Heidihj Skrevet 11. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Takk for det Jeg syns de er ganske så fine ja 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Skikkelig fine jenter på tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anemone Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 De er så fine Ser ut som de perfekte turkameratene! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 13. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2014 De er verdens beste turkamerater! Såklart, men sterkt jaktinstingt og enorm styrke kan det være krevende å gå tur med de (spesielt i sommerfjellet), men det er verdt det! Det er få andre enn meg som vil gå med de begge på en gang pga. dette. Ikke at det er noe problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 22. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 Da har jeg dessverre fått svar fra NKK at Nuka har HD C. Jeg håper virkelig ikke dette er noe som vil påvirke henne noe større. Heldigvis er det ingen forkalkninger! Vi får bare fortsette treningen og følge godt med. Men det er utrolig kjedelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Oktober 2014 Åh så kjip beskjed Men som Belgerpia akkurat skrev et eller annet sted så er det jo bare en bokstav, og hunden er fasiten. Satser på at hun aldri vil merke noe til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 26. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2014 I går stilte jeg Nuka på malamuteklubbens spesialutstilling. Hun fikk 2. premie (VG) og 2. plass i klassen av 4. Dommer var Karsten Grønås. Morsomt å stille for en så erfaren og dyktig polarhunddommer! Kritikken hennes:"18 mnd. Bra hode. En aning kort neserygg. Bra prop. Tilstrekkelig vinklet. Ganske bra bevegelse, men ønsker mer driv. Noe for stram hale. Noe trang bak".Bevegelse var noe veldig mange fikk høre i dag. Ringen var liten, og underlaget ujevnt. For mutter som må lange godt ut for å vise seg, hadde det nok vært en fordel for alle med større ring.Jeg er veldig fornøyd med resultatet og kritikken. Og ikke minst med at Nuka var så flink i ringen! Trava fint, logra og stod veldig fint. Ellers var hun superflink og oppførte seg nydelig med så mange hunder rundt! Trening gir resultater 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2014 Gratulerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 26. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2014 Romjula tilbringes mye i skogen. Vi har dessverre ikke så mye snø, men litt hvitt er det ihvertfall. Vi koser oss uansett i deilige og kalde temperaturer Har ikke tatt med kameraet på tur på lenge, men i går huska jeg på det. Vi hadde nydelig vært og fikk med oss en fantastisk solnedgang. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snickers Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2014 Såå pene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2014 Åh :wub: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 5. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2015 Vi har vært så heldige å fått oss et nytt og flott, hundevennlig sted å bo. Ettersom det er frost i bakken, så har vi ikke fått satt opp hundegården enda. Det må vi vente med til våren kommer. Frem til det koser malamutene seg som innehunder. Ellers har jeg og Mayah begynt på agilitykurs. Vi koser oss veldig med det! Mayah imponerer alle på kurset med galskap og entusiasme. Instruktøren har ved et par anledninger blitt løpt ned, bokstavelig talt. Agility er noe vi garantert kommer til å fortsette med Jeg og Nuka går bronsemerkekurs i lydighet. Hun er et fyrverkeri av motivasjon og fart. Alle øvelsene gjør hun med 110% innsats. LP er rett og slett dødskult syns hun. Problemet er å trene sammen med andre hunder i en hall. Hun er dessverre ikke sikker på fremmede hunder, og reagerer på oppmerksomhet fra andre med murring. Det skal heldigvis veldig lite til før hun slutter, så dette er ikke noe problem i treningssammenheng. Vi koser oss med turer i vårt nye nærmiljø hver dag. Her er noen bilder fra dagens tur: 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 Så fine de er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 De er bare så vakre! Har alltid ønsket meg malamute (eller grønlandshund), men foreløpig får det bli med tanken. Får kose meg med bilder av vakre malamuter i mellomtiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bruv Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 Veldigveldig fine! Er Nuka litt avrøytet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 9. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 Vakre hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 9. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2015 Så fine de er Takk! De er bare så vakre! Har alltid ønsket meg malamute (eller grønlandshund), men foreløpig får det bli med tanken. Får kose meg med bilder av vakre malamuter i mellomtiden. Det er knallflotte hunder, både utenpå og inni Ønsker meg også grønlandshund en gang i fremtiden! Veldigveldig fine! Er Nuka litt avrøytet? Takk! Ja, hun har vært nedrøyta i vinter. Nå er hun på vei opp igjen, så på disse bildene er hun faktisk bedre enn hun var. Varmen har hun fint holdt gjennom vinteren likevel da. Favorittliggeplassen har vært rett på snøen tross nesten bar mage. Vakre hunder Tusen takk Må bare legge ut dette bildet som @Arcticaa tok på tur med oss i går 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Fineste muttejentene! Har dere flyttet til Hurum? Hadde vært koselig og gått en tur igjen snart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 18. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Vi har flyttet til Hurum ja Gjerne med på tur en dag! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunlily Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Jeg er så fan av de to jentene dine! De er liksom ikke så store, tunge og klumpete som jeg synes mange mutter er 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 To nydelige hunder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 20. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2015 Takk for godord om jentene Legger ut noen bilder tatt av @Arcticaa (Bluejay Photography) 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Takk for godord om jentene Legger ut noen bilder tatt av @Arcticaa (Bluejay Photography) Knallfine bilder 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 11. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2015 Må bare få skryte litt av Nuka. I går gikk vi opp til bronsemerkeprøven i lydighet, og hun stod med glans! Enkeltdekken ble gjort felles, og det var jeg spent på. Nuka er usikker på andre hunder, men lå selv om hunden ved siden av henne reiste seg og var på vei bort! Karakterene ble:- Tannvisning: 10- Lineføring: 7,5 (hun spratt plutselig frem for å trekke et par ganger. Fikk henne fort inn igjen)- Dekk fra holdt: 8,5- Innkalling fra sitt: 9- Stå under marsj: 8- Enkeltdekk (altså tatt felles): 9,5Helhetsinntrykk: 9,5Total poengsum: 159,5 Veldig fornøyd med tanke på hvor store utfordringer jeg og Nuka generelt har hatt. Få hadde nok trodd dette lot seg gjøre med henne for ett år siden! 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 11. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2015 Kjempebra, gratulerer så masse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts