Gå til innhold
Hundesonen.no

Konstant kvalme


laikamor
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå gått i ca. en uke å vært kvalm. Kvalmen er der hver dag, men den kommer i perioder. Altså, den er der ikke hele døgnet, men store deler av døgnet. Om jeg er sulten er det spesielt ille, og rett etter jeg har spist. Mens jeg spiser kjenner jeg ikke noe til kvalmen.

Selv om jeg er kvalm så kaster jeg ikke opp, føler liksom ikke at det er den normale kvalmen, som f.eks omgangssyke. Da kaster man jo lett opp, men nå kaster jeg ikke opp, jeg bare føler meg ekstremt kvalmen... Vanskelig å forklare. Går rundt og raper og gulper myyye, og dette er ikke noe veldig behagelig.

Noen idè til hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del ikke det.. Går på p-pillen, har husket den HVER dag, ikke en dag jeg har glemt den. Men selvfølgelig, finnes vel ingen prevansjon som er 100% sikkert :\

Vel... jeg var kjempenøye med p-pillen, på samme klokkeslett hver dag, glemte den aldri (jeg skulle ikke ha unge)... Men jeg har en fantastisk, veldig uplanlagt, treåring nå :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... jeg var kjempenøye med p-pillen, på samme klokkeslett hver dag, glemte den aldri (jeg skulle ikke ha unge)... Men jeg har en fantastisk, veldig uplanlagt, treåring nå :P

Får kjøpe en test idag da.... Er bare 17 år, og kan IKKE ha barn nå, det går bare ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er det første jeg også tenkte. Kan selvfølgelig være mange grunner,men er greit å teste seg uansett :yes:

Kanskje du har spist noe?

Har du spesielle ting du tenker på,kankje gruer deg til?

Kanskje du spiser for lite?

Kanskje blodsukkeret ditt går veldig opp og ned for tiden? (gjør ihvertfall meg kvalm ofte :barfy: )

Kanskje du er stresset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er det første jeg også tenkte. Kan selvfølgelig være mange grunner,men er greit å teste seg uansett :yes:

Kanskje du har spist noe?

Har du spesielle ting du tenker på,kankje gruer deg til?

Kanskje du spiser for lite?

Kanskje blodsukkeret ditt går veldig opp og ned for tiden? (gjør ihvertfall meg kvalm ofte :barfy: )

Kanskje du er stresset?

Kan selvfølgelig være noe jeg har spist, men etter som jeg kan huske har jeg ikke spist noe dårlig mat, eller noe jeg ikke vanligvis spiser.

Har ikke noe spesielt jeg gruer meg til, og er ikke stresset.

Det med blodsukkeret aner jeg rett og slett ikke, merker man det på andre måter enn bare kvalme?

Om jeg spiser for lite tviler jeg litt på, da jeg ikke spiser mindre enn før, og kan ikke si jeg er småspist av meg. Men, jeg føler meg nesten konstant sulten for tiden, og det gjør ikke kvalmen noe bedre akkuratt.

Setter pris på alle svar, så håper jeg på å finne ut av det etter hvert :) Om testen blir negativ så tar jeg nok en tur opp til helsesøster så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten jeg merker det med blodsukkeret på er f.eks. hvis jeg har gått forlenge uten mat,jeg føler meg ør i hodet,irritert,kvalm. Så spiser jeg noe kjappt og som er fullt av sukker. Da skyter blodsukkeret i været. En liten stund etterpå detter det plutselig fort ned igjen,og man blir kvalm,svimmel osv. Det er ihvertfall slik jeg opplever det.

Hvis du er flink til å spise regelmessig og sunn mat,så er det nok ikke derfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten jeg merker det med blodsukkeret på er f.eks. hvis jeg har gått forlenge uten mat,jeg føler meg ør i hodet,irritert,kvalm. Så spiser jeg noe kjappt og som er fullt av sukker. Da skyter blodsukkeret i været. En liten stund etterpå detter det plutselig fort ned igjen,og man blir kvalm,svimmel osv. Det er ihvertfall slik jeg opplever det.

Hvis du er flink til å spise regelmessig og sunn mat,så er det nok ikke derfor :)

Regelmessig spiser jeg, men kan nok ikke skryte på meg at jeg spiser så sunt :icon_redface: Merker egentlig ikke så mye til at jeg plutselig blir kvalm eller noe, det kommer på en måte mer snikende. Er som sagt kvalm det meste av døgnet, med unntak av små perioder innimellom, men jeg kan ikke se noe sammenheng mellom tid fra når jeg spiser til når jeg blir kvalm eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelmessig spiser jeg, men kan nok ikke skryte på meg at jeg spiser så sunt :icon_redface: Merker egentlig ikke så mye til at jeg plutselig blir kvalm eller noe, det kommer på en måte mer snikende. Er som sagt kvalm det meste av døgnet, med unntak av små perioder innimellom, men jeg kan ikke se noe sammenheng mellom tid fra når jeg spiser til når jeg blir kvalm eller noe...

Da er det nok ikke det som er problemet :) Du får uansett ha god bedring!b020.gif Og selvfølgelig lykke til med testen! Husk; alt ordner seg,uansett resultatd038.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som går. Jeg har vært sånn i noen uker nå. Har hatt noen dager der jeg var skikkelig kvalm på morgenen og av og på utover dagen. Var sluten men ble skikkelig dårlig hvis det gikk for lenge før jeg spiste og var skikkelig kvalm og ekkel etter mat, det var heller ikke mye jeg orker spise før jeg er mett. Vært svimmel når jeg reiser meg fort. Ja jeg har vært litt uvell i det siste.

Har vært innom alle tanker og det som føltes mest "riktig" var at jeg var gravid. Men i går hadde jeg en veninne på besøk og hun sa også at hun hadde vært uvell de siste ukene og det var samme beskrivelsen som min og hun hadde også vært bekymret for at hun var gravid helt til ei på jobben hennes hadde beskrevet akkurat det samme. Så det kan virke som noe som går rett og slett, men at det muligens ikke rammer mannfolka av en eller annen merkelig grunn? For ingen av oss som har hatt det sånn i det siste har mannfolk som feile noen ting...

Men rare greier er det i hvert fall. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som går. Jeg har vært sånn i noen uker nå. Har hatt noen dager der jeg var skikkelig kvalm på morgenen og av og på utover dagen. Var sluten men ble skikkelig dårlig hvis det gikk for lenge før jeg spiste og var skikkelig kvalm og ekkel etter mat, det var heller ikke mye jeg orker spise før jeg er mett. Vært svimmel når jeg reiser meg fort. Ja jeg har vært litt uvell i det siste.

Har vært innom alle tanker og det som føltes mest "riktig" var at jeg var gravid. Men i går hadde jeg en veninne på besøk og hun sa også at hun hadde vært uvell de siste ukene og det var samme beskrivelsen som min og hun hadde også vært bekymret for at hun var gravid helt til ei på jobben hennes hadde beskrevet akkurat det samme. Så det kan virke som noe som går rett og slett, men at det muligens ikke rammer mannfolka av en eller annen merkelig grunn? For ingen av oss som har hatt det sånn i det siste har mannfolk som feile noen ting...

Men rare greier er det i hvert fall. :|

Eller så er dere alle gravide og det rare går over om noen mnd :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er dere alle gravide og det rare går over om noen mnd :lol: :lol:

Hahaha :P Ja eller det! Da vet jeg ikke heeeelt om jeg skulle ha satt meg ned for å gråte eller le..

Jeg følte meg i hvert fall 1000 ganger letter i går når hun sa til meg at hun hadde det akkurat likt og hadde også vært innom tanken om at hun var gravid, og bedre ble det når hun sa at det var ei i barnehagen som hadde det likt. Så jeg måtte le litt for meg selv når jeg lese dette for da er vi i hvert fall fler som er uvell, og det er ikke sånn syk uvell men litt mer sånn rar uvell, ja nesten som gravid uvell! Men vi kan ikke alle sammen være gravid :P eller?! :huh: neeeei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :P Ja eller det! Da vet jeg ikke heeeelt om jeg skulle ha satt meg ned for å gråte eller le..

Jeg følte meg i hvert fall 1000 ganger letter i går når hun sa til meg at hun hadde det akkurat likt og hadde også vært innom tanken om at hun var gravid, og bedre ble det når hun sa at det var ei i barnehagen som hadde det likt. Så jeg måtte le litt for meg selv når jeg lese dette for da er vi i hvert fall fler som er uvell, og det er ikke sånn syk uvell men litt mer sånn rar uvell, ja nesten som gravid uvell! Men vi kan ikke alle sammen være gravid :P eller?! :huh: neeeei :D

Babyboom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...