Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmedekken til valp


soelvd
 Share

Recommended Posts

Antar han kommer til å trenge et varmedekken siden han kommer i oktober bare 8 uker gammel og har goldenvalpepels. Men han vil jo vokse ut av de igjen skremmende fort. Noen tips til gode dekken til en okei pris? Gjerne noe man kan stille ganske mye ut og inn så de holder lenger i forhold til at han vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt dekken til mine vintervalper heller. Flatten kom i hus i septembermåned, og hadde ingen problemer med snø og kulde (her blir det kaaaldt). De skal jo heller ikke være ute så lenge av gangen heller, så jeg ville ikke bekymret meg noe spesielt. :)

Sjekk i så fall ut Hööks om du skal ha, også har de greie og billige dekken på Rusta i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt dekken på min på vinterstid.. valper er jo ikke ute så lenge av gangen og sjelden i ro, så de rekker jo ikke fryse

Jeg har aldri brukt dekken til mine vintervalper heller. Flatten kom i hus i septembermåned, og hadde ingen problemer med snø og kulde (her blir det kaaaldt). De skal jo heller ikke være ute så lenge av gangen heller, så jeg ville ikke bekymret meg noe spesielt. :)

Sjekk i så fall ut Hööks om du skal ha, også har de greie og billige dekken på Rusta i Sverige.

Hmmm, kanskje vi ikke trenger, da? Jeg er vant til en hund som med voksen pels fryser ute på vinteren.. ;-)

Hva med regn og sånn? Ikke noe stress det heller? Bor jo på vestlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, kanskje vi ikke trenger, da? Jeg er vant til en hund som med voksen pels fryser ute på vinteren.. ;-)

Hva med regn og sånn? Ikke noe stress det heller? Bor jo på vestlandet..

Golden er ganske okei hunder sånn - de bryr seg rett og slett ikke, de. Var det noe min digget mest av alt, var det snø. Gled deg!

Et regndekken kan nok være veldig greit å ha. Golden er jo en rase som er veldig utsatt for å få våteksem, og tørk etter tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden er ganske okei hunder sånn - de bryr seg rett og slett ikke, de. Var det noe min digget mest av alt, var det snø. Gled deg!

Et regndekken kan nok være veldig greit å ha. Golden er jo en rase som er veldig utsatt for å få våteksem, og tørk etter tur. :)

TAKK! :D Er vel forresten håpløst å bestille sånt på nett, vanskelig å vite størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! :D Er vel forresten håpløst å bestille sånt på nett, vanskelig å vite størrelse.

Du kan jo spørre oppdretter etter rygglengde og slikt? Helt ærlig så er de jo ikke så innmari store, og når jeg titter på basenjivalpen nå som øyemål for goldenen jeg hadde som valp (han ble ingen stor hund heller, rundt 30-33 kilo som voksen), så tror jeg nok at du kan regne rundt 25-30 cm rundt den tiden. Og det er jo ikke farlig om du bestiller litt for stort, for tro meg, de vokser ekstremt fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du veldig gjerne vil forhindre at valpen fryser kan du jo bare finne frem strikkepinnene og strikke et lite dekken til han :D går kjempefort

Æææææh, om du hadde sett mine strikkeprodukter hadde du ombestemt deg! :whistle: Jeg prøver gang på gang å stikke skjerf. De er aldri like brede i begge ender og som regel full av hull :angry:

Du kan jo spørre oppdretter etter rygglengde og slikt? Helt ærlig så er de jo ikke så innmari store, og når jeg titter på basenjivalpen nå, så tror jeg nok at du kan regne rundt 25-30 cm rundt den tiden. Og det er jo ikke farlig om du bestiller litt for stort, for tro meg, de vokser ekstremt fort!

Vi har det jo frisk i minne med Fanta hvor utrolig fort hun vokste. Skremmende. Husker vi kjøpte et halsbånd på forhånd og tenkte at "dette MÅ da være for lite". Neida, det var aaaltfor stort.. :blink: Så ikke enkelt! Skal høre med de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du trenger dekken i oktober. Harly kom i slutten av september og han brukte vel ikke dekken før i des/januar tror jeg, når det var -10/-15 ca. :) Jeg kjøpte noe billig på Høks.

Kjøpte et regndekken på Rusta og det holdt 3 lufteturer, tviler på jeg kjøper det igjen der... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du trenger dekken i oktober. Harly kom i slutten av september og han brukte vel ikke dekken før i des/januar tror jeg, når det var -10/-15 ca. :) Jeg kjøpte noe billig på Høks.

Kjøpte et regndekken på Rusta og det holdt 3 lufteturer, tviler på jeg kjøper det igjen der... :P

Har erfaring med at hööks har godt utstyr til hest i alle fall. Så kanskje jeg må innom deres nettbutikk og ta en kikk ;-) Takk for svar. Stresser ikke, men greit å ha planen litt klar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma strikket en genser til Amiga for å ha på vinteren. Vi gikk på kurs og det var nærmere 20 blå og iskald vind så vi var nødt til å pakke inn hundene :P eierne stod jo i termo dresser delux

Vi starter jo med valpekurs i slutten av oktober og er ferdig nærmere jul. Vi ser det vel fort på han om han ikke trives, tenker jeg. Gikk bare ut i fra at en liten valp trengte dekken på vinteren.. :) Men vet ikke om det er voff eller mennesker som synes det er kaldest! Forikke å snakke om de ubeskrivelige smertene på hendene når man er kald og griske prayatenner smaker på de når de vil ha tak i godbiten.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter jo med valpekurs i slutten av oktober og er ferdig nærmere jul. Vi ser det vel fort på han om han ikke trives, tenker jeg. Gikk bare ut i fra at en liten valp trengte dekken på vinteren.. :) Men vet ikke om det er voff eller mennesker som synes det er kaldest! Forikke å snakke om de ubeskrivelige smertene på hendene når man er kald og griske prayatenner smaker på de når de vil ha tak i godbiten.. :-P

mhm, men vi alle ble nødt på det verste faktisk :P hundene trivdes ikke ute av bilen når det var som verst.

fylte buret i bilen med masse varme og gode tepper så vi puttet Amiga oppi mellom øktene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med Höoks dekken jeg og! Har 4 ulike dekken derifra og de er gode og varme, og vannavstøtende.

Dette bruker jeg på min lille frysepinn når det regner. Godt og varmt + vanntett:

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=045588&deptid=196&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Og dette bruker jeg på Bali når det regner. Det er foret med flis, og vannavstøtende, men det har aldri blitt vått igjennom!

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=045088&deptid=196&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Og dette bruker vi på vinteren;

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=045380&deptid=196&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Regner med at valpen kommer til å bli litt kald på valpekurset utover vinteren, så da kan jeg anbefale det øverste eller nederste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med Höoks dekken jeg og! Har 4 ulike dekken derifra og de er gode og varme, og vannavstøtende.

Dette bruker jeg på min lille frysepinn når det regner. Godt og varmt + vanntett:

http://www.hooks.no/...&sortOrder=DESC

Og dette bruker jeg på Bali når det regner. Det er foret med flis, og vannavstøtende, men det har aldri blitt vått igjennom!

http://www.hooks.no/...&sortOrder=DESC

Og dette bruker vi på vinteren;

http://www.hooks.no/...&sortOrder=DESC

Regner med at valpen kommer til å bli litt kald på valpekurset utover vinteren, så da kan jeg anbefale det øverste eller nederste :)

Tusen hjertelig! Har selv kikket på det øverste :) Bare kjøpe den minste da, eller? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...