Gå til innhold
Hundesonen.no

Stem på IA på hotel Cæsar audition.

ida

Recommended Posts

Skrevet

Ingvild har jo alltid gått med en skuespillerdrøm i magen, gått på Bårdar og nå på dramalinjen på Bjørnholt. Da denne muligheten dukket opp, grep hun selvsagt sjansen og begynte å følge med på hotell Cæsar, for å finne ut hva det dreide seg om :D Nå vil vi hjelpe henne, ikke sant. Stem på Ingvild Marie Stavestrand, legg ut link på Facebook, spre ryktet og tving tanta di, bestemora di og naboen til å gi "the shooting star sin stemme" :D

http://www.tv2.no/underholdning/hotelcaesar/innsendte-bidrag-til-hotel-caesar-3518499.html

Trykk på "legg til kommentar" under videoen, så trykk på stjernene :D

Skrevet

Haha! Herlig! :lol:

Jeg blir helt utrolig glad for alle som stemmer og sprer! Har sett at det kommer sånn "logg inn" når man prøver å legge igjen en kommentar eller stemme, vet ikke helt hva det er for noe.

Jeg kan sende teknisk ansvarlig mail i morgen og høre. Vil jo gjerne hjelpe dere med å hjelpe meg :D

EDIT: Det virker som om man må ha en konto på TV2.no. Det gjør det jo et hakk vanskeligere for folk som liker den å hjelpe meg videre. Men å lage en konto er helt gratis og trygt, og man kan slette den når som helst. Håper noen orker :)

Skrevet

Ja, jeg lagde meg en sånn profil og stemte i dag, jeg også. Trodde jeg gjorde det i går, da... Men når man er innlogget, holder det altså å trykke på stjernene, så får man et takk og da er det gjort :) Hun har virkelig jobbet for dette her, lært teksten utenat, lånt black box på skolen og brukt tid og krefter. Håper det kommer flere som ikke bare leser manus foran webkamera :hmm:

Guest Dratini
Skrevet

Nå er ikke jeg noen fan av HC, men laget en profil og stemte :ahappy:

Skrevet

Nå er ikke jeg noen fan av HC, men laget en profil og stemte :ahappy:

Tusen takk :) . Verken Ingvild eller jeg har sett på det før, men nå har jo ingvild sett et par sesonger på Sumo og jeg vet jo hvem Juni Anker Hansen er og at Nini ikke er med mer :icon_redface:

Skrevet

Ja, jeg lagde meg en sånn profil og stemte i dag, jeg også. Trodde jeg gjorde det i går, da... Men når man er innlogget, holder det altså å trykke på stjernene, så får man et takk og da er det gjort :) Hun har virkelig jobbet for dette her, lært teksten utenat, lånt black box på skolen og brukt tid og krefter. Håper det kommer flere som ikke bare leser manus foran webkamera :hmm:

Haha, akkurat det der hørtes ikke så veldig krevende ut, da :lol:

Tok det egentlig som en selvfølge, og er veldig overrasket over at ingen av de andre som har lastet opp har gjort samme innsats.

Men historien er, at jeg ble innkalt til lukket audition 19. Mai. Alt som skjedde etter dette er en lang historie, men jeg fikk en del mailer fra produksjonen den tiden. Det var som om de ikke klarte å bestemme seg i det hele tatt for hva som var bra nok for dem, og hv de skulle gjøre med auditiontapene våre. Og etter mye frem og tilbake, fikk jeg endelig en klar tilbakemelding. Jeg ble bedt om å laste opp en egen video, fordi de ville se meg opp mot de som lastet opp video uten oppfordring. Videoen jeg spilte inn i studio har jeg ikke sett noe mer til.

Så det er vel det som egentlig har vært arbeidet. I en måned har jeg ikke tenkt på noe annet, og jeg har hatt dager hvor alle bare har vært kjempeteite, og viljen min har sagt "gidderikkemer". Jeg har hele tiden fått nye beskjeder, og føler at de har "kastet meg litt hit og dit". Så nå, når jeg endelig vet hvordan, vil jeg bare så utrolig gjerne vise dem at publikum liker meg, og at jeg er bra nok for runde to! :)

(Forresten, dere er verdens beste! Tusen takk, sonenmennesker. :hug:Jeg lover at om jeg går videre, skal jeg legge ut en skikkelig morsom video av Fibi eller noe sånt. Jeg skal iallefall være skikkelig snill mot henne. Sånn, siden dere er hundemennesker.)

(Forresten igjen, jeg blir veldig glad for kommentarer også :flowers::yes: )

Skrevet

Så søte dere er :D Til alle dere firetusenåttehundreogtjue som har laget profil, men ikke fårr til å stemme likevel, nå går de visst lettere igjen. Ingvild la ut først, så man må bla litt for å finne henne, nå da :)

Skrevet

Er hun ikke -sånn helt objektivt sett- veldig flink :wub::icon_redface:

Så får vi se om hun engang når den egentlige drømmen, som er å stå på scenen på Det Norske Teater :D

Skrevet

*Bump*

Kjeder du deg litt i dag, kanskje? Lag deg en profil på TV2 og stemt på IA (Ingvild Marie Stavestrand), da vel. Trykk på stjerne nummer 5 og vips så er det gjort :D

Skrevet

Tusen takk, dere som har stemt! Er fortsatt noen uker med nerver igjen...

Er forresten veldig gøy med kommentarer! Håper bare dere mener det dere skriver :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har det altså skjedd en grusom feiltakelse på avstemmingen :icon_confused: Kusinen til Ingvild stemte på henne, men visste ikke at man faktisk graderer stemmen sin ved å trykke på den stjernen man syns utøveren fortjener. Hun ville selvsagt gi Ingvild fem stjerner, men trykket nok på den første og dermed ligger gjennomsnittet til Ingvild vips på fire stjerner :hmm:

Kusinen er veldig lei seg, men det er jo ikke reversibelt. Derfor ber jeg dere strålende soniser som ikke alt har gjort det om å lage en profil på TV2 og trykke på den femte stjerna under Ingvild sin video (den første som ble lagt ut og dermed den som ligger bakerst), slik at de grusomme fire stjernene atter blir til fem lysende :D

Tusen takk! Og tusen takk til dere som allerede har stemt. Hun er jo så flink :) Hilsen mamma

Skrevet

Stemt :)

Gu, kor skjønt :frantics: (Så du det var bergensk? Smileyen også :lol:)

Nå har hun fem stjerner igjen :banana:

Men fortsett å stem, da dere... :D

Skrevet

Gu, kor skjønt :frantics: (Så du det var bergensk? Smileyen også :lol:)

Nå har hun fem stjerner igjen :banana:

Men fortsett å stem, da dere... :D

:lol:

Menar du virkelig at den smilyen der e bærgensk? ;)

Skrevet

:lol:

Menar du virkelig at den smilyen der e bærgensk? ;)

Ja, men den skulle smilt og skravla, samtidig :aww:

Edit: Takk Aymee

Skrevet

Åå, tusen takk!

Haha, da jeg meldte meg på dette tenkte jeg at jeg ikke skulle følge med på videoen, fordi jeg visste at jeg ikke kom til å tenke på noe annet. Og SE så rett jeg hadde.

Forresten, om fire stemmer har jeg 50! Det var liksom målet mitt. Som jeg ikke trodde jeg kom til å nå! Så om fire stemmer lover vi å slutte å mase. (ELLER HVA MAMMA?)

Tusen takk soniser!

• 7 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...