Gå til innhold
Hundesonen.no

Stem på IA på hotel Cæsar audition.

ida

Recommended Posts

Ingvild har jo alltid gått med en skuespillerdrøm i magen, gått på Bårdar og nå på dramalinjen på Bjørnholt. Da denne muligheten dukket opp, grep hun selvsagt sjansen og begynte å følge med på hotell Cæsar, for å finne ut hva det dreide seg om :D Nå vil vi hjelpe henne, ikke sant. Stem på Ingvild Marie Stavestrand, legg ut link på Facebook, spre ryktet og tving tanta di, bestemora di og naboen til å gi "the shooting star sin stemme" :D

http://www.tv2.no/underholdning/hotelcaesar/innsendte-bidrag-til-hotel-caesar-3518499.html

Trykk på "legg til kommentar" under videoen, så trykk på stjernene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Herlig! :lol:

Jeg blir helt utrolig glad for alle som stemmer og sprer! Har sett at det kommer sånn "logg inn" når man prøver å legge igjen en kommentar eller stemme, vet ikke helt hva det er for noe.

Jeg kan sende teknisk ansvarlig mail i morgen og høre. Vil jo gjerne hjelpe dere med å hjelpe meg :D

EDIT: Det virker som om man må ha en konto på TV2.no. Det gjør det jo et hakk vanskeligere for folk som liker den å hjelpe meg videre. Men å lage en konto er helt gratis og trygt, og man kan slette den når som helst. Håper noen orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lagde meg en sånn profil og stemte i dag, jeg også. Trodde jeg gjorde det i går, da... Men når man er innlogget, holder det altså å trykke på stjernene, så får man et takk og da er det gjort :) Hun har virkelig jobbet for dette her, lært teksten utenat, lånt black box på skolen og brukt tid og krefter. Håper det kommer flere som ikke bare leser manus foran webkamera :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen fan av HC, men laget en profil og stemte :ahappy:

Tusen takk :) . Verken Ingvild eller jeg har sett på det før, men nå har jo ingvild sett et par sesonger på Sumo og jeg vet jo hvem Juni Anker Hansen er og at Nini ikke er med mer :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lagde meg en sånn profil og stemte i dag, jeg også. Trodde jeg gjorde det i går, da... Men når man er innlogget, holder det altså å trykke på stjernene, så får man et takk og da er det gjort :) Hun har virkelig jobbet for dette her, lært teksten utenat, lånt black box på skolen og brukt tid og krefter. Håper det kommer flere som ikke bare leser manus foran webkamera :hmm:

Haha, akkurat det der hørtes ikke så veldig krevende ut, da :lol:

Tok det egentlig som en selvfølge, og er veldig overrasket over at ingen av de andre som har lastet opp har gjort samme innsats.

Men historien er, at jeg ble innkalt til lukket audition 19. Mai. Alt som skjedde etter dette er en lang historie, men jeg fikk en del mailer fra produksjonen den tiden. Det var som om de ikke klarte å bestemme seg i det hele tatt for hva som var bra nok for dem, og hv de skulle gjøre med auditiontapene våre. Og etter mye frem og tilbake, fikk jeg endelig en klar tilbakemelding. Jeg ble bedt om å laste opp en egen video, fordi de ville se meg opp mot de som lastet opp video uten oppfordring. Videoen jeg spilte inn i studio har jeg ikke sett noe mer til.

Så det er vel det som egentlig har vært arbeidet. I en måned har jeg ikke tenkt på noe annet, og jeg har hatt dager hvor alle bare har vært kjempeteite, og viljen min har sagt "gidderikkemer". Jeg har hele tiden fått nye beskjeder, og føler at de har "kastet meg litt hit og dit". Så nå, når jeg endelig vet hvordan, vil jeg bare så utrolig gjerne vise dem at publikum liker meg, og at jeg er bra nok for runde to! :)

(Forresten, dere er verdens beste! Tusen takk, sonenmennesker. :hug:Jeg lover at om jeg går videre, skal jeg legge ut en skikkelig morsom video av Fibi eller noe sånt. Jeg skal iallefall være skikkelig snill mot henne. Sånn, siden dere er hundemennesker.)

(Forresten igjen, jeg blir veldig glad for kommentarer også :flowers::yes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er :D Til alle dere firetusenåttehundreogtjue som har laget profil, men ikke fårr til å stemme likevel, nå går de visst lettere igjen. Ingvild la ut først, så man må bla litt for å finne henne, nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Bump*

Kjeder du deg litt i dag, kanskje? Lag deg en profil på TV2 og stemt på IA (Ingvild Marie Stavestrand), da vel. Trykk på stjerne nummer 5 og vips så er det gjort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har det altså skjedd en grusom feiltakelse på avstemmingen :icon_confused: Kusinen til Ingvild stemte på henne, men visste ikke at man faktisk graderer stemmen sin ved å trykke på den stjernen man syns utøveren fortjener. Hun ville selvsagt gi Ingvild fem stjerner, men trykket nok på den første og dermed ligger gjennomsnittet til Ingvild vips på fire stjerner :hmm:

Kusinen er veldig lei seg, men det er jo ikke reversibelt. Derfor ber jeg dere strålende soniser som ikke alt har gjort det om å lage en profil på TV2 og trykke på den femte stjerna under Ingvild sin video (den første som ble lagt ut og dermed den som ligger bakerst), slik at de grusomme fire stjernene atter blir til fem lysende :D

Tusen takk! Og tusen takk til dere som allerede har stemt. Hun er jo så flink :) Hilsen mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, tusen takk!

Haha, da jeg meldte meg på dette tenkte jeg at jeg ikke skulle følge med på videoen, fordi jeg visste at jeg ikke kom til å tenke på noe annet. Og SE så rett jeg hadde.

Forresten, om fire stemmer har jeg 50! Det var liksom målet mitt. Som jeg ikke trodde jeg kom til å nå! Så om fire stemmer lover vi å slutte å mase. (ELLER HVA MAMMA?)

Tusen takk soniser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
    • Hei  Jeg har en chi valp gutt på nå 12 uker .Dette er min andre chihuahua valp . Min forrige ble 12 år. Merker jo at denne valpen er 10 ganger mer hyper en den jeg hadde .   Føler jeg har glemt ut igjen Valpe stadiet .vet jo at det er en periode der man må forvente at det går litt i « hundre «  Den forrige chi var mye roligere og var lettere å roe ned . Håper å få noe råd -føler meg som en nybegynner igjen . Vi er mye ute -leker og han får sosialisering  vi holder lek til utendørs -inne forsøker jeg mental stimulering .Han klarer ikke roe seg inne .Han har nå vært hos meg i nesten 2 uker .Ble veldig raskt husvarm  Han har leker og tygge ting tilgjengelig inne Er det en ide å fjerne leker inne ? Er heller ikke lett å vite om han er understimulert eller overstimulert Håper på noen innspill her for hva som har fungert for andre           
    • Vi hadde en skikkelig ups and downs tur i går. Skulle "bare" på Posten og hente en pakke. Dr. Jekyll og Mr. Hyde ble med. På tur til bussen vekslet han mellom å være nevnte. Knallbra adferd avbrutt av skikkelig problematferd. Det ble bykset og bjeffet og knurret. Det ble gått aldeles eksemplarisk pent. Vanskelig å si hva som utløste det ene eller det andre. Han reagerte da naboer kom syklende med hund. De var åpenbart også på opplæring, gitt hvordan vi fikk et stresset og angstfylt tilrop bakfra om vi kunne stå i ro mens de passerte. Det skulle gå fint, trodde jeg, og ba Ede om en sitt jeg forventet han skulle mestre. Fysisk nærkontakt med en annen hund har han ikke hatt siden han flyttet fra oppdretter, så ingen forventninger om det når han ser en, og sladretrening på passering av mennesker har resultert i en svært høy suksessrate nå. Han bare overser de fleste uten å engang forvente belønning. Passerende syklister som kommer bakfra er vi IKKE i mål med. De ser antakelig ut som en kombinasjon av leketøy og deilige kjøttstykker, men disse kom så sakte, jeg trodde ikke det skulle trigge noen byttedrift. Til min overraskelse reagerte Ede mer enn han vanligvis gjør på Tour de Finance racerne som pleier trene på denne strekningen. Først ble jeg bekymret for et nyoppstått problem med utagering på hunder. Så forsto jeg at dette handlet om en slags misunnelse og en reaksjon på lovbrudd. Brudd på naturlovene. Hunder og sykler har vi nemlig ikke observert sammen før. Sykler er kjempespennende, og disse hundene fikk altså lov til å løpe sammen med syklene?! "The audacity! Stop in the name of the law! Jeg vil også være med! Hvem **** tror dere dere er?! Er ikke vi i familie? Dere lukter kjent! SVIKERE!" Vel. Han roet seg ned igjen en stund etter at de var forsvunnet ut av syne, og alt gikk vel til vi kom av bussen. Nå var han høy på mestring fra å gå ned trappen og en trang til å undersøke og kontrollere kjente omgivelser han ikke har vært i på en stund. Vanskelig å få kontakt med. Brukte lang tid på å komme oss til Posten fordi han var helt i sin egen verden angående omgivelsene. Ham ville utforske og kontrollere, han ville FREM og han var vokal om det. Det ble full stopp hver gang han strammet båndet uten å stoppe og vente på meg. Det ble full stopp hver gang han bjeffet av frustrasjon. Det ble lange stopper for å vente på kontakt. Heldigvis har han forstått hva som skal til for å utløse fremdrift og hva som er "straffen" for stressbetont dårlig adferd. Jeg trenger knapt be ham, han legger seg rett ned og later som han slapper av - regelrett skuespiller avslappet. Om ikke haka på bakken temmelig umiddelbart utløser videre fremdrift, så slenger han seg på hofta, krøller den ene fremlabben og SKUESPILLER relaxed AF for å komme fortere videre.  Strekningen fra bussen til Posten tok så lang tid fordi han ikke evnet oppføre seg, vi måtte avblåse planen om å busse tilbake, og istedenfor ta beina fatt og trene mer på å gå pent og rolig for å komme oss hjem igjen.  Omsider fremme ved Posten brukte vi også lang tid på å komme oss inn, pga ivrige byks frem fra hver eneste pent utførte straffestopp med bøtesitt. Virker som han gjør det med viten og vilje. Trigger en ny straffesitt i håp om å innkassere. Ikke helt forstått konseptet ennå. At en straffesitt belønnes med videre fremdrift. For ham er en sitt en sitt, foreløpig. Sitt pleier som regel å medføre en eller annen form for belønning, enten ved å holde den en stund eller å bli bedt om noe annet som så belønnes, så han bykser altså ut av sitten når jeg gir klar for å gå videre uten å ha belønnet, for å trigge meg til å be om en ny sitt i håp om belønning. Dette kan ta litt tid. Endelig inne på Posten kom vi oss for første gang gjennom seansen uten lyd, fordi jeg var godt forberedt. Kjørte en sitt med belønning (tørrforkule, jeg prøver fase ut, men lek var malplassert i settingen) for hver halvmeter inn gjennom døren og slapp ikke fokus fra ham mens betjeningen scannet kode og hentet pakke. Han var IVRIG spent, men vi kom oss gjennom det hele uten en lyd og uten poter på disken. Gedigen lettelse. Her er det håp.  Så var det å ta fatt på den 40 minutter lange driiiikjedelige strekka langs bilveien. Nesten strakt. Laaaange rett frem strekker med åker på ene siden og vei på den andre. Veldig lite som skjer og det føles som det går frustrerende sakte fordi en kan se så langt fremover. Denne strekningen har vi gått mange ganger før, både hele og deler av den, og HVER GANG har Ede fått utbrudd. Den er for kjedelig. Det er frustrerende å se bilene fare forbi mens vi nær snegler avgårde på stedet hvil ifht landskapet.  I tillegg lukter det tydeligvis hund fra enkelte av bilene. Jeg forstod det da en schæferoppdretter kom fra treningsbane og kjørte ut på hovedveien ~20 meter foran oss. Det tok sekunder før Ede ble merkbart alert og gikk opp i stress. Han forbinder lukten av andre hunder med trening. Utløser sterke forventninger i ham. Jeg innså med ett at dette antakelig er tilfellet med mange av bilene som passerer på veien. De eimer av hund. Ga meg delvis svar på hva som får ham til å gå så opp og ned i stress langs den strekningen der. Det har tidligere vært en gåte for meg hvorfor han plutselig stresser, så roer seg ned og går avslappet, for så å plutselig gå opp i stress igjen. Den passerende schæferoppdretteren ga meg svaret på det.  Men, så hadde Ede noen virkelig stygge utbrudd. Plutselige raptuser med påfølgende aggresjon mot meg pga frustrasjon med de selvpåførte rykkene i halsbåndet, tror jeg. Raptusene starter med vill byksing og så vender han seg mot meg i raseri fordi han sitter fast i båndet. I sele har han ikke blitt aggressiv mot meg under disse plutselige raptusene. Halsbåndet er tydeligvis mer smertefullt når han rykker til sånn. Nå var han direkte truende. RASENDE. Truet med å gjøre alvor av å rive meg i filler i sinne. Såpass skremmende at jeg vurderte om han kanskje skal gå med munnkurv en stund fremover. Han nærmer seg pubertet.. Men han roer seg fort og oppfører plutselig eksemplarisk igjen. Avslappet kroppsspråk. Går pent. Massivt hodebry å prøve forstå triggerene for både stress og ro. Det hele ga lite mening for meg. Omtrent halvparten av turen var eksemplarisk adferd. Utbruddene utgjorde kun en liten del. Det i mellom der var irriterende, men tolererbar vimsing, stramt bånd uten å trekke i fremdriftsstress. Han er flink til å ikke trekke, men det bygger seg tydelig opp frustrasjon over min ufattelige treghet. Hvorfor kan jeg ikke alltid løpe? Han vet at jeg KAN løpe. Har gjort det før, så hvorfor gjør jeg det ikke hele tiden? Antakelig en tung medvirkende trigger for utbrudd mot meg.  Han var glad da vi nærmet oss hjemme. Lettet og glad og ville inn. Vel inne forventet jeg at han skulle sovne som en stein, som han pleier gjøre. Istedenfor å sovne forble han stresset. Peste. La seg ned, men sluttet ikke pese. Ble turen for lang? Nope. Dette har vi gjort før. Resultatet pleier å være rett i søvn. Det slo meg etterhvert at han kan ha fått i seg noe. Han har beitet en del i det siste, også tidligere på dagen. En lengre konsultasjon med Grok senere er jeg sikker på at den merkelige Jekyll og Hyde adferden, hvor han vekslet uforutsigbart mellom eksemplarisk avslappet adferd og voldsomme utbrudd skyldes ubehag fra smørblomst og hundekjeks. Jeg kan erindre at han var borti den ene hundekjeksen langs veggen rett utenfor her, og han kan ikke ha unngått å få i seg smørblomst sånn som han har gresset midt i klaser av dem. Han holdt på å kveles av å drikke vann (krampe i øsofagus?) da vi kom hjem, hvilket passer symptomene fra smørblomst.  Regner det som en case solved. Han hadde sterkt ubehag i slimhinnene og muligens også noe ubehag fra hundekjeks. Han ble frustrert de gangene han var oppmerksom på det, og avslappet når han hadde fokus på annet og ignorerte det. Antar munnkurv er unødvendig på tur så lenge vi klarer unngå beiting. Smørblomst har høysesong frem til juli og er ALL OVER THE PLACE her hvor vi bor, så dette blir spennende. 
    • Massiv milepæl nådd: Ede mestrer å gå av turbuss på egne bein 🥳 Det startet med at jeg holdt på å falle ned trappen med ham i armene. Løftet ham for tidlig. Bussen ble uventet stående i kø foran rundkjøring før holdeplassen. Det meste jeg hadde av krefter var allerede brukt på å løfte ham fra gulvet. 30 kg med lealaus teddybjørn i den fasongen der viste seg å være i overkant av min bæreevne over tid. Ikke bare armene, men alt av stabiliserende muskulatur fikk kjørt seg mens bussen stod, hakket og rykket, deretter ga full gass og svingte fort og brutalt gjennom den rundkjøringen, for så å svinge like brutalt inn i busslommen og nær bråstoppe. 30 kg ekstra på overkroppen er uvant å balansere på en buss i store bevegelser. Jeg forstår nå de som utfører brystreduksjon på en annen måte. Da det endelig ble tid for å gå av den ufrivillige karusellen der holdt jeg på å falle ned trappen og Ede fikk en overraskende bråslutt på mammadalttilværelsen på gullstol midt i den, uten noen annen mulighet enn å adlyde tyngdekraften og fartsretningen og fortsette ned trappen på egne bein — og det gikk FINT, til hans store overraskelse. Ny motivasjon til å lære Mr.T å gå ned den trappen der var født, og vi har nå, en uke senere lykkes med avstigning fra turbuss på egne ben 🥳 Det ble feiret med Vom og softis 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...