Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss 17 og 18 september


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Ingen andre som har noe hyggelig å rapportere derfra?

JEG er i alle fall kjempe-kjempefornøyd med BIR og Gruppevinner på min Mac (Ch Kindle Passion Just Marvellous)!

Var på plass så tidlig at jeg også fikk parkert rett utenfor hallen - varmt som s.... inne i hallen, men fine ringer, godt underlag å løpe på og såklart veldig påvirket av resultatet når jeg sier at det var en flott utstilling.

Er veeeldig i tvil på om jeg orker bøttende regnvær og utstilling i morgen, men greier jeg å stå opp så kanskje det blir en trivelig dag i Moss også i morgen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastasia ble BIM, slo ut den andre tispevalpen :D

Very charming girl. Very showy. Exellent size, and bone. Nice femimine head with exellent expression. Beautiful neck & topline. Well dev. body. Very athletic. In all of her parts, very close to the standard. Exellent athletic movement. Exellent coat. In exc. condition. Beautiful temperament.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastasia ble BIM, slo ut den andre tispevalpen :D

Very charming girl. Very showy. Exellent size, and bone. Nice femimine head with exellent expression. Beautiful neck & topline. Well dev. body. Very athletic. In all of her parts, very close to the standard. Exellent athletic movement. Exellent coat. In exc. condition. Beautiful temperament.

Hadde ikke hun haleknekk?

Kjempe fin kritikk! :D Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastasia ble BIM, slo ut den andre tispevalpen :D

Very charming girl. Very showy. Exellent size, and bone. Nice femimine head with exellent expression. Beautiful neck & topline. Well dev. body. Very athletic. In all of her parts, very close to the standard. Exellent athletic movement. Exellent coat. In exc. condition. Beautiful temperament.

Igjen; Gratulerer så mykje Caroline. Og for ein flott kritikk! :D

Anastasia har haleknekk jo for dei som lurer så fælt x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer da, må sjekke rasestandarden. Står ingenting i rasestandarden til whippet om at haleknekk er en feil ;)

Grattis med flotte resultater så langt folkens! :D

Haha, det er kanskje lurt det. Jeg har bare hørt at det på mange andre raser er diskvalifiserende på utstilling, så da tenker jeg at det er det for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på utstilling en hel helg uten å stille, vi!

Følte det var nok med en valp (som er for ung) en voksen (som er for feit) og to unger. Så da orket jeg ikke å drasse med mer.

Men vi stilte valpen heeelt uoffisielt etter at utstillingen var ferdig for Dagmar Klein og fikk også en kritikk!

Det var flott trening for Lykke-liten, det!

Dommeren ble total-forelsket, ville kjøpe henne (men hun er jo alt solgt), og nusset og susset som bare det.

Kritikken:

"Excellent type. Beautiful head. Feminin expression. Perfect proportions of head. Excellent elegant neck. Correct topline. Perfect angulation behind. Very stabil correct pastern. Correct front. Beautiful underline. Excellent attractive elegant mover. Outstanding nice temperment."

303500_10150288094787693_543512692_8291223_554381796_n.jpg

Ellers traff vi masse sonen folk. SusanneL stod beleilig til, og fikk både unge og kamera dumpet ned på seg.

Til gjengjeld tok jeg dette bilde for henne. Grattis med fine resultater også!

319031_10150288286952693_543512692_8292969_788350775_n.jpg

Soppen traff jeg både her og der, og på lørdagskvelden bedyret hun at hun at hun ikke skulle ha NOEN interessante raser i ringen i morgen.

Når jeg deretter ser Emma stå som ringsekretær hos basenjien neste dag får jeg hakeslepp og uttaler lettere sjokkert og anklagende at "Basenjien er da en interessant rase!!" til en like sjokkert Emma som ikke (tør?) å si seg uenig i det.

Utifra hennes mildt sagt ovveraskede uttrykk skjønner jeg fort at her har jeg blingsa villt på personer og historier, og må forklare at det var Soppen som skulle ha en kjedelig-rase-dag. Det slapp heldigvis Emma :lol:

Men litt kjedelig at jeg ikke fikk lov til å bli pisket rundt av Emma, da. Nå som du endelig var ringsekretær for verdens kuleste rase, liksom :P

Ellers har vi kost oss, selvom jeg virkerlig har vært glad for at jeg ikke har stillt hunder. Å holde styr på to små unger var egentlig nok når mannen jobbet.

Ellers var det moro at svigermor sin sheltie-tispe (som ble stillt for 2. og 3. gang tror jeg) Ble 2 btk med Cert på lørdag og 1 btk med Cert på søndag! (Toya heter hun, og er en av MiniYodels yndlinger)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen traff jeg både her og der, og på lørdagskvelden bedyret hun at hun at hun ikke skulle ha NOEN interessante raser i ringen i morgen.

Trololololol! :D

Jeg hadde bare små pelshunder i ringen i dag, jeg. Merka fort at hvis jeg hadde vært dommer, så hadde hundene blitt bedømt etter "Ååååå, såååååååå søøøøøøøøøt!" på chihuahua, "HAHA, hvem bumper mest bortover som et epileptisk anfall?" på pekingeser, "Hvem ser mest ut som en statue som har gjort dette før, og HVEM tør å gå inn i ringen uten børste (ingen)?" på shih tzu og lhasa apso, og "Hvem følger best med så vi blir fortest mulig ferdig nå?" på tibetansk spaniel og tibetansk terrier. :whistle:

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det en ''dårlig'' dag for oss og det endre med en Very Good og en 2 BTK valp. Men de fik veldig bra kritikker begge to, dommeren ville bare at Dixon (VG) skulle utvikle seg mer, ellers var det meste excellent.

I dag så hadde vi litt mer flaks. Dixon fikk excellent, CK og slo ut 2 juniorer, også endte han på 4BHK. Vitani ble BIR valp som eneste valp i rasen, men hun ble BIG 3 også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på utstilling en hel helg uten å stille, vi!

Følte det var nok med en valp (som er for ung) en voksen (som er for feit) og to unger. Så da orket jeg ikke å drasse med mer.

Men vi stilte valpen heeelt uoffisielt etter at utstillingen var ferdig for Dagmar Klein og fikk også en kritikk!

Det var flott trening for Lykke-liten, det!

Dommeren ble total-forelsket, ville kjøpe henne (men hun er jo alt solgt), og nusset og susset som bare det.

Kritikken:

"Excellent type. Beautiful head. Feminin expression. Perfect proportions of head. Excellent elegant neck. Correct topline. Perfect angulation behind. Very stabil correct pastern. Correct front. Beautiful underline. Excellent attractive elegant mover. Outstanding nice temperment."

303500_10150288094787693_543512692_8291223_554381796_n.jpg

Så nå må du nesten bare beholde henne, eller noe sånt? :lol: Fin frøken, som sagt! Hun ser liksom så "ferdig" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

303500_10150288094787693_543512692_8291223_554381796_n.jpg

Hun er blitt P-E-N! :wub::drool: Ikke at hun ikke var det før altså, men nå bare lyser det opp! Jeg ser jeg ikke var alene om å mene det :aww: Og Lol på det siste! :lol:

Trololololol! :D

Jeg hadde bare små pelshunder i ringen i dag, jeg. Merka fort at hvis jeg hadde vært dommer, så hadde hundene blitt bedømt etter "Ååååå, såååååååå søøøøøøøøøt!" på chihuahua, "HAHA, hvem bumper mest bortover som et epileptisk anfall?" på pekingeser, "Hvem ser mest ut som en statue som har gjort dette før, og HVEM tør å gå inn i ringen uten børste (ingen)?" på shih tzu og lhasa apso, og "Hvem følger best med så vi blir fortest mulig ferdig nå?" på tibetansk spaniel og tibetansk terrier. :whistle:

Haha, kan ikke du bli dommer :D ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...