Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum


Mirai

Recommended Posts

Det er naivt å avslå han bare fordi han var i moskeen på tidspunktet. :getlost:

Absolutt ikke :aww:

Mobilnettet var sprengt en periode, derfor de ber folk om å ikke bruke mobil mer enn absolutt nødvendig.

Ser på nrk.no jeg og, har heller ikke tv. De melder om skadde personer på utøya nå, men det er ingen klar kobiling mellom sakene.

Folk vet jo at politiet er "opptatt" nå. Så man skal ikke se vekk i fra at det kommer mer :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Er ikke sikkert det som skjer på utøya har noen sammenheng. Er vel kjent at kriminalitet øker og finner sted etter slike store hendelser.

Men, AUF er ikke det noe politisk?

sånn sett vil det vel kanskje være en kobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går togene normalt imorgen? Noen som vet?

Nå er det mange tog som ikke går som normalt fra før av fra Oslo S. Og trur det er for tidlig til nå å si om alt blir normalt imorgen...

Han er nok evt. ikke alene om ting :aww: Så alibi er alltid greit å ha...

Det er veldig kjekt å ha det når det smeller. Så godt han var et sted som noen kan bekrefte at han var... For hans del. Nok av lakeier til å gjøre det for han har han nok. Om det er han som står bak.

Direktesendt fra NRK: http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk1/

til dere uten tv.

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det som skjer på utøya har noen sammenheng. Er vel kjent at kriminalitet øker og finner sted etter slike store hendelser.

Men, AUF er ikke det noe politisk?

sånn sett vil det vel kanskje være en kobling?

Joda, kriminalitet kan øke (det var snakk om å stenge av gater for å unngå raiding av butikker med blåste vinduer, som eksempel på instant reaction ved slike hendelser) - men det er neppe så at noen har hørt om bomben, fått en fiks idé, tatt med seg en pistol og rodd ut til Utøya for å skyte rundt seg på grunn av dette.

Enten har det en kobling fra tidlig av, eller så er det en tilfeldighet.

Og AUF er ungdomspartiet til Arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det som skjer på utøya har noen sammenheng. Er vel kjent at kriminalitet øker og finner sted etter slike store hendelser.

Men, AUF er ikke det noe politisk?

sånn sett vil det vel kanskje være en kobling?

Jo stemmer det, AUF er Arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskjed til alle: IKKE RING til bekjente på Utøya!

VELDIG VIKTIG! De gjemmer seg for skytedesperado som er på øya!

kommer stadig på tven at det kommer flere skudd der.

nå er tv2 på youngstorget og man ser de henter ut flere skadde.

edit:

i tillegg sperrer de av store områder av oslo for å unngå butikk raid ol. trikken og togene står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Stoltenberg skulle holde foredrag på Utøya i morra, og Gro Harlem Bruntland var der i dag. Er ikke sikkert det har en sammenheng, men en kan jo kanskje tenke seg at det har det ettersom bomben også var politisk rettet (mest sannsynelig).

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180789.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK sier at det er antakelig er sammenheng mellom bomba og skytinga...

Skjønner meg virkelig ikke på hva som skjer i hodet på slike mennesker. Ingen straff er streng nok til slike. Jeg håper de blir tatt og bura inn for alltid. De burde aldri få ny sjanse til å fungere i et samfunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en jeg kjenner på Utøya :(

17:50:40 < toresbe> folk skadede og døde antakleligvis

17:50:41 < toresbe> jeg er gjemt unna i et kott

17:50:46 < toresbe> i korridoren utenfor er den et lik

Han forsvant igjen fra irc istad, vi venter på oppdatering fra han. men som han sa ikke ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Veit du, det som skremmer meg aller mest med dette her, er akkurat den reaksjonen du har.

Å stenge grensene vil ikke hjelpe, så lenge Norge involverer seg i andre lands politikk. Det er ikke så enkelt at vi bare kan skylde på innvandringspolitikken, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til å tro at det å få Siv Jensen inn i en regjering, skal gjøre ting noe bedre. Å møte hat og fordommer med hat og fordommer, løser ihvertfall ikke problemene vi har i verden i dag.

Jeg er glad jeg ikke er muslim i Norge i dag. Det var nok ikke enkelt i går heller, med de fordommer vi gjerne har mot alt som ikke er som oss, men i dag og videre fremover, så kommer det til å bli langt mer vanskelig. Og det er til tross for at det er kun et ørlite mindretall som står for ødeleggelsene i Oslo i dag, kanskje ikke mer enn en håndfull - og det skal alle få svi for?

Takk 2ne!

En av de første tingene jeg tenkte når det ble snakk om politikk på tv var "Dette kommer FRP til å utnytte på det groveste". Huff, jeg kjenner det gjør vondt i magen min med tanke på mine muslimske venner og kollegaer som alt har det tøft om dette viser seg være en ekstremist gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden høres det mer ut som en Donaldhistorie enn internasjonal terror å kle seg i politiuniform for å snike seg inn et sted og utøve kriminalitet.

Men det er klart, hvem mistenker politi...

Programmet til Utøyaleiren er lett tilgjengelig, så litt rart om det er et attentat mot Gro Harlem Brundtland eller Jens Stoltenberg, og bomme så totalt på tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...