Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille to hunder selv?


julnil
 Share

Recommended Posts

Hvordan er det i utstillingsmiljøer? Bruker utstillere (som ikke går videre) å være behjelpelig med de som har flere hunder (og går videre) i slike situasjoner? Eller er det slik at alle sørger for seg og sitt?

Hunder i samme klasse kan vel ikke ende opp med å gå mot hverandre?

Men er det ikke slik at alle hunder går sammen en runde i ringen til slutt? Da går det vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det i utstillingsmiljøer? Bruker utstillere (som ikke går videre) å være behjelpelig med de som har flere hunder (og går videre) i slike situasjoner? Eller er det slik at alle sørger for seg og sitt?

Hunder i samme klasse kan vel ikke ende opp med å gå mot hverandre?

Men er det ikke slik at alle hunder går sammen en runde i ringen til slutt? Da går det vel ikke?

Trur ikkje det er noko du bør ta som ein sjølvfølge i vert fall. Ville nok sørga for å ta med meg ein venn/familiemedlem som kan vere til hjelp.

Om du meinar BIG/BIS ringen, så er det slik at alle som får BIR går vidare til Best i gruppe (alle i f.eks. gruppe 9 konkurrerar mot kvarandre), den som får BIG1 går vidare til Best in show ringen der dei konkurrerar mot andre rasegrupper, og til slutt sitter ein igjen med BIS1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det i utstillingsmiljøer? Bruker utstillere (som ikke går videre) å være behjelpelig med de som har flere hunder (og går videre) i slike situasjoner? Eller er det slik at alle sørger for seg og sitt?

Hunder i samme klasse kan vel ikke ende opp med å gå mot hverandre?

Men er det ikke slik at alle hunder går sammen en runde i ringen til slutt? Da går det vel ikke?

Hvis du har to hunder i f.eks juniorklasse, eller en i unghund og en i åpen osv kan begge disse ende opp i konkurransen om beste hannhund/tispe, og da må de inn samtidig.

Alle hunder med CK konkurrerer om plassering i beste hannhund/tispe.

Du bør nok ordne med ekstra handler før du går i ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 2 hunder av samme kjønn forspør noen med hunder av motsatt kjønn f.eks? Jeg har bare hannhunder selv, og stiller derfor tisper fast for folk som har flere tisper av den enkle grunn at det ikke kan krasje. Er jo ikke mulig å få flere enn 2 hunder i BIR/BIM så da vil vi alltid være nok når ikke vi har flere enn 2 hunder av hvert kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstilling er stress, men også morro. Ekstra morro om du faktisk får ei god "plassering". Men er det umulig og få nokon du kjenner til og vere med deg for å stille ein av hundane? :)

Ikke sånn på fast basis, de aller fleste jeg kjenner er småbarnsmødre...er ikke så lett å få organisert alltid

Hvis du har 2 hunder av samme kjønn forspør noen med hunder av motsatt kjønn f.eks? Jeg har bare hannhunder selv, og stiller derfor tisper fast for folk som har flere tisper av den enkle grunn at det ikke kan krasje. Er jo ikke mulig å få flere enn 2 hunder i BIR/BIM så da vil vi alltid være nok når ikke vi har flere enn 2 hunder av hvert kjønn.

Det var en god idé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man skal satse på at andre tar over om det kræsjer.

Og har man hunder av samme rase og samme kjønn, ja da gjør det jo gjerne det om hundene er gode nok til å få ck.

Selv stiller jeg opptil 4 hunder på ei helg.

I helga hadde jeg med begge gårdisene, championhanne og juniortispe, samt shibaen og bostonen.

Krever nøye planlegging OG våken hjelper, altså gubben som er en dreven hjelper på disse årene.

Han måtte gå med gårdisgutten når vi stilte om bir og bim i gårdisringen, og han måtte ta shibaen på forgranskinga i gruppa siden jeg var inne med gårdisen, men ellers klarte jeg å gjøre resten selv.

Stress, ja.

Men morsomt uansett!

Når jeg har tid prøver jeg å hjelpe kjente å holde hunder klar utenfor ringen, eller gå med deres hunder om det trengs.

Men jeg melder ikke på 4 hunder selv om jeg reiser alene for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det pleier ikke være så vanskelig å få andre til å hjelpe deg, hvis det kniper en gang i blant. Det skjer for oss alle, av og tl - og da finner man alltids noen som kan hjelpe.

Dog kjenner man jo endel folk, da - og det er slett ikke noen tilfeldig ved siden av ringen som får stille noen av mine. Helst skal de være flinke og like å handle hunder - men vel så viktig skal det være folk man vet ikke er for hardhendt med hunden.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...