Gå til innhold
Hundesonen.no

Hils på min nye hund!


Pim

Recommended Posts

Jeg var nettopp og hentet min nye hund! Har lenge ønsket meg noe mer trenbart, og kom over en som hørtes flott ut. Damen jeg hentet ham hos mente det var en schäfer frise, altså en blanding mellom schäfer og bichon frise, men etter å ha sett litt nøyere på ham lurer jeg på om det heller er en grøndoodle (grønlandshund/puddel)? Evt alaska doodle. Det er jo litt dumt, da polarhunder ikke akkurat er kjent for å være veldig egnet til lydighetstrening og sånt, men han er så søt at jeg beholder ham som han er :wub: Og sååå vakker, da, skulle ikke fordundre meg om han ble utstillingschampion! Noen som har bedre forslag på hva han kan være blanding av, forresten?

Nok skravling - her er skjønnheten :wub: :wub:

5790971153_9f0bcafb29_z.jpg

:lol: Nå fikk sikkert Huldra vondt i effileringssaksa si, men jeg syns han er nyyydelig! Tusen takk, du gjorde en kjempejobb! :thumbs:

Dette må vel kunne sies å være Stockholm syndrome :aww:

5790971483_fc24bdb8d5_z.jpg

Hvis noen ønsker seg nye votter til jul, er det forresten bare å spørre søstra mi. Hu har mast om at jeg må spare på pelsen til Nansen for å lage garn, og så strikke Nansengensere. Jeg syns det er en himla dårlig idé etter å ha stått noen timer og børsta bisk, så hun skal få en søppelsekk med ull til jul - så kan hu få spinne og strikke sjøl! :lol:

5791531304_aa7a9774d4_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg lo da jeg så overskriften, for jeg skjønte hva det måtte være snakk om. :lol:

Synes slett ikke at resultatet ble så verst! Fineste Nansen det! Må være mer behagelig i sommervarmen vel? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord om nykomlingen :aww:

Hr. Samboer kom akkurat hjem - og fikk latterkrampe! :lol: Men vi er enige om at han har blitt veldig, veldig søt - lille lammedoodlen vår :wub:

tulip du kommer til å bli overraska når du ser ham i morra - han ser faktisk bittebitteliten ut! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OoO! :lol: Jeg er faktisk imponert over den flotte underlinja jeg lagde, den tok seg skikkelig godt ut på han - nå som den er kommet tydeligere frem kommer han til å sjarmere alt som er av damer! :lol: Neste gang sparer vi pelsen på brystet, for jeg har hørt at hårete brØst trekker flere damer, spesielt sånne små terriere. :innocent:

Men JA- det gjør virkelig vondt i effileringssaksa mi, jeg får så lyst å stå og pirke-klippe på han, og ser all verdens med ting jeg kunne fikset bare pitte-bitte-litt på.. :icon_redface: Hadde det vært sånn samojeder skulle vært på utstilling, hadde jeg hatt en sånn tror jeg! *flir* (Eller kanskje ikke, for jeg hadde neppe blitt fornøyd noen gang, og dermed aldri nådd noe utstilling..) Ellers må jeg si at overraskende mange syntes det så bra ut, det er jo litt gøy da, men slett ikke så rart: polkadott-hale ER veldig in i sommer, og slett ikke noe å le av. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir pelsen på samojeden når den vokser ut igjen? :)

På japanske spisshunder blir den døden :lol: Så funderte på om det var samme opplegget med samojeden?

Men ja han så gigantisk ut plutselig på bilde :lol: :lol:

Men veldig søt :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! :D Så kul! Minner litt om en hvit akita!

Det tenkte jeg også! Med bare litt mer krøll i pelsen.

Han ble jo herlig da!!

Men jeg er også spent på hvordan pelsen blir når den vokser ut igjen... Har ikke helt god erfaring med sånn jeg. Men det er jo så mange som barberer, så da må det vel bli bra kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...