Gå til innhold
Hundesonen.no

OT


Guest Vicky

Syns du hundesonen har blitt et klikkertrenings forum?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja, helt klart
      5
    • Nei
      23


Recommended Posts

Ja, det er på stor fremmarsj. Men jeg skjønner bare ikke at det er så mange som gidder å la det plage seg! Jeg ser på det som on flott treningsmetode - men den passer ikke for meg nå.

Å ha klikkere her er bare bra, så blir det diskusjon, og man får flere råd man kanskje ikke ville tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det. Men kan ikke unngå å ikke bli irritert på ting da. hehe. har hørt så mye rart som motstrider totalt meg selv. Men jeg sier jo ikke noe da. hehe! Folk er så forskjellige.

Men har nå blitt så irritert fordi så mange har sagt forskjellig da (altså ikke her inne på forumet) så da blir man pittelitt fordomsfull. :oops: Ikke mye, bare litt. Det har nok sikkert de aller fleste opplevd. Er jo feks ikke gøy for klikkere å høre min hund hyle høyt når jeg tar tak i øret på hunden. Da kommer nok fordommene snikende frem... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo feks ikke gøy for klikkere å høre min hund hyle høyt når jeg tar tak i øret på hunden. Da kommer nok fordommene snikende frem...  :wink:

Neida, jeg er ikke fordomsfull. Jeg har tidligere trent etter Nordenstam-modellen, lokke-lure trent etter "myke" metoder, men hatt best resultater med klikkertrening.

Det som har hjulpet meg mest i hundetreningen er at jeg har lært meg å analysere situasjon, atferd og konsekvens.

For eksempel:

Situasjon: Djervekvinnen tar tak i øret på sin hund. Hunden hyler høyt og Djervekvinnen slipper øret.

Hundens atferd: Hyler høyt.

Konsekvens: Djervekvinnen slipper.

Hypotese: Atferden å hyle blir mer sannsynlig = forsterkning.

Taket i øret opphører (tas bort) = negativ.

Altså hunden lærer seg å hyle for å trene Djervekvinnen til å slippe. Mange hunden (spesielt schäfere) hyler derfor høyt, ofte før vi får tak i øret på dem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunnen ikke det nei :P Men det kan kanskje være fordi at de som trener klikkertrening, vet hva de trener, det har et bestemt navn og blir derfor tydeligere. Alle de som trener noe midt mellom alt sammen, eller, ja, hva som helst egentlig, som ikke har noe bestem navn, det kommer ikke like tydelig frem på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes egentlig ikke det. Klikkermetoden er utbredt og flere og flere prøver det ut og begynner å trene etter den metoden, men selv om mange her er klikkerfolk er det også mange som ikke er det, så nei, synes ikke det er et klikkerforum og jeg er glad for det, for jeg vil gjerne snakke med andre folk om deres treningsmetoder og høre hva de mener om saker og hva de tenker om det og ikke bare klikkerfolkenes mening.

Huh, lang setning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næi, vi som ikke trener klikkertrening står hardt, så jeg synns ikke at klikkertrening tar over hundesonen. veldig dumt om det tar over, men jeg har ingenting i mot klikkertrening som metode, og jeg har stooor respekt og beundring for de som faktisk klarer og aldri kjefte på hunden!! :P

blir vel klikker av meg om et års tid og tipper jeg .) ikke 100 prosent, men prinsippene og klikkern hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det nesten bare handler om klikker i de fleste trådene.

Syns du Hundesonen har blitt et klikker forum?

Nei,overhodet ikke,vi er da visserlig i fåtall.Det skulle hett "utstillingssonen"før det :P Grunnen til at det virker klikkerks er vel at klikkerne er mer tydelige i treningsdiskusjonene,da vi har relativt enkle og observerbare argumenter å forholde oss til.Jeg personlig synes godt dere andre kan bli mer aktive i diskusjonene..Se på Vipsen som sannsynligvis står "lengst"unna klikkerne i metodevalget?Det er ikke noe problem å være enige/uenige og diskutere på en saklig måte så lenge man holder seg til fakta...Og viser pittegrann respekt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaaaa det er mer enn første gangen jeg entret hundesonen jah.

Jeg syns ikke det gjør noe uansett hvilke treningsmetode man bruker. Jeg syns det er alt for masse hakking på hverandre og folk kan ikke få forklare måtene sine uten å få sarkastiske kommentarer. Det er synd.

Både klikker og nordemstam folka må skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaaaa det er mer enn første gangen jeg entret hundesonen jah.

Jeg syns ikke det gjør noe uansett hvilke treningsmetode man bruker. Jeg syns det er alt for masse hakking på hverandre og folk kan ikke få forklare måtene sine uten å få sarkastiske kommentarer. Det er synd.

Både klikker og nordemstam folka må skjerpe seg!

helt enig! Nå tar vi en avstemning for å se hvor mange klikkere det er så ser dere at det er stort flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! Nå tar vi en avstemning for å se hvor mange klikkere det er så ser dere at det er stort flertall.

Det ligger alt et sånt emne som vart startet 26 november...

Og der står det: 13 på Jærverud, 2 på NS, og 20 på klikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger alt et sånt emne som vart startet 26 november...

Og der står det: 13 på Jærverud, 2 på NS, og 20 på klikker...

jess, da hadde jeg rett. da er det klikkertrenings forum spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...