Gå til innhold
Hundesonen.no

Junior NM i LP og AG


Whoopsis

Recommended Posts

I slutten av august arrangerer NKKU Junior NM i lydighet og agility i Knarvik, like utenfor Bergen. Det vil bli arrangert i sammenheng med agilitystevnet til Norhordaland bhk. Øvre aldersgrense er på 25 år. Så dere vestlendinger har å stille opp, siden så mange klager over at alt skjer på østlandet! :whistle::lol:

Det vil bli arrangert en klasse i agility, der kravet for å delta er bronsemerket eller tidligere start i klasse 1. I lydighet vil det bli arrangert to klasser, en som består av blandede øvelser fra LP1/LP2, og en som består av øvelser fra LP3/elite. Øvelsene for lydighetsklassene ligger her. Men det er noen små forandringer som ikke er oppdatert, det tar bittelitt tid.

Dommer i agility: Peter Holmberg

Dommer i lydighet: Kommer.

Påmelding ved mail til: maia.fossum6@gmail.com

Påmeldingsavgift: 50 kr

Og hvem vil vel ikke ha offisielt NM for juniorer hvert år? Nettopp, alle vil det. Så da er det bare å melde på.

Link til facebookhendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! De har endret det nå :) Så fint! For jeg har nemlig ikke bronsemerket, men har startet klasse 1 :ahappy: vet du hvilken dag det er lydighet og hvilken det er agility? Jeg vet jo ikke om jeg kan delta enda mtp figurantkurset, men hadde jo vært morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott tiltak, men hvorfor i all verden slår man sammen lp-øvelsene? Kunne man ikke bare ha alle fire klasser? For i laveste klasse vil det jo da selvsagt ikke være så kult å starte om du ikke har kommet til klasse to ennå, og i den andre klassen er det jo en stor fordel å ha startet i elite allerede liksom, siden det er en blanding av øvelser her... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere synes det er et godt tiltak, jeg håper vi får et NM for ungdom opp og gå. I Sverige er det for eksempel veldig stort, se bla her. :)

Ooh! De har endret det nå :) Så fint! For jeg har nemlig ikke bronsemerket, men har startet klasse 1 :ahappy: vet du hvilken dag det er lydighet og hvilken det er agility? Jeg vet jo ikke om jeg kan delta enda mtp figurantkurset, men hadde jo vært morro.

Jepp, jeg sjekket litt og fikset - for krav om bronsemerket er jo rart, det er jo mange som ikke tar det og heller hopper rett til klasse 1.

Begge deler er den 27 :)

Høres ut som en flott tiltak, men hvorfor i all verden slår man sammen lp-øvelsene? Kunne man ikke bare ha alle fire klasser? For i laveste klasse vil det jo da selvsagt ikke være så kult å starte om du ikke har kommet til klasse to ennå, og i den andre klassen er det jo en stor fordel å ha startet i elite allerede liksom, siden det er en blanding av øvelser her... ?

Fordi det er et noe begrenset antall lydighetsinteresserte ungdommer(og som også gidder å reise hit), så om man skulle hatt alle klassene ville man nok endt opp med veldig få deltagere i hver klasse. Nå blir det helt klart lettere for de som har kommet lenger, men heller det enn at det stiller 1-2 i hver klasse.. Det ble arrangert et NKKU-mesterskap for noen år siden, og av det jeg har hørt var det ikke et veldig imponerende oppmøte på lydigheten. Det er også den generelle erfaringen vi har - det er ikke akkurat overdreven interesse for lydighet blant ungdom. Så for denne gangen blir det sånn, så håper jeg det blir bra oppmøte sånn at vi kan utvide senere :)

Edit:

Ingvild: Jeg vet Tinka har kjempelyst! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det kun en klasse i agility? Vurder om komme :) forresten, er det offesielt? Altså, kan man få napp?

Siden det er et mesterskap ville det i utgangspunktet vært naturlig å kun ha klasse 3 (og bare elite i lydigheten), men siden dette er første gang det arrangeres og for å fange flest mulig ungdommer (som jo er poenget med nkku) blir det kun en åpen klasse. Vi er ikke sikre på hvor mange som faktisk kommer, og ved å ha færre klasser blir det mer konkurranse. Og jeg har egentlig ikke noe jeg skulle ha sagt om agilityen, det er det noen andre som ordner med.

Denne gangen er det uoffisielt, så ikke mulig å få napp. Men som sagt arrangerer Nordhordaland stevne samtidig/på samme plass, noe som gjør at det er mulig å også delta der, og det er offisielt.

Grunnen til at det er uoff. i år er at man må søke 1-2 år i forveien (mener jeg å huske), så vi jobber nå med søknaden om et offisielt NM for ungdom i 2013(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok for å delta i LP1/2 :)

:D (Jeg synes du burde starte med de to andre også..)

Hmm. Kanskje jeg kan komme da :) Er det en påmeldingsfrist?

Har ikke satt noen frist enda. Håper du kommer! :ahappy:

Trur jeg skal :D

:D

Har ikke sjangs til å mobilisere krefter for å komme til bergen på så kort varsel tror jeg..

Labbis: det står spor stevne skien labbis i kalenderen min :P

Hvordan kommer oslo sonisene seg dit?

Labbis kan gå sporstevne i september hun. Sammen med kelpiebroren :aww:

Tog fungerer veldig greit.

Edit:

ser ut som jeg tar meg en tur fra trondheim. Må utnytte at man enda er junior + at det er jo et must når det i tillegg er stevne med napp-muligheter. Vi stiller da på ag-fronten :)

:D

Vi har ikke anledning til å komme, men: SUPERT TILTAK :thumbs::thumbs:

Så bra det er så mange som er positive til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Åh! Da må dette her revurderes.

jeg har ikke satt av bil eller meldt på eller vel skal dit da(kan kanskje ordne bil om du heller vil dit menne). just saying, amiga har ikke gått spor på flere mnd :P

bare så at jeg hadde skrevet opp at vi skulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg kommer. :) må bare få orden i kallenderen og passe på at jeg ikke skal noe annet den helge. Kjører opp og fra Egersund/Stavanger så har plass til noen hvis de vil bli med. :ahappy: Helldigvis har pappa byttet jobb og jobber i bergen og har fått seg egen leilighet der oppe så overnatting er ikke et problem + halve familien min bor der og så lenge pappa er i Egersund fra fredag til mandag så har jeg leiligheten. :D Det blir LP på oss og regner med jeg går i klasse 1/2 da vi ikke har inne hele programmet til klasse 3 og da er det litt vel drøyt å starte 3/elite.

Kanskje jeg tørr prøve meg i agility igjen? Vi har nå startet 4 stevner så litt kan vi nå. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I slutten av august arrangerer NKKU Junior NM i lydighet og agility i Knarvik, like utenfor Bergen. Det vil bli arrangert i sammenheng med agilitystevnet til Norhordaland hk. Øvre aldersgrense er på 25 år. Så dere vestlendinger har å stille opp, siden så mange klager over at alt skjer på østlandet! :whistle::lol:

Det vil bli arrangert en klasse i agility og en i hopp, der det sammenlagte resultatet teller. I lydighet vil det bli arrangert to klasser, en som består av blandede øvelser fra LP1/LP2, og en som består av øvelser fra LP3/elite. Øvelsene for lydighetsklassene ligger her. Men det er noen små forandringer som ikke er oppdatert, det tar bittelitt tid.

Dommer i agility: Peter Holmberg

Dommer i lydighet: Arild Berntsen

Påmelding ved mail til: maia.fossum6@gmail.com og mariah@hotmail.no (spørsmål som haster sendes til sistnevnte)

Påmeldingsavgift: 50 kr

Påmeldingsfrist: 12. august

Og hvem vil vel ikke ha offisielt NM for juniorer hvert år? Nettopp, alle vil det. Så da er det bare å melde på.

Link til facebookhendelsen.

Oppdatert startinnlegget med lydighetsdommer og påmeldingsfrist!

Regner med at jeg kommer. :) må bare få orden i kallenderen og passe på at jeg ikke skal noe annet den helge. Kjører opp og fra Egersund/Stavanger så har plass til noen hvis de vil bli med. :ahappy: Helldigvis har pappa byttet jobb og jobber i bergen og har fått seg egen leilighet der oppe så overnatting er ikke et problem + halve familien min bor der og så lenge pappa er i Egersund fra fredag til mandag så har jeg leiligheten. :D Det blir LP på oss og regner med jeg går i klasse 1/2 da vi ikke har inne hele programmet til klasse 3 og da er det litt vel drøyt å starte 3/elite.

Kanskje jeg tørr prøve meg i agility igjen? Vi har nå startet 4 stevner så litt kan vi nå. :icon_redface:

:D

Og ja, så klart du tørr! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Haha, tror det er like greit! Dere er sikkert for flinke :aww: Men hva vil omtrent si? Er du eller du ikke for gammel?

Omtrent akkurat, altså ble jeg for gammel ca. 1. juli i fjor :P Kunne de ikke hatt noe sånt i juni i fjor da? Sikkert eneste NM vi noengang hadde kunnet være med i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig i tvil om jeg skal kjøre, fly eller ta tog... Hvis jeg skal kjøre må jeg jo reise på fredag. Jeg har en jeg kan overnatte hos, så sånn sett er det jo greit - med GUD så kjedelig å kjøre til Bergen! Kan sikkert tilby plass til et par stykker til, men da må de skaffe egen overnatting... Hvis jeg flyr eller tar tog kan jeg sikkert låne bil av han jeg bor hos.... hmmmm...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...