Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva betyr hundenavnet for deg?

Ia

Recommended Posts

Har glemt å nevne Chico jeg, for den historien er litt morsom.

Vi bodde jo i Mexico da vi kjøpte han og siden rasen heter kleiner münsterländer, som betyr liten innbygger av Münster, og at han er hannhund så passet Chico godt. Det betyr gutt og liten på spansk, og vi trodde virkelig vi hadde funnet et skikkelig originalt navn.

Den gang ei, for det er visst et av de mest populære hundenavnen som finnes.

Hadde vi fått kennelnavnet før, hadde han nok het Alfred (etter Riverhills Angie's Alfred).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Jeg kjøpte Knott usett, og trodde hun var tric. Knott - godisen - er jo i hvit, grå/svart og grå/brun, og det er tradisjon at bordere har ett-stavelsesnavn, så derfor heter hun Knott. Det viste seg å passe usedvanlig bra, da hun var en klengete valp uten like, og i tillegg bet oss så blodet sprutet, så hun minnet ikke lite om insektslektningen ... Zima mener jeg betyr "frost" på kroatisk, noe som isåfall passer veldig bra til fargen - SILJE??

Zima betyr i alle fall vinter på russisk ;-)

Her i huset har vi per d.d. tre hunder.. Laska fikk navnet sitt fordi det betyr snømus/kjærtegn på russisk. Jeg hadde litt "russisk-tendenser" på den tiden, også elsket hun å borre seg ned i snø på vinteren mens hun var pitteliten valp. Hun ble mer snømus enn et kjærtegn. Zima heter Penzima på stamtavlen, noe som betyr ønsket/begjært, så fikk hun kallenavnet Zima som betyr vinter på russisk. Litt ironisk; afrikansk hund i vinterland, den må da hete "vinter" ;-) Lira er min fortsettelse på L-navn og er (hos meg) en forkortelse av lirypa. En hund som skal fly lavt og fort igjennom skogen ;-)

Så hadde jeg inntil for to år siden Lyng, som fikk navne sitt da han var rødmelert og pelsen hans stod "i brann". Akkurat som vidda gjør på høsten (han var født i slutten av august). Derfor fikk han hete Lyng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at hver gang jeg har søkt tilfeldig på "Mico" på google bilder, har det kommet opp bilder av aper. Mistenkelig.. Så jeg søkte på google translate, på "gjenkjenn språk", og tada.. Mico betyr ape på spansk. :rolleyes2:

Mico skulle egentlig hete Mio (Etter "Mio - min Mio"), men så var det slik at foreldrene mine synes det høres ut som et jentenavn. Så da la jeg på en "k" og fikk da Mico. Opprinnelig skulle han hete Miko, men det var allerede en som het det fra oppdretteren. Jeg ville at han skulle ha stamtavlenavnet "Nordkooik`s Majestetiske Mico", men så så han absolutt ikke majestetisk ut når jeg så han som 5 uker gammel, så jeg valgte å bare la han hete Nordkooik`s Mico.

Navnet hans bare dukket opp, uten at det egentlig hadde noen betydning for meg. Men neste hund skal nok få et litt mer betydningsfullt navn enn ape. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes navn er moro, har vært (og er fremdeles) oppdretter av rasekatter i 11 år og ikke en eneste kattunge herfra har et navn som ikke er gjennomtenkt. Det samme gjelder selvsagt hundene, fordi om ingen er egen oppdrettet (ennå). Har ikke kommet lenger enn til kennelnavnet. Men håper ting klaffer og jeg får et kull valper til våren. Navnene er klare, men de holder jeg på til valpene er her ;)

Mine nåværende heter:

Hightower's A Dream Comes True, til daglig Denali. "Dream/Dreamy" har jeg hatt en katt som het, så det var uaktuelt. Så da ble det Denali rett og slett fordi jeg har beundret og vært fascinert av dette fjellet i mange år. USAs/Alaskas høyeste fjell. Kankje bedre kjent som Mt. McKinely.

Hightower's Freke Winter Spirit. Freke til daglig. En av Odin's to ulver. Det betyr den glupske.

Jeg har forsåvidt satt navn på alle mine, selv om de har vært oppdrettet av andre. "A Dream Comes True" heter hun på stamtavla fordi jeg hadde hatt lyst på en svart/hvit siberian siden før min første. Men først med Denali fikk jeg en hund med denne fargen som passet mine andre kriterier om potensialer til både det ene og det andre samt en stamtavle jeg likte.

Freke heter "Winter Spirit" fordi oppdretteren mener at et kort navn ikke er passende for en "utstillingshund". Så da ble det Winter Spirit i tråd med sin mor og beste mor som også har "vinternavn" hhv See Here is Little Frosty og Fire'n Frost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Damien har fått navnet sitt fordi han er fra D-kullet, og vi overtok han bare noen få dager etter at vi flyttet inn i nytt hus, og husnummeret her er 666. :lol:

Han blir ofte bare kalt Dami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at hver gang jeg har søkt tilfeldig på "Mico" på google bilder, har det kommet opp bilder av aper. Mistenkelig.. Så jeg søkte på google translate, på "gjenkjenn språk", og tada.. Mico betyr ape på spansk. :rolleyes2:

Mico skulle egentlig hete Mio (Etter "Mio - min Mio"), men så var det slik at foreldrene mine synes det høres ut som et jentenavn. Så da la jeg på en "k" og fikk da Mico. Opprinnelig skulle han hete Miko, men det var allerede en som het det fra oppdretteren. Jeg ville at han skulle ha stamtavlenavnet "Nordkooik`s Majestetiske Mico", men så så han absolutt ikke majestetisk ut når jeg så han som 5 uker gammel, så jeg valgte å bare la han hete Nordkooik`s Mico.

Navnet hans bare dukket opp, uten at det egentlig hadde noen betydning for meg. Men neste hund skal nok få et litt mer betydningsfullt navn enn ape. :innocent:

Når jeg hører navnet Mico så tenker jeg på han her:

50506_53370284166_1771418_n.jpg

meeko.png

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å kalle Gumpe for Gumpe fordi det betyr ulv på samisk :D Han er en Alaska Husky så han ligner jo litt på en ulv :wub:

Baileys ble å hete Baileys pga at hun hadde samme farge på pelsen som Baileys :D

Hadde også en hund som het Guovza som betyr bjørn på samisk, vet ikke hvorfor han ble kaldt for det, for han var den minste hunden i hundespannet pluss at han hadde pipe stemme :icon_confused::lol:

Kajakk ble å hete Kajakk fordi han er så glad i å svømme/bade :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie

Hun er egentlig oppkalt etter det samiske ordet for sjel som er Siellu, så først laget vi en liten vri og hun het Sielli. Men det ble veldig fort til Ellie :)

Gresk elemon - rop om miskunn, eller en variant av Helena som betyr 'lys.'

Balrog

Jeg ville ha et tøft og orginalt navn når jeg først skulle ha hannhund. Jeg er også stor fan av LOTR så jeg var virkelig kreativ da jeg fant på det navnet vil jeg si. :innocent:

Er det ikke sånn dere husker det? Ok da.

Balrog heter Balrog fordi han ble født imens våre helter kjempet imot en ilddemon 'in the deep mines of Moria' på oppdretteren sin TV :D Veldig bra valg å bli født akkurat da, flink valp!

Kunne aldri funnet på noe så tøft og orginalt selv :ahappy:

"What it was could not be seen: it was like a great shadow, in the middle of which was a dark form, of man-shape, maybe, yet greater; and a power and terror seemed to be in it and to go before it."

"Hvor de andre balrogene er, eller om de faktisk fortsatt finnes, vet ingen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke svart!

Jóga - het Jenny da jeg hentet henne, men etter å ha hatt Bobby og Freddy var jeg litt lei av denne type navn. Hun ble raskt omdøpt, på vei hjem faktisk, og er oppkalt etter en av mine yndlingssanger. Men - Jóga og Jenny (eller Jeannie som hun heter på stamtavla) er forkortelser av samme navn, nemlig "Johanna" som betyr "nåde".

Saeta - betyr "hår" (lat.), og hun er da oppkalt etter musikalen Hair. Det er jo bare fair når moren er oppkalt etter en sang.

Villa - oppkalt etter brusen, ettersom moren het Cola og tanta Pepsi osv. Enkelt og greit, hun trengte et brusnavn.

Silma - "stjerneskinn" (quenya), bokstavoppkalling etter mamma Saeta, og jeg likte godt betydningen.

Tíbrá - islandsk for "mirage", som moren hennes heter. Hun er altså oppkalt etter henne.

Sirius - oppkalt etter Sirius Black i HP, og det er jo ikke noe minus at det er hundestjernen.

Avalon - betyr "eple", og er en mytisk øy, så han er da delvis oppkalt etter pappa Cuba (som jo også er en øy), og betydningen passet godt da han er etter to Thornapplehunder.

Alma - betyr "blomst" (quenya), og navnet passet perfekt da hennes stamtavlenavn Elanor er nettopp en blomst som vokser i Lotloriens skoger (LOTR). Også delvis oppkalt etter mamma Silma (Saeta-Silma-Alma).

Ingen tilfeldige navnevalg her i huset ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky het opprinnelig Nene, som visstnok skal bety "baby" på brasilsk. Hun som eide ham, hadde både faren og moren, og broren hans i tillegg. Broren het Junior, så jeg tror hele navnekonseptet i det huset gikk under familiebetegnelser..

Uansett, Rocky kom til oss da han var to år, og det viste seg at han ikke reagerte på navnet han hadde fått tildelt. Hver gang han ble ropt på gikk han og skammet seg, mens han kom lykkelig og glad fram hver gang noen brølte "nei". Vel, jeg hadde allerede bestemt meg for hva min første hund skulle hete etter at jeg hadde truffet på en Golden Retriever jeg aldri har sett maken til i senere tid. Den het logisk nok Rocky.

I senere tid har han levd opp til navnet sitt. Rocky betyr jo på engelsk vaklevoren, utstø, og om vi ennå ser på musikksjangeren og tegneseriekarakteren Rocky, vil de som kjenner godt til ham vite at dette, dette er Rocky. Altså, han er ikke direkte utsø, men oppførselen hans kan til tider være en litt smule ustø... say no more...

Hero fikk navnet sitt mye på grunn av klangen i navnet, og fordi han har en slags maske som jeg liker å se på som en heltemaske alá Batman. Og i og med at Hero betyr helt på engelsk, sier vel det seg selv. Han har og en tendens til å stille opp for meg og Rocky når vi er i "nød" og virkelig trenger hjelp til å bekjempe ondskapen som dukker opp rundt hvert eneste gatehjørne eller tre. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky het opprinnelig Nene, som visstnok skal bety "baby" på brasilsk.

Nene er en kjæleform av niño eller niña, som betyr liten gutt og jente på spansk. På portugisisk (de snakker nemlig ikke brasilsk i Brasil, hehe) sier man ikke nene, men heller filho, bebé osv. :)

Synes det er kult at det er den scruffy tegneseriehelten Rocky er oppkalt etter, og ikke den slitne bokseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nene er en kjæleform av niño eller niña, som betyr liten gutt og jente på spansk. På portugisisk (de snakker nemlig ikke brasilsk i Brasil, hehe) sier man ikke nene, men heller filho, bebé osv. :)

Synes det er kult at det er den scruffy tegneseriehelten Rocky er oppkalt etter, og ikke den slitne bokseren.

Jo da, jeg vet forsåvidt at de ikke snakker brasilsk i Brasil, men var ikke helt sikker på faktaen som faren min hadde gitt til meg, som igjen var gitt fra forrige hundeeier... :P Men, takk for hjelpen med den delen! :thumbsup: og, bare for ikke å skape forvirring eller noe, så var hun fra Brazil... og mer vet ikke jeg.

Om du ser ham i virkeligheten skjønner man grunnen ganske godt hvorfor, for å si det slik :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så gøy å lese flotte navn med masse betydning! :D Imponert over all kreativiteten.

Bobby heter Bobby fordi jeg ble hjernevasket av gubben. Familien hans hadde golden når han var liten, hun kom i hus når han var 7. Sta som han var hadde han bestemt seg for at dyret skulle hete Bobby. Det fikk han ikke gjennom (hun ble hetende Lotta). Så når han nå var voksen (og ikke mindre sta) startet han rett og slett å kalle bajasen Bobby fra vi begynte planlegging og forberedelser til dyret var i hus. Etterhvert het han bare det, jeg klarte ikke å se ham som noe annet enn Bobby :icon_confused:

Men kjært barn har mange (kalle)navn; Dingla (gud som det dingler på den bikkja..), Bajas (fordi han ER en bajas), Knotten (fordi han en gang var liten) og ØYH! (gjerne når han har litt selektiv hørsel). Han lyder heldigvis alle :lol:

Ellers hadde vi en langhåret collie ved navn Kiltie. "Skjørt - skotsk kilt - Kiltie"

Og mamma har nå en til; Bonnie. "Bonny wee lass" - liten søt jente (sånn ukritisk oversatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom hele tråden her nå, og satser på at vår Gaia ikke er "nevnt" ennå ;)

Vi gjør det enkelt, og sakser rett fra Wikipedia:

Gaia er, i henhold til gammel gresk mytologi, jorden og en gudinne i ett og er opphav til alt.

Blant hennes barn er Uranos (himmelen), Okeanos (havstrømmen) og Pontos (havet). Hun er også synsk og fungerte som orakel i Delfi før Zevs' sønn Apollon tok over.

Hun har altså litt å leve opp til, lille lørva her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn er jeg blitt litt overtroisk når det kommer til navnene på hundene mine, tror de lever opp til navnene sine...

De av hundene mine jeg selv har vært med og bestemt navnet på;

Farah Fawnita. Farah fordi oldemoren het det og det var en utrolig flott hund, Fawnita ble til fordi jeg hadde bestemt at valpen skulle hete Nita (betyr "grace") og fawn betyr "vise glede ved å logre". Nita er en veldig edel hund både i væremåte og utseende...

Jala betyr "special one", noe jeg syntes passet veldig ettersom det er en Irsk Vannspaniel og en sjelden rasen. Hmmm, Jala kan vel ikke beskrives med et mer treffende ord en spesiel. Hun heter på papiret "At the moment" og hun er virkelig overalt der ting skjer.... og lever i nuet, det skal i allefall være sikkert...

Alpha, heter egentlig Alarica som betyr "all ruler". Alpha er kun stilt på utstilling 3x som voksen og ble på 3 forsøk NUCH og slo verdensvinner'n da hun stilte mot han... og hun er en Alpha...

Gigi (Gigi Gotzone) betyr "en engel til å stole på". Er skyggen min og hjertebarnet mitt... vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive denne hunden riktig... men hun har et uttrykk i øynene som er "gammelklok"...

Koskos (fordi jeg ville ha en kosehund), heter egentlig Hachilah som betyr "mitt håp er med henne". Gav henne dette navnet fordi jeg trodde jeg skulle miste Gigi.... men hun har jo allerede utmerket seg i utstillingsringen med BIS som beste plassering.... og hverdagsnavnet Koskos kunne ikke passet bedre... hun ligger nemlig og koser seg med pledd slik som kan se katter gjøre... og hun er egentlig en labrador med flekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biscotti Bandini var ikkje heilt vår stil akkurat :)

Ville gå for noko som sto i stil med gutten me hadde fått oss,

ettersom me begge har ein forkjærleik for norsk black metal vart valget

åpenlyst rimeleg kjapt etter han kom i hus: Mayhem!

Vener som slit med engelsk uttale kallar han Kaos, som funkar like bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
    • Dette albumet har flere låter han liker. Artisten har gitt ut flere: https://music.youtube.com/playlist?list=PLQKkIV10JKf_ZFZxjvkB-LUc00Kyiifhz&si=Hc2-qFcJVQEsqZ_G
    • Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...