Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Hvem skal dit?

Ordinær frist går ut på mandag.

Selv melder jeg på både Talli og Blaze. Uvist om begge stiller da en er på vei ned i pels og den andre opp :P

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har meldt på Kairo, Haki, Tara og Zia Î tillegg har Anette meldt på Kasko (YAAAY!), så skal stille han også. I tillegg vet jeg at Krona og Fogo kommer. Det er 7 Kingwanaer det! Spørs om det ikk

65 bernere, akkurat passe antall! Ikke for mange konkurransemessig, men nok til at man får litt ut av en så lang kjøretur. Jeg stiller 4 hannhunder, en i unghund, en i åpen og to i champion + Bella i

Skrevet

Jeg skal melde på- Vet ikke helt hvem enda, men har mange kandidater.

Zia eller Tara.Ant. Zia, da Tara ikke trenger fler cert. Kanskje Mille i tillegg? Hun er jo Ch, og da kan jeg kanskje stille oppdretter?

Skal stille Haki .Brodern Kairo kommer nok også. Tror nok at Fogos eiere melder på han?

Kanskje jeg får overtalt Rak til å komme med Kasko?

Kommer både Zia, Mille, Kasko og Haki kan jeg stille hel-sort oppdrettergruppe. Det hadde jo vært moro :-)

Skrevet

Vurderer det, men tror jeg dropper det. Tror ikke Opsis har fått så mye pels enda, og da er det kanskje ikke så mye håp.. :lol:

Jeg tror dette er dommeren "for oss", som sagt så ville jo ikke dommeren at Issi skulle bli tyngre, og da liker han nok lette kelpier får vi håpe :)

Skrevet

Kommer nærmere Hamar i bosted år for år - så i år blir det for dumt å droppe det. Vet dog ikke så mye om dommeren (Noen som har noe å si om Rosalie Brady, GB?) men prøver man ikke så kan man heller ikke vinne ;-)

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har meldt på Kairo, Haki, Tara og Zia

Î tillegg har Anette meldt på Kasko (YAAAY!), så skal stille han også.

I tillegg vet jeg at Krona og Fogo kommer.

Det er 7 Kingwanaer det! Spørs om det ikke blir oppdrettergruppe :)

Haki, Kasko, Krona og Tara kanskje?

Vi får se hvordan de gjør det :)

PS: Mulig jeg trenger handler-hjelp i btk/bhk om vi får mange ck'er (og det håper vi jo på) Så om du befinner deg rundt basenjiringen i lemplig tid er det mulig du blir hanket inn :innocent:

Det er mange nok basenjier påmeldt iallefall. 23 stk ! Det er vel nesten rekord for NKK Hamar (så lenge det ikke er vinnerutst. der ieallefall)

Glær mæ!

Link til PM

• Like 1
Skrevet

Jeg har ikke meldt på noen, men kommer nedover for å titte og være med på oppdrettermøtet. Jeg skal stille søsteren til Bella Vita, Lucie :)

Da fikk du jaggu meg en hund og stille allikevel da! :P

Vi skal stille både Bali og Ophelia. Håper bare sistnevnte legger på seg både muskler og fett innen den tid pga. lang sykdom..

Guest Belgerpia
Skrevet

18 tervueren

9 groenendael

1 malle

15 finske lapphunder

16 Franske bulldoger

Fremmøte tid 9, 10 og 11 - jadda - det skal gå det. Det er fire hunder før terven skal i ringen, vi stiller en unghund hann og ei åpen klasse tispe - det er 24 elghunder før de begynner på lapphundene og vi har med oss ei tispe som går i åpen unghund så litt utti der på det. I franske frøkna sin ring er det 44 hunder før de begynner på franske hanner - så jodda, det skal gå greit å få til å være i ringen med alle sammen uten de store kollisjonene...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...