Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dette har vært oppe såå mange ganger :rolleyes2:

Siden 2ne ikke har kommentert det, så skal jeg repetere det for... ørtende gang :rolleyes2:

Man skal kaste SLIPPERS!

Hvor vanskelig kan det være... :icon_confused:

Du, det der er visst VELDIG vanskelig :aww:

Åh, selvfølgelig! Og om de ligger på samme sted, treffer jeg antageligvis alle tre samtidig - hattrick!

:yes: For har de ikke gjort noe galt, så har de sikkert tenkt til det, og da er det best å være på den sikre siden og kaste en slippers sånn at de veit åssen ståa er! :aww:

Nå lurer jeg på når valpen bør mates sånn at han ikke må bæsje midt på natten? Noen som vet?

Veit du hva? Jeg tror det kan være lurt jeg! :P

.. Lader pikebarnet og jeg opp til tirsdag.. Har jeg nevnt at vi skal på Linkin Park-konsert da? Ikke? Vi gleder oss, vi! :D

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fineste valpene og verdens beste onkel det der! :wub:

Jepp :)

Fenris er såå fin :wub: Og isbjørnene også selvfølgelig :ahappy:

Nå skal jeg betale regninger før jeg skal være flink å legge meg :aww:

Takk :)

Skrevet

Jeg tror objektivet mitt har tatt kvelden. Det da bzzzzt,bzzzt,zuuuum og pip pip pip før det ble helt stille :icon_cry: Så nå er det ingen autofokus mere og jeg lurer på hvor mye sånt noe kommer til å koste å reparere?

Felix og Blaze har vært med på fisketur og er nå kjempeslitne begge to :) Nå skal vi bare kose oss i hytta resten av kvelden også kjører vi i morgen tidlig for å dra rett på LC-trening.

Skrevet

..har jeg kommet inn fra kveldstur med "valpene" og Fenris! også har småtrollene har fått en runde i badekaret og er relativt klare til valpeshow i morgen! Deilig når det er valpeshow 10 min unna her, og det ikke starter før kl 10 :) :)

valpee har fått være med på noen korte turer med pawtrekker nå, og det går så utrolig fint! Flinkeste småtrollene! Må slutte å kalle de valpene snart, Mio er jo høyere enn mora si....

2.jpg

Nydelige de er altså! Store har de blitt siden jeg så de i vinter! :)

...Jeg ser på Hostage på Tv3. Bra film det synes jeg..

Ellers synes jeg synd på denne karen.. Huskyhannhund på 1 år Han avlives på mandag hvis ingen gidder å ta ham. Han gies bort.. Så utrolig trist med slike saker! At en hund på 1 år avlives hvis ingen kommer å tar ham. Liker ikke..!

Jobbet lenge idag! Og på slutten ble jeg så lei at jeg ble fornærma når ingen sa hei tilbake til meg når jeg var hyggelig å sa hei i kassa.. NEIVEL liksom..! Hmf.. :lol: Og så kan folk være arrogante å forvente alt mulig av ekspeditører...

Jaja.. Spise litt mer snop..

Skrevet

Nå har jeg spilt litt Sims Medieval, og jeg sliter litt med kontrollen over simmen min. Han gjør som han vil han. Går plutselig og legger seg, eller spiser, leser en bok eller prater med folk jeg ikke har bedt han om å prate med. :lol: Er dette normal oppførsel for simmer?

Klikkertrening?

Er det forresten noen som har spilt Settlers her? Jeg kom plutselig på at det var en besettelse jeg hadde for noen år siden. Jeg spilte Settlers dag og natt. :icon_redface:

Forøvrig smiler aftensolen ute. Vi har gått en fin kveldstur og jeg har ryddet litt mer i heimen.

Skrevet

Sees vi i morra Fannhvit?

Nå har jeg vært på 60-årslag. Av ren plikt. Gud så kjedelig...

Jepp, vi stiller opp!

Åh ja, det er bra "gøy" med sånne pliktselskaper :rolleyes2:

Nydelige de er altså! Store har de blitt siden jeg så de i vinter! :)

Takk :) ja de vokser ALT for fort, og kunne godt ha vært små og søte ei stund til! Men det er veldig gøy at de begynner å bli store nok til å få prøve seg litt i spannet! Det er så utrolig moro å se hvor gøy de synes det er! De har ikke vært med mange turene i spannet enda, men blir helt "tullerusk" når jeg tar frem selene :wub:

Skrevet

Kan være du må skru på videokameraet når du har ledningen i .

Jeg gjorde det, men ingen reaksjon.. :(

OG trykke på noe etter du har skrudd det på faktisk. Når jeg skal koble til videokameraet, må strømmen stå i, USB kabelen må i, kameraet må være på og jeg må trykke på en greie og velge for "koble til PC via USB" elns på engelsk også kobler det seg til. Et ****** liv! :blink:

Hmm. I såfall vet jeg ikke hvilken knapp.. :(

Nå lurer jeg på når valpen bør mates sånn at han ikke må bæsje midt på natten? Noen som vet?

Jeg mater Nora klokken åtte på kvelden, og da er hun ute å bæsjer før det. Går helt fint :) Hun bæsjer som oftest ganske kjapt etter hun spiser da^ :)

Skrevet

Har jeg meldt på Lundii til NKK Oslo og Podencospesialen. :ahappy: Har egentlig ikke råd, men tok meg råd til det, så får det bare bli som det blir. :ahappy: Jeg VIL stille de dagene der, nemlig! :aww:

Skrevet

Jeg syntes strøm hørtes enda mer fornuftig ut enn bur. :aww: Slippers kan også funke, hvis du treffer, da! Jeg hadde nok bare bommet, og heller truffet X'en, stakkars. Men, er det ikke egentlig hennes feil da? Skal ikke hun liksom oppdra de der? :whistle:

Jo, X'en burde nok hatt minst en slippers i timen, så hun blir en bedre mor.

For ikke å snakke om den faren som ikke har bidratt med noe annet enn å få seg litt! :getlost:

Du, det der er visst VELDIG vanskelig :aww:

:yes: For har de ikke gjort noe galt, så har de sikkert tenkt til det, og da er det best å være på den sikre siden og kaste en slippers sånn at de veit åssen ståa er! :aww:

*be Jeanette shoppe flere slippers til meg*

Sammen med Siri?

Skrevet

Emma, hvor ligger valpebildene egentlig? Jeg finner dem hverken på hjemmesiden eller bloggen din jeg. Men så er jeg en sau til å lete også da.

Skrevet

...MÅ jeg bare dele denne både her og der:

:lol::wub:

Å herregud nå lo jeg meg ihjel! :lol: Haha SÅ dumsøte da! Sprelle rundt og hoppe og tryne i vannfatet :lol::wub: Hva slags fugl er det? Emu?

Skrevet

Emma, hvor ligger valpebildene egentlig? Jeg finner dem hverken på hjemmesiden eller bloggen din jeg. Men så er jeg en sau til å lete også da.

Trykk Oppdrett

Trykk Planlagte valper

Trykk Valper født 24.juni

Der har du bilder ol.

Tips emma: kanskje en link på venstre under oppdrett rett til F kullet sine sider? litt lettere bare :)

Skrevet

:lol: Så utrolig søte!

Mm! :wub:

Å herregud nå lo jeg meg ihjel! :lol: Haha SÅ dumsøte da! Sprelle rundt og hoppe og tryne i vannfatet :lol::wub: Hva slags fugl er det? Emu?

Det er ikke et vannfat - det er badekaret deres. :D

Det er emu ja.

...må jeg finne på noe for å holde meg våken i fem timer. Må vekke gubben, kan ikke sovne da.

Skrevet

Argyros,det der er den artigste filmen på evigheter :D :D

Tror gutta og jeg må ha et par emuer :wub: i hagen :lol:

Guest Michellus
Skrevet

tja.. rundt 6 tiden? og passe å gå tur ol lufte godt før man sover.

Jo, ja. Kanskje det.

2.jpg

SAMMIES :wub:

Veit du hva? Jeg tror det kan være lurt jeg! :P

Tror det jeg også :P Ikke så gøy å gå ut 3 liksom :P

Jeg mater Nora klokken åtte på kvelden, og da er hun ute å bæsjer før det. Går helt fint :) Hun bæsjer som oftest ganske kjapt etter hun spiser da^ :)

Ah okei :) Vi har matet han ca 10 de siste kveldene og da må han ut klokka 3, sååå jeg skjønner ikke helt dette regnestykket :P Hehe

.. er jeg hekta på L.A. Noire :aww:

Skrevet

Trykk Oppdrett

Trykk Planlagte valper

Der har du bilder ol.

Tips emma: kanskje en link på venstre under oppdrett rett til F kullet sine sider? litt lettere bare :)

"Valper født 24 juni" finnes ikke her. Kanskje linken ligger under et bilde, jeg har IE. Men det er ikke noe pes, jeg kan se mer på bildene i morgen jeg. :ahappy:

Edit: Grunnen til at jeg ikke fant dem var sikkert at Emma jobbet med dem. Nå er alt ok!

Skrevet

Trykk Oppdrett

Trykk Planlagte valper

Der har du bilder ol.

Det kommer en ny sid med kulloversikt any day, jeg må bare finpusse den - så håper jeg det blir lettere å finne F-kullet da. Jeg er ikke hundre prosent fornøyd med hjemmesiden min, i forhold til å lenke til en konkret side fra oppdateringer. Jeg vet det er fordi jeg bruker frames, men det var det det ble for å få siden lettere å oppdatere for meg.

Jeg ønsker meg webmaster til jul...

Skrevet

Ah okei :) Vi har matet han ca 10 de siste kveldene og da må han ut klokka 3, sååå jeg skjønner ikke helt dette regnestykket :P Hehe

Om han må ut 5 timer etter han har spist, er det jo bare å fore 5-6 timer før dere legger dere, så er han vel ferdigdriti for natta?

Nå spiller jeg Sims enda. Og det er jo masse intriger her. :lol:

Skrevet

"Valper født 24 juni" finnes ikke her. Kanskje linken ligger under et bilde, jeg har IE. Men det er ikke noe pes, jeg kan se mer på bildene i morgen jeg. :ahappy:

Jeg har endret litt på siden i dag, så Oppdrett --> Planlagte valper --> F-kullets side --> Bilder.

Edit: Direktelenke, men da mister jeg menyen rundt siden.

Skrevet

Mannfolk skjer.. **** for en idiot! GLEDER meg til jeg klarer å drite i hele fyren! :P

Æsj da! Men atte du skulle jo få til det der snart, så kanskje like greit da, at han idioter mer ;)

Jeg tror objektivet mitt har tatt kvelden. Det da bzzzzt,bzzzt,zuuuum og pip pip pip før det ble helt stille :icon_cry: Så nå er det ingen autofokus mere og jeg lurer på hvor mye sånt noe kommer til å koste å reparere?

Felix og Blaze har vært med på fisketur og er nå kjempeslitne begge to :) Nå skal vi bare kose oss i hytta resten av kvelden også kjører vi i morgen tidlig for å dra rett på LC-trening.

Aiai, stakkars objektiv! Pris for å fiske spørs jo både på alder og hva feilen faktisk er. For kanskje det dekkes av garantien? Er lov å håpe ;)

Sees i morgen da :)

*lide med*

Men nå tror jeg snart det må være natta her, skal jo ut og avgårde imorgen og greier :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
    • Vi er stadig opptatt med konsekvensene av å ikke ha skaffet boligalarm i tide. Jeg oppdaget som sagt at det var noe galt med tekstilene. Både fordi jeg nær klødde til blods og det sved og stakk intenst i huden av klær og spesielt håndklær, men også fordi de produserte et merkelig slags silikonisfisert skum da jeg ville skylle hva jeg trodde var bly fra blypastaen i vannrørene ut med omvendt osmose renset vann. Det var en lang prosess med ymse kjemikalier og lange samtaler med Grok for å identifisere stoffet som Karate Zeon 5 CS. Insecticidet inneholder 5% lambda-cyhalothrin, i lipid emulsjon inni mikrokapsler av polyuretea, i surfaktant. De såkalte fyllstoffene utgjør 95% av produktet, som skal blandes 10-30 mL med 20-100L vann før bruk. ...på planter. Det oppgis å være såkalt vannfast 24t etter sprøyting, noe jeg kan signere på at det er.  Vannfast og vannavstøtende og dundre meg potte lufttett. En video av et par favorittjeans før rens:  https://photos.app.goo.gl/BVPCtf7cAqZAckvx5 Boblene på slutten der kom ut av enden på buksebenet nedi bøtta, ikke gjennom stoffet. Prosessen med å få dette plantevernmiddelet UT av tekstiler innebærer å måtte knuse mikrokapslene for å gjøre virkestoffet tilgjengelig for hydrolyse med base. Jeg valgte sentrifugering for å knuse, som fungerte utmerket. Halveringstid for virkestoffet er 7 dager i pH 9 ved standard trykk og temperatur, i ren vannløsning. Når stoffet sitter inni tekstilfibre, omgitt av 95% fyllstoff.. En må opp i pH og temperatur, og en må ha noe som lokker det lipofile virkestoffet ut av sofaen på gutterommet for å øke sannsynligjeten for et vellykket møte med OH-. De to molekylene ville bare scrollet forbi hverandre på datingapps uten litt hjelp. Det har gått mange 5L kanner salmiakk og grønnsåpe, noen kanner Biltema Grovrens, Ovn- og Grillrens, isopropanol, rødsprit og Vanish OxyAction til soaking i døgn. Å bevege tekstilene nevneverdig during soak har vært uaktuelt pga gassene. Jeg har vært så heldig å få supplere teoretisk kjemikunnskap med praktisk erfaring med bl.a. HCN og kan fortelle at tekstiler dynket i ufortynnet Karate Zeon 5 C, bløtlagt i pH 13-14, de vil produsere forholdsvis mye HCN, så å åpne en lukket beholder som har stått i to døgn - lukket for å hindre pH i å synke ved fordampning av ammoniakk eller bufring med karbonsyre fra opptak av CO2 fra luften - å åpne en sånn beholder uten å ha et ordentlig avtrekksskap krever at en forstår seg på molekylvekt i gassblandinger og legger seg flat, om en ikke har dykkeutstyr.  Steg 1 og 2 i prosessen var forholdsvis smooth sailing. Et illustrasjonsfoto tatt før en lunsjpause: Så, etter å ha knust kapslene og hydrolisert det kraftig lipofile virkestoffet til mer vannløselige produkter, så får en lære om mikroplast.  Det hvite er ikke såpe, det er mikrokapsel debris fra en liten singlet oppi den bøtta. Mikrokapselrestene begynner ikke slippe tekstilen før etter at virkestoffet er brutt ned. De er lagd av samme materiale som deler av elastanfibre. Gummi'ish, med trykk på ish. De er ikke hydrofile, men har heller ingen affinitet til annet enn elastan og polyamid av hva jeg har sett så langt, og flyter opp i vann når de løsner fra tekstilene. Mengdene...  Uten å overdrive, det har antakelig gått mer enn et tonn varmtvann til å skylle debris ut av den ene singletten i den bøtta på bildet. Den er _nesten_ ren nå. Tidkrevende, fordi den må tørke mellom, da svulmede bomullsfibre holder mer mikroplast fanget enn tørre fibre gjør. Vaskemaskin er lite hjelpsom fordi den tømmer nedover, og plastgugga blir liggende igjen oppå plagget. Vi har holdt på i flere uker nå. Rinse, repeat.  Edeward er drittlei og deprimert. Han er sjalu på tekstiler og bøtter og vann og har henfalt til å rive av seg pelsen i mangel på bedre å ta seg til, fordi han pga pelsstellet på rasen har fått for seg at jeg liker ham bedre uten pels, så han gnager og river den ut for å komme ovenpå i konkurransen mot bøtter og vann og klær. Dette er hans eget verk.  På den positive siden ser han nå på bading med helt nye øyne. Når nødhjelpsarbeidet for å redde unike klesplagg med høy affekskonsverdi innimellom ryddes bort er det endelig hans tur til å få min oppmerksomhet og kjærlighet, og vask av skjegg og bart har blitt mye lettere og krever lavere kompensasjon enn tidligere.  For øyeblikket er han utålmodig, fordi han vet jeg har kjøpt burgere og pølser fra K9 Hundesenter i dag, og han aner at jeg har planlagt noe med de burgerne.     
    • Putt den i en vaskepose i vaskemaskina, og så heng den til tørk et litt varmt sted så den tørker raskt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...