Gå til innhold
Hundesonen.no

Leela By Kijaxx


idaemiliee
 Share

Recommended Posts

Etter mange ukers ventetid, har endelig tollervalpen kommet hjem :ahappy: !

I går hentet vi lille frøkna, og bilturen gikk kjempefint. Hun la seg raskt til ro, og sovnet raskt. :) Når vi kom hjem var det veldig skummelt å gå ut av bilen. Hun var ikke helt trygge på oss, og naboen var veldig skummel, så vi bestemte oss for å ta henne med inn, selv om det hadde vært en stund siden hun hadde tisset.

Hun turte ikke helt å gå inn i stua og kjøkkenet, men ville helst holde seg på gangen og soverommet. Etter en timestid inne tok jeg med henne ut, og tisset. *Hurrameirundt* :D

I natt har det ikke vært noen uhell. Vi tuslet ut for å tisse i syv-tiden og gikk og la oss igjen. Når vi skulle ut igjen etter at vi sto opp hadde nesten et lite uhell, men kun fordi jeg var for treg med å ta på skoen. Løftet henne opp med en gang hun satte seg ned, og bar henne ut - uten sko, og hun både bimmelimmet og bommelommet. Masse jubel og glede, og mange rare blikk fra naboene.

Leela er veldig forsiktig og litt redd for fremmede ting, men det skal vi ordne på. Hun elsker å ligge i fanget, og kose. :wub:

Gleder meg masse til å bli ordentlig kjent med henne, og livet vi skal ha sammen :ahappy: Blitt så glad i henne allerede :wub:

Her er bilder av vakreste tollerfrøkna :aww:

post-8247-0-03358800-1308409160_thumb.jp

post-8247-0-52186300-1308409170_thumb.jp

post-8247-0-30456000-1308409181_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Vi stortrives med frøkna! Hun er så herlig :ahappy: Og fortsatt ingen uhell inne :thumbs:

Legger ved litt bilder av søta :)

post-8247-0-04321500-1308659231_thumb.jp

På søndag var vi å besøkte "bestemor" og "oldemor", "morfar", "mormor" og enda en "oldemor". Leela var ganske usikker til å begynne med, men når det var nammenam å få, så gikk det ganske greit. ...men hun skulle ha aaalt samtidig, hun!

post-8247-0-43475000-1308659240_thumb.jp

I går hilste vi på Sarah - irsk setteren som vi har hos farmor ("oldemor"). Det var kjempegøy! Men så begynte det å tordne, og da blir Sarah livredd, så det ble ikke så mye lek. Også ble "tante" med hjem for å leke.

post-8247-0-79529300-1308662818_thumb.jp

I dag har hun vært med på skolen. Hun var kjempeflink på bussen! Hun la seg ned med en gang, men hun syns den ene mannen som kom på bussen var veldig skummel, så da knurra hun litt. (Selv om mannen ikke brydde seg om henne i det hele tatt)

Leela var ganske usikker på de i klassen også, vi kom en time før skolen startet så hun fikk hilse på noen få først. Når de andre kom da, var fantes det ikke skummelt. Var bare gøy å få så mye oppmerksomhet, og kos!

post-8247-0-12278100-1308662848_thumb.jp

Hun elsker å kose, og å ligge i fanget :ahappy:

Nå sover hun og vil ikke bli forstyrret. Søtingen. :wub:

post-8247-0-05639400-1308663723_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi snart hatt Leela i tre uker. Vi trives!

leela.jpg?w=213&h=300

Det har vært noen uhell inne, men det må vi jo bare regne med. Vi merker godt på henne når hun må bæsje, men det er vanskeligere å se at hun må tisse - annet enn når hun tisser. De gangene vi har hatt uhell har gjerne vært kort tid etter at vi har kommet inn, og akkurat det er litt frustrerende. Men vi tar henne med ut, tørker opp og later som ingenting.

rottaogleela.jpg

Vi har trent litt på kloklipp og børsting, men dette liker hun virkelig ikke. Kloklippen klarer jeg ikke alene fordi hun spreller som en gal. Har ikke børstet henne ordentlig ennå, men fokusert mest på at hun skal bli vandt til børsten. Når vi trener på å børstes tar vi det mest som en kosestund. Koser masse, spiser godbiter og roser masse hver gang børsten glir over pelsen hennes.

Vi har trent forskjellige kommandoer, og jeg merker at denne treningen sliter henne ganske raskt ut. Derfor blir det korte treningsøkter, men heller flere om dagen.

leelaa.jpg

- Litt overivrig i "rull rundt"

Vi har også trent litt på å være alene hjemme. Har gått ut med søpla etc uten å ta henne med, men nå kan jeg ikke gå ut av døren i 2 sekunder uten at hun blir helt hysterisk.. Så lenge jeg går i rom som er i leiligheten går det fint, men ut ytterdøren blir det værre. Så må nok begynne på nytt.

Vi har også prøvd oss på bading! Litt skeptisk, men hun fikk da svømt så vidt det var. Ellers elsker hun å "bade" i vannskåla si.. :whistle:

post-8247-0-49908000-1309976625_thumb.jp

Ellers er pelsfrøkna bare helt utrolig herlig. :wub: Hun tar ting lett, sitter for å ta på båndet og gå ut, før hun får mat etc. Kommer fint på innkalling (enn så lenge), og er blitt mer sikker når det kommer til nye mennesker. Ikke så lett å gå forbi mennesker uten å hilse - noe jeg ønsker å trene på, fordi absolutt alle vil jo hilse på skjønnheten.

Vi koser oss masse med henne, og om et par dager skal hun bli med på ferietur. Det blir kos!

leelamor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det kanskje på tide med en liten opdatering igjen!

reddsc_0164.jpg?w=300&h=193

Leela har tippet 5mnd, og veier nå rundt 10 kg. :wub:

Vi har hatt en utrolig fin sommer. Hun var med på ferietur til hytta vi har i Sverige, og der storkoste vi oss. Hytta ligger veldig landlig til, så hun fikk stort sett gå løs.

reddsc_0462.jpg?w=300&h=199

Før var hun veldig usikker, og ville helst ikke hilse på fremmede mennesker. Nå hilser hun stort sett mer enn gjerne, men er fortsatt forsiktig. Det skal sies at det finnes mennesker hun absolutt ikke vil hilse på, som for eksempel høye mørke menn, eller mennesker som ser litt annerledes ut enn andre. Hun er veldig opp og ned på om hun vil hilse på andre hunder eller ikke, og bruker gjerne litt tid på å bli kjent før hun leker. Møter vi et menneske eller en hund hun har hilst på før, blir hun i helt ekstase når hun ser dem igjen.

Hun har også fått seg en bestevenn: Leo

img_0610.jpg?w=300&h=224

Hun elsker å kose, og gledes hvis hun får oppmerksomhet hele tiden. Hun ligger veldig gjerne i fanget på kvelden mens vi ser på tv, og ligger også veldig gjerne helt inntil oss i senga om natten. Det kan bli litt irriterende etterhvert, så da får hun beskjed om å gå ned, så sover i buret sitt.

Når vi går ut uten henne hopper hun et par ganger på døra (dette gjør hun generelt når vi er hjemme også, prøver å trene det bort), men faller raskt til ro. Vi har testet ut litt hvordan hun oppfører seg når hun er alene. Ringer det på døra bjeffer hun et par ganger, men lager ikke noe stort ut av det. Sånt blir jeg glad av! Ellers har vi hørt med naboer om de hører noe mens vi er borte, og de forteller at de ikke hører noenting.

Har vært et par ganger hvor jeg har kommet hjem til at klærne som hang til tørk har ligget utover hele huset, men det har aldri vært noe som har vært ødelagt eller spist noe særlig på.

redigertt.jpg?w=300&h=199

redigertt_1.jpg?w=300&h=205

lillefamilien.jpg?w=300&h=203

Vi storkoser oss med henne, hun er virkelig en gledesspreder! Gleder meg til hver dag jeg får med henne. :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...