Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommere som fotograferer


Djervekvinnen

Recommended Posts

Er det vanlig at dommere på utstilling står/sitter og tar bilder av hundene han/hun bedømmer?

I helga var dommere jeg hadde opptatt med å fotografere alle som var inne i ringen. Når hunden løp i ringen, satt han på huk med kameraet klistret i ansiktet. :P Får man egentlig noen god oversikt slik? Og hvorfor tar de bilder av alle? noen som vet? *nysgjerrigperen meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel som enkelte av oss andre nerder, som ønsker bilder av flest mulig i sin rase for gøy. :lol:

Har ikke vært borti folk som tar bilde av alle hundene, men som tar bilde av enkelthunder som de synes er spesielt fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd eller sett på utstilling.

Høres litt sært ut...haha...

At folk på utsiden av ringen tar bilder av alt som kan krype og gå innen sin rase er jo ikke uvanlig.

Selv om jeg i blandt lurer litt på hva de skal med alle bildene av vilt fremmede hunder de kanskje aldri ser igjen liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dommere tar gjerne bilder av sine vinnere for å se på senere/vise andre/ha til hjemmesider ovs..

Men aldri hørt om noen som sitter å ta bilder mens de løper - da ville i hvertfall jeg mista oversikten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har ofte sett dommerne ta bilder - eller at jeg som ringsekretær har blitt bedt om å gjøre det. I de aller, aller fleste tilfelle er det for å vise på sin hjemmeside/facebook "se hva jeg satte opp til BIR", eller det er egen rase hvor de ønsker å ta bilder for å ta med hjem til sitt nasjonale rasemiljø. Noen ganger er det også individ med særtrekk de ønsker å ta bilde av for å bruke i for eksempel undervisning hjemme (en sjelden farge, en spesiell ørestilling, osv), og jeg har sett de ta bilder av hunder som er eksepsjonelt dårlige - det skal sikkert brukes i avlsundervisning det også, jeg tviler på at de tar bilder for å vise hjemme "hæhæhæh, så schtøgge hunder jeg fant i helga".

Men at en dommer tar bilde av samtlige hunder, det har jeg ikke vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært borti en dommer som ville ha tilsendt bilde av alle hundene som vant sin klasse, hun var president i den Russiske raseklubben og var litt over middels interresert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg ikke hva du mener - kan du utdype, er du snill?

At han i ettertid har muligheten til å se på og vurdere hundene og premieringen? På samme måte som mange filmer og evaluerer etter lydighets- og agilitystevner f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...