Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss 17 og 18 september


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Tusen takk for bildet Yodel - supert! En veldig pen fawnfarget beardsdame som ble champion, BIR og BIG.2 på søndagens utstillng. Jeg har ingen "tilknytning" til henne, annet enn at jeg kjenner eieren og har stilt henne et par ganger...

Men ganske morsomt at det har blitt nok en fawn champion i rasen (DE er sjeldne!). Det er en fargevariant man ikke så ofte ser, oppdrettere/utstillere sjelden har og dommere ofte ikke setter så høyt... (veldig lyse øyne/pigment, da de er en bleket versjon av brunt, og skal ha matchende øye/pigmentfarge med lys-lys brun/sandfarget pels)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elskede kamikaze-bebis tok certet i går, henne! :banana: Så ikke helt den komme, altså, vi som bare håper på ck og fin oppførsel i ringen på utstilling. Ikke minst ser hun mest ut som en rød kålorm om dagen, nedrøyta og tenåringsslampete, hehe. Åpen klasse-tispa (datter av den NYDELIGE japanske importen som blei BIR) fikk nemlig velfortjen sitt siste cert dagen før, og blei brått champion.

Dette visste jo ikke jeg, så etter at dommer hadde sjekka tenner ("Ikkeno problem!" sa Imouto, "men jeg er litt flau over den nedrøyta kroppen min, så det er litt ekkelt når du tar på meg, assa!") og vi hadde løpt og løpt (hun liker å løpe!), og vi fikk det rosa ck-båndet, tok vi helt av så lykkelige blei vi, både Marianne, knertis og jeg. Da kom det tørt fra siden hvor oppdretteren av de to andre hundene satt at vi var garantert certet, iogm at Ylva blei champion dagen før. Jej, assa! Og DE fine sløyfene! (De var nemlig utsolgt for den vanlige cert-rosetten, men de syntes så synd på meg at jeg fikk det som så ut som en storcertsløyfe, veeeldig fin!)

Så 11 mnd gammel har Imouto nå to cert fra to land, og vi fortsetter å jobbe med bordatferd. :rolleyes2: Hun er gudsjelov aldri sinna, men kan godt få tilbake sjøltilliten fra valpeshowene snart, hehe. Men som Emma, vår eminente ringsekretær sa, så har hun jo knapt vært vist i en hall før, så det er jammen bra vi skal frekventere Leto ivrig i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer da, må sjekke rasestandarden. Står ingenting i rasestandarden til whippet om at haleknekk er en feil ;)

Men da lurer jeg på hvorfor Carro92 var så usikker på om hun noen gang skulle stille A. fordi hun hadde haleknekk? :huh: Derfor jeg gikk ut ifra at det var diskvalifiserende feil. :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjoner :)

Anebergen: jeg var mest usikker pga jeg ikke kjenner så godt til utstillingmiljøet, og pga jeg trodde haleknekken var en diskvalifiserende feil, men så var det noen som sa til meg at det ikke var det likevel fordi det ikke står i rasestandarden(jeg sjekka jo ikke den først :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anebergen: jeg var mest usikker pga jeg ikke kjenner så godt til utstillingmiljøet, og pga jeg trodde haleknekken var en diskvalifiserende feil, men så var det noen som sa til meg at det ikke var det likevel fordi det ikke står i rasestandarden(jeg sjekka jo ikke den først :P)

Ok! Men hvorfor er det ikke det innen den rasen, spør jeg om da! Noen som vet grunnen? Altså, hvorfor disk. på noen, og ikke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...