Gå til innhold
Hundesonen.no

Netthandel


Maria

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Kalkulatoren til tollvesenet tar ikke med fortollingsgebyret på 110kroner...

Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg.

Handler du for 199kr betaler du 199 kr, handler du for 201kr må du betale 361kr...

Det var mitt poeng, som er ganske vesentlig å tenke over... Mener nå jeg.

En krone fra eller til utgør forskjellen på en god handel eller ikke...

Om dere leste videre så er akkurat bøker avgiftsfrie... :thumbsup:

Sko skal det betales avgift for akkurat som alt annet.

(all "toll" er mva og fortollingsgebyr mellom 200 og 1000kr... Foreklet fortolling kalles det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det toll på egentlig? Vi betaler jo moms på "alt" over 200 kr minus bøker, noe mer som er momsfritt? Blir aldri klok på de reglene her jeg. :icon_redface:

Det er bare toll på klær, tekstiler og næringsmidler (se toll.no for regler). Så for feks en bukse til 400 kroner, må man betale MVA, toll og evt fortollingsgebyr (om man ikke fortoller varen selv). Mens man bare må betale MVA og evt fortollingsgebyr på feks et skopar til 400 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var slem :P Nå sitter jeg å glaner på ebay.com.uk. FY! *spyttes ut av munnen* Jeg er redd for å handle i utlandet jeg, blir så dyrt da gitt, men nå har jeg også funnet den kalkulateren til tollvesenet, og vips, ble alt så meget meget enklere. SKAM DERE!! Jeg er jo periodeshopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en del hundeting på nett. Og bøker.

Jeg handler ofte sko og klær over nettet. Og sminke.

Elsker brandos.no, lille vinkel sko, nelly.com, ellos. Også kjøper jeg mineralsminken min fra TiKei.se.

Når jeg handler fra utlandet bruker jeg å høre om de kan sette ned verdien på pakkene mine til under 200NKR slik at jeg slipper ekstra utgifter med toll. De aller fleste nettbutikker gjør dette, eller så krysser de av for at varen er en gave og sender kvittering over mail istedenfor å ha det liggende sammen med varene (som tollerne kan åpne og se i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en del hundeting på nett. Og bøker.

Jeg handler ofte sko og klær over nettet. Og sminke.

Elsker brandos.no, lille vinkel sko, nelly.com, ellos. Også kjøper jeg mineralsminken min fra TiKei.se.

Når jeg handler fra utlandet bruker jeg å høre om de kan sette ned verdien på pakkene mine til under 200NKR slik at jeg slipper ekstra utgifter med toll. De aller fleste nettbutikker gjør dette, eller så krysser de av for at varen er en gave og sender kvittering over mail istedenfor å ha det liggende sammen med varene (som tollerne kan åpne og se i)

Jupp, jeg har enda ikke betalt toll på noen ting som jeg har bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips til de som bruker i.d. bare minerals sminke!

http://www.limebeauty.com

Utrolig bra side med gode priser og bredt utvalg! Handler aldri sminke i butikk lenger, bare derfra! :)

Hos limebeauty kan du utføre flere separate kjøp til hver seg under 200 kroner. Så sender de deg alt i sammme pakke og skriver at det koster kun det du betalte for ett av produktene. De tar bare betalt for frakt én gang. Helt genialt :)

Kan ta litt tid å få varene, men det er den norske posten sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en farlig tråd, nå har jeg også oppdaget netthandel. Woho. Fant både billig shampoo, vesker og diverse krims krams. Men en ting angående barberblader, de var jo kjempebillige, men med shipping ble det jo en hel formue. Noen som har tips til billige dealer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en god del på nett ja.

Gjerne hundeutstyr,hesteutstyr, bøker, TV-serier, musikk og sånne ting.

Skjelden klær og sko da jeg liker å prøve.

Mest i Norge, men må innrømme at jeg har lagt igjen ganske mange kroner hos Divinedog.se de siste mnd... :whistle:

Senest nå i helga.

Men alt jeg handler er jo nødvendige ting som jeg må ha, så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting angående barberblader, de var jo kjempebillige, men med shipping ble det jo en hel formue. Noen som har tips til billige dealer der?

dealextreme.com - angiveligvis ekte Gilette blader, pakket for det asiatiske markedet...

Halv / kvart pris av norske daglighandler, (uten at jeg har sjekket opp i det siste..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de har bare "mannebarberblader".. Bah. :getlost:

EDIT:

Men se her, da. Mathilde.

http://viewitem.eim.ebay.no/1-X-4-GILLETTE-VENUS-BREEZE-BLADES-NEW-2-IN-1-GEL-BARS/110701546062/item

Er ikke så verst det, da? 78 kroner inkludert levering. Fortsatt halve prisen av det de koster i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de har bare "mannebarberblader".. Bah. :getlost:

EDIT:

Men se her, da. Mathilde.

http://viewitem.eim.ebay.no/1-X-4-GILLETTE-VENUS-BREEZE-BLADES-NEW-2-IN-1-GEL-BARS/110701546062/item

Er ikke så verst det, da? 78 kroner inkludert levering. Fortsatt halve prisen av det de koster i Norge.

Yeey, tusen takk :) nå blir det enda litt mer shopping før feriepengene i det hele tatt har kommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de har bare "mannebarberblader".. Bah. :getlost:

EDIT:

Men se her, da. Mathilde.

http://viewitem.eim.ebay.no/1-X-4-GILLETTE-VENUS-BREEZE-BLADES-NEW-2-IN-1-GEL-BARS/110701546062/item

Er ikke så verst det, da? 78 kroner inkludert levering. Fortsatt halve prisen av det de koster i Norge.

Kan man ikke bruke manneblader til å rake legger med? :P

Tenkte å kjøpe med Twilight bøkene.. Er det noen av dere som har kjøpt de på nett? Elelr har noen sider å anbefale for kjøp av bøker? :)

CDON.com har jeg kjøpt en del bøker av, og veit det er flere soniser som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bruke manneblader til å rake legger med? :P

Ikke hvis man er hyperallergisk og kun tåler én eneste type barberblader hvis man vil unngå utslett over hele kroppen :whistle: Viktig at det er tungvindt!

Venter fortsatt på mine to bestillinger fra UK. Hallooo.. come to me! Må ha paraplyen før det fine været jeg har bestilt i Juli kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bruke manneblader til å rake legger med? :P

CDON.com har jeg kjøpt en del bøker av, og veit det er flere soniser som gjør det samme.

CDON har faktisk ikke streiftet tankene mine engang.. *titte* :) :)

Jeg kjøper alle engelske bøker på play.com. Der kan man kjøpe kjempebillige brukte og. Null i porto :D

Uhh.. Kan jo være jeg finner ut å kjøpe de på engelsk! :D Takk! *titte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis man er hyperallergisk og kun tåler én eneste type barberblader hvis man vil unngå utslett over hele kroppen :whistle: Viktig at det er tungvindt!

Venter fortsatt på mine to bestillinger fra UK. Hallooo.. come to me! Må ha paraplyen før det fine været jeg har bestilt i Juli kommer!

Ah. Sånn sett. Trudde du ikke kunne bruke de fordi det stod "til menn" eller noe på de. :P

CDON har faktisk ikke streiftet tankene mine engang.. *titte* :) :)

Jeg mente egentlig play.com. :P Tok litt feil her i farta... Men cdon har jo en del de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netthandel er fryktelig ekstremt lettvindt.

Og der fikk jeg et nytt uttrykk :D

Jeg pratet litt med en venn i dag som nevnte hvor mye tollgebyrer han blir utsatt for ved handling på ebay. Jeg fikk senest i dag to pakker som var merket som gave, uten at jeg egentlig har bedt om det. Alle som handler på ebay vet hvor prostituerte selgere er etter fem stjerner og jeg kan godt se for meg at de fleste merker sendinger som gave for å få god rating. Jeg har betalt svært få tollgebyrer, egentlig.

Hvor mange her opplever at selgere ikke sender ting som gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...