Gå til innhold
Hundesonen.no

OT


Guest Vicky

Syns du hundesonen har blitt et klikkertrenings forum?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja, helt klart
      5
    • Nei
      23


Recommended Posts

Det er nok mye mer enn et klikkerforum dette. Er jo bare å se på alt som blir diskutert her det.

hehe... innen trening er det klikker som gjelder, og innen politikk er det kommunist sv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det blir helt feil å kalle det klikkersonen.da måtte vi jo ha fjærna alle andre emner her inne da,å kun hatt trening og lydighet. det er SÅ mye mer med hundesonen enn treningsdiskusjonene. det er min mening 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil du fram til astrid? at hundesonen er et dårligere forum fordi vi har en del klikkere her inne? eller at du liker hundesonen mindre pga det?

klikkerforum mener jeg det blir helt feil og kalle det, bare frodi klikkerne står hardt på diskusjonene sine, dessuten er mange av klikkerne flinkere til og legge ut sin sak enn bla. du som har det med og snakke deg bort :roll:

klikkertrening som metode vokser i populæritet, det må vi bare innse, men at den tar over hundesonen ; no way!!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil du fram til astrid? at hundesonen er et dårligere forum fordi vi har en del klikkere her inne? eller at du liker hundesonen mindre pga det?

klikkerforum mener jeg det blir helt feil og kalle det, bare frodi klikkerne står hardt på diskusjonene sine, dessuten er mange av klikkerne flinkere til og legge ut sin sak enn bla. du som har det med og snakke deg bort :roll:  

klikkertrening som metode vokser i populæritet, det må vi bare innse, men at den tar over hundesonen ; no way!!

:P

nei, jeg bare lurte jeg :P Bare syns navnet klikkersonen passer bedre. Det er det sikkert fler som er enig i :P Du ser jo at over 80% av treningsdiskusjonene har med klikk å gjøre. Bare en tanke, ikke noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk ikke over 80%av diskusjonene på treningsforumet som omhandler klikker...det finnes mange andre tema og. men uansett,det blir ikke riktig å kalle det klikkersonen,for det er så mye mer med forumet enn bare det! dessuten ville jo da de som ikke trener klikker sikkert ikke vært her,å det vil vi jo ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg bare lurte jeg :lol: Bare syns navnet klikkersonen passer bedre. Det er det sikkert fler som er enig i :D Du ser jo at over 80% av treningsdiskusjonene har med klikk å gjøre. Bare en tanke, ikke noe annet :D

Man bytter ikke navn bare pga. at noen medlemmer trener i en retning. Dette er et forum for alle! Og du kan ikke si at over 80% av de HAR med klikkertrening å gjøre - spørsmål stilles, og ja, klikkertrenere svarer. Men selve trådene handler ikke om klikkertrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det jo tross alt ganske mye annet på dette forumet enn bare diskusjoner om trening. Jeg ser ingen grunn til at forumet skulle bytte navn til klikkersonen, da det ikke har noe med klikkertrening å gjøre. Eierne av forumet trener ikke en gang klikkertrening. Klikkertreningen er bare en måte å trene hund på, som stadig flere får øynene opp for. Hvis du ser på det samlede antaller medlemmer, så er jeg helt sikker på at kun fåtallet trener klikkertrening. Det at mange av de aktive medlemmene trener klikkertrening kan det jo være flere grunner for, men det er jo også mange av de aktive som ikke gjør det. Jaja, vet ikke helt hva jeg vil frem til, men altså, jeg synes denne diskusjonen er helt på jordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker litt som du synes det er litt kjedelig at det er flertall av klikkere her inne Vicky, men hvis vi skulle skiftet navn til klikkersonen hadde det nok ikke kommet særlig mange andre nye medlemmer enn klikkerfolk hit... Og at 80% av innleggene her handler om klikker er tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg & Djerve som ser på dette som en morro ironisk tråd.?

"klikkersonen" var et ord som kom i en diskusjon mellom meg & Vicky når vi snakket om hvor ofte hundesonen var nede en periode her, så fant vi ut at det var et ord som kanskje hadde dobbelbetydning.... :)

Det er bare synd at vi ikke-klikkerne ikke skriver på diskusjoner om trening, derfor ser det ut som hundesonen består av bare klikkere...

Got it.? ;) (OBS innlegget er preget av ironi & humor. OBS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. min hund hyler også før jeg tar tak i ho. Så det er klart at ho skal prøve å komme raskest unna. Det er jo helt naturlig.

...og det er helt greit...? jeg syns at når hunden dukker unna for straffen, så er poenget vekke....-du får jo ikke straffet dyret - kun tatt i løse luften for hu har lært å dukke.(og hyle) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tanke.. Kanskje det bare virker som at det er flest klikkere her fordi det er klikkere som er mest sikre på hva de mener og dermed er det de som er flinkest til å svare for seg?

Tror det er mer slik jeg da? Ikke at jeg gidder å lese så mye av alle disse treningsdiskusjonene..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kanskje glertallet er fordi klikkerfolk reklamerer om klikker omtrent over alt :D bare en tanke, ikke noe mer :)

Tror neppe klikkertrening hadde spredt seg så raskt hadde ikke Canis blitt et slags varemerke for aktive hundeiere :wink:

Så der har du nok halveis rett..Morten og Cecilie (med fler vil jeg anta) har gjort en fabelaktig jobb der :wink:

Og når folk hører om det,ser logikken i det og oppdager hvor effektivt det er så selvfølgelig sprer det seg raskt :)

Det til tross for at klikkertrening ødelegger hele den deilige følelsen av å være halvguder for bikkja...:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe klikkertrening hadde spredt seg så raskt hadde ikke Canis blitt et slags varemerke for aktive hundeiere :wink:

Så der har du nok halveis rett..Morten og Cecilie (med fler vil jeg anta) har gjort en fabelaktig jobb der :wink:

Og når folk hører om det,ser logikken i det og oppdager hvor effektivt det er så selvfølgelig sprer det seg raskt :)

Det til tross for at klikkertrening ødelegger hele den deilige følelsen av å være halvguder for bikkja...:roll:

Kanskje klikkertrenere tilbringer så mye tid med media at de ikke virker å trene? noen ganger virker det sånn :D neida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...