Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke metoder bruker dere mot bjeffing inne?


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men altså - hva er verst for hunden ? At dere går konstant og er irriterte på henne fordi hun bjeffer, og tar henne rundt snuten, eller å sette inn et tiltak som får henne til å slutte med det hele, s

Går og lukker opp døra. Eneste gangen hunden boffer, er av og til når det banker på. Så da går jeg og lukker opp døra bare.

Hvorfor bjeffer en hund når det sier ding dong i en ringeklokke på TV, når den samme hunden aldri i sitt liv har bodd i et hus med ringeklokke?

Jeg er lat, så selvom Jaily er en h*****es varsler når det kommer noen gjør jeg ikke noe spesielt. Som oftest er hun i hundegården hvis jeg vet det kommer noen på besøk og da gidder hun ikke å bråke etter de har gått inn. Er hun inne når noen kommer på døra er det sjeldent de faktisk skal inn i huset (er da som regel avisselger, bøssebærer e.l.) og da stenger jeg bare døra til gangen. Gidder ikke gjøre mer ut av det. Rett og slett fordi jeg er lat. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt triks for å unngå bjeffing inne, ute, overalt, er å ha en rase (eller hunder) som ikke gidder å bjeffe. :P *Kvalmt fornøyd med bikkjene sine*

Imouto kan komme med små snøft innimellom (samme type som hvis et menneske er oppgitt eller tvilende og kommer med et snøftepust pga det), men da sier jeg bare: "Det går fint!" og så gir hun seg. Hun har bjeffa kanskje 9 ganger i hele sitt liv. Aiko bjeffer et bjeff eller to hvis hun vil leke, men aldri for å varsle.

Kjenner jeg kommer til å være MEGET streng på bjeffing den dagen jeg får en pels i huset hvor strupen sitter litt løsere... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt triks for å unngå bjeffing inne, ute, overalt, er å ha en rase (eller hunder) som ikke gidder å bjeffe. :P *Kvalmt fornøyd med bikkjene sine*

:lol: Same her. Skjønt, vi har vel kanskje vore meir heldige med individet, det finst då endeleg bernerar som bjeffar. Men Laffen bjeffar ALDRI. Ganske praktisk, ja :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Same her. Skjønt, vi har vel kanskje vore meir heldige med individet, det finst då endeleg bernerar som bjeffar. Men Laffen bjeffar ALDRI. Ganske praktisk, ja :ahappy: .

Ja, det er jaggu meg ganske mange bernere med vokt, altså! Men det er det hos shibaer også, seinest i går var vi sammen med ei skikkelig skvaldrekjerring. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Varselbjeffing er greit, selv om Angus ikke akkurat varsler så forbanna mye. Kan komme med et boff her og der når han tror han ser eller hører noe spesielt, men det er så lite at vi blir like forbausa hver gang :lol:

Når det gjelder "LEK MED MEG DA PAPPA" bjeffing eller "SE TIL ******* Å GI MEG MATEN MIN" stressbjeffing så har jeg ulike metoder egentlig. Har jeg god tålmodighet tid tar jeg han opp i fanget og lar han roe seg ned, men som regel har jeg ikke det så da blir det kun til at jeg sier "ØØØØØY" først. Om han ikke hører eller sambis ikke hører for den sakens skyld så roper jeg som regel "HOLD KJEFT FOR **** KLOKKA ER OVER ELLEVE OG JEG HAR VONDT I HODET". Da blir det som regel stille :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

*dra opp*

Sånn helt seriøst, Shensi driver oss til vanvidd snart :| Hun bjeffer altså på ALLE lyder. Vi har just flyttet, så det er klart når hun er en varsler, så blir det jo litt mer når det er nye lyder. Men djeezez. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier hun bjeffer alt fra 2-50 ganger om dagen altså :hmm: Ingenting funker. Jeg er ganske sikker på at vi har prøvd det meste... Vi stopper henne tvert, sant. Men om vi sover så rekker hun å gi fra seg en fin serie med hyl før vi får lukket kjeften på henne. Hun bjeffer ikke uten grunn da. Men det er ofte helt dustegrunner også. Som at en av oss går på badet og kommer tilbake to min etterpå, hører hun da badedøra så bjeffer hun...

Hadde vi bodd i enebolig, der det ikke gikk utover naboer så hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. Men da hadde hun jo heller ikke hatt like mye å bjeffe for -.- Hun kan finne på å bjeffe om en av oss lager en litt uvant lyd fra kjøkkenet liksom :S Så terskelen hennes for å bjeffe er ekstremt lav. Naboene sier de hører henne av og til, men at vi ikke skal tenke på det, at det ikke er noe stress. Men om tre år tenker de vel ikke det samme liksom. Så vi må snart finne en løsning altså. Jeg vet det vil roe seg såpass at det kun blir på lyder fra yttergangen etterhvert. Men det er jo 3 leil til i huset, der alle har hund, så det blir litt lyder i løpet av en dag... Hun vet jo at bjeffing ikke er mye kult. Hun vet hva Ti still betyr, men lell...

Noen tips... Hva som helst.

Er det egentlig håp i det hele tatt for at hun slutter med bjeffinga. Eller er hun en lost case... Hun er 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffehalsbånd? :lol:

Det tror jeg er det eneste vi ikke har prøvd altså. Men den ligger langt inne, selv om det kun er en sprut i haka/halsen, så er det tungt å skulle ta det steget. Siste utvei, helt klart. Men hun kan ikke fortsette sånn, lille bjeffemonsteret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er det eneste vi ikke har prøvd altså. Men den ligger langt inne, selv om det kun er en sprut i haka/halsen, så er det tungt å skulle ta det steget. Siste utvei, helt klart. Men hun kan ikke fortsette sånn, lille bjeffemonsteret :lol:

Hun høres helt grusom ut å ha i hus, beklager å si det. Hadde jeg hatt en hund som hadde vært så ekstremt meddelsom med bjeffinga si, så hadde jeg faktisk tydd til det sjøl når alt annet har blitt prøvd. Kjenner ei annen som har brukt bjeffehalsbånd på sin ekstremt bjeffete unghund når han er aleine hjemme, og det har fungert gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres helt grusom ut å ha i hus, beklager å si det. Hadde jeg hatt en hund som hadde vært så ekstremt meddelsom med bjeffinga si, så hadde jeg faktisk tydd til det sjøl når alt annet har blitt prøvd. Kjenner ei annen som har brukt bjeffehalsbånd på sin ekstremt bjeffete unghund når han er aleine hjemme, og det har fungert gull.

Ingenting å beklage. Hun er grusom nå om dagen. Der vi bodde før (flyttet hit i desember) var hun mye mildere med bjeffinga, men fremdeles bjeffet hun MYE. Her er det helt hinsides all fornuft. Hun har ikke bjeffet enda i dag da, bank i bordet, men ja. Du skjønner jo tegninga om åssen hun er i hverdagen. Så ja, mulig vi bare må ty til det. men åååh det liker jeg dårlig altså. Samtidig så er vi nødt å tenke på naboene også da. Nå er vi ekstremt flinke til å få henne til å ti still etter første bjeff. Hun ligger som regel rett i nærheten, men allikevel. Det er slitsomt å hele tiden måtte få henne stille også... Så jah..

Jeg gir henne et par uker til da tenker jeg. Vi har det jo "under kontroll", med tanke på at hun rekker stort sett bare komme med ett bjeff, så er hånda mi rundt snuten hennes for å dempe. Og så har vi en veldig god dialog med naboene. Og jeg har sagt at de må ikke finne på å være redde for å si ifra, men at vi jobber med det og skal finne en løsning på det. verdens søteste naboer da. Og så sier de at de har jo hunder selv, så de tåler litt bjeffing. Jadda, deres hunder bjeffer kanskje en gang i uka :lol:

Og kanskje kommer noen med en vidunderkur her inne, annet enn bjeffehalsbånd... kan jo håpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Ulf er det kun avledning som gjelder, men nå er han er nervøs sjel som bjeffer veldig lett og som det ikke hjelper å kjefte på. Han må man bare ta bort fra situasjonen og gir han en kommando (sitt eller dekk) så han konsentrerer seg om noe annet. Når han har roet seg får han en godbit eller lignende. Vi har han på soverommet for å kunne snakke til han på natta. Han er også der når han er alene hjemme. Mindre dører å lytte ved.

Jeg tør ikke prøve halsbånd da jeg husker Turbo (den eldste hunden min) bare bjeffa enda verre når han fikk den spruten og brydde seg ikke om lukten. Han fant vel ut at det ble tomt til slutt;)

Men spruteflaske har vært veldig kjekt å bruke på begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Ulf er det kun avledning som gjelder, men nå er han er nervøs sjel som bjeffer veldig lett og som det ikke hjelper å kjefte på. Han må man bare ta bort fra situasjonen og gir han en kommando (sitt eller dekk) så han konsentrerer seg om noe annet. Når han har roet seg får han en godbit eller lignende. Vi har han på soverommet for å kunne snakke til han på natta. Han er også der når han er alene hjemme. Mindre dører å lytte ved.

Jeg tør ikke prøve halsbånd da jeg husker Turbo (den eldste hunden min) bare bjeffa enda verre når han fikk den spruten og brydde seg ikke om lukten. Han fant vel ut at det ble tomt til slutt;)

Men spruteflaske har vært veldig kjekt å bruke på begge to ;)

Avledning er prøvd uten hell. Om vi får henne i sitt så fortsetter hun bare bjeffinga. Det skal litt til for å nå gjennom til henne. En skarp lyd kan få henne til å bli stille et lite øyeblikk så vi får oppmerksomheten da, men hva gjør vi så. Gir vi godbit, så tørr jeg vedde på at hun fortsetter når godbiten er spist.

Shensi er også med oss om natten. Og hun bjeffer altså ikke noe særlig om natten. Men nå for tiden må jeg sove på stua og der høres alt så meget bedre...

Men hm... så du har dårlig erfaring med bjeffehalsbånd ja.. Er skeptisk til det altså.

Har prøvd spruteflaske, men det synes jeg var ekstremt ubehagelig å gjøre mot henne...

Forøvrig opplever jeg henne ikke som en nervøs hund, men selvfølgelig synes hun det er ubehagelig med kjeft. Nå nytter jo ikke kjeft heller da. Jeg aner egentlig ikke hvorfor hun har så sykt trang på å bjeffe. Hun vet at det er en av oss som er på feks kjøkkenet. Døra står jo åpen liksom...

Ååh, det er så vanskelig å finne utav åssen man skal løse dette altså. Men jeg tror jeg skal gi avledning en siste sjanse. Må bare finne utav noe veldig bra avledning. Noe som gjør at hun fatter at det er bedre å klappe igjen. Men hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast en slippers :D

Funker ikke :sleep: Selv når jeg prøvde tresko, fortsatte faenskapet her! Han er en iherdig vokter og varsler han så varsler han. Nesten så vi har gitt opp, men han trapper bare opp om noen faktisk kommer inn. Da går han helt opp i dem og si BØ!!! Jeg har vurdert å ty til drastiske metoder, men det sitter langt inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommeren skal jeg ta tak i bjeffing på folk som går forbi tomten vår. Vi bor øde til, og det har kanskje gått forbi en person annen hver uke før, så har aldri giddet å gjort noe med det, men nå har visst alle rundt her begynt å trene seg selv, gå turer med hunden(e) eller ri forbi, så nå blir det litt for mye for meg, for jeg hater bjeffing og 5 stk som løper ved gjerde titt og ofte gjør meg gal.

Meeeen med stoooor tomt og mye gjerde kan det bli riktig så gøy tror jeg ;)

(og grunnen til å vente til våren er store mengder snø som jeg ikke har planer om å vase rundt i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eneste måten (som jeg har giddi og forsket på enda) å be han holde kjeft i høyt volum, sier jeg nei, ey, hysj eller andre korte ord så bjeffer han jo bare videre og tror jeg er med han, litt lengre ord som holdt nå kjeft da for ****, og drit i fo***** terrordyr så gir han seg, setter seg ned og ser på meg med hodet på skakke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg spytte i grøten å si at jeg på kua har vibrasjonshalsbånd? Det er ikke vondt, og det handler om å bryte det hun driver med. Jeg er ikke rask nok til å reagere. Det har fungert gull det og hun bjeffer nesten ikke lenger <3 Hun får ros så fort hun slutter å bjeffe, nå ser jeg hun tenker seg om før hun bjeffer og kommer heller til meg for å få godtbit.


Presiserer at vi har prøvd alt annet uten hell, hun var en ihuga gneldrebikkje da hun kom..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cæsar (rottweileren) bjeffe så og si aldri, så jeg har aldri trengt å si noe. Chablina (dogo canarioen) bjeffe hver gang hun hører en litt skummel lyd, så da går det som regel i: NEI!!!, hysj, eller hvis jeg er veldig trøtt: hold kjeft! Det har funket så langt, det blir helt stille, og hun går og legger seg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja vi får se litt på det altså, kanskje det eneste som vil funke er bjeffehalsbånd. Men det er ikke lett at de blir skeptisk til halsbånd da? Nå bruker vi uansett sele, så det er jo uvesentlig egentlig. Men åh, er jo så fælt... Nei vi får gå seriøst i tenkeboksen tror jeg. Jeg klarer ikke komme opp med flere løsninger selv..

Takk for svar alle^^ Keep em comming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja vi får se litt på det altså, kanskje det eneste som vil funke er bjeffehalsbånd. Men det er ikke lett at de blir skeptisk til halsbånd da? Nå bruker vi uansett sele, så det er jo uvesentlig egentlig. Men åh, er jo så fælt... Nei vi får gå seriøst i tenkeboksen tror jeg. Jeg klarer ikke komme opp med flere løsninger selv.. Takk for svar alle^^ Keep em comming :)
Mamma og pappa har to ekstremt bjeffete chihuahuaer, og de prøvde absolutt alt, avledning, hysje på dem, godbit når de var stille.... Løsningen for dem ble en sprayflaske med vann, sprayet dem i ansiktet hver gang de bjeffet. Nå trenger pappa bare å holde opp flasken, så blir de stille :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Hmm, ja vi får se litt på det altså, kanskje det eneste som vil funke er bjeffehalsbånd. Men det er ikke lett at de blir skeptisk til halsbånd da? Nå bruker vi uansett sele, så det er jo uvesentlig egentlig. Men åh, er jo så fælt... Nei vi får gå seriøst i tenkeboksen tror jeg. Jeg klarer ikke komme opp med flere løsninger selv..

Takk for svar alle^^ Keep em comming :)

Har ike brukt bjeffehalsband men har strømmet i forhold til sau. Og skal du gå til skrittet å bruke bjeffehalsband vilel jeg satt det på avslått i kanskje fjorte dager så hunden blir vandt til at det er noe der hele tiden så slått det på for bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg "bjeffer" tilbake. Funker fint, men så er det ikke noe stort problem her også er det kos at de også snakker litt å hilser på. Dessuten er de ubrukelig til vokting, de er ikke engang verdt en annonse på finn. Senest i går tok jeg de på fersken på sofaen, da hadde jeg gått opp til huset på brodder og de våkna ikke før jeg sto i gangen. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...