Gå til innhold
Hundesonen.no

OT

Guest Vicky

Syns du hundesonen har blitt et klikkertrenings forum?  

28 stemmer

1. 1.

• Ja, helt klart
      5
    • Nei
      23

Recommended Posts

Skrevet

jess, da hadde jeg rett. da er det klikkertrenings forum spør du meg.

Det er nok mye mer enn et klikkerforum dette. Er jo bare å se på alt som blir diskutert her det.

Skrevet

Det er nok mye mer enn et klikkerforum dette. Er jo bare å se på alt som blir diskutert her det.

hehe... innen trening er det klikker som gjelder, og innen politikk er det kommunist sv.

Skrevet

jeg synes det blir helt feil å kalle det klikkersonen.da måtte vi jo ha fjærna alle andre emner her inne da,å kun hatt trening og lydighet. det er SÅ mye mer med hundesonen enn treningsdiskusjonene. det er min mening 8)

Skrevet

hva vil du fram til astrid? at hundesonen er et dårligere forum fordi vi har en del klikkere her inne? eller at du liker hundesonen mindre pga det?

klikkerforum mener jeg det blir helt feil og kalle det, bare frodi klikkerne står hardt på diskusjonene sine, dessuten er mange av klikkerne flinkere til og legge ut sin sak enn bla. du som har det med og snakke deg bort :roll:

klikkertrening som metode vokser i populæritet, det må vi bare innse, men at den tar over hundesonen ; no way!!

:P

Skrevet
hva vil du fram til astrid? at hundesonen er et dårligere forum fordi vi har en del klikkere her inne? eller at du liker hundesonen mindre pga det?

klikkerforum mener jeg det blir helt feil og kalle det, bare frodi klikkerne står hardt på diskusjonene sine, dessuten er mange av klikkerne flinkere til og legge ut sin sak enn bla. du som har det med og snakke deg bort :roll:  

klikkertrening som metode vokser i populæritet, det må vi bare innse, men at den tar over hundesonen ; no way!!

:P

nei, jeg bare lurte jeg :P Bare syns navnet klikkersonen passer bedre. Det er det sikkert fler som er enig i :P Du ser jo at over 80% av treningsdiskusjonene har med klikk å gjøre. Bare en tanke, ikke noe annet :P

Skrevet

det er faktisk ikke over 80%av diskusjonene på treningsforumet som omhandler klikker...det finnes mange andre tema og. men uansett,det blir ikke riktig å kalle det klikkersonen,for det er så mye mer med forumet enn bare det! dessuten ville jo da de som ikke trener klikker sikkert ikke vært her,å det vil vi jo ikke :P

Skrevet
Noen som kan forklare en stakkars tulling hva forkortelsen OT står for?  :oops:

off topic

Skrevet

nei, jeg bare lurte jeg :P Bare syns navnet klikkersonen passer bedre. Det er det sikkert fler som er enig i :P Du ser jo at over 80% av treningsdiskusjonene har med klikk å gjøre. Bare en tanke, ikke noe annet :P

okei :P

Skrevet
nei, jeg bare lurte jeg :lol: Bare syns navnet klikkersonen passer bedre. Det er det sikkert fler som er enig i :D Du ser jo at over 80% av treningsdiskusjonene har med klikk å gjøre. Bare en tanke, ikke noe annet :D

Man bytter ikke navn bare pga. at noen medlemmer trener i en retning. Dette er et forum for alle! Og du kan ikke si at over 80% av de HAR med klikkertrening å gjøre - spørsmål stilles, og ja, klikkertrenere svarer. Men selve trådene handler ikke om klikkertrening.

Skrevet

Dessuten er det jo tross alt ganske mye annet på dette forumet enn bare diskusjoner om trening. Jeg ser ingen grunn til at forumet skulle bytte navn til klikkersonen, da det ikke har noe med klikkertrening å gjøre. Eierne av forumet trener ikke en gang klikkertrening. Klikkertreningen er bare en måte å trene hund på, som stadig flere får øynene opp for. Hvis du ser på det samlede antaller medlemmer, så er jeg helt sikker på at kun fåtallet trener klikkertrening. Det at mange av de aktive medlemmene trener klikkertrening kan det jo være flere grunner for, men det er jo også mange av de aktive som ikke gjør det. Jaja, vet ikke helt hva jeg vil frem til, men altså, jeg synes denne diskusjonen er helt på jordet...

Skrevet

Bare en liten tanke.. Kanskje det bare virker som at det er flest klikkere her fordi det er klikkere som er mest sikre på hva de mener og dermed er det de som er flinkest til å svare for seg?

Skrevet

Det virker litt som du synes det er litt kjedelig at det er flertall av klikkere her inne Vicky, men hvis vi skulle skiftet navn til klikkersonen hadde det nok ikke kommet særlig mange andre nye medlemmer enn klikkerfolk hit... Og at 80% av innleggene her handler om klikker er tull

Skrevet

Er det bare jeg & Djerve som ser på dette som en morro ironisk tråd.?

"klikkersonen" var et ord som kom i en diskusjon mellom meg & Vicky når vi snakket om hvor ofte hundesonen var nede en periode her, så fant vi ut at det var et ord som kanskje hadde dobbelbetydning.... :)

Det er bare synd at vi ikke-klikkerne ikke skriver på diskusjoner om trening, derfor ser det ut som hundesonen består av bare klikkere...

Got it.? ;) (OBS innlegget er preget av ironi & humor. OBS)

Skrevet

Selbfølgelig er det den metoden de fleste liker som blir mest omtalt.. Man har ytringsfrihet, så man kan snakke like fullt om Nordenstam / Jærverud som klikkker selv om man i tilfellet er i "undertall".

Skrevet
Hehe. min hund hyler også før jeg tar tak i ho. Så det er klart at ho skal prøve å komme raskest unna. Det er jo helt naturlig.

...og det er helt greit...? jeg syns at når hunden dukker unna for straffen, så er poenget vekke....-du får jo ikke straffet dyret - kun tatt i løse luften for hu har lært å dukke.(og hyle) :roll:

Skrevet
Bare en liten tanke.. Kanskje det bare virker som at det er flest klikkere her fordi det er klikkere som er mest sikre på hva de mener og dermed er det de som er flinkest til å svare for seg?

Tror det er mer slik jeg da? Ikke at jeg gidder å lese så mye av alle disse treningsdiskusjonene..hihih

Skrevet

eller kanskje glertallet er fordi klikkerfolk reklamerer om klikker omtrent over alt :) bare en tanke, ikke noe mer :)

Skrevet
eller kanskje glertallet er fordi klikkerfolk reklamerer om klikker omtrent over alt :D bare en tanke, ikke noe mer :)

Tror neppe klikkertrening hadde spredt seg så raskt hadde ikke Canis blitt et slags varemerke for aktive hundeiere :wink:

Så der har du nok halveis rett..Morten og Cecilie (med fler vil jeg anta) har gjort en fabelaktig jobb der :wink:

Og når folk hører om det,ser logikken i det og oppdager hvor effektivt det er så selvfølgelig sprer det seg raskt :)

Det til tross for at klikkertrening ødelegger hele den deilige følelsen av å være halvguder for bikkja...:roll:

Skrevet

Tror neppe klikkertrening hadde spredt seg så raskt hadde ikke Canis blitt et slags varemerke for aktive hundeiere :wink:

Så der har du nok halveis rett..Morten og Cecilie (med fler vil jeg anta) har gjort en fabelaktig jobb der :wink:

Og når folk hører om det,ser logikken i det og oppdager hvor effektivt det er så selvfølgelig sprer det seg raskt :)

Det til tross for at klikkertrening ødelegger hele den deilige følelsen av å være halvguder for bikkja...:roll:

Kanskje klikkertrenere tilbringer så mye tid med media at de ikke virker å trene? noen ganger virker det sånn :D neida

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...