Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er viktig?


Dixie
 Share

Recommended Posts

Her kommer en liste over hva vi hadde klart før valpen kom i hus :-)

- Mat

- Godbiter

- Tyggebein

- Leker

- Seng / bur (?)

- Halsbånd + lenke

- Matskål + vannskål

- Evt. kompostgjerder

- Bæsjeposer (mange!)

- Aviser eller tissepads

- Masse tålmodighet

- Mild hundeshampoo (valper tråkker og ruller seg i alt mulig rart. Ikke sikkert du trenger å få bruk for shampooen heller :) )

- Get Off spray

- Masse tørkepapir

Kommer ikke på mer i farten.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liste over hva vi hadde klart før valpen kom i hus :-)

- Mat

- Godbiter

- Tyggebein

- Leker

- Seng / bur (?)

- Halsbånd + lenke

- Matskål + vannskål

- Evt. kompostgjerder

- Bæsjeposer (mange!)

- Aviser eller tissepads

- Masse tålmodighet

- Mild hundeshampoo (valper tråkker og ruller seg i alt mulig rart. Ikke sikkert du trenger å få bruk for shampooen heller :) )

- Get Off spray

- Masse tørkepapir

Kommer ikke på mer i farten.... :)

Det var vist mye jeg ikke har hatt tanken på engan! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei flaske eddik - pensle på med tannbørste der valpen gnager uten lov, og bruk i vaskevannet for å få bort tisselukt der valpen tisser inne.

Siden det er en puddel, er trolig pelsstell viktig fra første stund, så spør oppdretter hva slags utstyr som trengs til en valp.

Husk å kjøpe halsbånd/sele som er kraftig justerbart, så ikke valpen vokser ut av det med en gang.

Jeg anbefaler også å tegne forsikring, og å gjøre det så fort som mulig pga karenstid.

Samt å vurdere om dere ønsker medlemskap i hundeklubb og deltagelse på valpekurs, og å få kartlagt hvilken veterinær en ønsker å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei flaske eddik - pensle på med tannbørste der valpen gnager uten lov, og bruk i vaskevannet for å få bort tisselukt der valpen tisser inne.

Siden det er en puddel, er trolig pelsstell viktig fra første stund, så spør oppdretter hva slags utstyr som trengs til en valp.

Husk å kjøpe halsbånd/sele som er kraftig justerbart, så ikke valpen vokser ut av det med en gang.

Jeg anbefaler også å tegne forsikring, og å gjøre det så fort som mulig pga karenstid.

Samt å vurdere om dere ønsker medlemskap i hundeklubb og deltagelse på valpekurs, og å få kartlagt hvilken veterinær en ønsker å bruke.

Veldig mye god informasjon! mye jeg ikke viste :) takk! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piss-Off spray er et MUST ja :)

Ellers så burde dere være psykisk forberedt på våkennetter, tissedammer, valpebiting...ja, i det hele tatt at dere ikke kan ta øynene av valpen de første månedene :)

Hjelper på være litt forberedt i hodet på slikt...jeg innstilte meg på å få en baby i hus igjen når vi hentet valpen vi har nå, det var veldig lurt kjente jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piss-Off spray er et MUST ja :)

Ellers så burde dere være psykisk forberedt på våkennetter, tissedammer, valpebiting...ja, i det hele tatt at dere ikke kan ta øynene av valpen de første månedene :)

Hjelper på være litt forberedt i hodet på slikt...jeg innstilte meg på å få en baby i hus igjen når vi hentet valpen vi har nå, det var veldig lurt kjente jeg :)

Hvor får man kjøpt bra Piss-of spray da? :):ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karenstid?

Forsikringsselskap setter som vilkår for nytegnelse at de ikke dekker sykdom og skader som oppstår de eksempelvis 30 første dagene etter at forsikringen er tegnet - en karantenetid, rett og slett for å unngå at folk tegner forsikring i det de ser hunden blir påkjørt eller får diagnostisert bruskløsning.

Men noen forsikringsselskap dropper karenstiden om forsikring tegnes med en gang valpen kommer til sitt nye hjem. For eksempel gjør Agria det hvis valpen er forhåndsregistrert, fordi det da samtidig tegnes forsikring på hunden som er gyldig til den levereres - og valpekjøper skal derfor videreføre forsikringen, og ikke nytegne den - og da faller karenstiden bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjææærleik!

Å ja! Det er jo det viktigste...Og tålmodighet, masse tålmodighet. Du kommer snart nok til å skjønne hvorfor valper har et søtt utseende :whistle:

Den blir ikke hund på noen uker, det tar flere måneder og år før den er en trivelig og omgjengelig hund som oppfører seg. De tisser, biter, bjeffer skjærende, gnager på ting, lukker øra for ting man trodde de kunne, får plutselige "frykter", får valperaptuser hvor de minner mest om små sinte gremlins, hopper på folk - i det hele tatt... Det er en lang vei med konsekvent jobbing frem til voksen hund :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! Det er jo det viktigste...Og tålmodighet, masse tålmodighet. Du kommer snart nok til å skjønne hvorfor valper har et søtt utseende :whistle:

Den blir ikke hund på noen uker, det tar flere måneder og år før den er en trivelig og omgjengelig hund som oppfører seg. De tisser, biter, bjeffer skjærende, gnager på ting, lukker øra for ting man trodde de kunne, får plutselige "frykter", får valperaptuser hvor de minner mest om små sinte gremlins, hopper på folk - i det hele tatt... Det er en lang vei med konsekvent jobbing frem til voksen hund :aww:

Det måtte jo være en grunn til DE nusselige øynene :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piss-Off spray er et MUST ja :)

Ellers så burde dere være psykisk forberedt på våkennetter, tissedammer, valpebiting...ja, i det hele tatt at dere ikke kan ta øynene av valpen de første månedene :)

Hjelper på være litt forberedt i hodet på slikt...jeg innstilte meg på å få en baby i hus igjen når vi hentet valpen vi har nå, det var veldig lurt kjente jeg :)

Kjente det kriblet i magen når jeg leste dette. Gleder meg til våkennetter, tissedammer og valpebiting jeg! :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...