Gå til innhold
Hundesonen.no

World Winner Paris + French winner show

Yodel

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Gratulerer SimonHansen! Det der må ha vært litt av en opplevelse :D

Jeg lurer på hvem Brustad og Bajas er?

LP ekvipasje - hunden heter vel egentlig Doublougs Cloudberry om jeg ikke tar helt feil. Vært i norgestoppen i mange mange mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde med sine firbente! :thumbs::cheer:

:D. Han er bare utrolig vakker, og jeg unner Odile som eier ham dette av hele mitt hjerte! Fairytail's Balthazar le Sage - fantastisk hund med flotte bevegelser og utmerket helhet! Jepp - jeg kan definitivt tenke meg valp etter han en gang :D.

Ja det skjønner jeg! For meg var han ett blikkfang i den ringen! :thumbs:

Jeg lurer på hvem Brustad og Bajas er?

Deltar i LP-mesterskapet, forøvrig leder han enda etter 3 (av 20) ekvipasjer! :thumbs:

Edit: hunden heter Doubleuse Cloudberry og er en golden Retriever :)

Edit2: Brustad og Bajazz leder fortsatt etter 4 ekvipasjer, med "Tante Mette" fra Finland på andreplass! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

På resultatsiden så står det at Norge vant lagkonkurransen foran Sverige med ganske god margin? Mulig at enkelte ble trukket fra?

Gratulerer til Simon med Izzie :D

Her er resultatene fra lagkonkurransen (pdf-dok), Sverige vant med 0,5 poeng foran Norge med Russland på tredjeplass :)

Edit: reservene telles ikke i lagkonkurransen, synd for Brustad/Bajazz hadde jo en høyere score enn noen av de som ble tellende i konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun de tre beste ekvipasjene i hvert lag som teller? Er ikke det litt snodig, jeg tenkte automatisk at lagkonkurransen er hele laget.. (Og i så fall hadde Norge vunnet, i følge min raske hoderegning :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Er det kun de tre beste ekvipasjene i hvert lag som teller? Er ikke det litt snodig, jeg tenkte automatisk at lagkonkurransen er hele laget.. (Og i så fall hadde Norge vunnet, i følge min raske hoderegning :whistle: )

Er 3 av de 6 som teller, men ikke de som er tatt ut som reserver. edit: dvs. de tre beste resultatene av de 6 som er tatt ut (utenom reservene). Hadde Brustad vært en av de 6 uttatatte og ikke reserve hadde Norge vunnet.

Quote fra www.lpnorge.com:

Line F.Frøystad / Harry

Kjellaug Selsaas / Flis

Lillian Brenden / Lille My

Grete Thon / Chess

Nina Basma / Glød

Maren Teien / Amira

1 reserve er Trond Brustad / Bajaz og 2 reserve er Aina Røyne / Tyra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 av de 6 som teller, men ikke de som er tatt ut som reserver. edit: dvs. de tre beste resultatene av de 6 som er tatt ut (utenom reservene). Hadde Brustad vært en av de 6 uttatatte og ikke reserve hadde Norge vunnet.

Quote fra www.lpnorge.com:

Ah, skjønner. Teit! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo meg ihjel når jeg leste gjennom denne tråden i etterkant :lol:

Catatau Itapuca "Rio" Excellent 1, JWW-11, BIR JUNIOR! :D:D:D

Gratulerer :D

Åherregud, jeg sprekker nesten av stolthet selv om ikke Rebus er min :wub: Historisk å bli WW to år på rad, og det på sin 5-årsdag :D Verdens aller, aller vakreste Rebus :wub:

Gratulerer :D

Og Brustad og Bajas leder foreløpig LP, etter to ekvipasjer har gått, med 169,5 poeng!

Hurra!

Det er jo fullstendig nordisk dominans i LP finalen - det har ikke hjulpet de høye herrer i sentraleuropa å fjerne muligheten for ros og moro i ringen tydeligvis. Lurer på hva neste stunt blir liksom.

Er det ikke litt den veien det går her også? Med gult kort hvis man roser for mye...

Edit2: Brustad og Bajazz leder fortsatt etter 4 ekvipasjer, med "Tante Mette" fra Finland på andreplass! :thumbs:

Heia! Og takk for at dere oppdaterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Og etter 5 ekvipasjer leder Brustad/Bajazz fortsatt! Med "Tante Mette" på andreplass!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det ikke litt den veien det går her også? Med gult kort hvis man roser for mye...

Reglene her i Norge er ett resultat av kravene fra FCI om jeg ikke tar helt feil. "Noen" nedover har vel irritert seg over at nordiske ekvipasjer hele tiden vinner VM og EM, dermed har det kommet regelendringer i håp om at de nordiske hundene ikke kan jobbe om de ikke får ros og klapp underveis. Det er sånn at man bare lurer på hva som kommer next - forbud mot glade haler i ringen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene her i Norge er ett resultat av kravene fra FCI om jeg ikke tar helt feil. "Noen" nedover har vel irritert seg over at nordiske ekvipasjer hele tiden vinner VM og EM, dermed har det kommet regelendringer i håp om at de nordiske hundene ikke kan jobbe om de ikke får ros og klapp underveis. Det er sånn at man bare lurer på hva som kommer next - forbud mot glade haler i ringen f.eks.

Dette visste jeg ikke. Trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Av de 20 ekvipasjene i finalen er kun 6 fra "ikke-Nordiske" land. Og Vi leder fortsatt etter 8 ekvipasjer. Spennende med 2 svenske deltagere nå innen Maren og Amira skal gå :) Norsk på første og femteplass så langt! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Og de leder fortsatt etter 7! :D :D Og nå med tante Mette på tredje.

Synd med Marie og Ylle, jeg håpte de skulle slå til!

Men hos meg er tante Mette fortsatt på 2. plass - ,25 poeng foran nummer 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hos meg er tante Mette fortsatt på 2. plass - ,25 poeng foran nummer 3

Lena fra Sverige har 168 p, og ligger på 2. Hos meg i hvert fall. Og fra tante Mette er det 0,25 poeng ned til neste, en annen finne.

Det går så saakte.. :whistle: Videooverføring hadde vært noe det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Lena fra Sverige har 168 p, og ligger på 2. Hos meg i hvert fall. Og fra tante Mette er det 0,25 poeng ned til neste, en annen finne.

Det går så saakte.. :whistle: Videooverføring hadde vært noe det..

Om NKK skulle ramle over å arrangere EM/VM e.l. så synes jeg at det skulle vært 2 streaming-kanaler, eller 3... En for LP, en for Agility og en for utstilling... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... en livsnødvendighet. :aww:

Ja! Nettopp!

Om NKK skulle ramle over å arrangere EM/VM e.l. så synes jeg at det skulle vært 2 streaming-kanaler, eller 3... En for LP, en for Agility og en for utstilling... :whistle:

Å ja, og helst skulle alt blitt sendt direkte på nrk3 (sånn bare for å være litt realistisk, nrk1 og 2 har sikkert andre ting å drive med :lol: ) eller eurosport. For nettet vårt klarer ikke sånne tv-greier, og det hadde i hvert fall vært ille - om jeg var eneste som ikke fikk sett! *leve på min lille rosa sky*

Edit: For å få sendt alle sendingene må vi nok ta opp nrk1 og 2 også.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Å ja, og helst skulle alt blitt sendt direkte på nrk3 (sånn bare for å være litt realistisk, nrk1 og 2 har sikkert andre ting å drive med :lol: ) eller eurosport. For nettet vårt klarer ikke sånne tv-greier, og det hadde i hvert fall vært ille - om jeg var eneste som ikke fikk sett! *leve på min lille rosa sky*

Edit: For å få sendt alle sendingene må vi nok ta opp nrk1 og 2 også.. :whistle:

NRK2, de hadde jo hele hurtigruten live, så da kunne de ha hatt sending døgnet rundt :whistle::lol:

2. plass nå. SPENNENDE! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de burde hatt streaming fra ALLE ringene hele dagen, jeg - det burde vel være mulig det? Tenkte på det i natt faktisk *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de burde hatt streaming fra ALLE ringene hele dagen, jeg - det burde vel være mulig det? Tenkte på det i natt faktisk *ler*.

TV2 har jo Sport 1, 2, 3, 4, 5... Så det burde jo ikke være noe problem? :aww:

Edit:

Gå litt fortere da Maren..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...