tenker jeg at nær sagt hvem som helst av de med hund jeg omgås med jevne mellomrom godt kan få passe hundne, det går mer på om jeg liker personene enn om de er egnet kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...