Gå til innhold
Hundesonen.no

Nizhoni's Timeless Design 'Jolie'


Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

Takk søte du :hug:Og det er bare å gi beskjed, trolltrioen gleder seg til å se tante og Rinalina igjen (og Nemi hilser og sier her er det ingen Mariuser som forstyrrer :whistle::lol: )

Ja, det skal jeg gjøre. Kan du bestille fint vær en dag, sånn at trollene kan leke ute? :D

Haha, tror ikke at Rina var spesielt bekymret for Marius, jeg :shifty: Jeg er heller bekymret for de traumer han fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da er lillemor blitt 13, snart 14 måneder allerede, og er livet er en lek - jeg tror dette må være den lykkeligste hunden jeg noensinne har hatt, det aller aller meste er bare utrolig gøy (og ja, det inkluderer fortsatt sneglejakt, selv om det (heldigvis!) bare er ved spesielle anledninger hun tar frem akkurat det partytrikset ;))

Hun har blitt stilt noen ganger nå og utstilling er som det meste annet kjeeempemoro; passer jeg ikke på har jeg flygende kengubarn hengende i genser/jakke/hvasommåttepasse, hei hvor det går.. ;) Hun er fryktelig søt da, og hveser jeg "nei" tidsnok så går det stort sett uten de største lykkehoppene.. Så langt har det (utstilling, ikke lykkehopp eller gensergnafsing) resultert i 3 x cert, 1 BIR, 1 BIM og 1 BIG3. I høst er planen sporkurs, en rekke utstillinger på nakendyret, røntging, og sannsynligvis får vi skvist inn en MH og :)

Så til bilder av "lille" lykkedyret:

Juli:

7768376336_81233674e5_z.jpg

August:

7768220222_189710f69a_z.jpg

7768220494_b0a900ec76_z.jpg

Lykken er...:

7752543754_e4008dc925_z.jpg

Jolie bak, Nemi foran:

7752545646_aa6bd30a2e_z.jpg

7677936378_dde5da67c8_z.jpg

7677936066_86a92f027e_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre frøkna :heart:

Tusen takk :ahappy:

Åå, så vakker :wub: Hun har gjort det veldig bra for å være så ung da! Imponerende!

Tusen takk! Og ja, jeg er kjempefornøyd, hun har så langt vunnet klassen sin hver gang hun er stilt og ligger på en 14. plass på årets tervuerenliste hos NBFK, og om hoderegningen ikke er helt på bærtur klatrer hun vel opp til en 11. plass når de siste utstillingene er tatt med :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg jo oppdatere litt siden Jollebollen har vært på Bjerke, og der vant juniorklassen med ck, ble Cruftskvalifisert, for så å bli 2. beste tispe med storcert! (For en gangs skyld var jeg glad for regn siden nakedyret plutselig så litt mer fluffy ut, vel verdt det selv om jeg ble gjennombløt :lol:) Alt i alt har vi hatt en super utstillingssommer med 3 av 4 mulige cert, så får vi se om jeg tar henne med over til England neste år eller ikke, det hadde jo vært veldig moro å stille henne der.

Ellers er den unge damen i ferd med å avslutte sin første løpetid, og alle hjerter gleder seg (Lunos "ønskekonsert" ble heldigvis avsluttet i går, både mine ører og (jeg tipper) hans hals sier takk for det ;)).

Så avslutter vi med nye bilder av JoJo'en, akkurat fylt 14 måneder:

7837576904_6c743ff4f5_z.jpg

7837576836_79c604612d_z.jpg

7837576760_afea652e2e_z.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, men så er jeg også heldig som har fått akkurat den hunden jeg ville ha, og da tenker jeg ikke bare på utstilling.. Vel verdt å vente to år på, lykkeliten :wub: Og vi henger oss jo stort sett bare på din og Gigis utstillingsturne, ihvertfall når det gjelder NKKene :lol:

Hehe, bare dere lar henne vinne neste gang da *flire* :P

Neida, kjekt med litt konkurranse, og enda mer kjekt når det er hjemmelaget konkurranse ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt hjernevasket av «Grim» og er nå belgerfan: steike hun er fin! :wub:

(og jeg merker jeg er litt glad for at stuntsa de to gærningene her kjører ikke involverer snegler :lol:)

Tusen tusen takk! :D Og ja, de finner på mye interessant til tider belgerne, men som de kan få deg til å le :lol:

Hehe, bare dere lar henne vinne neste gang da *flire* :P

Neida, kjekt med litt konkurranse, og enda mer kjekt når det er hjemmelaget konkurranse ;)

Vel, jeg tør ikke håpe på repeat i Rogaland, så dere får slå til der *fnis* :P

Fineste Jolie :wub: Heiagjengen blir jo helt hes av all jublingen :lol:

Hihi, fineste heiagjengen da :ahappy: Jollen hilser forøvrig og sier hun gjerne vil feire med en ny boksematch mot Rina snart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da kommer det en liten oppdatering til, alle forrige månedes aktiviteter gikk vel ikke helt som planlagt. Vi fikk med oss alle fire utstillingene, men MHen ble det litt verre med. Like før vi skulle gå løypen fikk Jolie en sigarett i øyet, så i stedet for MH ble det skylling av øyet og hastetur til dyrlegen... Resultatet var brannsår på øyet, og lillemor fikk full pakke med smertestillende og antibiotika. Hvor alvorlig det var kunne de ikke si der og da, men heldigvis var såret grodd noen dager (med særdeles lite søvn for en veldig bekymret matmor) senere og under gårsdagens kontroll var alt fortsatt fint. Veldig, veldig lettet, for dette kunne fort gått riktig ille... Så MH får bli til neste år en gang, jeg greier ikke bli så fryktelig opprørt over at vi ikke fikk tatt den nå med tanke på hva annet hun kunne mistet.

Så til litt mer positive ting, i helgen var det dobbelutstilling (hvor vi stilte etter ok fra vet) og det resulterte i cert og BIR på BSBK sin utstilling lørdag, og 1.exc jk og resCert på spesialutstillingen vår i Hordaland søndag. Det må vel medgis at det ble en noe mer positiv helg enn den før ;)

Nå gleder vi oss til sporkurs om en to ukers tid, så er det vel relativt rolig for vår del frem til Lillestrøm :)

Et par tre bilder av lille ulykkesfuglen, som dog hadde hell i uhell:

8050469828_6b766b6410_o.jpg

8050469922_99f3b3bce4_o.jpg

8050470034_6515841cf1_o.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...