Gå til innhold
Hundesonen.no

Foring av gamle hunder


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg leste også den artikkelen, og tenkte litt mitt, kjente jeg :).

Gamle Babs på nå 11 år går fortsatt på samme fôr som Willy, og jeg kan vel bare si at hun er verken overvektig eller ser ut til å mangle vesentlige næringsstoffer. Jeg har tidligere forsøkt seniorfôr på eldre hunder, men har alltid gått tilbake til vanlig fôring fordi hundene har fått dårligere pelser av dette fôret.

Jeg vil tro det går helt fint å fôre en gammel hund på Vom&Hundemat - antakelig er det langt bedre enn et seniorfôr også :). Trur eg... :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett an hunden, jeg. Ser man at hunden sliter mer og mer med ledd, pels og overvekt, så ville jeg kanskje ha vurdert å bytte til seniorfôr, men min erfaring er egentlig at seniorfôr "gjør" de gamle. Spesielt med tanke på at de får mindre energi og blir mer daff.

Cita er 9 og går på 50/50 nr 25 (v&H) og eukanuba jogging and agility

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en labrador som gikk på PP sitt seniorfòr med laks, hun kunne dessverre ikke få V&H fordi hun ble så veldig lett tjukk av det. Isåfall mått hun klart seg med en menge beregnet på ca 10 kg hund.

Om hun hadde kunnet spise normalt på V&H så hadde jeg nok heller fòrt henne på det og heller tilsatt litt glucosamin og annet knask for leddene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foret med seniorfor de siste 3 årene med unntakk av 1 år på VH

Ikke merket så mye på henne egentlig. Nå vurderer jeg å prøve Norwegian Polar.

Hun skal til senior kontroll på mandag, da hun de siste ukene har hatt vondt bak et sted (sliter med å hoppe opp i sofaen, inn i bilen etc)

Nettopp startet med Arhtro Care (glukasmin eller hva det heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foret med seniorfor de siste 3 årene med unntakk av 1 år på VH

Ikke merket så mye på henne egentlig. Nå vurderer jeg å prøve Norwegian Polar.

Hun skal til senior kontroll på mandag, da hun de siste ukene har hatt vondt bak et sted (sliter med å hoppe opp i sofaen, inn i bilen etc)

Nettopp startet med Arhtro Care (glukasmin eller hva det heter)

Jeg har begynt å fòre Harly på NP, og er veldig fornøyd så langt :thumbs:

Har du BOT dekken til henne? Isåfall kan det være god hjelp i å ha det på noen timer for dagen, gjerne etter tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å fòre Harly på NP, og er veldig fornøyd så langt :thumbs:

Har du BOT dekken til henne? Isåfall kan det være god hjelp i å ha det på noen timer for dagen, gjerne etter tur :)

Har ikke BOT dekken, men det står på ønskelista. Så det kommer vel i hus ganske snart.

Hentet NP i går og gav til frokost i dag. Spennende å se hvordan det er kontra VH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 gutter paa 11 og 12 aar i hus og de har faatt Norwegian Polar hele livet. Siste arene har jeg bare justert mengden i forhold til hold da overvekt er fiende nummer en ogsa tilsetter jeg omega 3 og glukosamin (Hcl og IKKE sulfatutgaven da den inneholder mye salt!) for leddenes skyld og FOS for god fordoyelse.

Jeg faar ofte kommentarer fra folk som vil hilse paa valpen min og de faar sjokk naar de horer at han er 12 ar :-D

Jeg tror pa et fettrikt for med moderat proteininnhold, som ikke overbelaster lever og nyrer unodvendig.

Fett er og blir den fremste kilden til energi og velger man i tillegg et for som inneholder proteinkilder med høy fordøyelighet og god aminosyresammensetning trenger ikke hunden så mye protein som ved dårlig sammensatte og dårlig fordøyelige proteinkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har tidligere hatt en eldre hund med forkalkinger og han foret jeg på adult foret og tisatte gluqosamin og omega3 og det fungerte han godt på til forkalkingene ble for vonde. Ville gjort noe av det samme med de hundene jeg har. Altså ikke gått over til senjor for men foret på et for som hunden fungerer godt på og tatt tilegg som er godt for alderdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...