Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum


Mirai

Recommended Posts

Veit du, det som skremmer meg aller mest med dette her, er akkurat den reaksjonen du har.

Å stenge grensene vil ikke hjelpe, så lenge Norge involverer seg i andre lands politikk. Det er ikke så enkelt at vi bare kan skylde på innvandringspolitikken, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til å tro at det å få Siv Jensen inn i en regjering, skal gjøre ting noe bedre. Å møte hat og fordommer med hat og fordommer, løser ihvertfall ikke problemene vi har i verden i dag.

Jeg er glad jeg ikke er muslim i Norge i dag. Det var nok ikke enkelt i går heller, med de fordommer vi gjerne har mot alt som ikke er som oss, men i dag og videre fremover, så kommer det til å bli langt mer vanskelig. Og det er til tross for at det er kun et ørlite mindretall som står for ødeleggelsene i Oslo i dag, kanskje ikke mer enn en håndfull - og det skal alle få svi for?

Takk, 2ne, du har så rett. Syns vi skal være forsiktige med å stupe uti hastige konklusjoner, og å dømme alle etter noen ytterst få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

NRK.no: En person skal være pågrepet på Utøya.

Et vitne forteller at det ble brukt både hagle, håndvåpen og automatvåpen.

– Folk ble plaffet ned, forteller en innringer som har snakket med en slektning på øya.

Jeg kan ikke fatte at dette skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK.no: AUF-medlemmer Twitret om skyteepisoden:

«Vi sitter ved vandet. En mann som skyter ikledd politiuniform. Hjelp oss ift når politiet kommer,» skriver et AUF-medlem på Twitter.

«Det er skyting på Utøya. IKKE ring noen der. De gjemmer seg i busk og kratt. Politiet er på vei,» skriver en person på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ihvertfall Adrian tatt hånd om, han er skutt, men i live... Tror dessverre det er snakk om døde også på Utøya :(

:hug:

Både ufattelig og trist det hele :(

Det skal bli interessant å finne ut hva og hvorfor som egentlig har skjedd i OSlo og på Utøya idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ihvertfall Adrian tatt hånd om, han er skutt, men i live... Tror dessverre det er snakk om døde også på Utøya :(

:hug:

Det blir så veldig nærme...

Hvis det stemmer, så syns jeg det er lettende. Det er nok fremmedhat i Oslo.

Det er jeg trist nok helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absurd å se alle oppdateringene, alle støttegruppene som er opprettet, nyhetslenker, alt som skjer på facebook, også fra utenlandske venner - også midt inni dukker det opp oppdatering om god fiskesuppe eller rødvinflaska som er framme.

En føler at verden stopper opp, det føles som en blasfemi at noen lar verden gå videre. Men det må vi etter hvert - som en venn av meg skrev på facebook: Upset, but refuse to be frightened!

Og som en annen venn påpekte - godt at Utøyaangriperen ble tatt i live, så en kan få svar, at han ikke måtte stoppes på annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ville jo vore om denne hendinga ikkje har noko følgjer for Noreg, norsk politikk, tryggjingstiltak osv. Det vil nok desverre ikkje skje. Eg er stygt redd for at vi vil få eit mykje meir amerikansk samfunn, med politikarar som kun talar på TV og i lukka forsamlingar, tryggjingsgjerder rundt offentlege bygg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absurd å se alle oppdateringene, alle støttegruppene som er opprettet, nyhetslenker, alt som skjer på facebook, også fra utenlandske venner - også midt inni dukker det opp oppdatering om god fiskesuppe eller rødvinflaska som er framme.

En føler at verden stopper opp, det føles som en blasfemi at noen lar verden gå videre. Men det må vi etter hvert - som en venn av meg skrev på facebook: Upset, but refuse to be frightened!

Og som en annen venn påpekte - godt at Utøyaangriperen ble tatt i live, så en kan få svar, at han ikke måtte stoppes på annet vis.

Det er jo da de vinner... Den dagen de klarer å styre samfunnet vårt med frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo da de vinner... Den dagen de klarer å styre samfunnet vårt med frykt.

Nemlig. Vi må ikke bli redd, og jeg håper det ikke blir iverksatt store sikkerhetstiltak som en følge av dette, jeg håper vi slipper det.

Så mange ganger som jeg har vært inne i diverse regjeringsbygg, og hvor nøye de er på å sjekke identitet og at du har avtale med noen der - en spankulerer ikke inn som en vil. Du må vente til den du har avtale med henter deg. Hvordan får en plantet en bombe da?

Jeg er kanskje for naiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...