Kensington Gate Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Bare litt billedspam av Mattis (Skog Habben f. 09 - e. Heirums Blåtind u. Brumolilja). Han er så god, atte. Nå er han 2,5 år gammel. Får satse på å ta noen "ordentlige" bilder snart, men det er noe med at iPhonen er så veldig lett tilgjengelig, da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 gud så herlig en herremann Kjenner jeg savner hestene jeg hadde.. Jeg hadde også blå døl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikipile Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Nydelig Har du tenkt deg til Stav med han til neste år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Vakker! Dølahesten er bare en helt fantastisk rase! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
madam mim Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Blå og med glassøye også. Oj, det var en fin kar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Fining! Skal du bruke han til noe spesielt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Nydelig kar :-) Og guri sånn som fargen har forandret seg. Kom over dette bildet av han (måtte google navnet for å se om han hadde to blå øyne). Hester er flotte dyr, men pysa meg er redd dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 15. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 gud så herlig en herremann Kjenner jeg savner hestene jeg hadde.. Jeg hadde også blå døl Hadde du? Så gøy! Etter hvem da? Nydelig Har du tenkt deg til Stav med han til neste år? Nei, for å være ærlig er jeg helt utenfor hestemiljøene (fordi jeg ikke kjenner så mange hestefolk, først og fremst). Dessuten vil han aldri kunne kåres pga glassøynene. Planlegger å kastrere nå i høst, men det har ikke vært noe hast i og med at han er snill som et lam. Vakker! Dølahesten er bare en helt fantastisk rase! Takk! Blå og med glassøye også. Oj, det var en fin kar! TO glassøyne! Heldigvis med svart pigment rundt, så han kommer til å se veldig spesiell ut til slutt, når han blir helt hvit som fattern. Fining! Skal du bruke han til noe spesielt? Nei, bare kompis og hobbyhest. Snuser på akademisk - men først får jeg vel lære meg å ri igjen - har ikke ridd siden jeg var tenåring. For å være ærlig var det temmelig teit å kjøpe åringshingst når jeg ikke hadde drevet med hest på 10-15 år, men jeg klarte ikke motstå fristelsen. Hadde tenkt å kjøpe hest, men da en godt voksen vallak. Flaks for meg at han er så snill. Kommer til å trenge hjelp med innkjøring og bakkearbeid, for der er jeg helt blank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 15. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Nydelig kar :-) Og guri sånn som fargen har forandret seg. Kom over dette bildet av han (måtte google navnet for å se om han hadde to blå øyne). Hester er flotte dyr, men pysa meg er redd dem Hihi! Det var bildet i salgsannonsen. Ser litt ut som en forskremt ku, men jeg så for meg hvordan han kom til å bli og klarte ikke glemme annonsen. En måned etter at jeg så den, ringte jeg for å se på ham og da ble plutselig både jeg og han solgt! Han har utviklet seg kjempefint og har kjempefine forbein og en godt ansatt hals. Bak er han litt trang, men det har kommet seg masse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Hjelpe meg så nydelig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikipile Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Nei, for å være ærlig er jeg helt utenfor hestemiljøene (fordi jeg ikke kjenner så mange hestefolk, først og fremst). Dessuten vil han aldri kunne kåres pga glassøynene. Planlegger å kastrere nå i høst, men det har ikke vært noe hast i og med at han er snill som et lam. Nei, bare kompis og hobbyhest. Snuser på akademisk - men først får jeg vel lære meg å ri igjen - har ikke ridd siden jeg var tenåring. For å være ærlig var det temmelig teit å kjøpe åringshingst når jeg ikke hadde drevet med hest på 10-15 år, men jeg klarte ikke motstå fristelsen. Hadde tenkt å kjøpe hest, men da en godt voksen vallak. Flaks for meg at han er så snill. Kommer til å trenge hjelp med innkjøring og bakkearbeid, for der er jeg helt blank. Tenkte ikke over at han hadde glassøyne i stad, ble litt blenda Dølahester er helt unike, jeg trur man ikke finner snillere hester. Jeg har ei svart dølahoppe på 4 år nå, har hatt henne siden hun var 1 år. Har holdt på med hest i mange år, men aldri trent og jobbet med en hest helt selv fra starten av. Hun har vært helt fantastisk, og tar ting som den største selvfølge. Jeg rir henne litt etter akademiske prinsipper Morfaren hennes er Hallingblåen, så hun har litt å slekte på med tanke på akademisk ridekunst der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanieVålerhaugen Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 se på kjekken a Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 15. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Han er bare så SNILL! I tilfelle jeg ikke fikk sagt det tydelig nok! Jeg har sittet på ham noen ganger. Han leer ikke et øre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Jeg visste ikke at døler kunne være blå engang! Jeg hadde en blandingshoppe da jeg var yngre, som har noe av det samme uttrykket som din. Hun var halvt døl og halv lippizaner, helt nydelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 15. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Tenkte ikke over at han hadde glassøyne i stad, ble litt blenda Dølahester er helt unike, jeg trur man ikke finner snillere hester. Jeg har ei svart dølahoppe på 4 år nå, har hatt henne siden hun var 1 år. Har holdt på med hest i mange år, men aldri trent og jobbet med en hest helt selv fra starten av. Hun har vært helt fantastisk, og tar ting som den største selvfølge. Jeg rir henne litt etter akademiske prinsipper Morfaren hennes er Hallingblåen, så hun har litt å slekte på med tanke på akademisk ridekunst der Hallingblåen Det er en staselig kar, det. Har sett bildene av ham fra Sverige og det er jo sånn man håper på å kunne ri en gang. se på kjekken a Jeg gjør det så ofte jeg kan! Jeg visste ikke at døler kunne være blå engang! Jeg hadde en blandingshoppe da jeg var yngre, som har noe av det samme uttrykket som din. Hun var halvt døl og halv lippizaner, helt nydelig. Å, hun var sikkert vakker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Oj oj, så vakker han er! Rollene er byttet, nå er det jeg som er hestelaus! *Snufs* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 15. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Det er bare å komme og låne når gampen er ridbar! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøllefrøken Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Smelt Han var nydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Så fin! Jeg er ingen hestefan, men denne var pen! Så prikkene på kroppen ramler av etterhvert som han blir eldre, også blir han helhvit? Jaggu! Og hva er glassøye? Fargen, eller? Jeg er som sagt ikke spesielt mye innom hesteverden, nemlig! Eller blir han blå, siden det står blå? Også den hvite med så fagert, lyst hår, da! Tenk om jeg noengang hadde fått sånt hår ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Plutselig savnet jeg hestelivet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Gaaad! Jeg var på fesjå med ei av avlshoppene jeg trente i Ål i Hallingdal en gang, og der stilte de dølahester også. Der var det en sånn vannvittig nydelig blå dølahingst som tok fullstendig pusten fra meg. De er uvirkelig vakre! Heldig du! Jeg bestemte meg der og da for at jeg skulle ha en blå dølahest fsf, men dette er eeeh...12 år siden eller noe (kanskje mer) og jeg er lengre unna enn noensinne...*sukk* Vakreste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Åhhh... Denne tråden burde jeg holdt meg unna. For en vakker kar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikipile Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Gaaad! Jeg var på fesjå med ei av avlshoppene jeg trente i Ål i Hallingdal en gang, og der stilte de dølahester også. Der var det en sånn vannvittig nydelig blå dølahingst som tok fullstendig pusten fra meg. De er uvirkelig vakre! Heldig du! Jeg bestemte meg der og da for at jeg skulle ha en blå dølahest fsf, men dette er eeeh...12 år siden eller noe (kanskje mer) og jeg er lengre unna enn noensinne...*sukk* Vakreste Det kan ha vært Hallingblåen det Han kommer fra Nesbyen, og ble født i 96 trur jeg det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Wow, utrolig flott! Det er noe spesielt med dølahester altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 15. September 2011 Rapporter Share Skrevet 15. September 2011 Hvorfor heter det blå og ikke skimmel? Hva er forskjellen genetisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts